Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, hajókra, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad, mondjuk link formájában! Köszönöm! A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve.
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
 
Régi képek
Villamosok
Hajók
Zene
Budapest
 
Hampage.hu frissítések
 
Énblog
 
Videók

Naptár

július 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  10. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) amszterdam (5) aracs ms (5) augusztus 20 (6) ausztria (103) autók (92) bach (5) badacsony ms (6) balaton (197) balatonföldvár (8) balatonfüred (10) balaton ms (5) Balt Korthals Altes (14) bardotka (13) basel (8) bbc (8) bécs (48) belgium (13) bengáli (44) berlin (163) berlini fal (20) bkv (64) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (7) budai vár (26) budaörs (39) budapest (982) budapesti pillanatok (52) buék (9) busz (123) búvár (19) bytom (6) bzmot (12) c50 (14) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) cirkáló (6) city lights (73) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (60) csak egy videó (348) csehország (69) csehszlovák (42) csepel (6) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (14) doctor who (42) drezda (10) duna (67) düwag (6) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (14) emlékek (53) énblog (576) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (11) évforduló (13) ezerötszázas (8) ezres (17) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (31) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (22) ferihegy (40) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (26) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (37) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (6) füsti (6) gary moore (37) gdynia (5) geek (7) gellérthegy (5) Geoffrey Tribe (17) gépsárkány (80) gibson (10) gigant (8) gitár (39) gmap (21) gmunden (7) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (56) gróf széchenyi ms (6) gyermekvasút (45) haditechnika (15) hajó (185) hajtóművek-motorok (7) hampage (451) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (6) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (14) helka ms (9) hév (46) heviz ms (8) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) huszonötévesaközlekedésesweboldalam (14) idegenforgalom (21) ikarus (77) il 14 (10) innsbruck (7) internet (7) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (12) kalef (11) karácsony (12) karikatúra (5) Karl Holzinger (11) karosa (7) kassa (21) katamarán (17) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (10) kelén ms (10) kelet-berlin (5) képek (1115) képregény (94) kérdés (13) keszthely ms (7) kirándulás (12) kisföldalatti (16) kiskörút (6) kisvasút (59) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (36) kölni dóm (5) komp (22) konstal (8) körtér (8) közlekedés (458) kritika (72) kulfoldi szemmel (115) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) lapátkerekes (5) last ninja (6) látnivaló (11) lausanne (5) lengyelország (84) les paul (8) lhbs (25) linz (11) lipcse (12) li 2 (27) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (9) magas tátra (12) magyarország (7) malév (6) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) mdmot (5) medve (7) mercedes (7) metál (18) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (6) MOD (7) morál (11) morgás (133) motorkerékpár (5) mozdonyok (33) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (28) műrepülés (8) muv (10) múzeum (66) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (16) ndk (6) németország (334) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (76) nosztalgia (243) nosztalgiabusz (48) nosztalgiahajó (32) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (7) nosztalgiavillamos (131) nosztalgiavonat (18) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (127) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (43) ozzy osbourne (10) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (110) paródia (7) pcc (7) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (138) pozitívum (12) pozsony (65) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (20) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) rajzfilmek (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (136) repülőgép (47) repülőgépek (83) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (60) rock (94) rocktörténet (5) róma (15) románia (5) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (19) sky channel (11) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) stadtbahn (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (9) super channel (5) svájc (30) szabadság híd (17) szárnyashajó (14) szavazás (6) szczecin (7) szeged (43) szekacs (8) szergej (42) szilézia (6) szili (7) szilveszter (5) szinti (5) szliács (5) szlovákia (142) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (250) t3 (5) tapolca (8) társadalom (5) tatra (45) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (70) technikatörténet (79) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (10) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (510) történelem (29) totalcar (5) trabant (7) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (76) tünde ms (5) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (96) tw6000 (6) überzenészek (17) utazás (461) utcakép (229) uv (64) vár (11) várnegyed (9) város (551) városkép (116) városliget (10) varsó (8) vasút (631) vasútállomás (7) vasúti becenév (6) vélemény (31) vicinális (13) vidám park (5) videó (977) villamos (872) vitorlás (14) vízibusz (26) vlog (7) wachau (5) wartburg (6) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (50) youtube (358) zene (230) zlin (13) zsiguli (6) zürich (15) Címkefelhő

Utolsó kommentek:

A milánói miért nagyobb nyomtávú?

(Nem voltak hülyék az olasz mérnökök, hisz a 60-as években a világelsők voltak pl autógyártásban.)

Bejegyzés: Öreg tuják (Közép-)Európa különböző sarkaiból
@46Laca: A kinézet is gáz, de az első két kocsi ex-Bhv "fecske" kocsi, elővárosi székezéssel és színvonallal, ilyennek egy optimális világban nem szabadna távolsági vonatra kerülnie. Régebben nem nagyon láttam ilyeneket erre, aztán főszezonon kívül elkezdtek gyakorlatilag ilyenek lenni a vonatok, most meg a jelek szerint még az IC/expressz hibridben is vannak. Emlékszem, hogy 2023-ban hogy megdöbbentem, amikor láttam a 11 kocsis Erzsébet-táboros vonatokat ezekkel a kocsikkal, hogy szegény gyerekek, de rossz lehet nekik ezzel utazni, most meg már idén is többször volt szerencsém hozzájuk. Nem tudom, mi az a mítosz, hogy a MÁV nyáron minden erejét a Balatonra koncentrálja, mert én ezeket a kocsikat látom, meg hogy a kétórás IC-k közti személyvonatok Bézék Füredtől lefelé. Amik úgy alapból kibírhatóak, de azért 2025-ben turistaparadicsomban elég szánalmasak. A Déli parton meg minden második IC flirt.

Bejegyzés: A retróhétvége egy(-két-három) pillanata Révfülöpön
Ezt a szedett-vedett kocsiállományt, nagyon gáz, ahogy kinéz ez a szegény vonat (is)...

Bejegyzés: A retróhétvége egy(-két-három) pillanata Révfülöpön
@nyelv-ész: Nekem például az új 73-as troli furcsa. Van az eddigi 73-as, ami nem volt valami kihasznált. Hozzácsapták a 80-ast a Pongrácz utcáig, majd onnan oldalról becsúszik Kőbányára. Eddig le nem fedett szakasza nincs, csak olcsón oda lehetett tenni piros buszokat. Biztos van utasa, meg akinek jó, de ebben a formájában hiányzott? Az új 81-est esetleg jobban megértem, az új 83-asnál meg röhögök, hogy arra gyakorlatilag végig volt régen madzag, igaz, nem forgalmi. Nekem ez ilyen vonalhuzogatás, hogy na, vannak önjáró trolijaink, rakjuk be valahova őket. Önmagában nem káros, ha valahol nem dízel pöfög, de nem tudom, hogy a trolik erre valók-e. Szívesebben látnék valami új alhálózatot, újonnan feltárt környékeket. Lakótelepeken, hogy tisztább legyen a levegő, meg hegyvidéken, ahol lefelé lehet áramot termelni. Ha viszont az drága, akkor nem lenne jobb a trolis pénzből inkább több nemtrolit venni?

Bejegyzés: Gazdagréti Közösségi Televízió(zás)
@nyelv-ész: Ha meg nincsenek tervek, ha mégis van pénz, majd építenek belőle valami felesleges dolgot, ez meg csúszik addig, amíg fel nem találják a teleportálást. IHidd el, hogy nem azért nincsenek új kisföldalatti szerelvények, mert valaki az ötös metrót készíti elő. A négyes metró meghosszabbítása egyébként sokkal rosszabb megtérülésű lenne, emiatt nem is dolgozott rajta soha senki komolyan.

Bejegyzés: Gazdagréti Közösségi Televízió(zás)
@nyelv-ész: A metróépítés mindenhol több évtizedes projekt. Még Kínában is, pedig ott más a feltételrendszer, mint Európában.

Bejegyzés: Gazdagréti Közösségi Televízió(zás)
@Hamster: A villanybusz jól hangzik, de egy 20-30 km hatótávú akkus troli az már majdnem villanybusz.

Az a baj a villanybuszokkal, hogy világszerte látni a rossz példákat a rövidlátó beruházásokra, a helytelen üzemeltetésre. Volt olyan város, ahol elhitték a nagynevű gyártónak, hogy a nyáron mért hatótáv az télen is ugyanannyi lesz. Aztán mikor beköszöntött a tél, lehetett megint a dízelekkel füstölni, mert a villanybuszok nem teljesítették a kicentizett napi fordákat.
Ha meg okosan olyan villanybuszokat üzemeltetünk, amelyek a megállókban, végállomásokon is tudnak tölteni áramszedővel, akkor szinte ugyanott vagyunk, mnt az önjáró trolival. Mindkettőhöz ki kell építeni az infrastruktúrát, csak épp a trolinál elég egy gerincvonalon, vagy a városközponthoz közeli végeken felsővezetéket építeni, a külső végpontok rugalmasan átszervezhetőek. Míg a villanybsz végállomási töltőjét nem tudod csak úgy odébbtenni a megálló táblával együtt.

Bejegyzés: Gazdagréti Közösségi Televízió(zás)
@Hamster: Értem én, hogy ez lenne a cél, de ez egy sosem, vagy majd 20-30-40 év múlva megvalósuló projekt. Addig olyan megoldásokban kellene gondolkodni, amelyeket belátható időn belül, rendelkezésre álló erőforrásokkal létre lehet hozni. Budapesten mindig ez a nagyot akarás ront meg mindent: hosszabbítsuk meg a négyesmetrót is, meg legyen leágazása a pirosmetrónak Kőbányára, meg kössük össze a gödöllői HÉV-vel... Röpködnek a tervek, aztán lószar se lesz belőlük, mert nincs rá pénz.

Bejegyzés: Gazdagréti Közösségi Televízió(zás)
@nyelv-ész: A drót nélküli trolikról azt gondolom, hogy akkor inkább legyenek villanybuszok, amik végállomáson vagy itt-ott töltenek. Logikusnak tűnhet, hogy töltsön ott, ahol már lóg a madzag, de szerintem kényszerpályává teszik a forgalomszervezést, mert hosszan arra kell mennie, ahol már van madzag. Ezeknek az ide-oda hosszabbításoknak minimális értelmét látom, és azt se hiszem el, hogy a jármű ne lenne jelentősen drágább egy csak kicsit önjáró sima trolinál vagy egy full villanybusznál. Igen, van trolihálózatunk, tartsuk életben, 2-3 megállókkal kijjebb rakhatjuk a végállomásokat, de hogy a troli majd felmegy a Várba meg a Naphegyre, mert mindent arra alapozva oldunk meg, az szerintem játszadozás. Akkor inkább húzzunk a lehető legtöbb helyre felsővezetéket, engem nem zavarna! Svájcban középkori épületek* túlélik azt, hogy ott a madzag, csak nálunk van, hogy az utánozhatatlanul csodálatos Arany János utcai metróállomásnál meg a festői Báthory utcában le kellett szedni. Szóval legyen több troli, helyenként járhat madzag nélkül is, de ne akarjuk egész várost lefedő villanybuszhálózatot alapozni rá.

*Illusztrációként: https://www.google.com/maps/@46.9479901,7.4486216,3a,60y,254.06h,99.03t/data=!3m7!1e1!3m5!1srcZRUNi6sGlfx7qpeTMz9w!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D-9.02634776392469%26panoid%3DrcZRUNi6sGlfx7qpeTMz9w%26yaw%3D254.05673411236546!7i13312!8i6656?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDcwOS4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

Bejegyzés: Gazdagréti Közösségi Televízió(zás)
@nyelv-ész: Egy ideális világban egyszerre menne a kettő, de a hosszabbítás többet segít. Ha csak a kinti pályát piszkálod, gyorsabban beér a Borárosra, ahol kb. semmi sincs, csak jó sz*r átszállás esik a 4/6-osra, meg valamennyi a 2-esre, miközben két metróvonal is két villamosmegállónyira van. Nem véletlen, hogy anno a HÉV sem gondolta komolyan Közvágóhidat, az "átmeneti" időben viszont kijártak oda a belvárosi, sőt, óbudai járatai, szóval az utasok nagy részének nem kellett még egyszer átszállnia. Egyszer megpróbálták a villamost a HÉV vágányain továbbvinni, de a sóhivatalból rájuk szóltak, hogy a helyiérdekű az nem városi vasút, felejtsék el.

A pályához nyilván hozzányúlnának az új járművek miatt (amiket így se úszunk meg, mert a mostaniak lassan szétesnek), de még ha lassú is maradna odakint a HÉV, akkor is gyorsabb lenne a metróig eljutni, mint ma villamosra átszállva! A másik pedig, hogy ha nem gondolkodunk már most a föld alatti szakaszra, akkor fennáll a veszélye annak, hogy valami felszínre szánt szutykot veszünk, amit később nem lehet föld alá vezetni, még ha hirtelen lenne is rá pénz. És akkor 40-50 évre megint el van puskázva az M5 esélye.

A végcél egyébként nem a Kálvin tér lenne, hanem tovább a belváros alatt: Astoria (véleményes, hogy ez nem közös megálló lenne-e a Kálvinnal, két kijárattal és némi mozgójárdával), esetleg Klauzál tér (nem lenne baj, ha nem csak sugaras közlekedés lenne ott bent), mindenképpen a Nyugati, lehetőleg Margit-sziget, Tímár utca környéke, Bogdáni út, és Kaszásdűlőnél meg már fent is vagyunk*. Egy tömköz beruházás se tudna annyit segíteni a városon, mint az a 6-7 megállónyi alagút: fellélegezhetne a Nagykörút és/vagy akár fonódó járatok is lehetnének, Mesterbe, Népszínházba kanyarodva, kiválthatna pár Soroksári úti buszt, egy rakat óbudait, terhet venne le az interkontinentális 9-esről, de részben még a hármas metróról is, ami az ország legforgalmasabb vasútvonala, szóval nem baj, ha nincs túlpörgetve.

*A wikipedián van egy rajz, hogy Deák tér, és nagy kanyarral Batthyány, az szerintem jó nagy marhaság, metrókkal párhuzamosan metrót építeni, pláne új területek feltárása nélkül. A Kaszásdűlő - Batyi szakaszra tőlem akár betétjáratot is lehetne tenni, vagy villamost, de igazából Óbudát most se szolgálja ki jól, szóval nem gondolnám főiránynak. De ha nagyon akarjuk, a Szépvölgyi úttól is bekanyarítható még a sziget alá a Nyugati felé. Bőven lehet vonalakat rajzolgatni, majd a hozzáértők kiszámítják, melyik rajz a leghasznosabb. De bármelyik többet adna annál, hogy 10 perccel hamarabb beér a szigetszentmiklósi járat.

Bejegyzés: Gazdagréti Közösségi Televízió(zás)
@Hamster: Oké, tegyük fel, hogy beviszik a HÉV vonalakat a Kálvinra. Ettől még a soroksári HÉV ugyanúgy gyökkettővel fog döcögni a soroksári szakaszon, mert kismillió kereszteződés, kihajtó, stb. miatt nem mehet gyorsan. Ha tehát azon a vonalon minőségi ugrást akarunk elérni, akkor több kell annál, minthogy a végállomást közelebb visszük a belvároshoz.

Első körben már az is nagy dolog lenne, ha a Közvágóhíd körüli őskáoszt felszámolnák, a ráckevei vonal is be tudna csatlakozni a csepelibe, és a Boráros térnél tudna végállomásozni. A vonalat felújítanák; ahol kell, ott módosítanának a nyomvonalon, ilyesmik. Ugyanez a csepeli vonalra is igaz: a felújítás és járműcsere mellett a külső végállomást be kellene vinni a lakótelepre, és nem a szélén hagyni.
Aztán amikor Magyarország végre gazdasági nagyhatalom lesz, majd lehet fúrni az alagutakat keresztül-kasul.

Az önjáró trolikban pedig szerintem (is) nagy potenciál van. No nem ezekben a lábujjhegyen alig 3 km hatótávúakban, hanem amelyek modern akku technikával bírnak, minimum 20 km hatótávúak, és mondjuk a gyártó legalább 4-5 ezer töltési ciklusra garanciát vállal. Ha ezekre lenne pénz, meg a hálózat kiépítésére, energetikai hátterére, akkor Budapest buszvonalainak többségét ki lehetne ezekkel váltani.

Bejegyzés: Gazdagréti Közösségi Televízió(zás)
@nyelv-ész: A Frutti csak akart ilyen lenni, a Maoam rendesen elolvadt. Volt valami hasonló, a Mamba, az mintha rágósabb lett volna.

Bejegyzés: Gazdagréti Közösségi Televízió(zás)
@nyelv-ész: Budapest nagyobb, mint Berlin és Hamburg kivételével bármelyik német város. Az alagutas gondok a jóval kisebb helyeken jönnek elő, pl. Mülheim an der Ruhrban, ami valahol Miskolc és Debrecen közt van lakosságilag. A nagymetróinkkal hálistennek nincsenek gondok, pedig a Rákóczi út alatt vannak részek, amiket az ötvenes évek elején építettek. És ha ez megépülne, az tényleg segítene mindenütt. Nem akarom megsérteni az illetékeseket, mert tudom, hogy ők kevésből akarnak sokat kihozni, de az ilyen trolihosszabbításgatásoknak, mint amiket most csinálnak, szerintem nincs annyi hasznuk, mint amennyit a madzag nélküli trolik drágább bekerülése jelent. Ráadásul az M5 elég jól lépcsőzhető, mert ha a két dél-pesti HÉV bejön a Kálvin térre, az azonnal több százezer embernek segít.

Bejegyzés: Gazdagréti Közösségi Televízió(zás)
@Hamster: Nekem ez az "ötösmetró"-féle koncepció azért nem jön be, mert akárhányszor betervez Budapest valami kötöttpályás, föld alatt menő izét, az évtizedekre blokkol minden más fejlesztést. Elismerem, hogy praktikus lenne, de épp pár napja írtad, hogy a németek mennyit szívnak azzal, hogy orrba-szájba épültek a föld alatti tömegközlekedési ojjektumok.

Bejegyzés: Gazdagréti Közösségi Televízió(zás)
@Hamster: Mikla csoki megvolt, de a Maoam vagy mi, az nem. Rá kellett keresnem, és végül a képekről leesett, hogy ezek azok a színes bigyók, amelyeket sose mertem megvenni, félve, hogy valami geil, ragacsos szar lesz a csomagolásban. Ugyanúgy, mint a Frutti "cukorban", ami csak arra volt jó, hogy a fogamba ragadjon.

Bejegyzés: Gazdagréti Közösségi Televízió(zás)
@46Laca: Azokon mindenféle korszerű kormányok vannak, nem két csavarral és lapáttal operálnak. Mondjuk nekem még mindig jobban tetszenek a hagyományos hajók, amikor szinte helyben pörögnek, mint a vízibusz a máriafürdői kikötőben :)

Bejegyzés: Tavaszi csobogás
Érdekes volt, köszi és igen, el is olvastam az infókat. :-)
Én akkor szoktam tátani a számat, amikor a nagy szállodahajók állnak neki egy megfordulásnak, ami a méreteikhez képest pikk-pakk megvan.

Bejegyzés: Tavaszi csobogás
@Flankerr: "És a Maoam cukorka <3"
Voltak ilyen dolgok, mint ez, vagy a Hubba-Bubba rágó, amik egzotikusnak tűntek, pedig odakint csak egy márka volt a sok édesség közül. Mondjuk a Donald rágó se volt rossz, meg a Wrigley's, amiket valamiért behoztak, míg a másikakat nem.

Bejegyzés: Gazdagréti Közösségi Televízió(zás)
@Flankerr: A kettő összefügg: ha ezt a semmivel se kompatibilis magaspadlós izét veszed, ami van, azzal nehéz lesz később másnak kompatibilisnek lenni, szóval most kellene okosnak lenni, és eleve magaspadlós, metrószerű cuccot venni, lehetőleg nem kizárólag a sehol máshol nem használt 1000V-ra, hanem más feszültségre is. Az aztán járhat magasperon mellett a felszínen, meg később alagútban is. A rendes vasútvonalakkal ellentétben a HÉV-ek nagyon feszesen közlekednek, gyakorlatilag metró pontossággal, nem lenne gond az összekötésükkel, sima vasutat viszont nem vinnék bele, mert arra nincs szükség, hogy azért boruljon Budapest, mert tudomisén Soltvadkerten bement egy szekér a vonat elé, vagy Piliscsabán megvárták a késve érkező volánbuszt.

Bejegyzés: Gazdagréti Közösségi Televízió(zás)
@Hamster: A HÉV-nél én a járműcserét sokkal fontosabbnak érzem mint az összekötést. Így hát természetesen még nyoma sincs, és esélye se jelenleg.

És a Maoam cukorka <3, az még falura is eljutott (de legalább is sokkal jobban megmaradt az emlékeimben), imádtam <3

Bejegyzés: Gazdagréti Közösségi Televízió(zás)
süti beállítások módosítása