Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Szeged, építési terület

2011.07.29. 17:07 :: Hamster

Egy időben ha a budapesti villamosbarát budapesti típusokkal akart nosztalgiázni, Szegedre kellett mennie, mert ott voltak Bengálik, 1500-asból kialakított munkakocsik és Füzesi-acélvázas nosztalgia ikerkocsi. Egy ideje azonban már azért járok oda, hogy a tömegközlekedés fejlesztését nézzem irigykedve. A vágányhálózat nagy része megújult, az áramellátás is, Bengálik csak vágányzáras rövidítések idején járnak (például most nyáron), és valahol Lengyelországban már valószínűleg építik a leendő alacsonypadlós tujáikat. Emellett nemrég meghosszabbodott a 8-as troli, indult egy 19-es, amiről nem is hallottam sehol, és úton van a 10-es busz trolival lecserélése is. Emellett célegyenesben van a 2-es villamosvonal építése, ahol többek közt kilométerszámra lesz füvesített vágány. Ha Budapest arányaiban hasonló tempóban fejlesztene, akkor a bécsiek járnának ide irigykedni, és nem mi oda :-/

 
 
Szeged 2011 nyarán
A villamospótló buszok és Bengálik városa

46 komment

Címkék: közlekedés szeged tömegközlekedés villamos trolibusz hampage

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr573110107

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csak ne olvass delmagyar.hu-t, mert ott folyton nyavalyognak - túl lassú, túl drága, miért nem máskor csinálják etc.

Egy észrevétel: "A legérdekesebb fejlemény a 2-es villamos, ami az 1-es szárnyvonala lesz, a Vásárhelyi kollégiumnál a Rókusi körútra kiágazva."
Szerintem a Károlyi kollégiumra gondoltál :) Ettől függetlenül remek írás, köszönjük.
Most már csak ne kellene fejezniük. Szegeden mindig, minden folyamatban van, de soha nem lesz kész.
Ez szép és jó. Lenne. Sajnos itt is felüti magát a magyar betegség: drágán, lassan, tervezetlenül csinálják. A 2-es villamosvonal pl. tavaly augusztusra kellett volna, hogy elkészüljön. Talán idén augusztusra kész lesz. A haszna - legalábbis szerintem - kétséges, mert tulajdonképpen egyetlen egy buszvonalat sem fog kiváltani teljes egészében, így azok a városrészek lakói, akik a megszűnő vonalak rossz végén laknak, szívni fognak.

A 3-as vonalán csináltak füvesített pályát. Azóta rendszeresen kiég/elhal a fű, cserélgetik is bőszen.

A fejlesztés jó dolog, ezen nincs mit vitatkozni. De okosabban is el lehetett volna költeni azt a pénzt, ez biztos. Meg az is, hogy ezzel együtt is sokkal jobb a tömegközlekedési helyzet itt, mint pl. Pesten.
@Kix: "A haszna - legalábbis szerintem - kétséges, mert tulajdonképpen egyetlen egy buszvonalat sem fog kiváltani teljes egészében, így azok a városrészek lakói, akik a megszűnő vonalak rossz végén laknak, szívni fognak."

Ne felejtsük el, hogy ezen buszvonalak utasai a belvárosi pár megálló alatt rendkívül nagy arányban teljesen lecserélődnek, magyarul kevés a végigutazó, ellenben a buszok a hosszabb és nem zavarmentesített útvonalakon jelentős késések összeszedésére hajlamosak.

"A 3-as vonalán csináltak füvesített pályát. Azóta rendszeresen kiég/elhal a fű, cserélgetik is bőszen."

Naponta ott megyek el, ez tényszerűen nem igaz. Olyan volt már, például a mostani esős időszak előtt, hogy nem volt rikítózöld a fű, hanem kicsit "fáradtabb" színű, de cserélni - hacsak nem fél nap alatt teljes hosszban megcsinálták - eddig még nem kellett!
pontositsunk: a fideszes bertrollok nyafognak, a szegedi atlagember meg orul. nem veletlenul huggyintottak szellel szemben, amikor a botkara voksoltak.
apropo, mi ujsag szegeden a lezerkozpont hazatajan? kiperkalta az NFU amit vallalt?
A Délmagyarban mindig nyávognak.
Én kb. 29 évig Szegeden éltem, 10 éve BP-n, jó részét VII kerben, mostanában a Keleti közelében.
És jártam nyugaton is… :)

Szeged és BP közlekedés között a különbség: Nappal és Éjszaka.
Nem kevesebb…

Itt (BP) már az nagy eredmény, hogy 3 éve a szaros csövesek nem a metrón bűzölögnek…

BP:
Kosz, mocsok, elmondhatatlan. Szegediek el nem tudják képzelni…
Az ülésekre nem mersz leülni…
A megállók, aluljárok, ahhhh…
A trolik nagy része kohószökevény, a buszok szintúgy, a metró is félelmetes (nézd meg!!! utazz vele!!! azt majd), , az ellenőrök meg leginkább szadista börtönőrökre hasonlítanak… Cigányok terrorizálnak a kieső részeken, viszonylatokon… (HÉV)

Szeged:
Tisztaság!!!
Új v. felújított dolgok, de semmiképp sem rozsdás csotrogányok.
Új vonalak épülnek!!!
Ellenőrök rendben vannak, a népek jegyet lyukasztanak!!!
Ami itt nosztalgia járat vasárnaponként, az BP-n a napi közlekedés…

Annyit elmond a Szegedi ’problémákról’, hogy a legnagyobb gondjuk, hogy kiszárad a fű…
Messziről valóban tűnhet úgy, hogy hatalmas fejlesztések történnek a városban, de helyiként hadd világítsam meg a dolgot más szemszögből. Kezdjük azzal, hogy a kötött pályás közlekedés feltétlen híve vagyok, ezért örülnöm kéne minden fejlesztésnek. Mi akkor a bajom?

Nos, első, és legfontosabb gondom, hogy az elektromos tömegközlekedés fejlesztése kívülről nézve számomra elég kaotikusnak, ötletszerűnek, átgondolatlannak hat. Nagyon fontos a közösségi közlekedés, de nem szabadna azt a többi közlekedő rovására fejleszteni. Elég csak a Kálvária sugárútra tekinteni, ahol egyszerre sikerült akadályozni gyalogost, kerékpárost, autóst egyaránt, hogy a mentősökről ne is beszéljünk (nem én mondom, ők mondják). Mindezt egy magasított, füves villamospálya miatt, amit alig használ valaki csúcsidőn kívül. (A füvesítés tökjó, de akkor miért nincs füvesítés ott, ahol ez senkit nem zavar ÉS még esztétikus is lenne, pl. a 4-es vonalán?) A többi villamospálya fejlesztése is a többi közlekedő rovására történt, a szép új villamossínek mellet méteres kátyúk maradtak a munkagépek által tönkretett, de senki által ki nem javított utakon, a pálya védelmére lerakott kő terelőgömbök pedig azon túl, hogy tökéletesen értelmetlenek, sok esetben balesetveszélyes helyzetet teremtenek. (Nem, senki ne jöjjön a menetidővel, meg az akadályozott villamosokkal, ugyanis, ad egy, Szeged egy picsányi kis koszfészek, ahol nincs akkora forgalom, hogy érdemben akadályozni tudja a villamost, ad kettő, ha olyan ördögtől való dolog volna egy sínre tévedő autó, akkor mégis hogyan lehet, hogy a nagyon is forgalmas Kelemen utcán vidáman megfér egymás nyomvonalán autó és villamos, minden akadályoztatás nélkül?)

Második problémám a fejlesztések átgondolatlansága. Többekkel együtt, bár esztétikailag tök jó, de nem látom értelmét a 2-es vonalnak. Sokkal logikusabb lett volna újra kihúzni a sínt mondjuk Dorozsmára, amivel a 3-as villamos fejlesztése is értelmet nyert volna.

Három. Értem én, hogy EU-s pénz, meg minden, de ugye jól tudjuk, hogy mi történik ezekkel a pénzekkel kis hazánkban, az pedig, hogy milyen minőségben készül el a munka (ha elkészül egyáltalán valaha), évek múltán derül csak ki, de mondjuk a máris töredező betonréteg nem ad túl sok bizakodásra okot (ahogy a folyamatosan toldozott-foldozott Tisza Lajos körút sem).

Négy. Nem tömegközlekedem. Megmondom, miért: Szegeden egyszerűen nincs rá szükségem. Nincs olyan hely a városon belül, ahova biciklivel maximum 15 perc alatt ne érnék oda. Ha pedig szállítanom kell valamit, marad az autó, vagy a taxi. Ettől persze örülnék a fejlődésnek, ha az nem a káromra történne, de sajnos jelenleg ez a helyzet. Mind kerékpárosként, mind autósként csorbulnak a jogaim, mindezt úgy, hogy a tömegközlekedést az én adómból és az autóim után befizetett horribilis összegekből (is) tartják fent, pedig soha nem veszem igénybe. Ha pedig mégis arra vetemednék, hogy járműre szálljak, szembe kell néznem a tragikomikus jegyárakkal, hiszen azért az mégis nonszensz, hogy pár nyomorult megállóra kifizetek 350 forintot, miközben Londonban megyényi távolságokat teszek meg 1 font 10 pennyért, ami most épp 336 forint. Kösz, de ha esik, akkor inkább taxi.

És végül, picsogásnak tűnhet, de kezd valóban bosszantónak tűnni, hogy lassan emberemlékezet óta egy hatalmas. koszos munkagödör a város (ahol, mondanom sem kell, a munkavédelmi szabályokat elvétve sem tartják be), miközben azt kell látni, hogy már elkészült szakaszokat túrnak fel újra és újra, valamint nézni, ahogy egy adott szakaszon esetenként hónapokig nem dolgozik senki, vagy ha igen, őt is négyen nézik közben.

A fejlesztés jó dolog, de nekünk sikerül ezt is jó magyarosan csinálni.
@TPZ: a "kerékpár vagy autó" a tömegközlekedés helyett még Szeged viszonylatban is erős leegyszerűsítése.
Nem minden korosztálynak és élethelyzetnek megoldás a kerékpár, az autó meg a taxi meg már erősen pénzkérdés.

Egy idősebb ember, egy kisgyerekes szülő számára nem megoldás a kerékpár. A jegyár tényleg magas, viszont a bérletár elfogadható, ha valaki naponta utazik.
@TPZ: Nagymamád is drótszamáron tekert haza a minap a csípőműtétje után, ugye?
Nagyfatert meg Rócsild szponzorálja, hogy csak taxival közlekedik, világos.
Már csak azt nem értem, hogy ha soha nem utazol tömegközlekedéssel, akkor honnan ez a fene nagy tapasztalat, hogy ily világosan tudod miként kellene átszervezni a teljes város tömegközlekedését?
"picsányi kis koszfészek"

Szegediként hogy mondhatsz ilyet?
Lehet, hogy Szegeden laksz, de biztos nem vagy "szegedi"!
Szeged tömegközlekedése valóban rendkívül jó országos összehasonlításban. A 2-es villamos ugyanakkor nem épp szívem csücske, önálló vonala Szeged buszjáratokkal egyik legjobban ellátott szakasza, és ezek közül legfeljebb egy járatot vált ki (83-as). A fejlesztésekre költhető pénz nagy része erre ment el és ehhez képest nem érzem, hogy igazán lenne nagy értelme a nyomvonalának. A nagy dobás az lett volna, ha bekötik a 4-es tarjáni végállomásához (arra speciel még hely is lett volna). A legeslegnagyobb meg akkor, ha a 4-es túlsó végi végállomásáig kihúzzák a külső körút ívén - persze abba az irányba erre tényleg alig lett volna hely.

Az építkezésekre pedig sajnos igaz a rossz összehangoltság - elég gyakran túrják föl az éppen megcsinált részeket, mert valami új projekt indul.

De ha egyszer ezek végre elkészülnek, tényleg nagyon szép lesz Szeged. Legalább ennyi.
@ifj. Nagy Gábor:

Nem tudom, honnan vetted, hogy azt mondtam: az egész kiég. 1-1 része ég ki, azt cserélik is - már ha cserélik. De ez a lényegtelenebb része.

A 83-as és a 2-es eltűnése pedig sok embernek - köztük nekem mindenképp - szívás, ne próbáld megmagyarázni, hogy nem az. Kösz. És a délmagyar fórumában már azt is tisztáztuk, hogy erre az állításra egyszerűen nincs bizonyíték:
"ne felejtsük el, hogy ezen buszvonalak utasai a belvárosi pár megálló alatt rendkívül nagy arányban teljesen lecserélődnek, magyarul kevés a végigutazó," pláne, hogy olyan elhanyagolható célpontok vannak túl a Mars téren, mint: Pláza, Tesco, Zöld Sándor, Media Markt, Penny Market.

De asszem, jobb ha ezt abbahagyjuk, nem érdemes végigmenni rajta újra.
@TPZ: @TPZ: "ha olyan ördögtől való dolog volna egy sínre tévedő autó, akkor mégis hogyan lehet, hogy a nagyon is forgalmas Kelemen utcán vidáman megfér egymás nyomvonalán autó és villamos, minden akadályoztatás nélkül?"

Szegediként nem láttad még a Kelemen utcát iskolaidőben a reggeli csúcsban? majd egyszer nézd meg...

"Sokkal logikusabb lett volna újra kihúzni a sínt mondjuk Dorozsmára, amivel a 3-as villamos fejlesztése is értelmet nyert volna."

Sokkal több pénből sokkal kisebb lakósűrűségű területeken vezetted volna a villamost, ez csak akkor logikus, ha az ablakon akarjuk kiöntözni a milliárdokat.

"Értem én, hogy EU-s pénz, meg minden, de ugye jól tudjuk, hogy mi történik ezekkel a pénzekkel kis hazánkban, az pedig, hogy milyen minőségben készül el a munka"

Értem én, hogy sok munka kifogásolható minőségű, de úgy hagyni mindent, ahogy előtte volt, még sokkal rosszabb lenne...

"Mind kerékpárosként, mind autósként csorbulnak a jogaim"

Ezzel viszont egyetértek. Ebből az autós jogcsorbulást nem látom koncepcionálisan rossznak, a kerékpáros viszont sajnos a városi közlekedésfejlesztési koncepció ellen megy.
@nevetőharmadik: "A fejlesztésekre költhető pénz nagy része erre ment el"

Elment erre 2 milliárd a 29-ből, ezt nem nevezném nagy résznek!
@Kix: "a délmagyar fórumában már azt is tisztáztuk, hogy erre az állításra egyszerűen nincs bizonyíték"

Az ellenkezőjére sem! De azért iránymutatásnak jó, ha megnézi az ember az érintett járatokat a Mars téren, a Széchenyi téren...

Azt nem kétlem, hogy van, akinek rosszabb lesz, másfelől a villamossal vannak, akiknek meg jobb. Arra neked sincs bizonyítékod, hogy az előbbiek lesznek többen, ebben biztos vagyok.
A 2-es villamos nem bonyodalom mentesen épül, ráadásul egy olyan útvonalon, ahol közel egy tucatnyi troli, illetve buszvonal van.
A 3-as, 3F-es, 4-es villamos felújítása remekül halad, köszönjük a kivitelezőknek.
A 19-es troli, csupán 2, azaz kettő megállóban tér el a 9-estől, ugyanis a Csillag téri körforgalomnál nem a Lugas utca felé kanyarodik, hanem a Budapesti körútra, ahol egy megállója van, majd a végállomás. A 9-es pedig Lugas utca felé megy, ott egy megálló, majd a végállomás.
Állítólag azért kellett ezt csinálni (ilyen városi mendemonda szerint) mert nem tudták időben elindítani a 10-es troli vonalat, vissza kellett volna fizetni az EU-pénzt, és hogy ez ne történjen meg, használni kellett a megépített vonal egy részét. Nos, ez a Budapesti körúti és Tarján víztoronyi megállóhelyek.
Ja, és nem megfelelően ütemezett konstrukciók, azaz minden egyszerre van feltúrva, már nem csak autóval, de biciklivel, gyalogosan, vagy tömegközlekedéssel is közlekedhetetlen a város. Külső városrészek, Újszeged, Belváros több pontja, Tarján, Felsőváros, Rókus, stb. ami fel van túrva. Lehet, hogy ez kell a fejlődéshez, de megfelelő ütemezéssel elviselhetőbb lenne a szegedieknek...
Én Dunaújvárosban nőttem föl, Pécsen jártan fősulira, Szentendrén élek 15 éve és Szeged a kedvencem, oda járok irigykedni és megnyugodni.
Ha azt mondom,Szentendre, akkor mindenki elájul,hogy júúj, pedig csak jó a sajtója, értsd: közel van Pest és a lusta bértollnokok (másnéven állítólag újságírók) ide jönnek ha vidéket akarnak látni,és a sok jól menő Pesti is ide költözik ki játszani az eszét, aztán amikor rájön, hogy ez csak egy koszlott romhalmaz, akkor meg visszamegy.
Itt minden szar és drága - így lehetne summázni.
Budapestről meg jobb nem beszélni, előttem már jól leírták páran.

Pécsett tavaly is, idén is eltöltöttem 1 hetet, és olyan volt Szentendre és Bp után, mintha nyugaton lennék - némi túlzással.
Nem akarnak örökké lehúzni a boltban/presszóban/tömegközlekedésben bárhol, és ami nem jó, az ott tönkremegy. ( Nyilván vannak kivételek pro és kontra )

Szeged pedig azért fantasztikus, mert bár nem olyan nagy mint Pécs, talán még kultúrális adottságai is szerényebbek valamivel - nincs annyi de annyi látnivaló, de abból - az egyébként nem kevésből,nehogy félre értsetek - ami van, kihozza a maximumot. Szeged meglepően tiszta, a külváros felé haladva is rendezett, mindenütt érezni,hogy a szegediek a magukénak tekintik a várost, rend és fegyelem honol és mindent áthat az a jókedv vagy optimizmus vagy csak egyszerűen kedvesség, amivel megkönnyítik saját életüket, és amivel belopják magukat a látogató szívébe.
Szeged a szívem csücske, ott még sosem csalódtam, ott minden az volt, aminek látszott, vagy jobb. Nyilván vannak ott is kivételek, lehet panaszkodni ott is, de sokkal sokkal és sokkal jobb hely, mint Budapest vagy Szentendre, sőt, szerintem még PÉcset is megelőzi - bár Pécsnek sincs oka már szégyenkeznie.

Szerintem...
@macskafaraok: Nagyrészt igaz, amit írsz, viszont iszonyatos lassú ütemben folynak a kivitelezések. Az új villamosvonal építésénél annyira, hogy már kivitelezőt is váltottak, most tán lengyelek csinálják, nem magyarok. Így talán elkészül valaha.

Emellett az új villamosvonal egy hatalmas zsákutca. Teljesen felesleges, rövid, eddig is jó tömegközlekedéssel ellátott szakaszon épül, ráadásul rövid is. Csak arra jó, hogy az építkezés ellehetetlenítse a közlekedést jó időre a város egyik legforgalmasabb részén. Állítólag csak azért épül, mert így kaptak pályázati pénzt egyéb felújításokra.
@ifj. Nagy Gábor: Azért szerintem te is érzed, hogy az érvelésed enyhén sántít. A villamossal senkinek nem lesz jobb, a buszok tökéletesen helyettesítik most is. Pár haszontalan megálló, amik mellett most is mennek a buszok, és ha majd kész lesz, ugyanúgy mennek majd a buszok.

A - minkét oldalon fennálló - bizonyítékok teljes hiánya pedig egyértelműen bizonyítja, hogy eszetlenül lett megtervezve az egész, mert még arra se vette a fáradtságot senki, hogy felmérje: hány emberrel babrálnak ki és hány embernek lesz ténylegesen jobb.

A különbség pedig az, hogy nekem sosem volt feladatom a helyzet felmérése, de azoknak, akik ezt a pár milliárdot eltapsolták, kutya kötelessége lett volna felmérni a helyzetet előzetesen. Úgyhogy bizonyítékot ne rajtam követelj, hanem rajtuk.
@szegedi Banán: "Állítólag azért kellett ezt csinálni (ilyen városi mendemonda szerint) mert nem tudták időben elindítani a 10-es troli vonalat, vissza kellett volna fizetni az EU-pénzt, és hogy ez ne történjen meg, használni kellett a megépített vonal egy részét."

Ez tényleg elég mendemonda szagú... és miért csak egy részét, ha tényleg ez lenne, akkor szerintem beindítják a 10-est a többi vonalról összeszedett trolival és ott beáll helyettük pár busz.
@Kix: "A villamossal senkinek nem lesz jobb, a buszok tökéletesen helyettesítik most is. Pár haszontalan megálló, amik mellett most is mennek a buszok, és ha majd kész lesz, ugyanúgy mennek majd a buszok."

Tegnap még azt írtad, hogy sok embernek rossz lesz, mert nem mennek a buszok, akkor előbb egyezz már ki magaddal, hogy akkor mi lesz szerinted a buszokkal a villamos elindítása után...

"A - minkét oldalon fennálló - bizonyítékok teljes hiánya pedig egyértelműen bizonyítja, hogy eszetlenül lett megtervezve az egész, mert még arra se vette a fáradtságot senki, hogy felmérje"

Nem azt mondtam, hogy nincs bizonyíték, hanem hogy nekem nincs közvetlen bizonyítékom, és neked is csak bemondásaid, csak kicsit az enyémnél is elfogultabbak, mert te tagadod még azt is, hogy akár egy embernek is jobb lesz, pedig a villamos azért sokkal inkább a belváros szívén halad át, ahová sokan utaznak a lakótelepről is.

Ezt attól még felmérték, csak - mint gyakorlatilag minden közlekedési beruházást Szegeden - elkeserítően sz@rul kommunikálják.

"Úgyhogy bizonyítékot ne rajtam követelj, hanem rajtuk."

Nem követelek rajtad semmit, mindössze azt mondom, hogy erősen szűklátókörű az az elképzelésed, hogy most minden tökéletes és ezt a villamos úgy elrontja, hogy mindenkinek rossz lesz.
"Egy ideje azonban már azért járok oda, hogy a tömegközlekedés fejlesztését nézzem irigykedve." - Ez jó hír, tekintve, hogy már a kutya se jár Szegeden, az itt élők pedig legszívesebben elhúznának az állandósult útépítések, dugók miatt.

De mindez nem is lenne baj, ha a fejlesztések előremutatóak lennének, nem pedig öncélú pénzköltések, mert az EU nagy részét fizeti.
A másik gond pedig, hogy pár száz méteres szakaszok újítódnak fel hónapokig, megkockáztatom évekig.

Ami pedig az új tujákat illeti, kemény 9 db-ról beszélünk, és ezeket több milliárdért vettük. Röhej.
@martonx: "Ami pedig az új tujákat illeti, kemény 9 db-ról beszélünk, és ezeket több milliárdért vettük. Röhej."

Gondolom te 30 méteres alacsonypadlós villamosokat fillérekért tudnál beszerezni...
Szegediként szerintem is felesleges a 2-es villamosvonal. A Rókusin az M43-as átadásával alig van forgalom. Inkább a múltból kellene táplálkozni: ugyan Újszegedre visszavezetni a villamost jelenleg sajnos a lehetetlen kategória, egy trolit igazán kihozhattak volna - ott a fordulója a víztoronynál. Bár a többi fejlesztés szerintem nagyon jó.
Számomra a legnagyobb talányt, az okozza, hogy hogyan fogják majd télen egy nagyobb havazás után a füvesített sin szakaszokat megtakarítani, mert ezekre a szakaszokra tolólapos teherautóval nem lehet ráhajtani, mert elsüpped és elássa magát, vagy olyan villamosokat fognak beállítani amin hó tolólap van? mert szerintem ez sem egy biztos és biztonságos megoldás. Szóval ez a füvesítés szép dolog tavasztól őszig, de télen sok problémát fog ez még okozni...
Ha ilyen fasza város Szeged, akkor miért a szegedi fiatalok költöztek fel ezrével Pestre, és miért nem fordítva? Magyarországon csak Budapesten és a budai agglomerációban van élet a többi elmaradott porfészek.
Kezdek ideges lenni a csomó botkát istenítő, a város "fejlődését" dicsérő kommentektől. A posztoló tuti nem járt a nyár folyamán szegeden, de kívánom neki hogy tapasztalja meg nap mint nap azt a háborús állapotokat idéző környezetet amiben mi itt élni kényszerülünk!
@Melee: Nem, nagyanyám általában gyalog járt. A temetőbe kijárt villamossal, ez igaz. (Itt tenném hozzá: ingyen utazott.)

@nyünyüge: "az autó meg a taxi meg már erősen pénzkérdés" Mert a tömegközlekedés nem az? Két embernek már olcsóbb a taxi.

@ifj. Nagy Gábor: "Értem én, hogy sok munka kifogásolható minőségű, de úgy hagyni mindent, ahogy előtte volt, még sokkal rosszabb lenne..." Ja, hogy a korrekt munkavégzés már fel sem merülhet itthon? Remek.

"az autós jogcsorbulást nem látom koncepcionálisan rossznak" Én viszont igen, hiszen nem ezért fizetem Európa legmagasabb terheit. Ha ki akarjuk tiltani az autót a belvárosból, ám tegyük, de akkor nevezzük nevén a gyereket.

@Gáborom: "mert bár nem olyan nagy mint Pécs" Valóban nem, hiszen jóval nagyobb.
@pontien: szegedről jöttem bp-re, egyértelműen munkalehetőség miatt. a város tömegközlekedési és kerékpáros szemszögből (meg úgy általában is) szerintem kiváló. tény, hogy most (évek óta) egy ostromlott város képét mutatja a sok túrás-fúrástól, de amikor csak hazamegyek a családhoz, mindig találok vmi újat és szerethetőt
Más néha hazamenni és meglepődni, de az aki naponta szív emiatt, az már a végeredménynek sem nagyon tud örülni...
@Zsolt501: "Számomra a legnagyobb talányt, az okozza, hogy hogyan fogják majd télen egy nagyobb havazás után a füvesített sin szakaszokat megtakarítani"

Ha éppen éjszaka jön a nagy hó, akkor például egy-két villamos körbejár rajta félóránként és nem nő meg akkorára a hóréteg, hogy gondot okozzon. A tolólapos villamos miért ne lenne biztonságos, ha a teherautóra szerelt tolólappal nincs gond?

Vagy hogy ne menjek messzire, a meglévő zúzottköves villamospályákon volt gond az elmúlt 100 évben a nagy hó miatt? mert arra se mehet föl közúti jármű, hogy félretolja...
szegedi vagyok, a tömegközlekedés fejlesztésének örülnék is,de jöjjön a délmagyar nyavajgás:

- 2010 őszére (a választásokra) igérték a 2-est: soha nem fejezik be...
- abszolút átgondolatlan, pancser banda kezeli a pénzeket, a szerződések a kivitelezőt szolgálják, nem a várost
- a város kettő fontos sugárútját egyszerre zárták le, majd 3-4 hétig senki, de senki nem dolgozott rajta
- az említett sugárutakat felváltva is lehetett volna újítani
- gyakorlatilag a teljes villamospálya vonalat lecserélik (ez jó!!!), de városrészeket tesznek miatta tönkre
- a fenti villamos egyik végállomásától légvonalban nincs messze egy buszvégállomás, símán elvihették volna odáig, de valahogy elmaradt (a 83as, 2es buszok végállomása), lehet gyalogolni, két kiszolgáló épület van egymástól nem messze, feleslegesen...

most gyakorlatilag csak a 3as villamos közlekedik... (a 4es féltávon sem, az 1es helyett busz van körjáratban)

szumma: szép, hogy ezt látod, de komoylabb a háttér, sajnos

választás legközelebb meg csak 2014ben lesz, tehát sajnos ráérnek befejezni...
Érdekes ez a sok negatív komment. Pedig az, hogy minden választásokra van kihegyezve, általános, és az is, hogy a kivitelezések késnek. A különbség csak annyi, hogy Budapesten várhatóan még a következő választásnál is téma lesz a négyes metró, míg a Móricz Zsigmond körtér 9 éve csatatér, a Kálvin tér, Baross tér is legalább 3-4 éve. A szegedi 2-es villamos vágányai fölött pedig már ott a felsővezeték, a leendő alacsonypadlósok gyártása pedig elkezdődött, míg... De mindegy.
@Hamster: Szerintem ne Budapest legyen a viszonyítási alap.
@TPZ: Jó. Debreceni 2-es villamos? Miskolci alacsonypadlós villamosok?
@Hamster: Nyugat-Európa, ahova tartozni szeretnénk?
@ifj. Nagy Gábor: Majd kiderül, mert emlékszem én olyan télre amikor az 1-es villamosok még a Kossuth L sgt-n sem tudtak közlekedni a hó miatt, sőt a a 4-es villamosnak is problémája volt a Tisza Lajos körúton, pedig ott betonozott volt a sinek közti pálya.
@ifj. Nagy Gábor: én nagyjából fordított arányra emlékszem, de neked legyen igazad, és akkor minden jó.

@pontien: a munkalehetőség miatt. Ez az egy dolog hiányzik itt, nincs bőségesen munkahely, de ha van munkád, akkor Szeged a legfaszább városok egyike.
@TPZ: Edinburgh? A londoni villamosok? Berlinben a főpályaudvari villamos, illetve az U5 és az U55 összekötése? A kölni észak-déli Stadtbahn-alagút?
@Hamster: Oké, rendben, akkor minden fasza. Majd igyekszem nem reklamálni, amikor elütnek.
@ifj. Nagy Gábor: 1. Félreértesz. Olvasd el még egyszer amit írtam, aztán értelmezd újra.
2. Szavakat adsz a számba, amiket nem mondtam ki.

Így nem sok értelme van a vitának.
@Kix

Sajnos ellentmondásokba keveredtél, hiába olvastatod velem újra a hozzászólásaidat. Ha a saját korábbi állításaidat nem vállalod, akkor tényleg nincs értelme a vitának.
süti beállítások módosítása