Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, hajókra, zenékre. Meg minden másra.
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad, mondjuk link formájában! Köszönöm! A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve.
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.
Gyorslinkek:
Régi képek
Villamosok
Hajók
Zene
Budapest
Hampage.hu frissítések
Énblog
Videók
Flankerr 2025.11.05. 22:19:59
Bejegyzés: Lehet, hogy az utolsó menetrend szerinti szárnyashajó Magyarországon?
ikke i drift 2025.11.05. 09:11:48
Bejegyzés: Lehet, hogy az utolsó menetrend szerinti szárnyashajó Magyarországon?
Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2025.11.04. 20:49:11
Bejegyzés: Lehet, hogy az utolsó menetrend szerinti szárnyashajó Magyarországon?
Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2025.11.04. 20:44:48
Bejegyzés: Lehet, hogy az utolsó menetrend szerinti szárnyashajó Magyarországon?
Nexavis 2025.11.04. 14:05:05
Nos, amiről én tudok, pedig nem vagyok nagy utazó: Szicília, ott a Lipari-szigetek közt jó párszor utaztunk szárnyashajóval, tetemes időt lehetett nyerni vele a kompokkal szemben. Ahogy nézem, a mai napig van. Nyilván ott fontosabb, mint nálunk, mert a hajón kívül nincs párhuzamos közlekedési metódus, Strombolin még helikopterrel sem lenne egyszerű leszállni szerintem:
www.casavittorio.it/en/lipari-blog/how-to-reach-lipari-ferries-hydrofoils-and-useful-advice
De érdemes megnézni mit tud a Wiki: ezek szerint még jó pár helyen van európában is:
en.wikipedia.org/wiki/Hydrofoil
Olaszországban nemcsak ahol mi jártunk, de még három tavukon is üzemelteti a Liberty Lines, azon kívül pl Horvátországban, Bulgáriában, Isztambulban..
Bejegyzés: Lehet, hogy az utolsó menetrend szerinti szárnyashajó Magyarországon?
nyelv-ész 2025.11.04. 12:02:26
Mellékszál, de érdekelne, milyen telefonja van a szerzőnek, amiben nincs egyetlen térképprogram sem. Vagy gyárilag volt, de kellett a tárhely, és ki lett smirglizve? Csak mert ma legfeljebb a nyomógombos nagyitelefonokon nincs ilyen.
Bejegyzés: Lehet, hogy az utolsó menetrend szerinti szárnyashajó Magyarországon?
toto92 2025.11.04. 11:43:45
Bejegyzés: Lehet, hogy az utolsó menetrend szerinti szárnyashajó Magyarországon?
nyelv-ész 2025.11.04. 07:41:52
Bejegyzés: Pótos nosztalgia
Békássy Csaba 2025.11.04. 01:26:00
Bejegyzés: Pótos nosztalgia
Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2025.11.03. 22:08:07
Kérdés, hogy szükséges-e Tapolcára mennie a vonatoknak, és ott átszállni, ha valaki mondjuk Keszthelyre menne. Nyilván aki északra, Szombathelyre, Győrbe menne, az arra megy, és nyilván Tapolcának is van egy elég normális forgalma, de az, hogy az északi parton nem lehet értelmes idő alatt végigmenni, az elég fura. Az a ficak csak és kizárólag azért van, mert százegynéhány éve a MÁV-nak ott volt a legegyszerűbb valamihez csatlakoznia, jelen esetben a(z asszem) Keszthelyvidéki HÉV-hez. Az egész északi parti vonal a lehető legkevesebb pénzből épült, sajnos olyan is lett, rossz kompromisszumok halmaza. Imádom, de egy rakás szalámi. Egy ideális helyen HÉV jelleggel járna körbe, amibe belecsúsznának a távolsági vonatok, értelemszerűen ehhez kellene pár nyomvonalkorrekció, duplavágány, jobb helyen levő állomás, stb.
Egyébként mehetne ott, ahol az országút, szóval kb. semmi nem változna, igazából én se vinném a parton, pláne a vízben.
Bejegyzés: A dízel és villany határán: három jelenet az északi partról
gigabursch 2025.11.03. 20:14:59
Nem az a kérdés, hogy műszakilag megoldható-e, hanem az, hogy
- szükséges-e (nem, ne csak Budapest felől nézzük a világot)
- a Balaton kb utolsó berekes része, ami széles parttal igozodik a tóhoz
- mit nyernhetnénk a műszaki megvalósításon
Ez az, amit egyébiránt én nem erőltetnék.
De amíg nem éltem itt, nem is merült fel bennem, hogy ez miért nincs egyenesre kihúzva?
Ugyanakkor továbbra is fenntartom: a hosszirányú hajózás TCL jellegű megoldással sok problémát feloldhatna.
Bejegyzés: A dízel és villany határán: három jelenet az északi partról
Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2025.11.03. 18:42:35
Bejegyzés: Pótos nosztalgia
Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2025.11.03. 18:35:01
Bejegyzés: A dízel és villany határán: három jelenet az északi partról
nyelv-ész 2025.11.03. 13:50:06
Bejegyzés: Pótos nosztalgia
toto92 2025.11.03. 13:39:54
Bejegyzés: Pótos nosztalgia
toto92 2025.11.03. 13:37:41
Bejegyzés: Pótos nosztalgia
nyelv-ész 2025.11.03. 11:30:33
De hogy az ikerajtós, háború előtti szérián miért nem volt, azt nem tudom.
Bejegyzés: Pótos nosztalgia
nyelv-ész 2025.11.03. 11:20:03
Bejegyzés: Pótos nosztalgia
gigabursch 2025.11.03. 11:02:10
De itt azért van bőven ívkorrekció, átjáró kialakítás, kerékpárutak, stb a porondon.
Bejegyzés: A dízel és villany határán: három jelenet az északi partról
Siposdoktor 2025.11.03. 09:49:27
Ha szükséges, akkor miért nincs a pótkocsin is?
Miért nem a korábbi, hengeres formájú lámpát rakták fel?
Bejegyzés: Pótos nosztalgia