A múltkor még csak a gyalogoshidat "sirattam", azóta viszont elkészült a nagy mű. Nem tudom, autósként milyen, de gyalogosként, tömegközlekedőként eléggé visszásnak találom a változásokat. Konkrétan csak azért, hogy az aluljáróhoz odajussak (azaz még nem értem át a túloldalra), két zebrán kellett átmennem, a buszok közben az ezeket védő lámpáknál vártak, aztán meg cikáztak a sávokon keresztül. Igaz, ezt már anno az első rajzoknál látni lehetett, de az ember mindig reménykedik... A Budaörs felől a Beregszász út/Gazdagrét felé visszakanyarodást pedig direkt ellehetetlenítették: állítólag a XII. kerület kérte ezt, mert attól tartottak, hogy mindenki a hegyen át menne a reggeli dugók helyett, ha lenne ilyen irány. Ha ez igaz, akkor megkérdezném, hogy a XII. kerületi lakosok miért fontosabbak, mint a XI. kerületiek (vagy a hegyvidékiek, mint a lakótelepiek) egy XI. kerületi csomópontban? Sebaj, mindig is jó volt kétszer végigmenni a Budaörsi út soksávos részén a Hamzsabégiig és vissza, van ott elég hely még több tolongó autónak! Azért reményt keltő, hogy csak bontható dolgok állják el a visszafordulás útját, azaz adott esetben ki lehet javítani ezt a hibát.
Őszintén szólva kicsit soknak tartom a ~7 milliárdos árat csak azért, hogy a buszok (és a P+R-ezők) kényelmesebben jussanak ki- és be a pályaudvar mellől/mellé. Például nem lett átkötve a Rimaszombati út a Bartók felé, ami nyilván tudatos volt, hisz az autósok ne menjenek a legrövidebb úton, kerüljenek szép nagyot, ha át akarnak jutni Kelenföldre vagy Újbuda belsejébe; a mostani útvonalak (Budaörsi-Hamzsabégi/Nagyszőlős-Bartók, vagy Őrmező-Egérút-stb) lakosai úgyse tudnának meglenni eme átmenő forgalom nélkül ez az összeköttetés egy hidat igényelt volna a vasút fölé, és a külső Bartók forgalma is nőtt volna valamivel, de ha már alagutakat nem építünk, akkor el kellene kezdeni minél több útvonalra széttolni a forgalmat, nem csak a hatvanas években kitalált egyetlenegyre (ez egyébként az Egérúttal, M0-val együtt már korántsem olyan komoly probléma, mint 25 éve lett volna). Mindenesetre a korábban néha mutogatott körforgalom nagyvonalúbb megoldás lett volna, pláne a belinkelt képen látható úthálózattal. Az nem csak egy látványos buszforduló lett volna, hanem tényleges átrendezése a XI. kerület kapujának, amire igencsak szükség lenne. Sebaj, marad az a vicces felállás, hogy a kerület legnagyobb közösségi közlekedési csomópontja egyben a kerület kettévágója is is: se busz, se villamos, se metró, se autó nem juthat ott át, csak gyalogos és biciklista - és persze az is csak sok zebrázás után...
Ez megy most