Előző este ugyan Metallica koncerten voltam, az aznapi hőmérséklet pedig úgy 35 fok körül járt, miközben ez már a második meglátogatatott múzeumom volt, de én azért igyekeztem minél többet befogadni a Deutsche Bahn nürnbergi múzeumának látnivalóiból. Nem egy kimondott kézből fotózós hely, viszont a kiállított tárgyak igencsak érdekesek - igaz, az ember gyakran úgy érzi, hogy a MÁV nem a mai német vasúttól van lemaradva, hanem a 70 évvel ezelőttitől...
A "Lajosvasúttól" az ICE 3-ig...
2015.05.03. 17:00 :: Hamster
16 komment
Címkék: közlekedés németország múzeum vasút nürnberg hampage
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
A kiégett járművek látványa elég lehangoló, nehéz elképzelni, hogy sikerül mindent maradéktalanul összerakni (a V100 mögül kikandikáló jármű azzal az ordas villanymotorral micsoda?)
---
Azt lehet tudni, miért nem vált be a "fordított" gőzmozdony? A háború sodorta el, vagy még korábban?
Amerikában néhány társaságnál eléggé elterjedt a cab-forward megoldás. Elsősorban a Southern Pacificnél, miután a Sierra Nevada alagútjaiban sűrűn hullott a személyzet szénmonoxid-mérgezésben, először szerkocsival előre közlekedtek a mozdonyok, aztán rájöttek, hogy olajtüzelésnél elég csak a mozdonyt megfordítani, a szerkocsi maradhat a helyén. Sokáig használták így. Persze áramvonalasságra nem adtak. Egy irdatlan méretű dög ki van állítva Sacramentóban, mindjárt megkeresem... ehun e:
en.wikipedia.org/wiki/Southern_Pacific_4294
Azért annyi különbség nem hiszem, hogy űberkomoly nehézséget jelent, 150-250V-ot ill. a villamoskocsi teljesítményének harmadát-ötödét el lehet füstölni valami előtét-ellenálláson akár. De még azt is el tudom képzelni, hogy az egyszerűbb fokozatkapcsolós kocsinak mindegy, ahogy nálunk is belefért a névleges fesz kb. egytizeddel való megemelése trolinál-hévnél-villamosnál-metrónál.
A 25kV-ból 16, párosítva egy mozdony áramfelvételével azért húzósabb lehet. Egyáltalán 50Hz kétfázisú volt a régi?
"(ha már Adler, annak a járműnek szerintem a legérdekeseb vonása, hogy a hajtott keréknek nincs nyomkarimája)"
Hmm... ez a későbbi sokkerekű szörnyeken volt divat, érthető okokból, de többnyire nem az összes hajtott tengelyen.
Az viszont biztosan megmaradt bennem, hogy a nürnbergi villamosvezető ismerőssel mentem végig, így kissé hosszúra sikerült a látogatás. A barátok akikkel voltunk, már majdnem szólni akartak a múzeum dolgozóinak, hogy valszeg nagyon eltévedtünk a kiállításon. :DDD
@Comandante en Jefe: A német wiki szerint fordított volt, hogy a fűtő meg a mozdonyvezető ne a hosszkazán két ellentétes végén álljon. Ehhez a mozdonyt szénportüzelésűvé alakították, amit egy gőzhajtású turbina fújt előre a szerkocsiból (hmmm). Ha jól értem félre a németet, akkor a problémák fő okozója is a szénportüzelés volt.
en.m.wikipedia.org/wiki/SR_Leader_class
Ez megy most