Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (930) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (412) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1018) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (45) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (483) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (520) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (842) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Túlélőkészlet - Hogyan készüljünk fel a repülőnapra?

2010.08.05. 15:00 :: Hamster

Véletlenül sikerült letörölnöm annek a bejegyzésnek az első két bekezdését, úgyhogy ezeket kénytelen vagyok egy korábbi változatból és emlékezetből pótolni. Ha esetleg valaki lementette a törlés előtti verziót, megköszönném, ha elküldené nekem!

Előkészületek

A repülőnapok túlnyomórészt repülőtereken zajlanak le, a legtöbb repülőtér pedig egy nagy, füves mező, árnyék nélkül. Ha lenne árnyék, az az azt jelentené, hogy van valami a fejünk felett, ha viszont van valami a fejünk felett, akkor nem látnánk a repülőgépeket. A napszúrás ellen sapkával védekezzünk, a leégés ellen pedig napolajjal (ne spóroljunk vele, a nagy nézelődés közben olyan gyorsan leégünk, hogy észre se vesszük!). A pollen-allergia tüneteit (mint mondottam: fűben-susnyában fogunk járkálni, hektárszámra) gázálarc viselésével előzhetjük meg leghatékonyabban, de aztán persze ne csodálkozzunk, ha a biztonsági őrök lekapcsolnak :)


Figyelem! Egy repülőnap tömegrendezvény, tehát számíthatunk némi tolongásra (képünk illusztráció).

Ha kisgyerek, nagymama is jön velünk (de minek? úgyse fogják jól érezni magukat!), érdemes polifoamot, napernyőt vinni - de előtte győződjünk meg arról, hogy ilyesmit be lehet vinni a rendezvényre! Az élelmiszerrel vigyázni kell, mert hiába cipelünk magunkkal két karton pille-palackos ásványvizet, ezek pikk-pakk felforrnak, és onnantól kezdve szomj helyett maximum tüzet lehet velük oltani.  Távcső ajánlott, de vigyázzunk, ne nézzünk vele a Napba! Öltözködjünk rétegesen: ez azt jelenti, hogy legalulra fürdőruhát vegyünk, legfelülre télikabátot - sose lehet tudni! A felsorolt dolgokat érdemes magunkkal vinnünk, mivel a helyszínen nehéz beszerezni őket, illetve ha mégis, akkor csak kicsivel olcsóbban, mint egy új Ferrarit.

Odajutás

Ha úgy számoljuk, hogy két óra alatt odaérünk a helyszínre, induljunk el legalább három órával hamarabb! Nincs dühítőbb, mint a reptértől egy-két kilométerre, dugóban állva végignézni a programot, jobban mondva ami látszik belőle. Számítsunk arra, hogy a parkoló és a programok tulajdonképpeni helyszíne között akár félórányi gyaloglásra is sor kerülhet (nagyobb rendezvények esetén buszozással súlyosbítva). Jegyezzük meg, hol álltunk meg, de lehetőleg ne úgy, hogy "egy fehér Opel Astra mellett", mert ezek a helyek mindig tele vannak fehér Opel Astrákkal!

Az odajutás egyéb szempontjai

A repülőnapok elsősorban repülőprogramokkal szolgálnak, de szinte mindig vannak földi műsorok is: koncertek, divatbemutatók. Ha a repülés érdekel, menjünk oda a program legelejére, ha csak napozni szeretnénk, közben a Tripla Fakanál nevű diszkóformáció enyhén pimpós slágereinek playback előadását hallgatva, akkor viszont nem kell sietnünk. Sőt, legjobb, ha ki se megyünk, úgyis csak útban lennénk a repülőmániásoknak ;)

Hurrá, megérkeztünk!

Érdemes letáborozni valahol, mert nehéz sok órát folyamatosan állva tölteni. Komolyabb repnapokon a program térben szét van húzva a reptér hosszában, azaz mindenhonnan lehet mindent látni, de persze mindig van egy dísztribün vagy irányítótorony, ahová a fő attrakciókat időzítik. Ha nézelődés közben azt vesszük észre, hogy mindennek csak a szélét csípjük el, bármikor arrébb mehetünk - de vigyázat, katonai reptéren rendezett eseményeknél akár kilométereket is gyalogolhatunk helyezkedés címén. Igaz, érdemes mozogni, mert a nézőtéren is számos érdekességgel találkozhatunk: kiállított gépekkel, bemutatókkal, könyvárusokkal.


Szuboptimális elhelyezkedés #1: ott valahol a távolban egy felszállni készülő csapat épp beindította a füstölőket... valószínűsíthetően

Büfé, vécé közelében nem érdemes letáborozni, a szagok és darazsak miatt. A nézőtér szélét kordonnal jelölik, ezen ne menjünk túl, kivéve, ha kimondottan szeretjük, amikor miszlikbe aprít egy légcsavar, esetleg elfúj bennünket egy épp beindított sugárhajtómű. Megjegyzés: a legnagyobb faktorszámú naptej se véd meg az utánégetőtől. Kordonon átmászni, elzárt területre belógni nem bátorság, hanem felelőtlenség!


Szuboptimális elhelyezkedés #2: alapjában véve nem nagy baj, ha látunk is valamit a programból.

Ha kisgyerekkel vagyunk, ne csak az eget nézzük! Döbbenetesen sok gyerek veszik el egy-egy repülőnapon azért, mert az apukát vagy anyukát megbabonázta egy-egy égi masina. Elég egy percre elbambulni, és kész a baj. Felnőttebb társaság esetén beszéljünk meg vésztalálkozóhelyet, ahol gond esetén bevárjuk egymást - de ez lehetőleg statikus, messziről látható, egyedi tereptárgy legyen: egy domb vagy az irányítótorony, ne pedig egy mozgó fagyiárus...

"opati666" kiegészítese: a kisgyerekek karszalagjára (ez a belépő, mint a Szigeten, a Múzeumok Éjszakján, vagy a legtöbb tömegrendezvényen mostanában - legalábbis legutóbb ez volt) rá lehet írni a mobilszámot, amit hívhat az, aki megtalálta a gyereket. És ennek kapcsán az is helyes észrevétel, hogy a repülőgépek hangjától nem mindig lehet meghallani, ha cseng a telefonunk, úgyhogy aki hívást vár, az kapcsolja be a rezgést is.

Ha épp nincs elveszve a kisgyerek, akkor is figyeljünk oda, mire mászik fel, honnan készül leesni, mit készül magára rántani. Az én kezemre kiskoromban egy Fegyveres Erők Napi bemutatón valami szabadjára engedett hülyegyerek rácsukta egy T-55-ös harckocsi lövegének zárját... csodálkozom, hogy megmaradtak az ujjaim!

Életfenntartó tevékenységek

Próbáljunk programfüzetet szerezni, hogy tudjuk, mikor van olyan lyuk a műsorban, amikor nincs bennünket érdeklő attrakció: a büfében való sorbanállás akár 10-20 percig is eltarthat, és nincs idegesítőbb, mint azért lemaradni a kedvenc repülőgépünk bemutatójáról, mert épp elfogyott a mustár a pultnál! Ugyanakkor arra is készüjünk fel, hogy a nagyobb üresjáratok idején más is elindul a vályúhoz. A legnagyobb tömeg - mily meglepő! - általában ebédidőben van, utána kevesebben lesznek, de lehet, hogy a büfék kínálata is soványabb lesz.

Ellenkező irányú anyagcsere-tevékenység elvégzésére mobil vécék sora áll rendelkezésre, viszont elképzelhető, hogy kicsit sorba kell állni előttük. Az árnyékszékek felszereltsége sajnos elképzelhető, hogy kicsit rosszabb a monte carlói kaszinóénál, erre is készüljünk fel.

A szemetet ne dobjuk csak úgy el! Egyrészt mert bunkóság, másrészt beleléphet valaki, harmadrészt meg vonzza a bogarakat. Ezen felül bunkóság is, mondtam már?

Fotózás

A résztvevő gépek két csoportba oszthatók: vannak a dinamikus programban szereplők (azaz amelyek repülnek), és vannak a statikus soron láthatók. A két halmaz közt lehet átfedés, de alapjában véve majdnem biztos, hogy ami repül, nem lesz ott a statikus soron, ami pedig ki van állítva, nem fog repülni. Cselesebb résztvevők persze több gépet hoznak, ezek közt van, ami repül, és van, amit közelről lehet nézegetni.


Zoom nélkül: háát... legalább a felhők látszanak

A levegőben mozgó gépeket igazán jó minőségben gyakorlatilag csak akkora objektívvel lehet fotózni, melyek használata fegyverviselési engedélyhez van kötve - a kis automata "szappantartón" nagy eséllyel sok eget fogunk látni, és egy kis sötét foltot a közepén. Azért persze érdemes próbálkozni, mert manapság már a szappantartó-fényképezőgépek is egyre jobbak.


Erre a képre rákészültem, mert a belógó kordon ellenére szerettem volna egy oldalképet a masináról. Egy perc várakozás után végre nem jött senki... aztán mégis.

A statikus soron elég gyakran lesz valaki, aki belóg a képbe, de ez nem lehet ok arra, hogy átlépjük a kordont, vagy hogy gorombán el próbáljunk kergetni valakit, aki "útban van". Ez nem fotósrendezvény: mindenkinek, aki jegyet vett, joga van ott lenni. Ha valamelyik géphez konkrétan oda lehet menni, ne feszegessük, ne tekergessük, ne nyomogassuk az alkatrészeit, mert nem arra van. Amennyiben a személyzet vagy a biztonsági szolgálat megkér, hogy menjünk ide vagy oda, tegyük azt (inkluzíve melegebb éghajlat). Ha pedig szeretnénk kultúremberként viselkedni, időnként nézzünk körül, nem vagyunk-e valaki fotózásának útjában.

Sétarepülés

Ha befizetünk sétarepülésre, még az elején jelentkezzünk, ekkor általában a típusválaszték is nagyobb, nem csak a maradék helyekre férünk be. Ha azt mondják, délre legyünk itt és itt a beszálláshoz, menjünk oda háromnegyedre, és készüljünk fel, hogy ott állunk egyig. A programok szervezésben a legkisebb prioritású a sétareptetés, majdnem biztos, hogy minden beígért időpont csúszni fog, de ha erre számítva késve megyünk oda, hoppon maradhatunk. (Konkrétan én még olyan repnapon nem jártam, ahol ne lett volna csúszás.)

Érzékenyeknek: éhgyomorra és fájós füllel ne repüljünk, mert igen valószínűtlen, hogy túlságosan értékelni tudnánk az élményt (kivételt jelentenek a mazochisták). Ha a gép kicsit esik a levegőben, nem kell sikítani, mert a pilóták számára reporvosi szempontból kifejezetten hátrányos, ha megsüketülnek. :)

A program végén

Vagy induljunk el fél órával a repülőprogram vége előtt a kocsink felé, vagy csak egy órával utána, máskülönben esélyünk lesz hosszabb időt a kifelé araszoló kocsisorban tölteni. Ennek különösen kritikus része, hogy az általában tarlón, ugaron kijelölt parkolóban az induló autók hatalmas port kavarnak fel, emiatt nem lehet letekerni az ablakot, ha nem akarunk megfulladni. Feltekert ablakkal viszont kibírhatatlan meleg lesz az órákon át napon álló kocsiban. Számítsunk arra, hogy a parkolóból kivezető út nem lesz azonos az odavezetővel, esetleg kimondottan árkon-bokron keresztül fog vezetni.


Araszolás: ez speciel tőlünk nyugatabbra is ritkán úszható meg...

Ha hazaértünk, és minden rendben ment, máris megkezdhetjük a felkészülést a következő repülőnapra. Ha családtagunk, kedvesünk megfogadta, hogy legközelebb nem tart velünk, az se szegje kedvünket, mert mi tudjuk, hogy a repülőtereken csupa kedves és szép ember van, így ha egyedül megyünk, sem leszünk magányosak ;)

PS: Aki nem annyira érezte az iróniát, annak kedvéért gyorsan ideírom, hogy a repülőnap jó dolog, tessék kimenni! :)

47 komment

Címkék: repülés humor repülőnap

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr242200460

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nagyon jó kis írás! Két praktikus (de tényleg az) dologgal egészíteném ki:

1. kisebb gyerekeknek a karperecére még a felhelyezés előtt mindenki írja rá a mobil számát, hogy az esetleg elveszett gyermeket megtaláló fel tudja hívni őt. Ugyanakkor fontos, hogy a telefon lehetőleg rezgéssel is jelezzen hívás esetén, mert komolyabb vas demója alatt nem biztos, hogy meg lehet hallani az aktuális tingli-tangli csengőhangot.

2. Az emberre rájönnek bizonyos szükségek... Az output-ot a rendszeresített toi-toi alkalmatosságokban lehet megejteni, amit nagyon ajánlok mindenkinek, hogy csak étkezés előtt tegyen meg, mert teli gyomorral a toi-toi belső hangulatától könnyen újra kiürülhet a gyomra... ez különösen igaz vasárnapra, amikor az egy éjszakán át érlelődő matéria már igazán tömény mennyiségben fejleszti a metánt... :(
(Jó lenne ha szombaton éjszaka ürítenék és tisztítanák a pottyantósokat, de az esély erre elég kicsi.
@opati666: 1. Hm, ez tényleg nem rossz ötlet.
2. Ezt viszont igyekeztem finoman jelezni :)
@Hamster: A másodikat tudom, hogy jelezted, én csak próbáltam tovább árnyalni a dolgot. Túl finom voltál :)
Kiváló összefoglaló..:) A szívet a "Töörök Csillágok"-tól kaptuk, ugye?
Viszont idén nem tudok elmenni.. A nickem talán árulkodik róla, mennyire örülök ennek...:
Hasznos írás azért annyit hozzátennék, hogy a kizoomolt kép lefikázását szerintem újra kéne gondolnod... nagyon sok elrontott képet látok ultrazoomokkkal mert annyit látok hogy rajta van egy repülő, de kb halvány lila fingom sincs milyen szögben áll a földhöz képest épp milyen figurát forgott stb. Egy repnapon picit kizoomolva kell képeket lőni látod felhőket, füst irányát és még gépet is valószínű.

Mellesleg a példaképed nekem tetszik egy picit lehetne rá még zoomolni de ennyi.
Kevés lesz az az egy óra plusz, a tapasztalataim alapján. Pest irányából mentünk, és már a Tesco előtt kb egy km.-el be volt állva a sor. Ha nem megyünk mindenféle kerülő úton, lett volna az még két-három óra onnan. Gyakorlatilag a város túlsó vége...
jó összefoglaló, de ha a legtöbben megfogadják, hogy fél órával előbb, vagy zárás után fél órával indulnak el, akkor szinte mindenki ugyanakkor indul el.
a hülyegyerekeket meg hagyják otthon a nagyinál! nem nekik való, és elbasszák a repülőbuzik napját! mit ért egy F-16-osból egy 3 éves csöpögő taknyú? de azért belemásztatják, fél órát sihuhúzzák.
különben meg utálom a népvándorlásokat, főleg a tűzijáték nevű kötelező szart.
@odamondó:

Repülőt vagy felhőháttér, vagy egyéb domborzat előtt kell fotózni...

Egyébként érdekes, h mennyire másmilyen egy (jó a kecskemétinél kisebb, "B" kategóriás) repülőnap az ott dolgozó szemével, mint a kedves vendégével... :-)
Az úgy megy, h még kora reggel kimész.

Keresel egy olyan árnyékos helyet a kocsidnak, persze nem a nyilvános parkolóban, ahol nem fogják majd leönteni sörrel, meg nem fognak kisgyereket pelenkázni a motorháztetőn.

A reggeli eligazításon kiosztják ki miért felel, mit csinál. Ilyenkor még nincs reggel hét óra...

Mire a rendezvényre megjönnek az első emberek a kordonok felállnak, a gépek/autók/traktorok/rotációs kapák megtankolódnak üzemanyaggal, elkészülnek a standok, felfújódnak (és általában letesztelődnek általunk) az ugrálóvárak egyebek.

Amikor megjön a tömeg elszabadul az őrültekháza.rádióval a kezedben rohangálsz, vagy utasokat ültetsz be egy gépbe, tombolát árulsz, lufit eregetsz a lufivadászathoz....
Ha pihenésre vágysz elmész az AN2 vel egy körre az utasokkal. Ha olyan a banda alkalmad van kényelmesen elnyújtózni a mennyezeten, miközben a gép 0g-s parabolapályán halad, az utasok meg mosolyogva sikongatnak.

Délutánra azután megunod mindezt. A bőrödet már pirosra sütötte a nap, izzadt vagy és büdös.
Ha szerencséd van jön egy zivi és hamar vége a bulinak. Persze ilyenkor elég veszélyes tud lenni és sok a meló is meg nagy a felelősség.

A vége valamikor este 10-11 körül van. Olyankor már csak ültök valahol a büfében, néztek ki a fejetekből és kapaszkodtok a jól megérdemelt sörötökbe.

Ettől még persze jó buli! Naná! :-)
@odamondó: Na, ilyen se történt még: beraktam egy képemet, amire nem vagyok büszke, lefikáztam, erre megkapom, hogy nem is olyan rossz. Ez szerintem web2-történeti pillanat :))))
@Taurusz: Az utóbbi években nagyon profin, hótt messze a reptértől parkolóba tereltek, onnan busz pikkpakk odavitt a bejárathoz. Ott nézelődtünk bent már a reptéren, hogy most mit csináljunk a megnyitóig, mert akkor nem volt annyi program, mint most.

Ezzel ellentétben 98-ban az autópályalehajtóról néztük a program magasabb lemeit, Taszárban meg anno a parkolóban araszolva maradtunk le a Harrierről és a csehszlovák MiG-29-esről.

Az első "le a kalappal" repnapom a (talán) 2001-es szentkirályszabadjai volt, csak bámultma, milyen profi, alternatív útvonalakat túrtak a környező mezőkre KRAZzal a parkolókhoz. És Kecskeméten is profizmus lett, remélem ez már így marad.
Most vetted el végérvényesen a kedvem attól, hogy hétvégén útrakeljek. ;)
Valamikor tizensok éve jártam egy budaörsi rep.napon. Na akkor megfogadtam, hogy soha többé a vázolt negatívumok miatt. Idén majdnem megszegtem a fogadalmam, de annyira életszerűre sikerül a leírásod, hogy tökéletesen fel tudtam idézni, egy-két óra elteltével mennyire nem érdekelt már semmi. :)
jó írás, tetszett. :)

én a Bed Rull Er Észre készülök rá, nem jössz Hams? ;) megnézzük, hogy nincs előtte 3 (három!!!) héttel lezárva a belváros, és nem stukáznak a gépek előtte egy héttel.
@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: Azért egy katonai repnap teljesen más, ez a mostani meg olyannak ígérkezik, hogy lesz miért kapkodni a fejünket. Közismerten kisgépmániás vagyok, de azért egy forszázzsal felszálló vadászgép, vagy egy sugárhajtású kötelék... szóval az jó dolog. Ráadásul az elmúlt évek kecskeméti repnapjai nagyon jól voltak megszervezve, és a legidegesítőbb dolog a sok b*rom szülő volt, aki elhagyta a gyerekét. Viszont ezt a dolgot is profin lekezelték.
Igen, a repnap kötelező ... megyünk mindkét nap, hogy végre a statikus bemutatót + egyéb haditechnikát is végig tudjuk nyugodtan nézni :)
Két éve, kapunyitás előtt egy fél órával ott voltunk már a sorban gyalogosan, a parkolóból menet.

A pestiek MINDIG úgy számolnak, hogy "Kecskemét? Hmm, egy óra alatt ott vagyunk, 9-kor kezdődik, akkor induljunk el 7:30-kor, biztos, ami biztos, még megállunk kifelé egy Mekiben reggelizni!" Aztán halljuk a kommentátortól, a műsor közepén, 11 óratájt, hogy "még mindig állnak az autók az M5 lehajtójánál..." :)))

@Hamster jó az írás. Üdvözlettel: Ságvári Endre! :)))
hát én bizony behúztam Kecskemétre egy kézi molnárkával (bőröndhöz kapható kerekes hordozó) egy komplett sörsátrat (egypálcás 3x3 méteres) és hűtőládát két éve. Na az volt a legkellemesebb repülőnapom és bár kellett vagy 2 km-t sétálni az autóig, egyáltalán nem volt megerőltető.
@Giraffa: Segítsetek lszi.
Én a fiammal mennék BP-ről. Mikor érdemes elindulni, hogy 10 körül már benn legyünk?
Köszi előre is...
@Gyerekes Apuka: Ha ismered Kecskemétet, akkor 8 körül, ha nem akkor max. 7, s lehet hogy akkor is állni fogtok egy kicsit a dugóban.
Amúgy péntekre esőt mondanak Kecskeméten.
@Hamster: , egyszer írhatnál arról is, hogy miként kell túlélni a repülőnapot, ha kecskeméti vagy :)
Kiváló írás agyalágyultaknak. De azok meg nem fogják elolvasni.

Egyébként meg sablon szöveg, amit a bejáratnál osztogatni kellene.

Tudom kicsit pikírt vagyok, de nekem ez mind természetes, kár a karakterekért. De sokaknak nem, azok meg nem olvassák, hanem elindulnak 8:50-kor Siófokról, hogy 10-re Kecskeméten legyenek.

Jó szórakozást!
Arra van tapasztalat, hogy az M5 vagy a 441-es út felől érdemes érkezni inkább?
Erdekes mert en 2-3eve voltam kint es egesz az utolso körforgalomig el lehetet menni kocsival es meg parkolo is volt.De ha az 5 ugy be all mint szokott akkor alternativ utvonal lehet az M6 Dunaföldvar es utana az 52-s ut kicsit hosszabb de tuti nem ülsz dugoban es utana Szeged felöl tamadni.
@korxi: Szerintem hatulrol jobb, ott biztos nagyobb parkolok vannak ahonnan megy busz
@colizoli: Kösz. Én amúgy szintén alternatív útvonalként néztem a 4-es utat, amin Ceglédnél vagy előtte Albertirsánál kanyar lefelé a 441 felé. Végig nem autópálya, de az sem gyors ha be van állva, másrészt meg azért szimpi mert így nem kell átvágni Kméten, részben sem.
@colizoli: Gondolom amikor egy rész megtelik, vagy bedugul, akkor megy az utasítás rádión, és elkezdik távolabbi parkolókba terelni a népet. Annak idején mi is parkoltunk a pályatengelyben, a kerítéstől száz méterre, a helyi gazda megnyitotta a telkét, rá lehetett állni. De régebben olyan is volt, hogy bent a reptéren volt parkoló. Na, az volt a legrosszabb, az alföldi talajba Uralok által vájt vályú közepén és szélén egyensúlyozni egy Fiestával... Szerintem a távol leállás és onnan busszal bevitel teljesen jó megoldás.

Legutóbb az M5 Kecskemét-Dél lehajtónál voltunk, még viszonylag korán, ezért a pályától viszonylag messze tereltek rá a tarlóra. Autó lerak, Ikaruszra felszállás... az volt a vicces, hogy nem ám az 54/44-es úton ment, hanem át a város szélén, gyakorlatilag védett útvonalon, úgyhogy ennél szebb már csak az lett volna, ha vonattal visznek be a reptéri iparvágányon :)
@LiberAll: "Amúgy péntekre esőt mondanak Kecskeméten."
Na ja, aki a sátrazást választotta, annak nem lesz annyira nagyon jó.

Másrészről viszont az illetőknek több esélye van ilyeneket fotózni:
indafoto.hu/KGyST/kecskemet_erkezok
mint nekem innen :)
Kedves postíró és kommentelők, érezzétek jól magatokat nálunk!
@korxi: A 4. se rossz lehetöseg. Jo mulatast!
En nem szoktam kimenni.mert nekem egy evig mindennap volt bemutato. Es egyszer az egyik 29-s a 6.zonaba(Ahol feltankoljak öket) majdnem belekarmolt a 240000l kerozinba. A repvez meg üvöltött mint az allat a mikrofonba a hajozoval.
@Hamster: Na akkor tegnap este jól láttam, hogy egy F18 húz el a kecskeméti elkerülő felett, először mondjuk azt hittem, hogy valami rakéta, aztán elkezdett orsózni :)
Kolléganőmet meg az a szép nagy Boeing ugrasztotta ki a székéből, amikor átrepült a város felett
Vannak dolgok, amelyeket nem nézni jó, hanem csinálni. Ilyen ugye a szex és a repülés is. Sosem értettem, miért néznek pornót vagy miért mennek emberek repülőnapokra.. nekem ez kínzás, szörnyű élmény lenne. Ha nem is repülhetek nap mint nap vadászgépekkel, legalább nem megyek oda fájdítani a szívem, csorgarni a nyálam a kerítés innenső oldalán.. nekem ez semmi örömöt nem adna. Ettől függetlenül a poszt jó.
Még Taszáron láttam a Thunderbirds köteléket, olasmit azóta se.
Mikor jönnek legközelebb? :-)
@opati666: neked van mobil számod? :D Én ilyen jó cikket hetek óta nem olvastam, kedves cikkíró! Ötös!
index.hu/kulfold/hirek/2010/08/06/lezuhant_egy_orosz_csatagep/

Hm...remélem akik hozzánk jöttek/jönnek, azok mellőzik az ilyen "bravúrokat".
Amúgy helyiként mindenkinek azt javaslom, aki ide tart, időben induljon el otthonról és tényleg az első parkolóban hagyja ott az autót, ahonnan busszal be tud menni a rep.térre. Mi így is csak biciklivel közlekedünk holnap és vasárnap, hogy ne őszüljek meg az amúgy 10 perces út alatt, ami holnap garantáltan fél óra lesz minimum.
Ja, aki gondolja már most élőben jelenthetek innen, hogy mi a szitu! Tegnap sorban érkeztek a vasmadarak, most pedig már elkezdték a repülést. Megy a bemutatózás a sajtónak és a V.I.P. vendégeknek. Ma sem kell sokat beszélgetnünk nyitott ablaknál. Pont az ablakunk előtt emelkednek fel és ereszkednek le, tehát ha nagyon jó az ember szeme, még a pilótát is láthatja.

Régen minden évben kint voltunk, de mára már csak annyira csigáz fel, hogy néha fel-fel ugrálok és az ablakhoz szaladok nézelődni. Ja, a gyerek már most imádja őket!
Motorral megközelíthető ez az egész banzáj? Gondolok itt arra, h a motort lehet-e vhol "biztonságos" helyen tárolni, illetve terepmotoron kívül mással is megközelíthető-e. :)
Sose voltam még ilyenen, de ha motorral frankón letudható az utazás, akkor kinéznék...
Megközelíthető (nem kell terepmotor hozzá), szerintem simán a kijelölt parkolóban ott is hagyható a motor, elvileg őrzik a parkolókat. Jól is jársz, mert a bedugult városon azért motorral csak könnyebb átverekedni magad.
Twitteren majd tudósítok, meg küldök képet a helyszínről is. :)
Kb. 6:45-7:00 között indulok, Ceglédről. Még ott is dugó szokott lenni ilyenkor reggel-este az átutazók miatt.

Akinek van esze, az nem főútvonalon megy Kecskemétre, hanem toronyiránt endúróval vagy quaddal. :D
Vagy repülővel...bár a légtérzár miatt nehézkes lehet egy kicsit! Bár van gép bőven most itt, ami kikísérje! :)
Úgy-úgy. A repülőnap király, tessék kimenni. ;)
@SzaboG: Nem értema kérdést... Hogy jön ez ide? Egyébként van és rá is írtam a gyerekek karszalagjára mindig is... Az is igaz, hogy nem volt rá szükségem, mert nem vesztek el, de az ördög sosem alszik.
Azért nem semmi, hogy annyi vendég jött, hogy a supportgépeket át kellett rakni Szolnokra :O

htka.hu/2010/08/06/kecskemet-2010-pentek/
@Rocko-: Nehezemre esik elhinni, hogy jelentősen kevesebben lettek volna,, szombaton legalábbis nem tűnt fel a nagy üresség. Az, hogy az Update-családra nem figyeltek oda a népek, nem biztos, hogy másnak köszönhető, mint hogy az Update-családról volt szó. Amúgy szombaton voltam, és nagyon égő volt, hogy jött be a pápáai C-17-es, valamelyik ülésben magyar pilótával, de erről a szpíkerek nem szóltak semmit, a hangosbemondóban meg Rékácskát lehetett hallani, hogy előőőről... hátulról... előről... hátulról :-/
Kecskemétre a MÁV is civilizált megoldás. Ha kizárólag kocsi és nincs az embernek olyan ingeransziája, hogy csakis a kijelölt parkplaccot célozza meg, akkor érdemes lehet a vasútállomás környékén (https://www.google.hu/maps/preview#!data=!1m4!1m3!1d1424!2d19.6981479!3d46.9143432!2m1!1e3&fid=7 hagyni és onnét kivolánbuszozni a főbejárathoz. Tudomtudom: plusz zsozsó, kis plusz idő és romantikus a csuklós Ikaruson összesimulni a nemzettesttel, viszont amikor a busz a számára lezárt úton elsuhan az izzadó-anyázó kocsisor mellett, az priceless.
Csak megjegyzésképpen. A sok vidéki analfabéta 5m-re akar megállni a reptértől. Aztán csodálkozik, hogy órákat áll a dugóban, és a végén még másik órát gyalogol.

Sokkal egyszerűbb kihasználni, hogy a vasútállomástól (buszpályaudvarral egy helyen) INGYENES buszjárat van, ami a KAPUBAN teszi le a látogatót.

Így egyrészt kényelmesen és főleg árnyékban parkolhatunk, másrészt gyakorlatilag egy métert nem kell gyalogolnunk a kapuig, harmadrészt a rendezvény után sem fogunk ismét órákat ücsörögni a 60 fokra felhevült autóban a dugóban.
@Kerek_moderatort_masikat: Nem rémlik, hogy legutóbb a pályaudvari bus zingyen lett volna, de mindegy is. Viszont már korábban is mindig speckó parkolókhoz irányítottak az utakról, ahonnan direkt busz vitt a kapukig, szóval nem nagyon votl esély csak úgy autózgatni. Konkrétan a legutóbbi pár kecskeméti repnap volt a legjobban megszervezett repnap ilyen szempontból, amin jártam (jobb, mint Fairford, Hradec, Ostrava, Pozsony, Sliac, mittudoménmi), remélem idén se adják alább.
Látom ez egy 3 éves bejegyzés, azért írok hozzá!
Voltam párszor a kecskeméti repnapon. így kialakult némi tapasztalatom.

1. Úgy kell készülni, hogy jóformán egész napos kánikulában állás van! Ülőhelyek, fekvőhelyek, árnyékos helyek nincsenek!!!!
Tehát a nap ellen érdemes felkészülni: napszemüveg (egyébként is ajánlott, mert felfelé nézel, és süti a nap a szemed), Baseball sapka, surda sapka, légiós sapka. Egyrészt a napellenző funkció, másrészt a napszúrás elleni védelem miatt. Természetese ott is lehet kapni ilyesmit, baromi drágán...
2. Egész nap terepen mászkálsz. Baromi kényelmes cipőre van szükség. De olyanra, aminek van némi talpvastagsága is. Egy csajoknak kihegyezett balerína cipő tuti kikészíti a lábat a fűcsomós terepen. Talán a legjobb egy túracipő, sportcipő, edzőcipő.
3. Felszerelés. Legyen nálunk bőven papír zsebkendő! Kéztörlés, wc-s dolgok, orrfújás, szükség esetén apró sebek ellátására is, stb. sok mindenre jó. Legyen nálunk "hőálló", csipegetni való. Pl. száraz keksz, chips, ropi, (a csoki elolvad)stb. Ha nagyon messze van a büfé, vagy nincs is lehetőség elgyalogolni oda. Akkor legyen kéznél valami, ami ad egy kis energiát, és csökkenti az éhséget. Hűtőtáskát cipelni egész nap, rohadtul nagy kihívás, senki nem ajánlom!
4. A tikkasztó nyári hőségben, folyamatosan inni kell! Előfordulhat, hogy a büfében épp 45 perc a sorban állás, akkor is kell valamit inni a rosszullét elkerülés végett. Legyen nálunk legalább 0,5l víz, egy kis palackban. Még jobb ha Tea, lehet ice tea is. Ez utóbbi ha felmelegszik, akkor sem annyira ihatatlan mint a meleg víz!

Amit még én tuti vinnék:
- kézfertőtlenítő zselé, vagy kendő. (pl. mobil wc-nél tuti jól jön!) kézmosásra is alkalmas kaja előtt.
- mini körömreszelő. nekem mindig ilyenkor szakad be a körmöm és elcseszi az egész napom.
- esőkabát (kicsi az esély, de egy hirtelen jött záporban porig ázni a puszta közepén elég gáz.)
- 1-2 sebtapasz, kicsi svájci bicska.
- elinduláskor 100%-ra töltve minden mobiltelefon!!!! És ha lehet a gyerek ne facebokozza ki belőle már délelőtt 11-re. Mert ha eltűnik a gyerek, elég nehéz felhívni a lemerült telefont!
- a kocsiban legyen sok víz, némi csipegetni való kaja, elég benzin. Várható lesz dugó, rossz esetben még hazafelé is. A nagy fogalom miatt történhet baleset, ami szintén dugót generál.
- nyilván való, hogy készpénzzel érdemes elindulni, a bankkártyát el kell felejteni. ha van is ott bankomat, akkor is lehet hogy délre kiürül, és elég ciki, kaja pia nélkül lenni egész nap emiatt.
süti beállítások módosítása