Egy időben ha a budapesti villamosbarát budapesti típusokkal akart nosztalgiázni, Szegedre kellett mennie, mert ott voltak Bengálik, 1500-asból kialakított munkakocsik és Füzesi-acélvázas nosztalgia ikerkocsi. Egy ideje azonban már azért járok oda, hogy a tömegközlekedés fejlesztését nézzem irigykedve. A vágányhálózat nagy része megújult, az áramellátás is, Bengálik csak vágányzáras rövidítések idején járnak (például most nyáron), és valahol Lengyelországban már valószínűleg építik a leendő alacsonypadlós tujáikat. Emellett nemrég meghosszabbodott a 8-as troli, indult egy 19-es, amiről nem is hallottam sehol, és úton van a 10-es busz trolival lecserélése is. Emellett célegyenesben van a 2-es villamosvonal építése, ahol többek közt kilométerszámra lesz füvesített vágány. Ha Budapest arányaiban hasonló tempóban fejlesztene, akkor a bécsiek járnának ide irigykedni, és nem mi oda :-/
Szeged, építési terület
2011.07.29. 17:07 :: Hamster
46 komment
Címkék: közlekedés szeged tömegközlekedés villamos trolibusz hampage
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Egy észrevétel: "A legérdekesebb fejlemény a 2-es villamos, ami az 1-es szárnyvonala lesz, a Vásárhelyi kollégiumnál a Rókusi körútra kiágazva."
Szerintem a Károlyi kollégiumra gondoltál :) Ettől függetlenül remek írás, köszönjük.
A 3-as vonalán csináltak füvesített pályát. Azóta rendszeresen kiég/elhal a fű, cserélgetik is bőszen.
A fejlesztés jó dolog, ezen nincs mit vitatkozni. De okosabban is el lehetett volna költeni azt a pénzt, ez biztos. Meg az is, hogy ezzel együtt is sokkal jobb a tömegközlekedési helyzet itt, mint pl. Pesten.
Ne felejtsük el, hogy ezen buszvonalak utasai a belvárosi pár megálló alatt rendkívül nagy arányban teljesen lecserélődnek, magyarul kevés a végigutazó, ellenben a buszok a hosszabb és nem zavarmentesített útvonalakon jelentős késések összeszedésére hajlamosak.
"A 3-as vonalán csináltak füvesített pályát. Azóta rendszeresen kiég/elhal a fű, cserélgetik is bőszen."
Naponta ott megyek el, ez tényszerűen nem igaz. Olyan volt már, például a mostani esős időszak előtt, hogy nem volt rikítózöld a fű, hanem kicsit "fáradtabb" színű, de cserélni - hacsak nem fél nap alatt teljes hosszban megcsinálták - eddig még nem kellett!
apropo, mi ujsag szegeden a lezerkozpont hazatajan? kiperkalta az NFU amit vallalt?
Én kb. 29 évig Szegeden éltem, 10 éve BP-n, jó részét VII kerben, mostanában a Keleti közelében.
És jártam nyugaton is… :)
Szeged és BP közlekedés között a különbség: Nappal és Éjszaka.
Nem kevesebb…
Itt (BP) már az nagy eredmény, hogy 3 éve a szaros csövesek nem a metrón bűzölögnek…
BP:
Kosz, mocsok, elmondhatatlan. Szegediek el nem tudják képzelni…
Az ülésekre nem mersz leülni…
A megállók, aluljárok, ahhhh…
A trolik nagy része kohószökevény, a buszok szintúgy, a metró is félelmetes (nézd meg!!! utazz vele!!! azt majd), , az ellenőrök meg leginkább szadista börtönőrökre hasonlítanak… Cigányok terrorizálnak a kieső részeken, viszonylatokon… (HÉV)
Szeged:
Tisztaság!!!
Új v. felújított dolgok, de semmiképp sem rozsdás csotrogányok.
Új vonalak épülnek!!!
Ellenőrök rendben vannak, a népek jegyet lyukasztanak!!!
Ami itt nosztalgia járat vasárnaponként, az BP-n a napi közlekedés…
Annyit elmond a Szegedi ’problémákról’, hogy a legnagyobb gondjuk, hogy kiszárad a fű…
Nos, első, és legfontosabb gondom, hogy az elektromos tömegközlekedés fejlesztése kívülről nézve számomra elég kaotikusnak, ötletszerűnek, átgondolatlannak hat. Nagyon fontos a közösségi közlekedés, de nem szabadna azt a többi közlekedő rovására fejleszteni. Elég csak a Kálvária sugárútra tekinteni, ahol egyszerre sikerült akadályozni gyalogost, kerékpárost, autóst egyaránt, hogy a mentősökről ne is beszéljünk (nem én mondom, ők mondják). Mindezt egy magasított, füves villamospálya miatt, amit alig használ valaki csúcsidőn kívül. (A füvesítés tökjó, de akkor miért nincs füvesítés ott, ahol ez senkit nem zavar ÉS még esztétikus is lenne, pl. a 4-es vonalán?) A többi villamospálya fejlesztése is a többi közlekedő rovására történt, a szép új villamossínek mellet méteres kátyúk maradtak a munkagépek által tönkretett, de senki által ki nem javított utakon, a pálya védelmére lerakott kő terelőgömbök pedig azon túl, hogy tökéletesen értelmetlenek, sok esetben balesetveszélyes helyzetet teremtenek. (Nem, senki ne jöjjön a menetidővel, meg az akadályozott villamosokkal, ugyanis, ad egy, Szeged egy picsányi kis koszfészek, ahol nincs akkora forgalom, hogy érdemben akadályozni tudja a villamost, ad kettő, ha olyan ördögtől való dolog volna egy sínre tévedő autó, akkor mégis hogyan lehet, hogy a nagyon is forgalmas Kelemen utcán vidáman megfér egymás nyomvonalán autó és villamos, minden akadályoztatás nélkül?)
Második problémám a fejlesztések átgondolatlansága. Többekkel együtt, bár esztétikailag tök jó, de nem látom értelmét a 2-es vonalnak. Sokkal logikusabb lett volna újra kihúzni a sínt mondjuk Dorozsmára, amivel a 3-as villamos fejlesztése is értelmet nyert volna.
Három. Értem én, hogy EU-s pénz, meg minden, de ugye jól tudjuk, hogy mi történik ezekkel a pénzekkel kis hazánkban, az pedig, hogy milyen minőségben készül el a munka (ha elkészül egyáltalán valaha), évek múltán derül csak ki, de mondjuk a máris töredező betonréteg nem ad túl sok bizakodásra okot (ahogy a folyamatosan toldozott-foldozott Tisza Lajos körút sem).
Négy. Nem tömegközlekedem. Megmondom, miért: Szegeden egyszerűen nincs rá szükségem. Nincs olyan hely a városon belül, ahova biciklivel maximum 15 perc alatt ne érnék oda. Ha pedig szállítanom kell valamit, marad az autó, vagy a taxi. Ettől persze örülnék a fejlődésnek, ha az nem a káromra történne, de sajnos jelenleg ez a helyzet. Mind kerékpárosként, mind autósként csorbulnak a jogaim, mindezt úgy, hogy a tömegközlekedést az én adómból és az autóim után befizetett horribilis összegekből (is) tartják fent, pedig soha nem veszem igénybe. Ha pedig mégis arra vetemednék, hogy járműre szálljak, szembe kell néznem a tragikomikus jegyárakkal, hiszen azért az mégis nonszensz, hogy pár nyomorult megállóra kifizetek 350 forintot, miközben Londonban megyényi távolságokat teszek meg 1 font 10 pennyért, ami most épp 336 forint. Kösz, de ha esik, akkor inkább taxi.
És végül, picsogásnak tűnhet, de kezd valóban bosszantónak tűnni, hogy lassan emberemlékezet óta egy hatalmas. koszos munkagödör a város (ahol, mondanom sem kell, a munkavédelmi szabályokat elvétve sem tartják be), miközben azt kell látni, hogy már elkészült szakaszokat túrnak fel újra és újra, valamint nézni, ahogy egy adott szakaszon esetenként hónapokig nem dolgozik senki, vagy ha igen, őt is négyen nézik közben.
A fejlesztés jó dolog, de nekünk sikerül ezt is jó magyarosan csinálni.
Nem minden korosztálynak és élethelyzetnek megoldás a kerékpár, az autó meg a taxi meg már erősen pénzkérdés.
Egy idősebb ember, egy kisgyerekes szülő számára nem megoldás a kerékpár. A jegyár tényleg magas, viszont a bérletár elfogadható, ha valaki naponta utazik.
Nagyfatert meg Rócsild szponzorálja, hogy csak taxival közlekedik, világos.
Már csak azt nem értem, hogy ha soha nem utazol tömegközlekedéssel, akkor honnan ez a fene nagy tapasztalat, hogy ily világosan tudod miként kellene átszervezni a teljes város tömegközlekedését?
Szegediként hogy mondhatsz ilyet?
Lehet, hogy Szegeden laksz, de biztos nem vagy "szegedi"!
Az építkezésekre pedig sajnos igaz a rossz összehangoltság - elég gyakran túrják föl az éppen megcsinált részeket, mert valami új projekt indul.
De ha egyszer ezek végre elkészülnek, tényleg nagyon szép lesz Szeged. Legalább ennyi.
Nem tudom, honnan vetted, hogy azt mondtam: az egész kiég. 1-1 része ég ki, azt cserélik is - már ha cserélik. De ez a lényegtelenebb része.
A 83-as és a 2-es eltűnése pedig sok embernek - köztük nekem mindenképp - szívás, ne próbáld megmagyarázni, hogy nem az. Kösz. És a délmagyar fórumában már azt is tisztáztuk, hogy erre az állításra egyszerűen nincs bizonyíték:
"ne felejtsük el, hogy ezen buszvonalak utasai a belvárosi pár megálló alatt rendkívül nagy arányban teljesen lecserélődnek, magyarul kevés a végigutazó," pláne, hogy olyan elhanyagolható célpontok vannak túl a Mars téren, mint: Pláza, Tesco, Zöld Sándor, Media Markt, Penny Market.
De asszem, jobb ha ezt abbahagyjuk, nem érdemes végigmenni rajta újra.
Szegediként nem láttad még a Kelemen utcát iskolaidőben a reggeli csúcsban? majd egyszer nézd meg...
"Sokkal logikusabb lett volna újra kihúzni a sínt mondjuk Dorozsmára, amivel a 3-as villamos fejlesztése is értelmet nyert volna."
Sokkal több pénből sokkal kisebb lakósűrűségű területeken vezetted volna a villamost, ez csak akkor logikus, ha az ablakon akarjuk kiöntözni a milliárdokat.
"Értem én, hogy EU-s pénz, meg minden, de ugye jól tudjuk, hogy mi történik ezekkel a pénzekkel kis hazánkban, az pedig, hogy milyen minőségben készül el a munka"
Értem én, hogy sok munka kifogásolható minőségű, de úgy hagyni mindent, ahogy előtte volt, még sokkal rosszabb lenne...
"Mind kerékpárosként, mind autósként csorbulnak a jogaim"
Ezzel viszont egyetértek. Ebből az autós jogcsorbulást nem látom koncepcionálisan rossznak, a kerékpáros viszont sajnos a városi közlekedésfejlesztési koncepció ellen megy.
Elment erre 2 milliárd a 29-ből, ezt nem nevezném nagy résznek!
Az ellenkezőjére sem! De azért iránymutatásnak jó, ha megnézi az ember az érintett járatokat a Mars téren, a Széchenyi téren...
Azt nem kétlem, hogy van, akinek rosszabb lesz, másfelől a villamossal vannak, akiknek meg jobb. Arra neked sincs bizonyítékod, hogy az előbbiek lesznek többen, ebben biztos vagyok.
A 3-as, 3F-es, 4-es villamos felújítása remekül halad, köszönjük a kivitelezőknek.
A 19-es troli, csupán 2, azaz kettő megállóban tér el a 9-estől, ugyanis a Csillag téri körforgalomnál nem a Lugas utca felé kanyarodik, hanem a Budapesti körútra, ahol egy megállója van, majd a végállomás. A 9-es pedig Lugas utca felé megy, ott egy megálló, majd a végállomás.
Állítólag azért kellett ezt csinálni (ilyen városi mendemonda szerint) mert nem tudták időben elindítani a 10-es troli vonalat, vissza kellett volna fizetni az EU-pénzt, és hogy ez ne történjen meg, használni kellett a megépített vonal egy részét. Nos, ez a Budapesti körúti és Tarján víztoronyi megállóhelyek.
Ja, és nem megfelelően ütemezett konstrukciók, azaz minden egyszerre van feltúrva, már nem csak autóval, de biciklivel, gyalogosan, vagy tömegközlekedéssel is közlekedhetetlen a város. Külső városrészek, Újszeged, Belváros több pontja, Tarján, Felsőváros, Rókus, stb. ami fel van túrva. Lehet, hogy ez kell a fejlődéshez, de megfelelő ütemezéssel elviselhetőbb lenne a szegedieknek...
Ha azt mondom,Szentendre, akkor mindenki elájul,hogy júúj, pedig csak jó a sajtója, értsd: közel van Pest és a lusta bértollnokok (másnéven állítólag újságírók) ide jönnek ha vidéket akarnak látni,és a sok jól menő Pesti is ide költözik ki játszani az eszét, aztán amikor rájön, hogy ez csak egy koszlott romhalmaz, akkor meg visszamegy.
Itt minden szar és drága - így lehetne summázni.
Budapestről meg jobb nem beszélni, előttem már jól leírták páran.
Pécsett tavaly is, idén is eltöltöttem 1 hetet, és olyan volt Szentendre és Bp után, mintha nyugaton lennék - némi túlzással.
Nem akarnak örökké lehúzni a boltban/presszóban/tömegközlekedésben bárhol, és ami nem jó, az ott tönkremegy. ( Nyilván vannak kivételek pro és kontra )
Szeged pedig azért fantasztikus, mert bár nem olyan nagy mint Pécs, talán még kultúrális adottságai is szerényebbek valamivel - nincs annyi de annyi látnivaló, de abból - az egyébként nem kevésből,nehogy félre értsetek - ami van, kihozza a maximumot. Szeged meglepően tiszta, a külváros felé haladva is rendezett, mindenütt érezni,hogy a szegediek a magukénak tekintik a várost, rend és fegyelem honol és mindent áthat az a jókedv vagy optimizmus vagy csak egyszerűen kedvesség, amivel megkönnyítik saját életüket, és amivel belopják magukat a látogató szívébe.
Szeged a szívem csücske, ott még sosem csalódtam, ott minden az volt, aminek látszott, vagy jobb. Nyilván vannak ott is kivételek, lehet panaszkodni ott is, de sokkal sokkal és sokkal jobb hely, mint Budapest vagy Szentendre, sőt, szerintem még PÉcset is megelőzi - bár Pécsnek sincs oka már szégyenkeznie.
Szerintem...
Emellett az új villamosvonal egy hatalmas zsákutca. Teljesen felesleges, rövid, eddig is jó tömegközlekedéssel ellátott szakaszon épül, ráadásul rövid is. Csak arra jó, hogy az építkezés ellehetetlenítse a közlekedést jó időre a város egyik legforgalmasabb részén. Állítólag csak azért épül, mert így kaptak pályázati pénzt egyéb felújításokra.
A - minkét oldalon fennálló - bizonyítékok teljes hiánya pedig egyértelműen bizonyítja, hogy eszetlenül lett megtervezve az egész, mert még arra se vette a fáradtságot senki, hogy felmérje: hány emberrel babrálnak ki és hány embernek lesz ténylegesen jobb.
A különbség pedig az, hogy nekem sosem volt feladatom a helyzet felmérése, de azoknak, akik ezt a pár milliárdot eltapsolták, kutya kötelessége lett volna felmérni a helyzetet előzetesen. Úgyhogy bizonyítékot ne rajtam követelj, hanem rajtuk.
Ez tényleg elég mendemonda szagú... és miért csak egy részét, ha tényleg ez lenne, akkor szerintem beindítják a 10-est a többi vonalról összeszedett trolival és ott beáll helyettük pár busz.
Tegnap még azt írtad, hogy sok embernek rossz lesz, mert nem mennek a buszok, akkor előbb egyezz már ki magaddal, hogy akkor mi lesz szerinted a buszokkal a villamos elindítása után...
"A - minkét oldalon fennálló - bizonyítékok teljes hiánya pedig egyértelműen bizonyítja, hogy eszetlenül lett megtervezve az egész, mert még arra se vette a fáradtságot senki, hogy felmérje"
Nem azt mondtam, hogy nincs bizonyíték, hanem hogy nekem nincs közvetlen bizonyítékom, és neked is csak bemondásaid, csak kicsit az enyémnél is elfogultabbak, mert te tagadod még azt is, hogy akár egy embernek is jobb lesz, pedig a villamos azért sokkal inkább a belváros szívén halad át, ahová sokan utaznak a lakótelepről is.
Ezt attól még felmérték, csak - mint gyakorlatilag minden közlekedési beruházást Szegeden - elkeserítően sz@rul kommunikálják.
"Úgyhogy bizonyítékot ne rajtam követelj, hanem rajtuk."
Nem követelek rajtad semmit, mindössze azt mondom, hogy erősen szűklátókörű az az elképzelésed, hogy most minden tökéletes és ezt a villamos úgy elrontja, hogy mindenkinek rossz lesz.
De mindez nem is lenne baj, ha a fejlesztések előremutatóak lennének, nem pedig öncélú pénzköltések, mert az EU nagy részét fizeti.
A másik gond pedig, hogy pár száz méteres szakaszok újítódnak fel hónapokig, megkockáztatom évekig.
Ami pedig az új tujákat illeti, kemény 9 db-ról beszélünk, és ezeket több milliárdért vettük. Röhej.
Gondolom te 30 méteres alacsonypadlós villamosokat fillérekért tudnál beszerezni...
@nyünyüge: "az autó meg a taxi meg már erősen pénzkérdés" Mert a tömegközlekedés nem az? Két embernek már olcsóbb a taxi.
@ifj. Nagy Gábor: "Értem én, hogy sok munka kifogásolható minőségű, de úgy hagyni mindent, ahogy előtte volt, még sokkal rosszabb lenne..." Ja, hogy a korrekt munkavégzés már fel sem merülhet itthon? Remek.
"az autós jogcsorbulást nem látom koncepcionálisan rossznak" Én viszont igen, hiszen nem ezért fizetem Európa legmagasabb terheit. Ha ki akarjuk tiltani az autót a belvárosból, ám tegyük, de akkor nevezzük nevén a gyereket.
@Gáborom: "mert bár nem olyan nagy mint Pécs" Valóban nem, hiszen jóval nagyobb.
Ha éppen éjszaka jön a nagy hó, akkor például egy-két villamos körbejár rajta félóránként és nem nő meg akkorára a hóréteg, hogy gondot okozzon. A tolólapos villamos miért ne lenne biztonságos, ha a teherautóra szerelt tolólappal nincs gond?
Vagy hogy ne menjek messzire, a meglévő zúzottköves villamospályákon volt gond az elmúlt 100 évben a nagy hó miatt? mert arra se mehet föl közúti jármű, hogy félretolja...
- 2010 őszére (a választásokra) igérték a 2-est: soha nem fejezik be...
- abszolút átgondolatlan, pancser banda kezeli a pénzeket, a szerződések a kivitelezőt szolgálják, nem a várost
- a város kettő fontos sugárútját egyszerre zárták le, majd 3-4 hétig senki, de senki nem dolgozott rajta
- az említett sugárutakat felváltva is lehetett volna újítani
- gyakorlatilag a teljes villamospálya vonalat lecserélik (ez jó!!!), de városrészeket tesznek miatta tönkre
- a fenti villamos egyik végállomásától légvonalban nincs messze egy buszvégállomás, símán elvihették volna odáig, de valahogy elmaradt (a 83as, 2es buszok végállomása), lehet gyalogolni, két kiszolgáló épület van egymástól nem messze, feleslegesen...
most gyakorlatilag csak a 3as villamos közlekedik... (a 4es féltávon sem, az 1es helyett busz van körjáratban)
szumma: szép, hogy ezt látod, de komoylabb a háttér, sajnos
választás legközelebb meg csak 2014ben lesz, tehát sajnos ráérnek befejezni...
@pontien: a munkalehetőség miatt. Ez az egy dolog hiányzik itt, nincs bőségesen munkahely, de ha van munkád, akkor Szeged a legfaszább városok egyike.
2. Szavakat adsz a számba, amiket nem mondtam ki.
Így nem sok értelme van a vitának.
Ebben a cikkben például szerepel a 2-es bekerülési költsége:
www.delmagyar.hu/szeged_hirek/teljesen_leallhat_a_2-es_villamosvonal_epitese/2212673/
ebben meg a teljes összeg:
www.delmagyar.hu/szeged_hirek/2011-ig_ujjaszuletik_szeged_troli-_es_villamoskozlekedese/2080508/
Ez megy most