Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, hajókra, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad, mondjuk link formájában! Köszönöm! A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve.
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
 
Régi képek
Villamosok
Hajók
Zene
Budapest
 
Hampage.hu frissítések
 
Énblog
 
Videók

Naptár

október 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  10. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (8) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (26) 436 (8) 5884 (6) 611 (10) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (7) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) amszterdam (5) aracs ms (5) augusztus 20 (6) ausztria (104) autók (92) bach (5) badacsony ms (7) balaton (213) balatonföldvár (8) balatonfüred (10) balaton ms (7) Balt Korthals Altes (14) bardotka (13) basel (8) bbc (8) bécs (50) belgium (13) bengáli (45) berlin (163) berlini fal (20) bkv (64) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (7) budai vár (26) budaörs (39) budapest (994) budapesti pillanatok (53) buék (9) busz (125) búvár (21) bytom (6) bzmot (14) c50 (14) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) cirkáló (6) city lights (73) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (60) csak egy videó (368) csehország (69) csehszlovák (42) csepel (6) csobánc ms (5) csörgő (15) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (14) doctor who (42) drezda (10) duna (73) düwag (6) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (14) emlékek (54) énblog (586) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (11) évforduló (13) ezerötszázas (8) ezres (17) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (31) felső szilézia villamos (27) fentrol (7) fényvillamos (22) ferihegy (41) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (27) fogyasztói (23) fonódó (11) fonyód ms (7) forintos emlekeim (5) fortepan (38) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (7) füsti (6) gary moore (37) gdynia (5) geek (7) gellérthegy (5) Geoffrey Tribe (17) gépsárkány (82) gibson (10) gigant (8) gitár (39) gmap (21) gmunden (7) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (57) gróf széchenyi ms (7) gyermekvasút (45) haditechnika (15) hajó (204) hajtóművek-motorok (8) hampage (454) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (6) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (14) helka ms (9) hév (46) heviz ms (8) híd (31) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) huszonötévesaközlekedésesweboldalam (15) idegenforgalom (21) ikarus (81) il 14 (10) innsbruck (7) internet (7) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (12) kalef (11) karácsony (12) karikatúra (5) Karl Holzinger (11) karosa (7) kassa (21) katamarán (19) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (10) kelén ms (13) kelet-berlin (5) képek (1123) képregény (94) kérdés (13) keszthely ms (10) kirándulás (12) kisföldalatti (16) kiskörút (6) kisvasút (59) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (36) kölni dóm (5) komp (26) konstal (8) körtér (8) közlekedés (459) kritika (72) kulfoldi szemmel (115) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) lapátkerekes (6) last ninja (6) látnivaló (11) lausanne (5) lelle ms (5) lengyelország (84) les paul (8) lhbs (25) linz (11) lipcse (12) li 2 (28) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (9) magas tátra (12) magyarország (7) malév (6) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) mdmot (5) medve (7) mercedes (7) metál (18) metró (47) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (6) MOD (7) morál (11) morgás (134) motorkerékpár (5) mozdonyok (33) mozi (11) mtp (7) muki (17) münchen (28) műrepülés (8) muv (10) múzeum (66) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (17) ndk (6) németország (334) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (78) nosztalgia (243) nosztalgiabusz (50) nosztalgiahajó (35) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (7) nosztalgiavillamos (132) nosztalgiavonat (21) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (129) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (43) ozzy osbourne (10) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (110) paródia (7) pcc (7) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (138) pozitívum (12) pozsony (67) prága (27) programajánló (28) púpos (25) queen (20) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) rajzfilmek (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (136) repülőgép (48) repülőgépek (83) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (62) rock (94) rocktörténet (5) róma (15) románia (5) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) siófok ms (5) skanzen (5) skoda (19) sky channel (11) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) stadtbahn (6) star wars (5) stuka (6) stuttgart (9) super channel (5) svájc (30) szabadság híd (17) szárnyashajó (17) szavazás (6) szczecin (7) szeged (43) szekacs (8) szent miklós ms (7) szergej (44) szigliget ms (6) szilézia (6) szili (7) szilveszter (5) szinti (5) szliács (5) szlovákia (144) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (250) t3 (5) tapolca (8) társadalom (5) tatra (45) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (70) technikatörténet (80) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (11) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (516) történelem (29) totalcar (5) trabant (7) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (77) tünde ms (5) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (96) tw6000 (6) überzenészek (17) utazás (470) utcakép (229) uv (66) vár (11) várnegyed (9) város (555) városkép (117) városliget (10) varsó (8) vasút (638) vasútállomás (7) vasúti becenév (6) vélemény (31) vicinális (13) vidám park (5) videó (1008) villamos (877) vitorlás (17) vízibusz (29) vlog (7) wachau (5) wartburg (6) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (50) youtube (358) zene (230) ziu (5) zlin (13) zsiguli (6) zürich (15) Címkefelhő

Utolsó kommentek:

@Siposdoktor: A hátul levő ember csengőjelzésekkel instruálja a járművezetőt.

Bejegyzés: Villamosok vonulása az autómentes hétvégén
Az egyik beállításban a Bengáli folyamatosan haladt visszafelé. Azt láttam, hogy egy ember ott állt az elöl lévő végében, a villamos vezetője pedig a hátul lévő elejében ült.
Ilyen alkalmakkor hogyan történik a villamos vezetése?

Bejegyzés: Villamosok vonulása az autómentes hétvégén
@Flankerr: Helyes! Tudtam volna többet is írni, de nem fért bele az időbe :) Igazából elég bolond dolog az is, hogy a Hengermajomról kanyarodóknak le kell menniük Albertfalva kitérőig megfordulni, de a 4-esről jövőknél még viccesebb ez a tili-toli. Fura, hogy két vágánykapcsolat nem fért már bele, de inkább nem morgok, mert az elmúlt 25 évben kb. 200 vágányzár volt a Fehérvárin, most egy darabig ne legyen több :)

Bejegyzés: Villamosok vonulása az autómentes hétvégén
@fzoli415: "emberi léptékkel"
Ez elég relatív, szerintem azok a telepek a Nordbahnhofstrasse környékén annyira azért nem emberközeliek, és én speciel Aspernt se találom barátságosnak. Nem a házak magassága, inkább a "tömbszerűség" miatt, na meg mert csak jönnek, jönnek, jönnek. Meg mert nem érzem rajtuk a bécsies hangulatot, ami nem csak a KuK időkben volt, de még a hetvenes-nyolcvanas években is valahogy bécsiesek voltak az épülő dolgok, legyen szó a metróról vagy az UNO-Cityről. Nem kőcsipkésen, hanem modernen, de volt egy osztrák karakterük.

Bejegyzés: Hajótól vonatig villamossal
(Szokásos kései komment)

@Hamster: Én 5 év kihagyással voltam, és közel sem a város ismerőjeként, de azt mondtam, hogy Bécs olyan, mintha a Transport Tycoonban továbbment volna az idő (mi meg 1990-ben állunk, de OFF). Csak a szűk környezetben 5 darab 30 emeletes ház a semmiből és egy emberi léptékkel frissen beszőtt városszövet.

Ha már le kell ülnöm (pl. törött kéz), akkor én is megfogom előtte az ülést - kézfejjel :) miután egyetemen a csoporttársam 20 perc késés után odasúgta, hogy nadrágot kellett cserélnie, mert benézte a régi ICS-huzatot és pisibe ült. A telefon meg, nos igen, újabb hátránya annak, hogy minden funkciót rápakoljunk. Alapból digitális detoxban utazok, de bárkit felhívhatnak, stb. A telefonmosás meg macerásabb, mint a kézmosás.

A fentieket tekintve talán nem alaptalan vagy fóbiás, hogy fiatalon kifejlesztettem, hogy szülővárosomig haza tudtam vonatozni a koleszból anélkül, hogy megfogtam volna bármilyen tömköz eszközt: ICS-n a csuklóba a falhoz, a poznanin keresni egy nyitott ajtót, a fülke nyílik könyökkel, a leszállókat megvárni, majd gyalog haza. (noormális)

Én azt hallottam, hogy a londoni metróhuzat is deklaráltan direkt rejtőmintás.

Bejegyzés: Hajótól vonatig villamossal
@toto92: Néha látom, hogy az emberek leülés előtt kézzel megtapogatják a szövetet, hogy nem nedves-e, szerintem közegészségügyileg az se veszélytelen hobbi, mert utána azzal a mozdulattal nyomagatják a telót, kaparják a csipát a szemük sarkában, kajálnak, stb. Igazából nem akarom tudni, hogy mi minden van azokon az üléseken, úgyhogy csak akkor ülök le, ha tényleg fáradt vagyok, vagy hosszabbat megyek, utána otthon utcai ruha úgyis ledob...

Bejegyzés: Hajótól vonatig villamossal
@nyelv-ész: Érdekes lenne tudni, hogy az a gőzölős csoda tényleg működik-e (kétségeim vannak), pláne több ezer ülésen, legalább hetente egyszer. A pesti huzat különösen gáz, mert mintha direkt arra csinálták volna, hogy ne lásd, ha le van hányva. Persze anno látni lehetett olyat, hogy a műbőr vasúti ülést ugyanazal a moppal törölték le, mint amivel előtte a pottyantós vécét, szóval tulajdonképpen reménytelen harc, de a fát legalább magadnak is le tudod törölni, ha meg folyadék/bármi más van rajta, azt látod, nem issza be. És ne sírjunk már, fél órát simán ki lehet bírni ezeken, ezek nem a régi faléc ülések, amiknél a rések nyomták az embert, hanem elég ergonomikusan préselt formájúak. Ha a bécsi, müncheni, prágai emberek túlélik, akkor ne mondjuk már, hogy a magyar tompor másképp működik...

Bejegyzés: Hajótól vonatig villamossal
@Fradista Utazó: Hát... adottság... A fene tudja. Olyan majdnem jó helyen van; jobban, mint a West, és nyilván jobb, mintha több helyre kellene menni egy helyett, mint régen. Anno volt szó, hogy tényleg oda is legyen valamelyik metró, ne hat kilométert kelljen gyalogolni az U1-től, meg ne csak egy lábon lógjon. Én talán nyugatabbra építettem volna, hogy az U1 a peron közepén legyen :) És persze az épület se tetszik, hogy odafent sötét is van, huzat is van, nincs is befedve minden. Egy hagyományos csarnok sokkal praktikusabb és barátságosabb lett volna. Vagy valami Calatrava-féle mágia, azzal levettek volna a lábamról.

Bejegyzés: Hajótól vonatig villamossal
Wien Hbf. nyilván régi adottság, hogy ott van, ahol, ezt neked aligha kell magyarázni.
Viszonylag gyakori (évi 8-10 alkalom) használóként utasszemszögből a kiépítettségét kiválónak találom, viszont egyes részei úgy néznek ki, mintha nem is tíz, hanem legalább huszonöt éves lenne.
Kicsit több, mint 500 vonatot kezel naponta (az 1-2 vágányt nem számítva), ami egy ekkora állomásra nem kiemelkedően sok, azért így is van, hogy ott késik meg egy vonat 5-10 percet, aminek nem volna igazán szabad megtörténnie (na jó, a szét- és összecsatolt RJ-knél igen, az más ügy).
A 67 +75 perces késése meg, hát, nem szép.

Bejegyzés: Hajótól vonatig villamossal
@nyelv-ész: mert nem takarítják, cserébe bele van ragadva az ezeréves ki-tudja-mi-az dzsuva.

Bejegyzés: Hajótól vonatig villamossal
@Hamster: Autózom és motorozok kb. 45 éve, de akkora ködöt még nem láttam, amiben egy Mukit ne lehetne észrevenni... Ha mégis van akkora köd, ott már annak a legnagyobb a veszélye, hogy a Muki is eltéved, és elkóborol a sínről :-)

De alapvetően igazad van, a szürke szín nem előnyös a közlekedésben. Ha a MÁV-é lenne a villamoshálózat, valószínűleg a Mukik elejére is ráfestenének egy jó nagy sárga téglalapot.

Bejegyzés: Sínre került a Forma-1, avagy a guruló szendvics: két Muki közt két versenyautó
Érdekes ez a bádeni HÉV-es rész. Miért jó, hogy kőkemény faüléseken (fapadoson) pattog a honpolgár? Nekem anno egy megváltás volt, mikor eltűntek a fapados tuják, még nagyobb volt, mikor a rohadt műbőr is eltűnt végre, és lett helyette ez a mostani szövet. A szentendrei HÉV-en nyáron odasültem, télen odafagytam a műbőrhöz, a villamosokon dettó. Ezeket a szövet üléseket slaggal, gőzölős tisztítóval simán lehet tisztítani. Miért lennének ezek mocskosabbak, mint anno a műbőr volt?

Bejegyzés: Hajótól vonatig villamossal
@gigabursch: Nem disszonáns, csak óvatosan kell Mukiból redbullt inni, hogy ne menjen szálka a szádba :)

Bejegyzés: Sínre került a Forma-1, avagy a guruló szendvics: két Muki közt két versenyautó
@nyelv-ész: Egyébként érdekes, hogy a Muki pont szürkék, mert az kb. a legkevésbé látszó szín az utcán. Szinte mindenütt sárgák a munkajárművek, de mivel nálunk az a normál villamosszín, kénytelenek voltak valami másik színt használni. Elvileg a nagy fehér andráskereszt azért került az oldalukra, hogy legalább oldalról ne akarjanak átmenni rajtuk a ködben :)

Bejegyzés: Sínre került a Forma-1, avagy a guruló szendvics: két Muki közt két versenyautó
Ennyhén disszonáns az ötlet...
... mármint Red Bull Muki

:-)

Bejegyzés: Sínre került a Forma-1, avagy a guruló szendvics: két Muki közt két versenyautó
@nyelv-ész: 25 km/h biztos nincs, annyival mindig megállítanák a forgalmat, amikor kimennek. Terheletlen forgóvázakat taszigálva nyilván nem szoktak rohanni, nehogy kiugorjanak, de a 25-öt akkor is túllépik.

Bejegyzés: Sínre került a Forma-1, avagy a guruló szendvics: két Muki közt két versenyautó
Milyen jól áll a Mukiknak ez a kék-szürke. Maradhatnának ilyenek később is - mínusz redbullos képek, feliratok.
Ja, és nem 25 km/h Mukik max. sebessége? Úgy hasítanak a videón, mintha épp elérték volna a második kozmikus sebességet, és készülnének elhagyni a Föld gravitációs erőterét :-)

Bejegyzés: Sínre került a Forma-1, avagy a guruló szendvics: két Muki közt két versenyautó
@nyelv-ész: Az azért nem ugyanaz. Prágában is mondták, hogy hú, a hídban megy a metró, és el nem tudtam képzelni, hol, mert utazás közben csak alagút, alulról meg csak egy híd: https://www.google.com/maps/@50.0664545,14.4310096,3a,75y,265.13h,113.7t/data=!3m7!1e1!3m5!1scmsb8KXW6THPu1WbT96CHQ!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D-23.70298606283241%26panoid%3Dcmsb8KXW6THPu1WbT96CHQ%26yaw%3D265.1292354393255!7i16384!8i8192?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDkxNi4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

@Fradista Utazó: Nekem se engedte a rövid URL-t, ha ez vigasztal :)

Bejegyzés: A "Mielőtt felkel a Nap" híd
@nyelv-ész: Igazából busznál se baj, ha nem töri össze magát 80 ember, mert egy barom bekanyarodott a tömött busz elé. A vasúti járműveknél tényleg nem lehet ugyanazt elvárni, de a Combino például elég okos szerkezet (mondjuk a CAF-hoz képest), emiatt úgy meg tud állni, mintha odabetonozták volna. Egyszer a Blaha után vészfékezett, én az egyik lehajtható ülésen ültem, majd hirtelen a padlón feküdtem, pedig nem vagyok egy könnyű darab. Na, azt a lassulást nem hogy a 2624-től nem lehet elvárni, de a CAF-tól se.

Bejegyzés: Utolsó napi nosztalgiabuszok
süti beállítások módosítása