Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, hajókra, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad, mondjuk link formájában! Köszönöm! A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve.
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
 
Régi képek
Villamosok
Hajók
Zene
Budapest
 
Hampage.hu frissítések
 
Énblog
 
Videók

Naptár

november 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  10. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (8) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (13) 3720 (11) 41-es (10) 424 (26) 436 (8) 5884 (7) 611 (10) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (8) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) amszterdam (5) aracs ms (5) augusztus 20 (6) ausztria (106) autók (92) bach (5) badacsony ms (7) balaton (219) balatonföldvár (8) balatonfüred (10) balaton ms (7) Balt Korthals Altes (14) bardotka (13) basel (8) bbc (8) bécs (51) belgium (13) bengáli (46) berlin (163) berlini fal (20) bkv (64) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (7) budai vár (26) budaörs (39) budapest (1000) budapesti pillanatok (53) buék (9) busz (126) búvár (21) bytom (6) bzmot (14) c50 (14) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) cirkáló (7) city lights (73) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (60) csak egy videó (372) csehország (69) csehszlovák (42) csepel (6) csobánc ms (5) csörgő (16) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (15) doctor who (42) drezda (10) duna (76) düwag (6) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (14) emlékek (54) énblog (592) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (11) évforduló (13) ezerötszázas (8) ezres (17) fan fiction (12) faros (10) favázas (12) feldolgozások (13) felhők (28) felső-szilézia (31) felső szilézia villamos (27) fentrol (7) fényvillamos (22) ferihegy (41) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (27) fogyasztói (23) fonódó (11) fonyód ms (7) forintos emlekeim (5) fortepan (38) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (7) füsti (6) gary moore (37) gdynia (5) geek (7) gellérthegy (5) Geoffrey Tribe (17) gépsárkány (83) gibson (10) gigant (8) gitár (39) gmap (21) gmunden (7) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (57) gróf széchenyi ms (7) gyermekvasút (46) haditechnika (15) hajó (212) hajtóművek-motorok (8) hampage (462) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (6) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (14) helka ms (9) hév (46) heviz ms (8) híd (31) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) huszonötévesaközlekedésesweboldalam (15) idegenforgalom (21) ikarus (82) il 14 (10) innsbruck (7) internet (7) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (12) kalef (11) karácsony (12) karikatúra (5) Karl Holzinger (11) karosa (7) kassa (21) katamarán (20) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (10) kelén ms (13) kelet-berlin (5) képek (1127) képregény (94) kérdés (13) keszthely ms (10) kirándulás (12) kisföldalatti (16) kiskörút (6) kisvasút (60) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (36) kölni dóm (5) komp (26) konstal (8) körtér (8) közlekedés (464) kritika (72) kulfoldi szemmel (115) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) lapátkerekes (6) last ninja (6) látnivaló (11) lausanne (5) lelle ms (5) lengyelország (84) les paul (8) lhbs (25) linz (11) lipcse (12) li 2 (28) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (9) magas tátra (12) magyarország (7) malév (6) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) mdmot (5) medve (7) mercedes (7) metál (18) metró (47) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (7) MOD (7) morál (11) morgás (134) motorkerékpár (5) mozdonyok (33) mozi (11) mtp (7) muki (17) münchen (28) műrepülés (8) muv (10) múzeum (66) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (18) ndk (6) németország (335) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (79) nosztalgia (243) nosztalgiabusz (51) nosztalgiahajó (35) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (7) nosztalgiavillamos (134) nosztalgiavonat (23) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (129) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (43) ozzy osbourne (10) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (110) paródia (7) pcc (7) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (138) pozitívum (12) pozsony (68) prága (27) programajánló (28) púpos (25) queen (20) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) rajzfilmek (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (136) repülőgép (48) repülőgépek (83) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (64) rock (94) rocktörténet (5) róma (15) románia (5) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) siófok ms (6) skanzen (5) skoda (19) sky channel (11) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) stadtbahn (6) star wars (5) stuka (6) stuttgart (9) super channel (5) svájc (30) szabadság híd (17) szárnyashajó (19) szavazás (6) szczecin (7) szeged (44) szekacs (8) szent miklós ms (7) szergej (46) szigliget ms (6) szilézia (6) szili (7) szilveszter (5) szinti (5) szliács (5) szlovákia (145) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (250) t3 (5) tapolca (8) társadalom (5) tatra (45) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (70) technikatörténet (82) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (10) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (11) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (516) történelem (29) totalcar (5) trabant (7) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (77) tünde ms (5) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (96) tw6000 (6) überzenészek (17) utazás (481) utcakép (230) uv (66) vár (11) várnegyed (9) város (557) városkép (117) városliget (10) varsó (8) vasút (641) vasútállomás (7) vasúti becenév (6) vélemény (31) vicinális (13) vidám park (5) videó (1015) villamos (880) vitorlás (19) vízibusz (30) vlog (7) wachau (5) wartburg (6) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (50) youtube (358) zene (230) ziu (5) zlin (13) zsiguli (6) zürich (15) Címkefelhő

Utolsó kommentek:

Van rá némi esély, hogy különjárati üzemként megmarad, az idei különjárati tarifák nem voltak drámaiak, nagyobb csapatot összerakva a menetrend szerinti ár elérnető volt. Reménykedjünk ebben.

Bejegyzés: Lehet, hogy az utolsó menetrend szerinti szárnyashajó Magyarországon?
@nyelv-ész: Google Maps van, de azon irtó hülyén működik, legalábbis csak útvonaltervezés üzemmódban sikerült haladási sebességet kiiratnom vele, és amikor kijjebb zoomoltam a képen, hogy rendesen látszódjon, hol vagyunk, mindig eltűnt a szám. Olyan alkalmazás nem volt, ami csak a sebességet nézi és naplózza.

Bejegyzés: Lehet, hogy az utolsó menetrend szerinti szárnyashajó Magyarországon?
@toto92: Valószínűleg. Őszintén szólva úgy mondták nekem, hogy más színű, én csak világosabbnak láttam, színtévesztés rulez.

Bejegyzés: Lehet, hogy az utolsó menetrend szerinti szárnyashajó Magyarországon?
Szegény magyar hajósok, hogy azt hiszik, ha nálunk megszűnt a szárnyashajózás, máshol nincs is Európában. És akkor lehetne azon is merengeni, mivé lett a Duna-tengerhajózásunkból, amire pl a Kassa hajó emlékeztethet..

Nos, amiről én tudok, pedig nem vagyok nagy utazó: Szicília, ott a Lipari-szigetek közt jó párszor utaztunk szárnyashajóval, tetemes időt lehetett nyerni vele a kompokkal szemben. Ahogy nézem, a mai napig van. Nyilván ott fontosabb, mint nálunk, mert a hajón kívül nincs párhuzamos közlekedési metódus, Strombolin még helikopterrel sem lenne egyszerű leszállni szerintem:
www.casavittorio.it/en/lipari-blog/how-to-reach-lipari-ferries-hydrofoils-and-useful-advice

De érdemes megnézni mit tud a Wiki: ezek szerint még jó pár helyen van európában is:
en.wikipedia.org/wiki/Hydrofoil
Olaszországban nemcsak ahol mi jártunk, de még három tavukon is üzemelteti a Liberty Lines, azon kívül pl Horvátországban, Bulgáriában, Isztambulban..

Bejegyzés: Lehet, hogy az utolsó menetrend szerinti szárnyashajó Magyarországon?
Bár a hajózás nem nagyon izgat, de egy Bp-Visegrád szárnyashajó menetet már évek óta tervezgettünk. Nem a szárnyashajó miatt, hanem kirándulós, váratmegnézős, pisztrángzabálós programként. Úgy látszik, a tervezgetés a tett halála, és lecsúsztunk a szárnyashajóról. Sebaj, majd megyünk odafele busszal, visszafele nemszárnyas hajóval.

Mellékszál, de érdekelne, milyen telefonja van a szerzőnek, amiben nincs egyetlen térképprogram sem. Vagy gyárilag volt, de kellett a tárhely, és ki lett smirglizve? Csak mert ma legfeljebb a nyomógombos nagyitelefonokon nincs ilyen.

Bejegyzés: Lehet, hogy az utolsó menetrend szerinti szárnyashajó Magyarországon?
Nem kapcsolódik szorosan a tárgyhoz: az október a mellrák elleni küzdelem hónapja, tippre ez lehetett a Lánchíd kivilágítasának apropója.

Bejegyzés: Lehet, hogy az utolsó menetrend szerinti szárnyashajó Magyarországon?
@Hamster: Igen, de ugye a kérdés az volt, hogy miért nem a piros lámpák vannak ezeken is, mint a motorkocsikon.

Bejegyzés: Pótos nosztalgia
Volt olyan villamos-járat több is, amelyik átcsatolással fordult vissza (nagytétényi és törökbálnti HÉV, amelyik szinte villamos volt, később a 43A Budatéténynél, és a 13-as is a Sörgyár végállmáson) Tehát nem ördögtől való az átcsatolás, kétségtelen, gyakorlat kell hozzá ....

Bejegyzés: Pótos nosztalgia
@gigabursch: "szükséges-e"
Kérdés, hogy szükséges-e Tapolcára mennie a vonatoknak, és ott átszállni, ha valaki mondjuk Keszthelyre menne. Nyilván aki északra, Szombathelyre, Győrbe menne, az arra megy, és nyilván Tapolcának is van egy elég normális forgalma, de az, hogy az északi parton nem lehet értelmes idő alatt végigmenni, az elég fura. Az a ficak csak és kizárólag azért van, mert százegynéhány éve a MÁV-nak ott volt a legegyszerűbb valamihez csatlakoznia, jelen esetben a(z asszem) Keszthelyvidéki HÉV-hez. Az egész északi parti vonal a lehető legkevesebb pénzből épült, sajnos olyan is lett, rossz kompromisszumok halmaza. Imádom, de egy rakás szalámi. Egy ideális helyen HÉV jelleggel járna körbe, amibe belecsúsznának a távolsági vonatok, értelemszerűen ehhez kellene pár nyomvonalkorrekció, duplavágány, jobb helyen levő állomás, stb.

Egyébként mehetne ott, ahol az országút, szóval kb. semmi nem változna, igazából én se vinném a parton, pláne a vízben.

Bejegyzés: A dízel és villany határán: három jelenet az északi partról
@Hamster:
Nem az a kérdés, hogy műszakilag megoldható-e, hanem az, hogy
- szükséges-e (nem, ne csak Budapest felől nézzük a világot)
- a Balaton kb utolsó berekes része, ami széles parttal igozodik a tóhoz
- mit nyernhetnénk a műszaki megvalósításon

Ez az, amit egyébiránt én nem erőltetnék.
De amíg nem éltem itt, nem is merült fel bennem, hogy ez miért nincs egyenesre kihúzva?
Ugyanakkor továbbra is fenntartom: a hosszirányú hajózás TCL jellegű megoldással sok problémát feloldhatna.

Bejegyzés: A dízel és villany határán: három jelenet az északi partról
@nyelv-ész: Régen a lépcsők mellett volt a lámpa, ezen a póton is van, a kettősfeljárok közti oszlopon.

Bejegyzés: Pótos nosztalgia
@gigabursch: Persze, nekem ez így egy vonal, sőt, én átvágnék a szigligeti nádason is Tördemic és Ederics közt. Ha Velence több száz éve áll, akkor itt se lehetetlen egy vágányt megépíteni :)

Bejegyzés: A dízel és villany határán: három jelenet az északi partról
@toto92: Csokiszíííín??? Hol? Merre? :-)

Bejegyzés: Pótos nosztalgia
@toto92: na ezt hogy sikerült így félrenyomni... Szóval a csokiszíni fordulás alap, én most kifejezetten az "utcai" hurokvégállomásokon gondolkoztam.

Bejegyzés: Pótos nosztalgia
@nyelv-ész: Illetve közben megnéztem a villamosok.hu idevágó részét, és nem jól emlékeztem: volt egy csomó pótkocsin kívül is indításjelző, csak nem ez a fajta nagy piros lámpa: villamosok.hu/nza/5985.jpg
De hogy az ikerajtós, háború előtti szérián miért nem volt, azt nem tudom.

Bejegyzés: Pótos nosztalgia
@Siposdoktor: Azért kellett indításjelző, mert már nem volt kalauz, aki sípolással és ordítással jelezte volna, hogy indul a villamos. Ha jól emlékszem, a pótkocsiknál a peronon volt az indításjelző. Hogy kívülre miért nem került, azt nem tudom. Talán műszaki oka volt?

Bejegyzés: Pótos nosztalgia
Nyilván jó lenne, ha a Tapolcára befutó három ág mind villamosítva lenne.

De itt azért van bőven ívkorrekció, átjáró kialakítás, kerékpárutak, stb a porondon.

Bejegyzés: A dízel és villany határán: három jelenet az északi partról
A motorkocsi oldalán van (ovális, piros színű) indítást jelző lámpa. Miért kellett ez oda?
Ha szükséges, akkor miért nincs a pótkocsin is?
Miért nem a korábbi, hengeres formájú lámpát rakták fel?

Bejegyzés: Pótos nosztalgia
süti beállítások módosítása