Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

  • Hamster: @Fradista Utazó: Hát járjon gyakrabban, ne kelljen annyit várni rá. De ha nem, én még mindig inkább azt választanám, h... (2024.04.29. 00:39) És ebben is van Nohab!
  • Hamster: @nyelv-ész: Az nem férne el, de a románok kis Malaxáiban lehet, hogy van fantázia :) (2024.04.29. 00:30) És ebben is van Nohab!
  • Hamster: @nyelv-ész: Sínkorona feletti magasság és en.wikipedia.org/wiki/NIMBY (2024.04.29. 00:29) És ebben is van Nohab!
  • nyelv-ész: @Hamster: Irónia alert: Úgy hallom, Moldávia lassan megszabadul a D1-esektől. Igazán haza lehetne hozni néhányat. Mond... (2024.04.28. 23:14) És ebben is van Nohab!
  • nyelv-ész: @Hamster: Ó, jajjj, ismeretlen szavak... Mi az az SK55? Továbbá a "nimbység" magyar fordítását is megköszönném. (2024.04.28. 23:11) És ebben is van Nohab!
  • Fradista Utazó: @Hamster: Tudom, a vasárnap este nem reprezentatív, de ma álló utasokkal jött Kelenföldről. Most önző leszek: három t... (2024.04.28. 20:19) És ebben is van Nohab!
  • gigabursch: Köszönöm a hozzászólásokat! @cserepfalva: Felénk az országbérlet vastagon feltolta az utasszámokat. (2024.04.28. 18:36) És ebben is van Nohab!
  • Hamster: @Fradista Utazó: Megnéztem pár hosszabb statisztikát, és tényleg. Valamiért nekem az maradt meg, hogy 2022-ben nagyobb... (2024.04.28. 08:59) És ebben is van Nohab!
  • Fradista Utazó: @Hamster: Csak a tények kedvéért: a szénalapú energiatermelés Németországban nem nőtt, hanem jelentősen csökkent. (2024.04.28. 08:42) És ebben is van Nohab!
  • Hamster: @Fradista Utazó: Nem a megléte a baj, hanem hogy elmegy potenciális átszállóhelyek mellett. Full S-Bahn valószínűleg s... (2024.04.27. 22:39) És ebben is van Nohab!
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (110) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (934) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (8) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (97) hajtóművek-motorok (6) hampage (415) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1023) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (403) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (68) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (14) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (401) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (523) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (590) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (888) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A Kiskörút felújítása: a szép új Károly körútig vezető út

2011.07.12. 09:00 :: Hamster

Észrevettem ám, hogy a fentebbi címben háromszor is szerepel az "út" szócska, de nem tudtam hirtelen ennél frappánsabbat kitalálni :) Annak idején többé-kevésbé végigkövettem a Szabadság híd, a Vámház körút és a Múzeum körút felújítását, és most elérkeztünk a leglátványosabb részhez, a Deák téri végállomás és a Károly körút meglepően jól sikerült újjáépítéséhez. Közben persze láthatjuk a rövid életű 89-es trolit, a  Fővám téri káoszt, és némi kúszóváltózást is az Astoriánál:

 
 
A Kiskörút felújítása III-IV.

14 komment

Címkék: budapest közlekedés város hampage

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr143059187

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Eltűntek a parkolók, nem épült mélygarázs, a tömegközlekedés jottányit sem fejlődött, és a sok rossz tapasztalat miatt csak bízni tudok benne, hogy a munka normális minőségben lett elvégezve.

Maga az összefoglaló viszont korrektül nyomon követi a munkát.
"kábel a rengetegben", kac-kac :)

A Kálvinnal kapcs: a dézsás fák valóban bénák, valszg. az a helyzet, hogy aluljárófödémbe q. nehezen ver gyökeret a platán...
De ettől még -ill ezzel együtt- szerintem marhajó lesz a Kálvin, ha egyszer az M4-építkezés is átadja a lefoglalt területet. Attól én nem félek, hogy túl nagy kietlen felületek maradnak, szerintem szükség is van rá, és szépen ki lesz használva, pl. teraszokkal, ha az évek óta elásva sínylődő vendéglők végre újra normálisan tudnak majd üzemelni.
"ezalatt természetesen megint kúszóváltózás volt"

Hitted volna mondjuk 5 éve, hogy ezt le tudod most írni?
Bocs, hogy így egyenként.

"A legszebb persze az lett volna, ha a vágányok is füvesített kivitelben készültek volna el, de talán majd legközelebb."

Úgy érzem, a füves pálya óhajának Bp-n inkább elvi jelentősége van: hogy bebizonyítsuk, vagyunk-e (van-e főváros/a BKV villamos-üzeme)
olyan nívón, hogy egy ilyet bevállal és aztán fenntart.

Itt pl. megfontolták, aztán a buszok-mentők miatt vetették el. Szerintem helyesen. Lett elég zöld így is, a villamospálya funkcionalitása fontosabb.

Az 1-es forgalom elől elzárt szakaszain majd az lesz.

---

"Az új végállomás annyi jelzőberendezést kapott, mintha egy vasúti fővonal közepén lenne, ennek viszont nem tudom, hogy örülök-e, mert az ilyesmi marha drága szokott lenni."

Ja, és két hét múlva kikapcsolják az egészet a 3.14csába, hogy ne zavarja a forgalmat :(((
@Comandante en Jefe: "Attól én nem félek, hogy túl nagy kietlen felületek maradnak"
Akkor a Király Pál és a Kecskeméti közti részt minek neveznéd? De majd a bankok elé biztos ki lehet ülni :)
@Hamster:
Nem tudom. Lehet, hogy igazad van, majd meglátjuk.
Alapból szerintem a nagy placc nem harap, és ezerszer jobb, ha a gyalogoké, mint ha alapjárati autóraktárként szolgál.
Lekövezett nagy gyalogosfelületekből nálunk -szerencsére gyorsan enyhülő- hiány van.
Lehet, hogy jobban is meg lehetett volna csinálni, de az is tuti, hogy sok volt a kötöttség.
@Comandante en Jefe: Az a baj, hogy én azt látom, hogy a Kálvin ugyanúgy lett megtervezve, mint a régi Károly körút, csak aszfalt helyett díszkő felületekkel. Ráadásul az említett díszkőfelületen már láttam SUV-okat parkolni, mert hát ügyes emberek országa vagyunk. Árnyéktalan díszkő, alibikétn egy-egy dézsás fával, ennyit tud nyújítani, ez meg nem feltétlenül jó dolog. Persze nem tudhatjuk, milyen lesz az összkép, ha végre azt a rohadt metrógödröt betemetik, oda még tervezhetnek egy hangsúlyos "starthelyet" a Ráday utcához.
mi a fene az a ráhajlítás? :)

"hogy a néni a képen miért pont ott akart átmenni/felszállni... "
gondolom a korrekt tájékoztatás jegyében került oda.

hampage.hu/kozlekedes/kiskorut2/img_9370.jpg
itt akárhányszor jártam (negyedévente?) mindig a térköveknél keltek át az emberek. aztán tovább a villamosmegállóba.

"ami szerintem elég béna ezekkel a hatalmas betoncsöbrökbe tett satnya fácskákkal."
pedig sajnos ennek örvendezik sok majom. :(
teltojják térkővel a várost, aztán rülnek, hogy milyen szép (szerintük) meg mennyire élhető lett tőle a város.

"hogy - nagyon helyesen! - zöldsávot tegyenek közéjük."
én nem látom a két sínpár közé tett zöldfelületnek értelmét. miért nem akkor a járdához csapták a zöldet?

"Érdekes, hogy megállóperonként fakeretbe szorított kőzúzalékot raktak le"
holott a Fővám építése miatt Havas utcánál láttunk jobb megoldást.

"Azt nem filmeztem le, ahogy egy BKV-busz is át akart hajtani rajta: megállt előtte, nem értette, mi az, aztán a két sínen próbált átegyensúlyozni, amíg meg nem látta az integetve-kiabálva feléje szaladó zavarelhárítót..."
:DDD

"Még egy "volt-lett" képpár."
lesz ez majd fordítva is.

1467 annyira külön(c)járat hogy a 49-es is fordítva van beleírva. :D
@Rocko-: "mi a fene az a ráhajlítás?"
Hát az a váltó, amit beraknak, a másik sínt meg ráhajlítják, oszt ezen fordulnak. Hülye név, hülye név, de tökéletesen leírja, miről van szó :)

"gondolom a korrekt tájékoztatás jegyében került oda"
Tökéletesen látszott, hol a megálló (ott, ahol mindig volt), ahol viszont ő volt, ott korlát is volt útközben, amit meg kellett kerülnie.

"miért nem akkor a járdához csapták a zöldet?"
Hogy megmaradjon, hogy arcot adjon a térnek, és szerintem a fák, a fű és a víz a mikroklímának is jót fog tenni.

":DDD"
Az a baj, hogy nem vagyok biztos abban, hogy a váltónak ez jót tesz. Alapjában véve kibírja, de hogy nem görbül-e, deformálódik, elmozdul a helyéről... Fel nem fogom, a vezető miért gondolta azt, hogy neki azon át kéne egyensúlyoznia...
@Hamster: "Hát az a váltó, amit beraknak, a másik sínt meg ráhajlítják, oszt ezen fordulnak. Hülye név, hülye név, de tökéletesen leírja, miről van szó :)"
"Tökéletesen látszott, hol a megálló (ott, ahol mindig volt), ahol viszont ő volt, ott korlát is volt útközben, amit meg kellett kerülnie."
ahham.

"és szerintem a fák, a fű és a víz a mikroklímának is jót fog tenni."
ezt én sem tagadom, nem is a létjogosultságát kérdőjeleztem meg. hanem csak a helyét. kapatak az emberek zöldet, amit nem használhatnak, max láthatnak. ennyi erővel olcsóbb lett volna a látványterveket plakátra kinyomni és kiállítani. :)

"Az a baj, hogy nem vagyok biztos abban, hogy a váltónak ez jót tesz"
szerintem se tesz jót.

"el nem fogom, a vezető miért gondolta azt, hogy neki azon át kéne egyensúlyoznia..."
ő sem volt jól tájékoztatva a terelés tekintetében? gondolta hogy a síneken kell végigmenni, a váltó meg csak útban volt.
Én a nyugati oldali (dél irányú) vágányt kicsit elhúztam volna az úttest felé, akkor a fasorok közé beférhetett volna még egy járda is. Így gyalogosok nélkül a fasornak olyan <i>senkiföldje-hangulata</i> van - még a látvány letagadhatatlan szépsége dacára is.
@Hamster:

A régi Károly körút fő hibája szerintem nem a nagy, aszfaltozott gyalogosfelületek voltak, hanem a nagy, aszfaltozott felületek a semmi közepén, a sávok-villamos között, teljes mértékben kihasználhatatlanul. (Ezek annak ellenére voltak ott, hogy közúti sávokból is indokolatlanul sok volt.)

Ettől szerintem alapvetően eltérő helyzet, ha a tényleges gyalogos felületek nagyok, azok legalább elvileg kihasználhatók, ha nincs is rajtuk folyamatos tömegnyomor. Teraszok lehetnek (igen, azon az oldalon is vannak, ill. létesülhetnek még vendéglők), be lehet bútorozni, találkozni lehet ott.
És legfőbb szerepe: távolra tolja az utat, de nem választja le a tér többi részét, ezáltal rendes városi térélményt ad ad (ld. templom látványa, amit persze most a metróépítkezés elég rendesen blokkol, de az el fog múlni. Az akváriumokat nem merem megemlíteni :) ).

Gondolkodom, mi lenne az alternatíva. Fasor ugye kilőve, az aluljáró teljes robbantása nem jött szóba. Max füves-bokros kutyaszaratósáv.
A 70-es évek klasszikus válasza a problémára növénykazetta volt, á lá Deák, Felszabtér. Erre manapság az építészek nagyon fújnak, mert optikailag és fizikailag is rommátagolja a teret.

Namost az igaz, hogy az utólag (a tervező elképzelése ellenében) kipakolt küblis fák ennél csak egy hangyafaxnyit jobb megoldást jelentenek. De azok legalább nincsenek betonba öntve (-> nem olyan erős a tagolás), és árnyékot nyújtanak.
@Oxy:
Igen, a fasorok közti végigsétálás, padon ücsörgés lehetősége szerintem is hiányzik.
@Rocko-: "én nem látom a két sínpár közé tett zöldfelületnek értelmét. miért nem akkor a járdához csapták a zöldet?"

Hű de régi poszt, de válaszolok:)

Valószínűleg azért nem a "járdához csapták", mert akkor mi lett volna a parkolósávval? A gyepen át mászkál minden parkoló autós, ráncigálják a sörös rekeszeket az áru feltöltők stb stb...nagyon nem lett volna praktikus. Vagy mondjuk 3-5 méterenként leköveznek egy kis csapást, ami mellett úgyis kitaposnak mindent? Meg akkor már nincs is akkora zöld felület. Ennyi erővel a körút járdáinak mellé is csaphatnánk egy zöld sávot, az sem lenne sokkal nagyobb baklövés. Szóval nagyon jó helyen van középen a gyep, ahova amúgy bárki be is mehet ha akar.
süti beállítások módosítása