Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (99) autók (88) bach (5) badacsony ms (5) balaton (158) balatonföldvár (5) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (40) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (959) budapesti pillanatok (51) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (330) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (57) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (12) emlékek (46) énblog (553) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (10) évforduló (13) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (75) gibson (10) gigant (5) gitár (39) gmap (21) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (148) hajtóművek-motorok (7) hampage (429) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) heviz ms (6) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (10) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (14) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (7) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1070) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (7) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (17) konstal (8) körtér (8) közlekedés (440) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (131) motorkerékpár (5) mozdonyok (28) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (10) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (242) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (25) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (122) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (123) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (39) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (11) szavazás (6) szczecin (7) szeged (40) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (239) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (70) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (6) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (493) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (438) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (535) városkép (111) városliget (10) varsó (7) vasút (617) vasútállomás (6) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (945) villamos (851) vitorlás (10) vízibusz (21) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (347) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Zajongás!

2013.09.07. 17:00 :: Hamster

Áramvonalas fogkefetartó kinézetű kis kamerám (mindig rácsodálkoznak, amikor állványra teszem:) beépített mikrofonjai ugyan csak mérsékelten alkalmasak hangok rendes rögzítésére, most mégis olyan videók következnek, amik elvileg erről is szólnának. Az említett alkalmatlanság különösen előjön olyan erős és éles hangoknál, mint a repülőgéphajtóműveké, mégis, az Orosz Lovagok Szuhojainak hajtóműindítását/járatását/leállítását egyszerűen le KELLETT videóznom:

Ha odafigyeltek, 0:31 után hallható pár halk "vuuuiii-viuuuuúú" jellegű moduláció, na, az valami döbbenetes volt élőben. Biztosan a felpörgő-lepörgő fordulatszámok interferáltak, de amíg a sima hajtóműhangot a gyomroddal-tüdőddel-májaddal érezted, ez olyan volt, mintha a koponyád hátsó részében történt volna. Sok volt belőlük, a mikrofon csak ennyit csípett el, és azt se úgy, ahogy azt ott helyben érezted, de emléknek azért megmaradt. Nem hiszem, hogy rendszeresen jót tenne ilyesmit hallgatni, de fú, így egyszer mocsok jó volt :)

Két héttel később aztán rájöttem, hogy néha a hangot lehet vizualizálni - a Bengáli villamosok esetén egyszerűen úgy, hogy a kamerát hozzáfogjuk a kapaszkodóhoz. Az ember agya elég jó vibráció- és lengéscsillapítással rendelkezik, mert ennek nagy részét nem érzékeli (nagy méretben, nagy felbontásban látszik csak igazán):

Pedig nem megy húsznál gyorsabban, és a pálya se volt rossz, de mégis, milyen megnyugtató a szemnek, amikor végre megáll :) És a végére - a kitartóaknak - egy normális videó is, vonatokról. Dízeldübörgés, tadamm-tadamm csattogással, ahogy kell:

(A második snittnél kicsit ijesztő volt, ahogy jött megközelítőleg felénk vagy hatvannal a sok száz tonna, és közben ugrált, mint valami ugróiskolázó kisgyerek:)

11 komment

Címkék: videó vasút villamos repülőgépek

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr145499505

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A fiam ott volt a repülőnapon, hangosított. Mesélte, hogy rendesen szóltak a hangfalak, ment a ládákból a basszus, de amikor az orosz gépeket beindították, na a hangfalak eltörpültek. Pedig az Omega cuccai voltak ott, még vasárnap éjjel mentek a Szigetre a nagyszínpadra.

A tadamm-tadammm-ot el is vártam! Köszönöm! :)
@cyan: Azt a nagyokost is kilőném a Holdra, aki kitalálta, hogy repülőnapokon hangosan dübörögtetni kell valami zenét. Általában valami gagyi vackot, lehetőleg tücctücct, mert az mennyivel jobb, mint a gépek hangja... Igaz, még mindig jobb, mint pár éve, amikor valami érdekesebb bemutató alatt Vöröskorund Réka valami rekorddöntési kísérlettel próbálkozott, ti. hogy rekord sokan rázzák a sejhajukat rá, és akkor majd beírják a nagykönyvbe, mert akkor végig csak azt lehetett hallani, hogy "... ÉS ELŐRŐL, HÁTULRÓL, ELŐRŐL, HÁTULRÓL, NE LANKADJANAK, ELŐRŐL, HÁTULRÓL". Csodás volt. Grrr.
@Hamster: :D
Nem értek hozzá, biztos kell a műsor is, a fiamnak mindegy, meló, meló. Amit ilyenkor ki lehet hozni maximálisan, azt ő becsülettel megcsinálta. Nem ő a szervező, neki ez feladat. Hangosítani meg a műsorvezetőket is kellett. Azt mesélte, hogy az olasz vicces volt, amint magyarul közvetített :)
@cyan: A török szpíker jobb szokott lenni, tőle hallottam először ezt a helyi nyelven beszélést, és rettentő jópofa volt. Vélhetően most is ugyanaz a Savaş őrnagy volt, aki anno, csak most nem vártuk meg őket.
@Hamster: Egyébként az ő nyomán még ma is néha mondok olyat, hogy "né'zenek jóbra szájd" meg "né'zenek baaalra szájd", mert amikor először jártak Kecskeméten, egyértelműen az ő műsora volt a fénypont a repnapon, és nagyon belém égett :)
@Hamster: lehet, hogy török volt és az olasz gépnél mondta. Nem voltam ott, a fiamat meg ezért nem fogom felhívni :)
A bemutatójuk nem volt nagy szám - de hang meg maga az a tény hogy élőben láthattam őket mindent kárpótol :-)

Egyébként az öreg masináknak volt még jó kis férfias hangjuk - mondjuk a Szu-22-es párnak
az utolsó snittnél egy svenkelés hiányzott.
@Ted Striker: "A bemutatójuk nem volt nagy szám"

Dehogynem volt. Az más kérdés, hogy nem parasztvakításra mentek rá, és nem pörögtek ezerrel. De azért ilyen komoly (és nagy) gépekkel ilyen szoros kötelékben ilyen durván fordulózni az nem minden nap fordul elő. Itt nem mentek el Ceglédig, mint a többi kötelék, hanem szinte kerítésen belül voltak, és már jöttek is vissza. Mondjuk nem tudom, miért nem használtak füstölőt, de legalább nem sötétedett be, mint az olaszok bemutatói végére szokott, hogy senki nem lát semmit a rákövetkező bemutatókból, mert telefüstölték a megyét :)
@Rocko-: Hogyisne, hogy ferde legyen, meg a túl kis távolság miatt elcsússzanak a sorok, és a kép teteje hátrébb legyen, mint az eleje. Ezzel a masinával nem kapkodunk, nem fordulgatunk, más videókon megnézhető, hogy miért nem :)
@Hamster:

Ilyen durván fordulózásból elég lett volna darabonként kettő, attól hogy egymás után nyolcszor-tízszer megcsinálják az nem növeli az értéküket sőt, pont azt mutatja hogy ez mindennapi gyakorlat számukra így semmi plusz erőfeszítés nem kellett hozzá...
és ahogy te is írod nem volt elég pörgős, és látszott rajtuk hogy nincsenek úgy megtépve a gépek mint mondjuk a holland F-16-os

Idejöttek csináltak egy biztonsági kűrt oszt kész.

anemparasztvakításból meg nekem a török szólógép háton kinyomásai nagyobb értéket képviseletek
süti beállítások módosítása