Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, hajókra, zenékre. Meg minden másra.
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad, mondjuk link formájában! Köszönöm! A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve.
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.
Gyorslinkek:
Régi képek
Villamosok
Hajók
Zene
Budapest
Hampage.hu frissítések
Énblog
Videók
Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2025.07.16. 18:58:11
Bejegyzés: A retróhétvége egy(-két-három) pillanata Révfülöpön
46Laca 2025.07.16. 13:47:05
Bejegyzés: A retróhétvége egy(-két-három) pillanata Révfülöpön
Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2025.07.15. 21:24:32
Bejegyzés: Gazdagréti Közösségi Televízió(zás)
Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2025.07.15. 21:05:29
Bejegyzés: Gazdagréti Közösségi Televízió(zás)
Fradista Utazó · https://rajnaikozepkor.blog.hu/ 2025.07.15. 20:59:16
Bejegyzés: Gazdagréti Közösségi Televízió(zás)
nyelv-ész 2025.07.15. 20:42:19
Az a baj a villanybuszokkal, hogy világszerte látni a rossz példákat a rövidlátó beruházásokra, a helytelen üzemeltetésre. Volt olyan város, ahol elhitték a nagynevű gyártónak, hogy a nyáron mért hatótáv az télen is ugyanannyi lesz. Aztán mikor beköszöntött a tél, lehetett megint a dízelekkel füstölni, mert a villanybuszok nem teljesítették a kicentizett napi fordákat.
Ha meg okosan olyan villanybuszokat üzemeltetünk, amelyek a megállókban, végállomásokon is tudnak tölteni áramszedővel, akkor szinte ugyanott vagyunk, mnt az önjáró trolival. Mindkettőhöz ki kell építeni az infrastruktúrát, csak épp a trolinál elég egy gerincvonalon, vagy a városközponthoz közeli végeken felsővezetéket építeni, a külső végpontok rugalmasan átszervezhetőek. Míg a villanybsz végállomási töltőjét nem tudod csak úgy odébbtenni a megálló táblával együtt.
Bejegyzés: Gazdagréti Közösségi Televízió(zás)
nyelv-ész 2025.07.15. 20:35:08
Bejegyzés: Gazdagréti Közösségi Televízió(zás)
Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2025.07.15. 18:23:57
*Illusztrációként: https://www.google.com/maps/@46.9479901,7.4486216,3a,60y,254.06h,99.03t/data=!3m7!1e1!3m5!1srcZRUNi6sGlfx7qpeTMz9w!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D-9.02634776392469%26panoid%3DrcZRUNi6sGlfx7qpeTMz9w%26yaw%3D254.05673411236546!7i13312!8i6656?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDcwOS4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Bejegyzés: Gazdagréti Közösségi Televízió(zás)
Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2025.07.15. 18:11:58
A pályához nyilván hozzányúlnának az új járművek miatt (amiket így se úszunk meg, mert a mostaniak lassan szétesnek), de még ha lassú is maradna odakint a HÉV, akkor is gyorsabb lenne a metróig eljutni, mint ma villamosra átszállva! A másik pedig, hogy ha nem gondolkodunk már most a föld alatti szakaszra, akkor fennáll a veszélye annak, hogy valami felszínre szánt szutykot veszünk, amit később nem lehet föld alá vezetni, még ha hirtelen lenne is rá pénz. És akkor 40-50 évre megint el van puskázva az M5 esélye.
A végcél egyébként nem a Kálvin tér lenne, hanem tovább a belváros alatt: Astoria (véleményes, hogy ez nem közös megálló lenne-e a Kálvinnal, két kijárattal és némi mozgójárdával), esetleg Klauzál tér (nem lenne baj, ha nem csak sugaras közlekedés lenne ott bent), mindenképpen a Nyugati, lehetőleg Margit-sziget, Tímár utca környéke, Bogdáni út, és Kaszásdűlőnél meg már fent is vagyunk*. Egy tömköz beruházás se tudna annyit segíteni a városon, mint az a 6-7 megállónyi alagút: fellélegezhetne a Nagykörút és/vagy akár fonódó járatok is lehetnének, Mesterbe, Népszínházba kanyarodva, kiválthatna pár Soroksári úti buszt, egy rakat óbudait, terhet venne le az interkontinentális 9-esről, de részben még a hármas metróról is, ami az ország legforgalmasabb vasútvonala, szóval nem baj, ha nincs túlpörgetve.
*A wikipedián van egy rajz, hogy Deák tér, és nagy kanyarral Batthyány, az szerintem jó nagy marhaság, metrókkal párhuzamosan metrót építeni, pláne új területek feltárása nélkül. A Kaszásdűlő - Batyi szakaszra tőlem akár betétjáratot is lehetne tenni, vagy villamost, de igazából Óbudát most se szolgálja ki jól, szóval nem gondolnám főiránynak. De ha nagyon akarjuk, a Szépvölgyi úttól is bekanyarítható még a sziget alá a Nyugati felé. Bőven lehet vonalakat rajzolgatni, majd a hozzáértők kiszámítják, melyik rajz a leghasznosabb. De bármelyik többet adna annál, hogy 10 perccel hamarabb beér a szigetszentmiklósi járat.
Bejegyzés: Gazdagréti Közösségi Televízió(zás)
nyelv-ész 2025.07.15. 12:09:46
Első körben már az is nagy dolog lenne, ha a Közvágóhíd körüli őskáoszt felszámolnák, a ráckevei vonal is be tudna csatlakozni a csepelibe, és a Boráros térnél tudna végállomásozni. A vonalat felújítanák; ahol kell, ott módosítanának a nyomvonalon, ilyesmik. Ugyanez a csepeli vonalra is igaz: a felújítás és járműcsere mellett a külső végállomást be kellene vinni a lakótelepre, és nem a szélén hagyni.
Aztán amikor Magyarország végre gazdasági nagyhatalom lesz, majd lehet fúrni az alagutakat keresztül-kasul.
Az önjáró trolikban pedig szerintem (is) nagy potenciál van. No nem ezekben a lábujjhegyen alig 3 km hatótávúakban, hanem amelyek modern akku technikával bírnak, minimum 20 km hatótávúak, és mondjuk a gyártó legalább 4-5 ezer töltési ciklusra garanciát vállal. Ha ezekre lenne pénz, meg a hálózat kiépítésére, energetikai hátterére, akkor Budapest buszvonalainak többségét ki lehetne ezekkel váltani.
Bejegyzés: Gazdagréti Közösségi Televízió(zás)
Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2025.07.14. 22:07:15
Bejegyzés: Gazdagréti Közösségi Televízió(zás)
Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2025.07.14. 22:04:45
Bejegyzés: Gazdagréti Közösségi Televízió(zás)
nyelv-ész 2025.07.14. 19:04:50
Bejegyzés: Gazdagréti Közösségi Televízió(zás)
nyelv-ész 2025.07.14. 18:15:56
Bejegyzés: Gazdagréti Közösségi Televízió(zás)
Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2025.07.13. 19:10:07
Bejegyzés: Tavaszi csobogás
46Laca 2025.07.13. 18:35:39
Én akkor szoktam tátani a számat, amikor a nagy szállodahajók állnak neki egy megfordulásnak, ami a méreteikhez képest pikk-pakk megvan.
Bejegyzés: Tavaszi csobogás
Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2025.07.12. 15:46:47
Voltak ilyen dolgok, mint ez, vagy a Hubba-Bubba rágó, amik egzotikusnak tűntek, pedig odakint csak egy márka volt a sok édesség közül. Mondjuk a Donald rágó se volt rossz, meg a Wrigley's, amiket valamiért behoztak, míg a másikakat nem.
Bejegyzés: Gazdagréti Közösségi Televízió(zás)
Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2025.07.12. 15:42:20
Bejegyzés: Gazdagréti Közösségi Televízió(zás)
Flankerr 2025.07.12. 15:23:59
És a Maoam cukorka <3, az még falura is eljutott (de legalább is sokkal jobban megmaradt az emlékeimben), imádtam <3
Bejegyzés: Gazdagréti Közösségi Televízió(zás)
Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2025.07.11. 08:55:08
Ezek pedig óriási lehetőségek, a Kálvinra bevitel például egyidős a HÉV-vel, csak azóta nem bírták rászánni magukat, úgyhogy maradt az "ideiglenes" közvágóhidi végállomás. És nem a HÉV-et kellene bevinni, mert hülyeség őrizgetni egy külön rendszert, pláne, hogy a csepeli vonal így se HÉV, csak ugyanolyan zöld vonatok járnak rajta. A szentendrei és a csepeli vonalat átvinni a belváros alatt úgy átrendezné a belvárost és az elővárost EGYÜTT, mint soha semmi. Teljesen új forgalmi irányok jöhetnének létre, közvetlenebbek a mostaniaknál, még a 4/6-os is fellélegezhetne. A város alatti vonatot a _jelenlegi_ vasút mellett én se hiszem, hogy elműködne, de amúgy fantasztikus komfortot jelentene, és másutt valahogy működik. Az ötös metrót (szentendrei + belváros alatti + mai déli HÉV-ek) fontosabbnak érzem, de egy igazán élhető városban mindkettő meglenne.
Bejegyzés: Gazdagréti Közösségi Televízió(zás)