Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, hajókra, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad, mondjuk link formájában! Köszönöm! A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve.
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
 
Régi képek
Villamosok
Hajók
Zene
Budapest
 
Hampage.hu frissítések
 
Énblog
 
Videók

Naptár

október 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  10. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (8) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (26) 436 (8) 5884 (6) 611 (10) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (7) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) amszterdam (5) aracs ms (5) augusztus 20 (6) ausztria (106) autók (92) bach (5) badacsony ms (7) balaton (214) balatonföldvár (8) balatonfüred (10) balaton ms (7) Balt Korthals Altes (14) bardotka (13) basel (8) bbc (8) bécs (51) belgium (13) bengáli (45) berlin (163) berlini fal (20) bkv (64) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (7) budai vár (26) budaörs (39) budapest (997) budapesti pillanatok (53) buék (9) busz (125) búvár (21) bytom (6) bzmot (14) c50 (14) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) cirkáló (7) city lights (73) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (60) csak egy videó (369) csehország (69) csehszlovák (42) csepel (6) csobánc ms (5) csörgő (15) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (15) doctor who (42) drezda (10) duna (74) düwag (6) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (14) emlékek (54) énblog (587) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (11) évforduló (13) ezerötszázas (8) ezres (17) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (31) felső szilézia villamos (27) fentrol (7) fényvillamos (22) ferihegy (41) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (27) fogyasztói (23) fonódó (11) fonyód ms (7) forintos emlekeim (5) fortepan (38) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (7) füsti (6) gary moore (37) gdynia (5) geek (7) gellérthegy (5) Geoffrey Tribe (17) gépsárkány (82) gibson (10) gigant (8) gitár (39) gmap (21) gmunden (7) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (57) gróf széchenyi ms (7) gyermekvasút (46) haditechnika (15) hajó (207) hajtóművek-motorok (8) hampage (457) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (6) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (14) helka ms (9) hév (46) heviz ms (8) híd (31) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) huszonötévesaközlekedésesweboldalam (15) idegenforgalom (21) ikarus (81) il 14 (10) innsbruck (7) internet (7) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (12) kalef (11) karácsony (12) karikatúra (5) Karl Holzinger (11) karosa (7) kassa (21) katamarán (19) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (10) kelén ms (13) kelet-berlin (5) képek (1124) képregény (94) kérdés (13) keszthely ms (10) kirándulás (12) kisföldalatti (16) kiskörút (6) kisvasút (60) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (36) kölni dóm (5) komp (26) konstal (8) körtér (8) közlekedés (461) kritika (72) kulfoldi szemmel (115) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) lapátkerekes (6) last ninja (6) látnivaló (11) lausanne (5) lelle ms (5) lengyelország (84) les paul (8) lhbs (25) linz (11) lipcse (12) li 2 (28) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (9) magas tátra (12) magyarország (7) malév (6) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) mdmot (5) medve (7) mercedes (7) metál (18) metró (47) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (7) MOD (7) morál (11) morgás (134) motorkerékpár (5) mozdonyok (33) mozi (11) mtp (7) muki (17) münchen (28) műrepülés (8) muv (10) múzeum (66) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (17) ndk (6) németország (335) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (78) nosztalgia (243) nosztalgiabusz (50) nosztalgiahajó (35) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (7) nosztalgiavillamos (132) nosztalgiavonat (22) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (129) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (43) ozzy osbourne (10) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (110) paródia (7) pcc (7) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (138) pozitívum (12) pozsony (68) prága (27) programajánló (28) púpos (25) queen (20) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) rajzfilmek (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (136) repülőgép (48) repülőgépek (83) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (63) rock (94) rocktörténet (5) róma (15) románia (5) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) siófok ms (5) skanzen (5) skoda (19) sky channel (11) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) stadtbahn (6) star wars (5) stuka (6) stuttgart (9) super channel (5) svájc (30) szabadság híd (17) szárnyashajó (17) szavazás (6) szczecin (7) szeged (43) szekacs (8) szent miklós ms (7) szergej (45) szigliget ms (6) szilézia (6) szili (7) szilveszter (5) szinti (5) szliács (5) szlovákia (145) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (250) t3 (5) tapolca (8) társadalom (5) tatra (45) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (70) technikatörténet (81) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (11) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (516) történelem (29) totalcar (5) trabant (7) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (77) tünde ms (5) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (96) tw6000 (6) überzenészek (17) utazás (473) utcakép (230) uv (66) vár (11) várnegyed (9) város (556) városkép (117) városliget (10) varsó (8) vasút (639) vasútállomás (7) vasúti becenév (6) vélemény (31) vicinális (13) vidám park (5) videó (1011) villamos (878) vitorlás (18) vízibusz (29) vlog (7) wachau (5) wartburg (6) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (50) youtube (358) zene (230) ziu (5) zlin (13) zsiguli (6) zürich (15) Címkefelhő

Utolsó kommentek:

Egyébként a közelmúltban csináltam pár rövid videót a telefonommal, csak úgy. Amikor visszanéztem nagy képernyőn, teljesen meglepődtem, hogy milyen jó minőségű. Pedig az tényleg csak a telefonom, semmi profi eszköz.

Bejegyzés: Az utolsó előtti villamos a Thököly úton, bélyeg méretben, hang nélkül
Bocs az offért, de ezt muszáj idetennem, most találtam a Fortepanon:

fortepan.hu/hu/photos/?id=302021

Még nincs feliratozva, tehát gondolom, nemrég kerülhetett fel.

Bejegyzés: Az utolsó előtti villamos a Thököly úton, bélyeg méretben, hang nélkül
Csak nekem tűnik úgy, hogy Újbuda-központnál még el sem hagyja a villamos a kereszteződést, már indulnak a Bocskairól az autók?

Bejegyzés: Villamosok vonulása az autómentes hétvégén
Kettőnél voltam, a Breg forrásánál Furtwangen felett a Fekete-erdőben, és Donaueschingenben. A kép az elsőnél készült.

Bejegyzés: Ez is a Duna, csak Németországban és Ausztriában
@Fradista Utazó: Már hogy melyik forrását a Dunának? Amennyire ismerem a témát, azon a környéken mindenkinek van egy echte kizárólagos dunaforrása :)

Bejegyzés: Ez is a Duna, csak Németországban és Ausztriában
Na igen, a Duna Kelheim felett azért eggyel kisebb folyó, mint amit mit ismerünk amúgy, de azért Eschingentől lefelé így is egy jelentős folyó.
Én amúgy voltam a Duna forrásánál (már legalábbis kettőnél a háromból), ott egy dinnyehéjjal még el is lehetne torlaszolni.
flic.kr/p/nDNh45
És igen, az is igaz, hogy, ha a rómaiak ezt annak idején be nem nézik, akkor József Attila is arról írhatott volna verset, hogy zavaros bölcs és nagy volt az Inn.
Btw., ezt már tavaly is írtam, én voltam a Walhallánál és a Befeiungshallében is. Igaz, nem egy napon, hanem tízévnyi különbséggel :-)
flic.kr/s/aHsjQ5kyDy
flic.kr/s/aHBqjBHrFo

Bejegyzés: Ez is a Duna, csak Németországban és Ausztriában
@Fradista Utazó: "Miért vártál majdnem egy évet a közzététellel?"
Minden tele volt vele vasutas közegekben, én meg tele voltam hajós képekkel, amikkel inkább foglalkoztam. Egy bejegyzés azért volt itt is, gondoltam elég lesz. Mindenki facebookozik, instázik, tiktokozik, két perccel később már alig néznek meg dolgokat, ez eléggé elveszi a kedvemet a weboldalazástól. A blogot se sokan olvassák, de egy-egy rövidebb beszámoló belefér. Ott inkább az a gondom, hogy elveszik a későbbi dolgok rétegei alatt, kellemetlen keresni*, míg a weboldal kőbe vésettnek tűnik. Holott ha nem fizetem a tárhelyet, az is eltűnne :)

*itt jegyzem meg, hogy a gugli egyre használhatatlanabb, néha konkrét mondatokat kimásolva se találja meg, honnan van, a saját oldalaimon néha inkább emlékezetből keresek

Bejegyzés: A "Volkswagen mikrobusz alakú" mozdony
Miért vártál majdnem egy évet a közzététellel?

Persze, főleg a homlokfali díszítés miatt hasonlít a VW T1-re.
Durva egyébként, hogy mai szemmel a T1 mennyire kicsi volt.

Érdekesnek találtam a beszámolód, pedig tíz perccel ezelőtt nem tudtam, hogy ez a mozdony létezik, ill. valaha is létezett.

Bejegyzés: A "Volkswagen mikrobusz alakú" mozdony
@Siposdoktor: Nekem gyakran kétségeim vannak azzal kapcsolatban, amikor olyanokat hallok, hogy "az utasok" "hallották" és "élcelődtek", így, többesszámban. Egyszer valaki mondta, páran továbbmondták, mert jó poén volt, aztán népmesei elemként fennmaradt, hogy ezt mondták az emberek :) Esetleg Kellér Dezső vagy valaki élcelődhetett így a rádiókabaréban, azt elhiszem, de hogy az emberek szerint egy befűtött 424-es feltűnően halkabb lett volna a peronon állva hallgatva, azt nehezemre esik elhinni :) Akkoriban egy sima Ikaruson utazni is pokoli hangos volt, a régi Ganz motorkocsikban meg az utastérben kelepelt a motor... Lehet, hogy hangtompító nélkül sokkal hangosabbak voltak? Egyszer 2000-ben egy fél éjszakát egy tolatgató Szergejen töltöttem, háromezer tonnás összeállításokat (az azért sok, szerintem vonatok nem szoktak akkorák lenni) indított meg a rendezőben, és bár remegett az egész, mire lendületbe jött, nem volt hangosabb, mint bármi más. Hangtompító nélküliekkel meg Cseh/Szlovákiában találkoztam, nem voltak durvák. Amikor elkezdtek egyszerre kürtölni, na, abba viszont beleszédültem :D

Bejegyzés: Mint a balatoni retróhétvége, de nem a Balatonon, és csak szombaton :)
@Hamster:
Igen, volt.
A vágány(ok) mellett álló utasok élcelődtek így, látván és hallván a szovjet technikát Az utasok nem ismerték a mozdonyok minőségi jellemzőit, de hallották a hangját...

Bejegyzés: Mint a balatoni retróhétvége, de nem a Balatonon, és csak szombaton :)
@Siposdoktor: Tényleg volt ilyen vicc? Nehezen tudom elképzelni, hogy az M62 rosszabb lett volna a gőzösöknél, amikről átültek a mozdonyvezetők :) Esetleg a Nohab halkabb lehetett. Mondjuk lehet, hogy hangtompító nélkül hangosak voltak, de azt képzelem, hogy az inkább a kint állóknak lehet rossz.

Bejegyzés: Mint a balatoni retróhétvége, de nem a Balatonon, és csak szombaton :)
40-50 évvel ezelőtti humor:
- Miért ülnek ketten a Szergej vezetőfülkéjében?
- Mert akkora a zaj, hogy azt egy ember nem tudná elviselni.

Bejegyzés: Mint a balatoni retróhétvége, de nem a Balatonon, és csak szombaton :)
@nyelv-ész: A 3-as vonalán régen is végig villamos járt, egy dolog volt új benne, hogy több villamosos szakaszt átlapolttá tett. Persze én is szívesen hosszabbítanám a 23-as villamos a Dózsa György útig, ami régen volt is, bár nem így :) de hirtelen nem látom azt, hogy tényleg ez hiányzik-e oda az útvonalat jobbról-balról ölelgető trolik, buszok közé. Egyszerűbben mondva nem ezt gondolom akkora problémának, hogy nagyon gondolkozzak rajta. A 3-asnak viszont mindkét végét meg tudnám valahova hosszabbítani, hogy tényleg körútszerű legyen.

Bejegyzés: Az utolsó előtti villamos a Thököly úton, bélyeg méretben, hang nélkül
@Hamster: Ha a 3-as "városnéző" járat életképes, akkor egy ilyen félátlós kapcsolatnak is megvan a helye.
Mikor a 3-as elindult, pár hónappal később rászántam egy fél napot, hogy oda-vissza végigseggeljem. No meg a hannoveriekre is kíváncsi voltam. A két végállomás között kb. kétszer cserélődtek az utasok, csak én voltam, aki faltól falig utazott. Tehát van igény az ilyen hosszú viszonylatokra, csak épp nem azt kell mérni, hogy mekkora az igény a két végpont között végigutazni.

Bejegyzés: Az utolsó előtti villamos a Thököly úton, bélyeg méretben, hang nélkül
@nyelv-ész: Igen, 24-25 éve még én is irogattam ilyeneket, de azért ezek inkább csak vonalhúzogatások voltak. Hiányzik egy közbenső körút Pestről (igazából meg is van, csak ugrik egyet a tengelye a Rottenbiller és a Dózsa közt), de nem tudom, hogy elég-e egy villamoshoz, hiszen még a 33-as busz 1995-ös megszüntetését is túléltük...

Bejegyzés: Az utolsó előtti villamos a Thököly úton, bélyeg méretben, hang nélkül
@Hamster: Pedig anno még olyan tervet is olvastam, hogy a Festetics utcából kijöhetne a 24-es a Thökölyre, és bekanyarodna a Mexikóira, aztán vagy a kisföldalattinál végállomásozna, vagy menne végig Újpalotára. Vagy mindkettő :-)

Bejegyzés: Az utolsó előtti villamos a Thököly úton, bélyeg méretben, hang nélkül
Mielőtt valaki azt hinné, hogy a 6 méter valami kézzel fogható méretet jelentene, itt a leírás az America Kupája sokáig egyetlen hajóosztályának.
en.wikipedia.org/wiki/12_Metre
A Balatonon a legnagyobb a 8R Tramontána

A Sirocco mintha az átkosban Vörös Meteor lett volna, vagy valami ilyesmi.

Az idei Kék Szalag durva volt.
Agyonreffelt vitorlákkal úgy sepertek, hogy porzott a víz körülöttük.

Bejegyzés: Cirkálók, katamaránok, dragonok, avagy balatoni vitorlások 2025-ben
@nyelv-ész: Nem lesz ott villamos, mert kimondott visszalépés lenne annak, aki most akár Tétényből - de mindenképpen Budáról vagy a Blaháról - átszállás nélkül ki tud buszozni Újpalotára (vagy legalább a Bosnyák térre). Ráadásul nem minden sarkon megállva. A négyes metró építése előtt voltak ötletelések, még látványrajzok is, hogy a föld alatt egyik irányból bejön a metró a Baross térre, fölötte - egy emelettel, de még mindig a föld alatt - a másikból a Thököly úti villamos, abban esetleg lett volna tüdő. Ma már kialakultak az interkontinentális gyorsbuszok, azoknak a megszüntetése jelentős érdeksérelemmel járna, ráadásul jelentősen több pénzért, mert a villamos drágább.

Bejegyzés: Az utolsó előtti villamos a Thököly úton, bélyeg méretben, hang nélkül
süti beállítások módosítása