Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

augusztus 2022
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Ez megy most

  • Hamster: @fzr: Azért az különbség, hogy egy helyközi jármű nem áll meg percenként, és sokkal kisebb az utascsere egy-egy megáll... (2022.08.18. 22:56) 135 éves lett a budapesti HÉV
  • Siposdoktor: És még valami. Az ált.isk-val évente 1-2szer a környezetismeret tantárgy keretében mindenféle TSZ-ekbe mentünk, hogy l... (2022.08.18. 12:00) 135 éves lett a budapesti HÉV
  • Siposdoktor: Emlékszem, hogy kisfiú koromban a szokásos vasárnapi ebédre a nagyszüleimnél, egyszer "vonattal" (én neveztem így) me... (2022.08.18. 11:52) 135 éves lett a budapesti HÉV
  • fzr: A P.XV-ös személykocsi koncepciójában egy nagyra nőtt 'bukfenc' villamos kocsi. Középen két ajtón felszállás egy viszo... (2022.08.16. 22:41) 135 éves lett a budapesti HÉV
  • KissGecihuszár: @Fradista Utazó: Csakúgy, mint a máig nem összefüggő A8 (Karlsruhe előtt végződik az A5-A8 dreieckben, majd folytatódi... (2022.08.14. 13:43) Forintos emlékeim: autópályák
  • Fradista Utazó: @Hamster: K-D közt három autópálya fut: A3, A59*, A57. Ebből az A3 mindkét város keleti elkerülője, az A57 Köln belvár... (2022.08.13. 11:46) Forintos emlékeim: autópályák
  • KissGecihuszár: @KissGecihuszár: sorry, de tegnap este már megerőszakoltam magam, amikor ezt megírtam, úgyhogy nem NEW, hanem NRW! (2022.08.13. 10:13) Forintos emlékeim: autópályák
  • KissGecihuszár: @Fradista Utazó: szerénységem az elmúlt hónapban járta be up and down a Ruhr , illetve Köln és Bonn fentebb említett a... (2022.08.12. 22:00) Forintos emlékeim: autópályák
  • gigabursch: Ez érdekes gyűjtés volt. (2022.08.12. 18:34) 135 éves lett a budapesti HÉV
  • Hamster: @Fradista Utazó: Ez a bonni meglepett. Ebből látszik, hogy sose foglalkoztam a témával, és valahova Köln és Düsseldorf... (2022.08.11. 21:37) Forintos emlékeim: autópályák
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  10. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (8) 125év (7) 1820 (6) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (6) 1977 (5) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (16) 2806 (8) 41-es (10) 424 (13) 436 (5) 611 (5) abba (5) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (84) bach (5) balaton (45) Balt Korthals Altes (9) bardotka (10) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (26) berlin (162) berlini fal (20) bkv (50) blog (28) blues (5) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (850) budapesti pillanatok (46) buék (9) busz (90) búvár (16) bytom (6) c50 (11) c64 (18) caf (11) cégtörténet (5) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (19) csak egy kép (49) csak egy videó (280) csehország (68) csehszlovák (41) csörgő (10) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (31) életkép (22) életképek (35) életmód (6) elveszett (32) emlék (6) emlékek (20) énblog (433) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (10) ezerötszázas (6) ezres (12) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (15) ferihegy (38) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (19) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (24) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (34) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (66) gibson (10) gitár (37) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (42) gyermekvasút (31) haditechnika (14) hajó (44) hajtóművek-motorok (6) hampage (368) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) hév (41) híd (29) (34) hódmezővásárhely (6) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (38) il 14 (10) innsbruck (5) internet (5) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (7) karosa (5) kassa (15) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (918) képregény (95) kérdés (10) kirándulás (11) kisföldalatti (14) kiskörút (5) kisvasút (47) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (378) kritika (72) kulfoldi szemmel (106) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (67) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (24) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (45) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (9) MOD (7) morál (11) morgás (128) mozdonyok (21) mozi (9) mtp (7) muki (14) münchen (27) műrepülés (8) muv (5) múzeum (59) nagypolszki (6) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (50) nosztalgia (231) nosztalgiabusz (30) nosztalgiahév (5) nosztalgiavillamos (92) nürnberg (20) nyílt nap (5) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (21) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (112) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (7) pályahiba (6) pályaudvar (41) panoráma (109) paródia (6) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (25) popkultúra (128) pozitívum (12) pozsony (48) prága (27) programajánló (28) púpos (21) queen (16) r.i.p. (14) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (8) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (80) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (45) rock (82) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (10) sky channel (6) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (14) spotting (19) st.pölten (5) stuttgart (7) svájc (27) szabadság híd (11) szavazás (6) szeged (35) szergej (30) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (119) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (225) tapolca (6) társadalom (5) tatra (31) taurus (7) tdt2020 (12) technika (63) technikatörténet (59) tehervonatok (11) tél (14) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (416) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (72) tram train (7) trolibusz (66) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (338) utcakép (209) uv (47) vár (11) várnegyed (8) város (466) városkép (97) városliget (8) vasút (525) vasúti becenév (6) vélemény (14) vicinális (13) vidám park (5) videó (794) villamos (777) vlog (7) vonat (12) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (43) youtube (324) zene (214) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Utolsó kommentek:

@fzr: Azért az különbség, hogy egy helyközi jármű nem áll meg percenként, és sokkal kisebb az utascsere egy-egy megállóban. Aki Ráckevére megy, az beült a végébe, aki csak a Kén utcáig, az esetleg megállt az előtérben. Ez persze csak az elmélet, az emberek nem így működnek, de nem véletlen, hogy elműködgetett a dolog. Amúgy az az egy belső lépcső nem volt olyan rossz a többi kocsihoz képest, ahol kapásból 3 lépcsőfokot kellett felmászni.

Bejegyzés: 135 éves lett a budapesti HÉV
És még valami. Az ált.isk-val évente 1-2szer a környezetismeret tantárgy keretében mindenféle TSZ-ekbe mentünk, hogy lássunk élő csirkét meg almafát. Olyan egzotikus helyekre mentünk, mint Cinkota, Kistarcsa... Emlékszem, hogy egyszer az L.VII-tel mentünk - merthogy az utastér kialakítása a mozdonyban emlékezetes maradt.

Bejegyzés: 135 éves lett a budapesti HÉV
Emlékszem, hogy kisfiú koromban a szokásos vasárnapi ebédre a nagyszüleimnél, egyszer "vonattal" (én neveztem így) mentünk. A mostani Puskás Stadion metróállomás helye környékén volt a HÉV megállója, és a kedvemért a Keleti pu-ig a zöld vonattal mentünk...

Bejegyzés: 135 éves lett a budapesti HÉV
A P.XV-ös személykocsi koncepciójában egy nagyra nőtt 'bukfenc' villamos kocsi. Középen két ajtón felszállás egy viszonylag alacsony előtérbe, majd egy lépcsővel magasabb utastérbe jutunk. Tömegnyomor esetén ugyanolyan nehéz lehetett belülről leszállni, mint a bukfencről.

Bejegyzés: 135 éves lett a budapesti HÉV
@Fradista Utazó: Csakúgy, mint a máig nem összefüggő A8 (Karlsruhe előtt végződik az A5-A8 dreieckben, majd folytatódik a B10-A62 dreiecknél), A44 (az A1-B1 kreutztól lesz, majd halad Kasselig, ahol az A7-nél végződik és a B7-ből lesz ismét Hessisch Lichtenautól Waldkappelig, hogy majd egyszer elérjen az A4-ig, ugyanis jelentős erőkkel építik, ahogy én pénteken arrafelé járva és kissé el is tévedve, megtapasztaltam) és az A1 is "csak" a B51-ig, majd "lejjebb", azaz Dél felé a B410-től folytatódik, majd Saarbrücken előtt kb. 30Km-vel a B268-ban végződjön és persze az A4 sem folyamatos, hiszen az ex NDK felöl érkezve, Kirchheimnél egy dreieck formájában becsatlakozik az A7-be, majd Krombach (jóféle Krombacher sör onnét származik!) térségében a B54-ből lesz ismét és tart AACHEN felé, ahol a D-NL határ után már A76 lesz...

Bejegyzés: Forintos emlékeim: autópályák
@Hamster: K-D közt három autópálya fut: A3, A59*, A57. Ebből az A3 mindkét város keleti elkerülője, az A57 Köln belvárosából indul, Neusst nyugatról kerüli, de több behajtási lehetőséget kínál Düsseldorfba városi autópályákon (pl. B1, A46), az A59 pedig direktben köti össze a két várost. A csúcskeresztmetszeten a három autópálya forgalma összesen bőven 200 ezer felett van, de összesen 14 sávon.

* Az A59 három, egymással össze nem függő, egymástól teljesen függetlenül tervezett és kiépített autópálya. 1971-ben elhatározták, hogy Köln és Düssseldorf belvárosán át összekötik a három szakaszt, ezek ekkor azonos számot kaptak. A kölni és a düsseldorfi belvárosi szakaszok részben el is készültek, de összefüggően soha nem épültek ki.

Bejegyzés: Forintos emlékeim: autópályák
@KissGecihuszár: sorry, de tegnap este már megerőszakoltam magam, amikor ezt megírtam, úgyhogy nem NEW, hanem NRW!

Bejegyzés: Forintos emlékeim: autópályák
@Fradista Utazó: szerénységem az elmúlt hónapban járta be up and down a Ruhr , illetve Köln és Bonn fentebb említett autópályáit(A40-A59-A57-A1-A3-A4-A555-A61) és a mai napon tettem meg a Herdecken-B.almádi 1140Km-s utat -többek közt- az A1-A44 pályákon és csak annyit mondhatok, hogy az Isten sávjai sem lennének elegek az NEW-ben és azt is gondolom, hogy az M1-es gyakorlatilag járhatatlan már a 86-os úti cs.p-től Győrig biztosan. Épp ezért kellenének alternatív autópályák ( jó lenne, a Hamster barátunk levenné a vízfej a világ közepe, ahonnét minden kiindul és ahová mindenki igyekszik szemellenzőt és akkor láthatná, hogy az ország igen jelentős részén nettó balkáni állapotok vannak, pl. a 82-es úton, a 81-esről már nem is beszélve és a sort még hosszan folytathatnók, pl. a 61-essel, stb-stb...) nem véletlen, hogy az a gyorsforgalmi úthálózat már 20 évvel ezelőtt pontosan mutatta azon közlekedési folyósokat, ahol mindenképp fejleszteni kell!

Bejegyzés: Forintos emlékeim: autópályák
Ez érdekes gyűjtés volt.

Bejegyzés: 135 éves lett a budapesti HÉV
@Fradista Utazó: Ez a bonni meglepett. Ebből látszik, hogy sose foglalkoztam a témával, és valahova Köln és Düsseldorf közé tettem volna ezt a pontot.

Bejegyzés: Forintos emlékeim: autópályák
@Hamster: Ja, ide még két napja akartam neked írni, de mindig, mire oda jutottam, vagy elfelejtettem, vagy más dolgom lett.
Szóval az M1 Zsámbék után kb. 45-50 ezer jármű, ebből kb. 11-12 ezer nehéz tehergépkocsi. Az A3 Nürnberg - Würzburg közt, szintén négy sávon, kb. 65 ezer jármű, ebből 13-14 ezer nehéz tgk. A Bayerischer Waldnál már jóval kevesebben vannak (összességében Regensburg és az oszták határ közt elég jól lehet haladni), 40 ezer jármű, ebből 10 ezer nehéz tgk.
Ez az úgynevezett átlagos napi forgalom, a két irány összeadva.
Az A3 legterheltebb szakasza egyébként, nem teljesen meglepő módon, Köln-Ost - Köln-Heumar 175 ezer jármű, 22 ezer nehéz tgk. Ott 8 sáv van, igazából kellene 10, de azért elmegy így is.
A négysávos autópályák közül a legterheltebb egyébként az A565, 90 ezer jármű, ebből 6 ezer nehéz tgk. Ennek a bővítése teljes képtelenség (ez a bonni városi autópálya).

Bejegyzés: Forintos emlékeim: autópályák
@KissGecihuszár:
Ifjúi koromban mentem sokat a 7 - 7/A vonalon és én is szerettem ezeket az üléseket.
Nomeg a kisgyermekes/babakocsis anyukák is.

Bejegyzés: Ikarus 284: a 280-as, ami már majdnem 435-ös
az egykori PKV-s, "bilikék"-fehér, majd JOY-222 frsz-el, a VT-Transman kötelékében elébb a 138-ason (akkor még pécsi színekkel), majd a "nagy" 2007-es FEhérvári úti felforduláskor 41V jelzéssel (néha 47V jelzéssel) villamost pótolt, immár "BKV kéken", hogy aztán némi kitérő után MZE-284 frsz-el a BKV-nál lelje meg -talán- utolsó állomáshelyét. Ami engem illet; én már anno, amikor a BKV kemény 1 db-ot vásárolt és az "ős" 7A-ra pakolta, tehát nekem már akkor elnyerte a tetszésem, mert pont ideális volt a tolócsuklójával, hátul lévő, per mellesleg a 280-hoz képest jóval erősebb motorjával, a csuklóban és a B kerék feletti 90 fokban elfordított, "metrószerű" üléselrendezésével. Kár , hogy mindösszesen tucatnyi készült belőle, mert ha sorozatgyártás lett volna, hamar áttért volna minden olyan KV és X-Y Volán, amelyik hegyi lakótelepes városban szolgáltat, mert pl. a BKV-nál a Gazdagréti LTP-t (139gy), illetve a 72-est is vihette volna, csakúgy mint az MKV (MVK) esetében az összes Avasi, vagy éppen a 9-es járatot. Pécsen 10 db volt forgalomban, nem véletlenül...

Bejegyzés: Ikarus 284: a 280-as, ami már majdnem 435-ös
@Hamster:
Mert a legtöbbnek a csukló előtt, középen volt.

A sáfjór melletti Csepel motoros Ikarusok meg azért mégiscsak elől hordták a motorjukat...

Bejegyzés: Ikarus 284: a 280-as, ami már majdnem 435-ös
@Aureliano Buendía:
Hebegő Mókacsoport.

@Hamster:
Igen, ésszel kell és bővíthetően.
De jó nyomvonalon és jó csomópontokkal.

A vasút az reménytelen eset ...

Bejegyzés: Forintos emlékeim: autópályák
@gigabursch: "Ez idáig sose tűnt fel, hogy hátul van a motorja.."
Tolócsuklóst elöl levő motorral építeni kalandos lenne :)

Bejegyzés: Ikarus 284: a 280-as, ami már majdnem 435-ös
@gigabursch: Na de az ilyen forgalmakra legtöbbször tök jó egy 2x1 sávos út, elkerülőkkel és kapaszkodósávokkal, még 21-es szintű kiépítettség se kell. Bár a fa szállítását pont örülnék, ha a vasút meg bírná oldani, körülbelül emiatt és a cukorrépa miatt épült egy csomó vonalunk.

Bejegyzés: Forintos emlékeim: autópályák
@gigabursch: amin még felzokog, az a Levegő Munkacsoport nevezetű idióták gyülekezete.

Bejegyzés: Forintos emlékeim: autópályák
Ez idáig sose tűnt fel, hogy hátul van a motorja...
Az ülések más kiosztása az megvolt, az ajtókaon sok varia történt, de motort sose vettem észre.

Bejegyzés: Ikarus 284: a 280-as, ami már majdnem 435-ös
@Aureliano Buendía:
Ha a legrövidebb utat keresnénk, akkor az M7-M3 összeköttetést az Országházon keresztül kéne vinni és akkor rögtön lenne két Országházunk is...

Bejegyzés: Forintos emlékeim: autópályák
süti beállítások módosítása