Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

február 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (21) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (102) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (927) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (117) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (39) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (507) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (15) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (32) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (35) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (38) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (88) hajtóművek-motorok (6) hampage (409) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (5) hév (44) híd (30) (34) hódmezővásárhely (6) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (63) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (6) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1013) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (14) metró (45) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (65) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (11) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (8) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (8) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (57) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (12) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (81) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (89) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (5) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (38) szekacs (6) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (134) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (66) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (478) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (8) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (394) utcakép (225) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (517) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (586) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (882) villamos (837) vitorlás (7) vízibusz (8) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (339) zene (225) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Utolsó kommentek:

@nyelv-ész: Nekem meg az ízlésem, de sajnos ettől még az arcomba tolják őket :)

Bejegyzés: Német Danubius, Cappuccino... mikor voltak ezek?
@RETROPETI: Köszi, így hallva (olvasva) már nem is értem, miért felejtettem el, annyit mondták...

Bejegyzés: Német Danubius, Cappuccino... mikor voltak ezek?
@Hamster: Lehet, de a vallásom tiltja a reklámokat, így ezt nem tudom megválaszolni :-)

Bejegyzés: Német Danubius, Cappuccino... mikor voltak ezek?
@Tíz kicsi indián: A Jakupcsekes dolog már Bochkor elmenetele után volt szvsz, amikor megpróbálták három másik emberrel továbbcsinálni. Mamagésát biztos nem hallottam a "klasszikus" műsor idején, mert az lett volna az utolsó alkalom, hogy belehallgatok. Viszont olvastam, hogy egy rövid ideig volt mindenki Claudiája is, de nem bírták egymást Bochkorral.

Basszus, nem írok többet ilyen bejegyzést, mert nem jó érzés celebek nevét látni a kommentekben :)

Bejegyzés: Német Danubius, Cappuccino... mikor voltak ezek?
Azt egyébként észrevettétek, hogy ugyanaz a 15 ember mozog körbe-körbe a rádiók között?

Bejegyzés: Német Danubius, Cappuccino... mikor voltak ezek?
A mi szobánkban nem volt tévé (akkoriban még nem jutott minden gyerekszobába is), de rádió igen, és azon nagyon sokáig a Danubius volt. Sokáig Rónai Egon volt a reggeli műsorvezető, majd igen, 1995-ben jött a Capuccino, de az én emlékeim szerint Bochkor Soma Mamagésával (akkor még polgári nevén,Spitzer Gyöngyivel) vezette a Cappucinot kezdetben, jóval később jött Jakupcsek Gabriella. De ennél többre nem emlékszem, mert én pont akkor tekertem át a Juventusra, nekem nem tetszett ez a reggli rihegés-röhögés, és akkor a Juventuson még évekig Szegő Tibor vezette a reggeli sávot.

Bejegyzés: Német Danubius, Cappuccino... mikor voltak ezek?
Danubius: eredetileg a Balatonnál nyaraló és ott újraegyesülő német vendégek "irányba állítására" találták ki. Hamar kiderült, hogy az MR rettenetesen fáradt műsorkínálata helyett a hazai közönség is erre vevő. Ekkor gazdagodtak meg az ismertebb műsorvezetők (pl. R.Pál), akik egyik kezükkel felvették a fizetésüket, másik kezükkel reklámügynökségként felvették a jutalekot. A műsorvezetők amúgy is érdekesek, de erről inkább az állambiztonsági kutatók munkáiban érdemes olvasni.

Bejegyzés: Német Danubius, Cappuccino... mikor voltak ezek?
@Hamster: Egy kis háttérinfó: mikor már egy hete mindennap lement ez a szám, és nem volt mellé semmilyen felkonf, akkor az egyik kolléganő betelefonált a Danubiusba, hogy mégis mi a radai rossebért megy egész nap ez a szám, és egyáltalán, ki az előadó, satöbbi. A válasz az volt, hogy ez egy Presser-szerzemény, az előadó Hevesi Tamás, és promóció keretében folyik a vízcsapból éjjel-nappal.
Asse tudtuk, ki az a Hevesi Tamás, meg asse tudtuk, mi az a promóció. Aztán egy nálunk okosabb kolléga felvilágosított: valaki vastagon fizetett azért, hogy a Danubius egész nap ezt nyomja.

Bejegyzés: Német Danubius, Cappuccino... mikor voltak ezek?
@nyelv-ész: ""Ezt egy életen át kell játszani""
Ezt most kár volt leírni, mert azonnal megszólalt lelki füleim előtt :(

Bejegyzés: Német Danubius, Cappuccino... mikor voltak ezek?
Pont ekkoriban szoktam át a Petőfire és főleg a Bartókra, ahol klasszikus zene ment a reggeli hangzavar helyett. A melóban a csajok a Danubiust hallgatták, de amikor egy nap tizenötször lement az "Ezt egy életen át kell játszani", akkor valaki (bizonyára véletlenül) leverte a rádiót a polcról, ami összetört, és ezzel a munkahelyi rádiózás aranykora is véget ért :-(

Bejegyzés: Német Danubius, Cappuccino... mikor voltak ezek?
A Fowler-ház kapcsán: mint az általad is linkelt cikk írja, itt egykor műhelyek is voltak, és még két ház állt mellette, szintén Fowler tulajdonú. Tehát itt egy gőzgép gyártó és karbantartó telep volt, és a cég néhány alkalmazottja is itt lakott. A gőzhajtás visszaszorulása, majd az államosítás nyilván betett az üzletnek. Aztán ahogy terjeszkedett a város, egyre értékesebb lett a telek, így felszámolták a telepet, és csak ez a ház maradt. Tehát ennyi a magyarázat.
Egyébként a millennium környékén épültek ilyen városszéli kiskastély-szerű házak bőven, hiszen egyrészt akkoriban itt még hektárszám lehetett olcsó telket kapni, és valószínűleg olyan méret- és stílusbeli megkötések sem voltak az épületekre, mint a város belső területein.

Bejegyzés: Amikor még keskenyebbek voltak a budapesti főútvonalak: az Oszt(y)apenkótól a Döbrentei térig
@NAR: "míg Aquincumnál 2000 éve lakott terület van"
Rendben, akkor soha többé sehol ne építsünk semmit, pláne nem ott, ahol egykor Fikusz Kukisz nyugalmazott centurio domusa állt :) Ezze a hozzáállással szerintem keresztet is vethetünk erre a városra, hiszen mindenütt van valami, ami miatt nem lehet semmit csinálni. Egy virágzó országban, ami várostervezésileg nem állt meg 1914-ben, lenne valami a Kossuth híd helyén, gyalogoshíd a Margit-szigetre, legalább 1, de inkább 2 híd Buda és Csepel közt, és bizony valami az Árpád és a Colbert híd közti nyolc kilométeres (még leírni is rossz!) foghíjban. Nem is vitatkoznánk róla, mert ott lenne. Szvsz ez a híd nem a 10-es út és a Balkán-félsziget közti átkelőhely lenne, hanem a minimum ahhoz, hogy a III. és a IV. kerület egy városhoz tartozzon, ne csak két falu legyen a folyó két oldalán.

Bejegyzés: Életképek 57. rész: 2022 decemberétől 2023 decemberéig, első rész
@toto92: Na a hét elején háromszor is jártam arra: kb. a Garam utcától a Margit hídig végig hajók voltak, aztán a Széchenyi István térig szünet. Onnan az Erzsébet hídig ismét hajók, aztán az Erzsébet hídtól délre ismét szünet. Üresnek semmiképp se mondanám.

Bejegyzés: Életképek 57. rész: 2022 decemberétől 2023 decemberéig, első rész
A Dunakanyar felől Angyalföld (Váci úti irodaházak) felé pl. kerülő az Árpád híd, de nem lenne kerülő az Aquincumi híd. Békásmegyer Duna felőli oldaláról már most is gyorsabb a Megyeri hídon pl. a Bosnyák tér felé menni, mint az Árpád hídon. Nem kellene ezt a forgalmat visszahozni a városba. A Lágymányosi híd példája azért nem jó, mert ott a híd két oldalán 2000 éven keresztül víz volt, míg Aquincumnál 2000 éve lakott terület van. A Gázgyár helyén már most is csak és kizárólag azért nincs lakópark és/vagy irodaház, mert mérgező a talaj - ezt viszont nyilván nem oldja meg egy új híd.

Bejegyzés: Életképek 57. rész: 2022 decemberétől 2023 decemberéig, első rész
@Hamster:
Nagy hülyeség volt.
Az, hogy a Tabánt lebontották vitatható, de ennek a bontása nettó baromság volt.

Viszont!
Személy szerint úgy vagyok a Clarck-Várbazár parkkal, hogy egyáltalán nem hiányzik nekem onnan a sok épület.

Bejegyzés: Amikor még keskenyebbek voltak a budapesti főútvonalak: az Oszt(y)apenkótól a Döbrentei térig
@Hamster: Igen, 1958-ban törölték el a gépjármű vásárlási tilalmat. Egyébként a Rákosi-korszak nagyvárosi képein látható, hogy elég sok motorkerékpár volt az utakon, mert azokra nem vonatkozott a tilalom. Ott inkább a benzinhez jutás volt problémás, mert csak jegyre lehetett benzint venni. De a magyar élelmes: az állami autókból jutott ide is, oda is.

Bejegyzés: Amikor még keskenyebbek voltak a budapesti főútvonalak: az Oszt(y)apenkótól a Döbrentei térig
@Hamster: Azért azok a belföldi repjáratok jók lehettek. Mondjuk egyszer én is repültem egy retúrt Debrecenbe Li-2-essel, szóval mit panaszkodom :)

Bejegyzés: Amikor még keskenyebbek voltak a budapesti főútvonalak: az Oszt(y)apenkótól a Döbrentei térig
@Hamster: Nem is beszélve a Repülős Gizi-féle bűnözőkről, mert azok simán felültek a belföldi repülőgép járatra, aztán köd előttük, köd mögöttük...

Bejegyzés: Amikor még keskenyebbek voltak a budapesti főútvonalak: az Oszt(y)apenkótól a Döbrentei térig
süti beállítások módosítása