Már tizenközepesensok éve járom a külföldi városokat, hogy megismerkedjek az ottani közlekedési múzeumokkal, illetve nosztalgia szolgáltatásokkal, úgyhogy ideje volt, hogy a földrajzilag egyik legközelebbi ilyen helyen, Pozsonyban is menjek egyet valami régi tujával!
A premier a pozsonyi villamosvasút 31-es pályaszámú járműve képében gördült be elém. Ez a kocsi egy 1938 és 1956 közt a közlekedési vállalat saját műhelyében épített sorozat részét képzi, konkrétan az első volt közülük. A nem túl elegáns homlokfal mellett ami még azonnal feltűnt, az az volt, hogy milyen magas építésű. Érdemes megnézni, hogy fölétornyosul a mögé kapcsolt pótkocsinak!
A légfék nélküli, de még közvetlen kapcsolású jármű a budapesti ezerötszázasok kortársa, de valahogy mégis jóval idősebbnek tűnik azoknál, konkrétan inkább a századforduló jutott róla eszembe, mint a harmincas évek (a kocsiszekrény is még favázas).
A jókora gép nincs túlmotorizálva, a 14 tonnát, plusz az utasokat két 40 kilowattos motor mozgatja, aminek köszönhetően viszonylag lomhán gyorsult, a sokunk szívének kedves marokcsapágyas bőgés által kísérve. Körülbelül így kell egy nosztalgiavillamosnak szólnia, mint a helyiek által Päťokeňáknak, azaz Ötablakosnak nevezett jószágnak :)
Ez megy most