Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (931) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (413) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1018) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (521) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (842) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Sztrájk van is, meg nem van is...

2008.02.01. 18:58 :: Hamster

Az Utasokért Felelősséget Érző Szakszervezet délben felfüggesztette a sztrájkot. Addigra a munkába menők ugye már meg lettek szivatva, de még lehetett egy kis PR-stuntot csinálni a sajtóban, miszerint a sztrájkolók annyira jófejek, hogy gondolnak a hétvégére hazatérőkre. Ez persze a hétvégére hazatérőkön valószínűleg nem sokat segített, hiszen a vonatok az újraindulás után órákkal még mindig teljesen kiszámíthatatlanul jártak, és gondolom a legtöbben már próbáltak valami más módon hazajutni, de azért jól hangzik. Persze harcos szívű szakszervezőink azért nem adták fel, hogy kiharcolják maguknak a pénzt, ami nem jár nekik, ezért beígérték, hogy ha nem tudnak megegyezni a MÁV-val, akkor "legkésőbb hétfőn" folytatják a sztrájkot. Azaz bármikor, amikor úri kedvük úgy hozza. Így tervezzen be akárki is bármi helyváltoztatást! És ez - valljuk be - zseniális: nincs sztrájk, azaz nem fogy a sztrájk-alapból a pénz, de azért az elbizonytalanítás megvan, a vasút ellehetetlenül. Ráadásul a sztrájkolók is ledőlhetnek egy kicsit, nehogy már ne tudják kipihenni a pénteki félnapos munkafelnemvevést! Noch dazu vasárnap és hétfőn úgyis több embert tudnak megszivatni, mint szombaton...

Egy internetes fórumban bukkant fel egy, a mundért mindenáron védő, sztrájkpárti vasutas, aki egy felháborodott vasúthasználónak vetette oda az okosságot, miszerint: "ha valakinek nem tetszik a helyzet, menjen mással, senkit nem kényszerítenek, hogy vonatozzon!". Ez szerintem sokmindent elmond az egész sztrájkos szereptévesztésről. Valószínűleg sok vasutas gondolja úgy, hogy ha nincs utas, vasutasokra akkor is van szükség. Igazán elmondhatná nekik valaki, hogy ha a folyamatos vinnyogásukkal elüldözik az utasokat, akkor előbb-utóbb őket is szépen ki fogják rúgni, mert még annyi szükség se lesz rájuk, mint eddig. Mert ugyan valamennyi vasutas akkor is kell, ha csak tehervonatok járnak, de közel se annyi, mint amennyi most van. A teljes foglalkoztatottsággal büszkélkedő, százezres-milliós "házon belüli munkanélküliséget" generáló politikai rendszer ugyanis még a nyolcvanas évek végén összeomlott - merthogy nem működött. Olyan szisztéma felállítását pedig ellenezném, amiben nekem, a páromnak, a szüleimnek, az ő szüleinek, a barátaimnak, stb, piaci viszonyok közt kell megélnie, míg nekik nem, "mert hát ők vasutasok", akik annak születtek, nem csinálhatnak mást, és nélkülük megáll az élet. Ha esetleg megfordítom az érvet, miszerint "senkit nem kényszerítenek, hogy vasutas legyen", akkor meg nyilván én vagyok az érzéketlen bunkó... :-/

Egyébként még egy dolog feltűnt: a tárgyalásokat szombaton délután háromkor folytatják. Nem reggel, nem délelőtt, hanem az ebéd utáni szieszta után. Mert ez a szakszervezet nem csak az utasokért érez felelősséget, de a tagjait is kíméli, idézem:

"'Olyan sztrájktechnikát alkalmazunk, hogy a vasutasok ne nagyon fáradjanak ki' – fogalmazott az elnök." / Index /

Jajj, szegény kicsi fáradt sztrájkolók, egyem a szívüket! Magyar Wellnessvasutak Rt-t nekik!

60 komment

Címkék: kritika máv sztrájk vasút orkvadászok

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr42321315

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szegénykéket úgy sajnálom, elfáradnak a nagy semmit tevésben. ajánlanám a teljesítményföggő bérezést a cégnél.
elvesztettek személyemben egy állandó utast.
próbáltam alkalmazkodni, reggel előbb este későbbi vonattal indultam,hogy bitosan meg legyen a havi óraszámom a munkahelyen, magán életem a hétvégére redukálódott emiatt, reggel keltem irány a vasút majd a meló este haza és lefekvés.
Aztán mostanra odáig jutottunk, hogy nem csak késnek a vonatok, nem csak havonta párszor vesztegel a vonat az utasok minimális tájékoztatása nélkül, nem csak a koszos nem takarított vagonokat kell elviselnem amiről állítólag az utasok tehetnek, ja persze az ablakot meg a fejtámlát nem rendeltetésszerűen használjuk, hanem most már sztrájk is rendszeresen van. Köszi elég volt.
A vasutasok többszörös szereptévesztésben vannak...
azt hiszik tulajdonosok: a Cargo eladási árából részt követelnek (a veszteségből nem? :) )

azt hiszik nem volt még rendszerváltás: nem lehet kirúgni őket
azt hiszik az utasok mindenáron maradnak utasnak
azt hiszik nekik mindent lehet.

Az állam is többszörös szereptévesztésben van: ha tulajdonos, simán kirúghat/átszervezhet bárkit. Sőt, még a törvényeket is módosítani tudja, ha nem tetszik neki a sztrájk...

Tényleg: ha kimondják, törvénytelen célokért van a sztrájk, akkor ivartalanítják a felelősöket (ti: ne szaporodjanak, mert akkor nő a tehetetlen balfaszok tömege)?? :)

Kedves Felháborodottak! Sajnos, ehhez hozzá kell szokni. Ez az érdekképviselet. Persze ki lehet őket cikizni, mint ahogy ki lehet másokat is cikizni. Lehet mondani, hogy jól csinálják, meg, hogy nem. Az biztos, hogy ebben a rendszerben ezzel a jelenséggel együtt kell élni. A másikban is együtt kellett volna, ma sokkal kevesebb gondunk lenne. Mielőtt mindenkit lefikáznánk, tessék már körülnézni, hogy mi folyik Berlinben, Olaszországban, Franciaországban. És ez csak a felszin. A rendszerváltással erre is szavaztunk.
Hamster cikkét pedig nem is értem.
suha, az Elbától nyugatra:
- előre bejelenetik a sztrájkot
- megegyeznek az elégséges szolgáltatásról
- nem utolsó sorban: nem irreleváns, és arcpiritó dolgokat követelnek
Suha, mielőtt megint felháborodsz azon,hogy nem tetszik az utasoknak a sztrájk, nézd meg, hogy sztrájkolnak és szolgáltatnak Németországban, Olaszországban, Franciaországban.
Engem pont annyira érdekelnek a vasutasok problémái mint őket mikor késik a vonat vagy áll és én ezért elkésem, ők pedig még tájékoztatni sem hajlandók, pedig ha az ember bemegy a forgalmi irodára vagy megtalálja az ilyenkor eltűnő kalauzt akkor kiderül általában mi is az oka a késésnek, veszteglésnek.
Nekem suha kartárssal ellentétben az nem érthető, hogy a koszos, pontatlan, megbízhatatlan vasút működtetői miért gondolják úgy, hogy nekik bármilyen plusz juttatás jár? Mire fel tartják a markukat? Mire fel szivatják az utasokat a sztrájk körüli bizonytalansággal?

Csak csendben halkan kérdem. Nekem mint törvénytisztelő magyar állampolgárnak mi a f..szomért nem jár némi zsé egy állami vállalat értékesítéséből befolyt pénzből?
Osszegeznem: hulye, hulyebb, leghulyebb, rendor, postas, vasutas. Ennyi. Minden mas felesleges szocseples.
Ma oktatott ki egy szemét vasutas, hogy miért háborgok, hogy tömeg van, kosz van, késés van, és még sztrájkolnak is minden hónapban? Mit várok ennyi pénzért, majd ha ny-európai jegyárat fizetek, akkor reklamáljak!
De hát azt fizetek! A bérletek pontosan annyiba kerülnek, mint nyugaton. Belgiumban az 50 km-es havi bérlet 120 euró, itt 30 ezer forint.
Akkor itt miért nem futja ülőhelyre, tiszta vagonra, udvarias kalajra, ahogy ott? Sztrájkolni, követelőzni, zsarolni - ezt bezzeg tud a szemét állatja!
Suha: ha ez így rendben van, hiszen ez csak érdekképviselet, akkor szerinted hol a határ ebben? Megtehetik-e pl. a paksi atomerőmű dolgozói, hogy sztrájkolnak, mondjuk havi 50 milliót követelve? Vagy pl. a kukásautón dolgozók - mondjuk nyáron - egy hétig..

Én egyébként arra lennék kiváncsi, hogy ki lehet-e rúgni a sztrájkolókat? És mondjuk ha nem, akkor mi van akkor, ha egy nagy leépítés ellen sztrájkolnak? Az lenne az igazi örökké tartó munkahely: ha nyernek a sztrájkal, akkor maradnak, ha nem, akkor sztrájkolnak, és így nem lehet őket kirúgni..
Nem kell vesződni a kirúgásukkal. Ki kell szervezni az egész vasutat egy másik cégbe, aki új dolgozókat vesz fel. A régieknek sajnos jogutód nélkül megszűnik a munkahelye...istenem. Nem kell végkielégítést adni, nem kell veszekedni, csak hagyni, hogy a hátralévő idejükben munkanélküliként sztrájkoljanak.
Fél éven keresztül, hetente 3x2 alkalommal vonatoztam. Ma busszal járok mert papíron lassabb, gyakorlatilag nem. Ez alatt a fél év alatt megtanultam, hogy a MÁV a legszánalmasabb kreálmány ebben az országban. Soha, egyetlen céggel kapcsolatban sem éreztem ilyen mértékű utálatot. Mindenki szídja a telefon szolgáltatókat, más cégeket. Igen, ezeknél vannak rossz példák, szerencsétlen esetek, esetleg kissebb gonoszságok. De a MÁV más tészta. Nem tartom szolgáltatás számban azt amit nyújtanak. Sokszor égett az arcomról a bőr, amikor külföldiek szívtak velünk.

Mind1. Valahogy a volánról nincs ennyi hír. Pedig nemrég sztrájkoltak ők is. Vajon miért nincs ekkora felháborodás? Ahh... csak felhúzom magam megint.
a kedves kormányunknak valamiért érdeke, hogy tönkretegye a vasutat, egyelőre nem értem teljesen, hogy miért, de gondolom a szokásos forgatókönyv szerint zajlik minden, előbb lezüllesztik, aztán fillérekért eladják, és páran millárdosok lesznek az ügylet végén. nagyon remélem, hogy ezt most nem fogják megúszni. lesz még itt polgári kormány, és ezek a gazemberek felelősségre lesznek vonva.
Kit vont eddig felelősségre az ún. polgári kormány ? Csak egy nevet mondj !
A vasúton már nics mit lezülleszteni! A VDSzSz ezt a mukát már elvégezte, valószinű egykét polgári parlamenti székért cserébe 2010 után. Ezek a sztrájkok nem gazdasági vagy szociális jellegüek, tisztán politikai hátterük van! Az már más tészta, hogy a vasutasok meg úgy vannak vele, nekik mindegy csak ne keljen dolgozni!
Nem mintha bele szakadnának a munkába! Meg lehet nézni milyen ha nem sztrájkolnak. Nincs lényeges külömbség! Az általuk nyújtot szolgáltatás így is tré, meg úgy is tré.
Most már nekem is nagyon elegem van ebből a "sztrájkolok-felfüggesztem-újrakezdem-mégsem, de azért megszívatok X ezer munkábajárót" dologból, pedig én nem is sűrűn közlekedem vonattal. Kedvem lenne kipofozni mindegyiket a szolgálati helyére, hogy aranyapám először a feltételeit teremtsd meg annak, amiből részt követelsz! Ez az egyik. A másik pedig, hogy talán a saját szakszervezeteik és vezetőségük székházainál kellene az asztalt/illetékes urakat verni (a szó szoros értelmében), akik bábjátékot játszanak a mezei gyaloggalopp emberekkel, hogy a színfalak mögött tovább zsírosodjanak.
Egyszer gyerekként kérdeztem, miért nem cserélik le ezeket a vagonokat már, nagyon elhasználódtak és nem tegnap hozták őket ki a vagongyárból.
Erre - vasutastól - azt a választ kaptam, hogy a vagonokba marhákat és egyéb állatokat szállítanak, ezek SZEMÉLYKOCSIK!
Eltelt tíz év ezóta, és hát sajnos megállapíthatjuk, hogy bizony vagonokban utazunk. Nincs különbség tehervagon és személyvagon között sem esztétikailag, sem higiéniailag.
Sőt! Szerencsére nem utazom vonaton szinte semmit, de tehervagonokat szoktam fával rakni és gyakran tisztábbra ki van seperve, mint a személyVAGONOK.
Tudom-tudom, a Cargo már nem MÁV, de ez így volt a Cargo Mávos idejében is.
Ez a szomorú...
Sztrájk témában pedig úgy gondolom, ha Gaskó Úr a Mávosoknak követel a Cargo eladásából két és fél havi bért, akkor nekem is és mindenkinek, aki rendesen adózó magyar állampolgár, jár ez az illetmény mint állami fenntartású cég privatizációja után.
Sok minden van a kormány rovásán, de a vasút lezüllesztését csak a leg elvakultabb ember foghatja rá. Sőt, elmulasztotta azt a kötelességét, hogy az adófizetők pénzét óvja a rossz befektetésektől. A MÁV-ra pénzt áldozni pazarlás.Igenis hagyni kell tönkremenni, mert évtizedek óta képtelen piaci módon működni, egyszerűen alkalmatlan erre a szervezete.Szégyen, de
egy Malévot orosz cégnek kell helyrehozni, a vasutat majd látjuk, hogy német,vagy osztrák lesz tán képes, mi magyarok inkább egymást esszük meg.
A Gaskó a Fidesz seggnyló csicskása...csak káoszt akar...!!!! a szemétláda...
senkinek nem jutott még az utazók közül meglesni ezt a Gaskót és véresre verni??????????
bleng: a lezüllesztést azért ne varrjuk csak a VDSzSz nyakába, illetve annyiban azért mégis, hogy az ő tagjaik is kivették a részüket ebben. a decemberi sztrájk politikai volt, a mostani eléggé zűrzavaros, Gaskó mintha megittasodott volna abban, h vezényszavára megbénul a vasúti forgalom. Korábban én is azt hittem, h talán parlamenti székre pályázik, de egy közeli ismerőse azt mondta, h ő csak első ember szeret lenni. No, erre azért nincs esélye a parlamentben.
Na igen, de ha nem lesz MÁV, hogyan közlekedjenek a vidéken élők? (Nem mintha a MÁV olyan jó szolgáltatást nyújtana).
Kiváncsi lennék, ki az a barom aki akár fillérekért megvenne egy ilyen lerobbant, masszívan veszteséges ám mégis kötelezően működtetendő cégszörnyet, hogy aztán hihetetlen mód meggazdagodjon belőle! Ám ha mégis akad, sürgése álljon elő, mert akkor végre a sok sok adóforintunkat esetleg értelmes célra is tudják fordítani az aktuális honatyák.
Hála Istennek nagyon ritkán kell vonattal utaznom, de teljesen egyetértek azokkal, akik felháborodnak és nem értik miért sztájkolnak egy olyan cégnél több pénzt követelve amelyik nemhogy a mai, de 100 évvel ezelőtti mércével mérve sem képes szolgáltatni. Sőt 100 évvel ezelőtt a vasútnak és a vasutasoknak komoly presztizsük volt. Büszke lehetett és nagy szónak számított - ja és persze biztos egzisztencát jelentett - ha valaki vasutas, viszont akkor még számítottak az utasok is, ellentétben a mai helyzettel, amikor mindenről szól ez a "szolgáltatás"(tudom ez erős volt!) csak az utazókról nem. Sajnos alapvetően az a gond szerintem, hogy a MÁV az egyik utolsó szocialista nagyvállalat és úgy is viselkedik a cég is, a vezetői is mint ahogy viselkedtek az átkosban az ilyen pénznyelők. Amíg ez van nem lesz jó se nekünk, se a vasutasoknak és csak éghet a bőr a képünkről amikor egy külföldi betéved egy budapesti pályaudvarra és megpillanthatja a 21. századi magyar vasúti valóságot... szégyen.
Jesszusom de szar egy írás. De tényleg, ez a szardarab megért ennyi energiát? Leírhattad volna senkit sem érdeklő nyomorodat 6 mondatban.
Mókusbögre, az biztos, hogy ebbe a jelenlegi struktúrába nincs olyan ökör aki befektetne, de hidd el, ha kisöpörné valaki a cégből a szemetet és egy igazi, professtionális céggé kezdené szervezni akkor lehetne ebből pénzt csinálni. Ugyanis van értelme versenyezni az utasokért. Sok olyan embert ismerek aki szívesen utazna vonattal ha színvonalas emberi körülmények között utazhatna. Óriási lehetőségek vannak a nemzetközi utasszállításban is csak mi itt Magyarországon nem vagyunk képesek ezt észrevenni.Ja persze az fájdalmas dolog lenne, hogy kikéne takarítani az adminisztrátor, osztályvezető ovh, kézbesítőnéni stb hegyeket, és az is fájna, hogy minőségi szolgáltatáshoz minőségi munkát kellene végezni. Viszont ebben az esetben lehetne sztrájkolni, hogy meg is fizesse a jó munkát a kapitalista.
végig olvasva a hsz-eket, elég jó kis konszenzus jön ki belőlük: azaz lényegében mindenkinek elege van a mávból, illetve annak antiszolgáltatásából. és főleg emiatt a sztrájk támogatottsága elenyésző
jazzcool

azannya de megállapítottál. akkor ez most statisztika?
Iszkiri egy mondatban írom: gratulálok ehhez a magas intellektuális szinvonalt tükröző hozzászóláshoz, ami meg nyilván a te nyomorod.
Iszkiri te biztos MÁV-os vagy ! :-)) Savanya a szőlő??
iszkiri !

Ne szomorkodj, nem lehet mindenki tökéletes!

iszkiri : valóban, a sok hozzászólás is azt tükrözi, hogy senkit nem érdekel :))
hakapeszi

igen ez az enyém ám mégis csak azért vagyok egy kicsit elkeseredett, mert voltam olyan hülye és elolvastam ezt a remekbe szabott nyafogást. Számomra különös, hogy magukat értelmesnek tartó emberek demagóg szövegekkel szemetelik tele a képernyőt és még meg is sértődnek ha ez valakinek nem tetszik.
Mellesleg a gratulációt köszönöm :)
Hamster:
...hát ez az ! Nyilván senkit nem érdekel, hogy a rengeteg adóból amit levonnak - persze már akitől lelehet - mennyit költenek ennek a szeméthegynek a működtetésére.
Gyerünk lányok! Rohadjon meg, akinek más a véleménye! GYorsan cicák, amíg tart a lendület! :)
Mire fel támogatja az állam sok milliárddal ezt a MÁV-nak nevezett fostömeget? Ha meg támogatja, miért nem követeli meg a kifogástalan munkát?
Iszkiri: nem sértődtem meg. Köszi a kritikát. Te biztos nagyon okos vagy, kiváncsi lennék te mit gondolsz. Az látom fikázni tudsz.
Kár Hamster, hogy te is beléptél a gyűlölködők, uszítók, az utasokat felheccelők sorába. :(
hakapesz

áá ne is kérdezd! nincs egyetlen valamire használható gondolatom. de fikázni...na azt tudok! nyugi gyerekek, ne vegyétek már ilyen komolyan magatokat pls
Gaskó élt,Gaskó él,Gaskó élni fog . Vagy valami hasonló...
szerintem, te veszed komolyan. Tényleg kíváncsi vagyok te mit gondolsz. Légyszi ne kínozz már tovább ! :-)
neutrál: próbáld meg higgadtan, neutrális szemszögből is elolvasni Hams írását, és utána, ha pld bp-i vagy, szállj fel mondjuk egy Vácra közlekedő vonatra, ülj le, és élvezd az utazást:-) azt nem mondom, hogy nézz ki közben az ablakon, mert ez aligha fog sikerülni:-)
nem "A SZTRÁJKKAL" van a gond, hanem "EZZEL" a sztrájkkal

- nem vagytok tulajdonosok, nem jár az eladásból (senkit nem érdekel, hogy mit ígért egy bukott politikus)
- ha tulajdonosok lennétek, akkor JOGSZABÁLY SZERINT előbb a hiteleiteket, a veszteséget kellene rendezni s csak utána a megmaradt részből járNA

- 17% -ot követeltek egy masszívan veszteséges vállalat folyamatosan visszaeső üzletágánál; miért nem elég a 7%? Mert nagy a pofátok és meg tudjátok bénitani az országot? hát EZÉRT rühelli már mindenki amit műveltek
Hakapeszi : szerintem a nemzetközi személyszállítás bukott dolog. Te fizetnél többszörös árat egy többnapos zötykölődésért ahelyett, hogy felülnél az első repülőgépre ami két-három órán belül bármelyik európai országba elvisz?
Aminek létjogosultsága van az a teherszállítás, hiszen szinte korlátlan mennyiséget lehet gyorsan, biztonságosan és tervezhetően szállítani - ráadásul olcsón.
Nyekk : a Máv nem mehet csődbe. Nem mehet, mert az ország egyik közlekedési, szállítási gerince még most is. Ezért muszály pénzt pumpálni bele folyamatosan.
Mókus: Egyetértek veled abban, hogy nyilván senki nem szívesen zötykölődik napokat. Erre nincs igény. De ha a pénzpumpálás modjuk fejlesztésről szólna és modjuk 90 perc alatt kiérnél Bécsbe? Az már biztos versenyképes dolog lenne a repüléssel szemben ahol indulás előtt két őra, plusz rossz esetben félőra ha csomagra vársz. Azt akarom ebből kihozni, hogy egy modern világszínvonalú vasút lehet üzlet, mit ahogy pl. Franciaországban, v. Németországban.
Sajnos az ország aktuális vezetése még mindig nem fogta fel, hogy az egész magyar gazdaságnak mekkora kárt okoz egy-egy sztrájk. Majd ha ezt számszerűsítik és számonkérik a vasutasokon, akkor lesz változás.

Tényleg, áramszolgáltató miért nem sztrájkol soha? Vasutasnak miért van megengedve, gyakorlatilag egyedüliként?
Rendszeresen közlekedem vidéken és már évek óta busszal a vonat helyett. Hogy miért? Mert a busz tiszta, pontosabb a vonatnál!!! és nem drágább.
a váltóállításos cikked Hamster jó volt. gratula !

A vasutas sztrájkról meg lehúzni még egy bőrt... ez azért nem nagy meló.
neutral : Az utasokat én heccelem fel - megvan a nap következő vicce! Szerinted azt az utast, akit a büdös peron, a szutykos ülések, a koszos ablak, a késés, az utas-nem-tájékoztatás nem heccel fel, azt egy egyszerű bloggal fel lehet heccelni? LOL :)))
Valahol olvasom, hogy nem segít, ha eladják. Egy f. nem. A gotthárdi, soproni gyesev működik.

A MÁV a magyar állam (népköztársaság) hatalmas vízfeje, a legangyobb kötvénykibocsátó, pénznyelő, koszos és drága. Minden egyes rá költött forint kidobott pénz, csak konzerválja a helyzetet. Menjen tönkre, adják el.
Általánosságban minden eddigi és ezutáni "minek írsz ilyen szar/t/ról?" hozzászóláshoz: ez egy blog, nem az MTI, egyéni véleménnyel. Akinek nem tetszik, indítson egy sajátot, és írjon vagy hallgasson benne arról, amiről ő akar.

Mókus: jelenleg már három különböző vasútról beszélünk, személy- és teherszállítás, illetve a pályafenntartás. Ebből a teherszállítást már elkezdték helyrepofozni (sokkal kevesebb léhűtővel kellett foglalkozni, érthető), a pályafenntartás továbbra is valóban stratégiai, ezért állami feladat, de a személyszállítás mi a fészkes fityfenéért lenne már pótolhatatlan? Félre ne érts, egy színvonalas, gyors, pontos vasúti szállításra nagy szükség lenne, és ahogy máshol külföldön, itt is megélne. Ezt a szolgáltatásnak nevezett szart viszont nem kötelező fenntartani - ez a vasutasok tévedése.

Iszkiri: én is kíváncsi lennék a véleményedre a helyzetről (nem a blogról, azt megírtad). Neutral: az utasokat, engem is pl. Gaskó úr olyan nyilatkozatai heccelnek fel, hogy azért jár nekik a pénz, mert nem szabotálták el a Cargo eladását. Csak jelezném, hogy ha egy alkalmazott a munkáltató üzleti tevékenységét szabotálja, tevékenységével szándékosan a cég érdekei ellen hat, azt bárhol máshol azonnali hatállyal úgy vágják ki fegyelmivel, hogy pislogni sincs ideje, a MÁV-nál ezt külön meg kell köszönni? Azon pedig, hogy egy vasutasnak fingja sincs, hogy mennyit fizet az utas azért a soha-célba-nem-érő koszfészekért, amin utazik, nem kell meglepődni, ő ugyanis semennyit.
Neo: szerintem hiába vársz bármit is iszkiritől. A mindenki idióta, a nagy igazságot én tudom, de azt meg nem árulom el senkinek, mert még arra sem vagytok méltók hozzáállással nem lehet mit kezdeni. Egyébként meg egyetértek azzal amit írtál és én is úgy látom ritka nagy konszenzus van a legtöbb blogoló között az ügy megítése szempontjából. Azt sajnálom csak, hogy sajnos attól még hogy ennyien látják így, valószínűleg semmi nem fog változni. Ez egy ilyen ország...
Kamikaze, teljesen igaza van.A poklot nem érdekli,hogy Orbán-Torgyán Polgár Kormány, vagy "hazug" Gyurcsány és Tsa kormány van. Egy a lényeg: ha ezt a rohadt rendszert választottuk, és
a játékszabályok közösek, akkor sajna a bakter urak kettőt tehetnek, vagy alkalmazkodnak, vagy arra a sorsa jutnak, mint a
honfitársaik milliói. A vasút nem megy, hatalmas hír most Kínában /nem 2 cm hó miatt/. Érdekes, ha átagos körülmények vannak, 1860 km-es szállítási távolságo is tudnak menetidőt tartani.
Ezek a nagy műveltségű Magyar Urak, 106 Km-en,-Kecskemét-Budapest- milliárdokért felújított pályán tudnak 5-40 percet késni.
Akkor ki óhajt melléjük állni ?
zord: :-))) ... és sajnos ismét csak azt mondhatom, hogy egyetértek.
Nem értem miért nem csatlakoznak többen hozzánk.Egyetértenek sokan,akkor cselekedjünk,csak békésen, nyugodtan
suha: "Kedves Felháborodottak! Sajnos, ehhez hozzá kell szokni. Ez az érdekképviselet. Persze ki lehet őket cikizni, mint ahogy ki lehet másokat is cikizni. Lehet mondani, hogy jól csinálják, meg, hogy nem. Az biztos, hogy ebben a rendszerben ezzel a jelenséggel együtt kell élni."

Igazad van. Sztrájkolni még buta módon, nevetséges dolgokért is szabad. Egy jogállamban épp úgy előfordul mindenféle esemény, mint máshol. Csak általában léteznek a jogi utak, ezen eseményben érintettek érdeksérelmeinek kezelésére. Például, a szolgáltatást igénybevevők keletkezet kárát is a vasút fizeti, azaz az állam , és előbb vagy utóbb a vasutas is.
Figyelmedbe ajánlom még azt, hogy ahol hozzá kell szokni az érdekérvényesítés ezen formájához, ott hozzá kell szokni az ezáltal keltet felháborodás megfogalmazásához, akár úton-útfélen, akár Interneten történik, stb. A fórumok egyik lényege ez. Legalább több szempontot meg lehet vitatni.

Egy hatalmas probléma van még a több száz (mit száz, több ezer) probléma mellett, mégpedig, hogy a MÁVnak elméletileg nincs versenytársa (jó gyakorlatilag talán a Volán, ám nem mindenben tudja a versenyt felvenni vele( ugye kapacitás, egyszerre szállítható személyek száma, stb.)), magyarul természetesen felfigyelünk a megmozdulásukra, tömegeket tudnak megszívatni a sztrájkkal, tudják, megáll az élet, ha ők leteszik a munkát.
Én egy erdőgazdaságnál dolgozom, ha elkezdenék/elkezdenénk sztrájkolni ezért meg azért, az a kutyát nem érdekelné, nem károsítok meg vele több tízezer embert, nem korlátozok le vele senkit sem.
Ja, és másnap úgy vágnának ki a munkahelyemről, mint macskát ....
És még valami, bár tudom, ez nem így működik: sztrájkot követően el kellene bocsátani azon dolgozókat, akik részt vettek a munkabeszüntetésen (persze Gaskóval az élen) és a tavaly év közepén létszámleépített vasutasokból megpróbálni visszaszerezni azokat, akik dolgozni, hangsúlyozom, dolgozni szeretnének, és nem sztrájkolni.
No, azt hiszem ezután nem lennének olyan követelések, amelyek teljesen irreálisak.
De amíg ezt a rendszer megengedi, nem lesznek változások, illetve lesznek; negatív értelemben. Bár már nem tudom, meddig lehet lesüllyedni.
süti beállítások módosítása