Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (934) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (97) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1023) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (14) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (523) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (888) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Miért halt meg Hűvösvölgy?

2009.08.22. 04:25 :: Hamster

Korábban írtam már arról, hogy Budapest milyen ügyesen herdálja el jó adottságait. Eddig elsősorban idegenforgalmi példák jutottak eszembe, de felebarátforgalmi elherdálásra is van ám példa: gyakorlatilag az egész Budai-hegység.

Egy ilyen hegység pedig szerintem jó a háznál: tiszta levegő szívására, pihenésre ad lehetőséget, anélkül, hogy túl messze kellene menni otthonról. Nem hogy nem kell órákat autózni, de a kék busz, a sárga villamos és a piros fogaskerekű is kivisz oda (lehet, hogy egyesek szemében pont ezért zsenánt?). Nem minden városnak jut ilyen - nekünk jutott, úgyhogy sikeresen el is hanyagoltuk... Kiskoromban még csak Zugliget volt ilyen, ami pedig egy kis Svájc lehetett fénykorában; mára romtemető lett belőle - méghozzá nem is akármilyen :( Hűvösvölgy akkoriban még egész jól vegetált: a Nagyréten lehetett ringlispilezni, célbalőni, az erdőben lehetett kirándulni, a villamosvégállomásnál lehetett lángost enni. A jelek szerint ezek proli szórakozásnak minősültek, mert a rendszerváltás után nem hogy fejlődött volna a környék, de egyenesen visszafejlődött. Aki ma Hűvösvölgyben leszáll az 56-os villamosról, ilyesmi látvánnyal szembesül:

A Balázs vendéglő egyfajta rejtőjenői jelenség volt gyerekkoromban: mindenki tudta, hol van, mindenki egyfajta letűnt dicsőség emlékeként emlegette - és mindenki tudta, hogy nem működik, mert leégett. Aztán felújították, és ma ismét régi fényében...

... nem működik. Valamiért ugyanerre a sorsra jutott a kicsit arrébb levő egykori pléhbüfé is, ahol nagyiék mindig kávéztak, mi pedig a málnaszörp mellől felállva nézegettük a fal mellett sorakozó pénzbedobós "videójátékokat". Szép egy látvány ez is, mit mondjak:

Persze ez a hely soha nem volt nagy szám, de ez így akkor is gáz. Itt jegyzem meg, tőle a képen balra nem látszik egy lángosos, ami gyerekkoromban, majd ifjúkoromban is tipikus táplálékbeszerzőhelyünk volt. Ki kéne próbálni, vajon most is olyan jó-e a lángosuk, mint akkor volt!

Az odavezető zebra villamos felőli oldalán egyébként nem kis megdöbbenésemre egy szolárium működik. Oké, a villamosvégállomás tizenpár évvel ezelőtti átalakításával ez a rész kikerült a gyalogosforgalom sűrűjéből, de pont szolárium? El tudom képzelni, hogy azért nem járnak az emberek manapság ide, mert plázába mennek helyette, de azt gondolnám, akkor szoláriumozni is oda mennek...

No, de nézzük, mit tud még nyújtani nekünk Hűvösvölgy. Például ezt:

És most ízlelgessük a következő megállapítást: Hűvösvölgy legkorrektebb létesítménye perpillanat a BKV busz- és villamosvégállomása:

Igen: a lesajnált, leépült tömegközlekedés az, ahol még valami megnyilvánul az egykori hegyvidéki igényességből! A legszórakoztatóbb létesítmény pedig a... dobpergés!... MÁV által üzemeltetett Gyermekvasút. Igen, elértük azt az állapotot, amikor egy gazdag budai kerület egykor híres kirándulóhelyén a legvállalhatóbb helyek a közgondolkodásban a nihil szinonímájaként emlegetett két hárombetűs céghez, a BKV-hoz és a MÁV-hoz köthetők...

Bár nem tartozik az egykori kirándulóhelyhez, azért szintén érdekes látványt nyújt pár száz méterrel feljebb az a tér jellegű objektum, amit én mindig is úgy érzékeltem, mintha egy elhanyagolt cse'szlovák faluba érkeztem volna:

Bár a képek készítésekor már folyt az út és a járdák felújítása, azért szívmelengetőnek így se nevezném a látványt:

Egykor a piros 56-os vagy az 56E fordult itt (rég volt, majd valaki megírja kommentben, melyik), talán a végállomási szerep megszűnése okozta az amúgy is leépült hely további leépülését; mindenesetre aki megéhezik, az nem itt fogja éhét-szomját csillapítani:

Nem is tudom, érdemes-e bármi továbbit hozzáfűzni a képekhez. Eredetileg azt a címet akartam adni ennek a bejegyzésnek, hogy "miért haldoklik Hűvösvölgy?", de a végére beláttam, ez nem haldoklás, ez már túl van azon. Biztosan régimódi vagyok (akarom mondani: nem elég trendi), de én sajnálom, hogy az embereknek nincs már igénye kimenni a zöldbe. Kíváncsi vagyok, a gazdasági válság nem szoktatja-e vissza őket a plázalakó életmódról az ilyen, olcsóbb élvezeteket nyújtó helyekre.

Bár... ahhoz, hogy érdemes legyen kijönni ide, valaminek lennie kellene itt. És amíg nem jönnek ki ide az emberek, addig gondolom nem fog semmi nyílni. Huszonkettes csapdája?

64 komment

Címkék: budapest kritika képek fogyasztói hűvösvölgy otthoni turista

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr621329415

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Balázs vendéglő maradványainak kb. 23 tulajdonosa van jelenleg, akik jól össze is vesztek mindenen, azért nem törődnek vele.
Szia Hamster!

azt a lángossütőt nemrég próbáltam, hasonló nosztalgikus emlékektől indíttatva. Csalódás volt...

Valahogy van egy olyan érzésem, hogy szándékos ez a lepusztítás. Mintha a kerület vezetése ki akarná tiltani a "panelprolikat" erről a környékről, és egy kis alvóváros szerűséget csinálna ebből a régen pezsgő életű kirándulóhelyből.
:-(
A Baázs vendéglőről és rendezetlen viszonyairól egy vagy két hvgvel ezelőtt szó volt.

a rétes-palacsintázó épületét pedig közben lepucolták.
szolárium, kész. :D

két plázacica beszélget:
- tee, én már úúúúgy úúúúnom a vesztendet, menjünk valahova!
- én tudok egy jó helyet, menjünk Hűvösvölgybe!
- de hát ott hideg van.
- á, dehogy, van ott egy jó szoli is!

"Bár... ahhoz, hogy érdemes legyen kijönni ide, valaminek lennie kellene itt."
ááá, majd kiküldjük azt a rózsaszín szemüveges gyereket, aki a Budapesten is lát szép dolgokat, hátha ő megmutatja, lehet ezt másképp is. :)
A szolit ne szidd, jó csajok dolgoztak ott pár éve :)
Édesanyám volt pesti születésű, mi már vidéken láttuk meg a napvilágot. Anyu egész életében szeretett volna visszamenni élni a fővárosba, sajnos nem sikerült.
Tele van a város rokonokkal, Hűvösvölgybe is jutott belőlük. Rengeteget jártunk fel nyaralni-telelni. Nagyon szerettem a sok zöldet, a rendezett utcákat. Talán több fa és fű, meg bokor volt ott, mint idehaza.
Persze tetszett a sok autó, a buszok, villamosok, az, hogy van telefon és egy érdekes valamivel - tantusszal - működik.
Fiatal felnőttként sem volt túl szembetűnő a változás, ám jónéhány év kimaradt a hűvösvölgyi látogatásból, s tavaly, amikor újra arra jártunk, teljesen megdöbbentem. Először azt hittem, a gyermekkori nosztalgia tette túl széppé a régi időket, de nem.
Nagyon sajnálom, hogy Hűvösvölgy, Budapest egyik gyöngyszeme így néz ki.
A legjobbakat kívánom! Remélem, egyszer újra a régi szépségében fog pompázni, sok örömet szerezve az ottlakóknak és az odalátogatóknak egyaránt!
Tényleg csehszlovák a hangulat a régi buszfordulós téren, voltak szép városrendezési tervek, érdekes, hogy erről nem írt a posztoló, pedig fontos lenne. Még választani is választhattak a lakók a lehetséges tervekből, javaslatokat is tettünk és semmi nem lett.
De a hegyek még megvannak, ha már jó lángos nincs is.
Télen annyiban jó, hogy felállítanak a buszvégállomáson egy forraltboros sátrat. :)
www.masodikkerulet.hu/hirek/hidegkutivegallomas.html?query=h%FBv%C3%B6sv%C3%B6lgy

Végre elpucolják ezt a sok bódét, düledező házat, romot!

Reméljük szép lesz és használható!
Mostanában különösen izgalmas pedig odamenni, mert a Hűvösvölgyi út felújítása miatt minden nap új akadálypálya vár:) Amúgy a képek kicsit csalókák mert nem csak az utat újítják fel, hanem eltüntetik az 56-os busz régi fordulójánál lévő üzletsort is. Az persze jó kérdés, hogy ezt 20 évig miért nem tették meg, és miért nincs itt semmi. A nagyrét annak idején Kemény Henrik bábszínházának is helyet adott, ma mintha se fantázia se akarat nem lenne. Azon is szoktam gondolkodni ugyanakkor, hogy nem kéne mindig tátott szájjal az önkormányzatra, kormányzatra várni, az emberek maguk is megtölthetnék élettel a környéket de tapasztalataim szerint a jómódú környékek inkább bezárkózóak mintsem élő közösségek lennének.
a "régi végállomás", ahol az egykori 56-os és 56E (vagy piros 56-os) is megállt - az "új végállomás" megépülése óta tervbe van véve, hogy lebontják az egészet. Az önkormányzat tervpályázatot írt ki a Hűvösvölgyi "városközpont" rendezésére, születtek is érdekes megoldások, tartottak lakossági fórumot is, szavaztatták a környékbelieket, melyik funkció, milyen építészeti megoldás nyeri el a tetszésüket, aztán nem történt semmi, maradt ez az állandósult átmeneti állapot.

Budaligeten nőttem fel, így végigéltem az egykor pezsgőnek mondható helyi kisközpont teljes lepusztulását - a 80-as évek második felében még mindent lehetett itt kapni, sorban:
a bódéban, ami az egyik fényképen látható, menő újságos volt, de akadt itt hentes, rövidáru bolt, mellette a történelmi Kis Koszos kocsma. a réteses, ajándékbolt, trafik, mellette háztartási bolt, Közért, gyógyszertár, kínai étterem, zöldséges, táskás és cipőbolt, virágos, papír-írószer, ékszerész, fodrász, sportbolt, éjjel-nappali kisbolt, videotéka, szerszámos, kisállat-kereskedés, faiskola.
Aztán szépen lassan mindenki megkapta a bontási határozatot és a lassú enyészeté lett az egész: megépült a Budagyöngye, Hidegkúton a Széphalom bevásárlóközpont, az új végállomás.
Volt vagy 10 éve, hogy megérkezett a német cserediákunk és teljesen bepánikolt, amikor meglátta Hűvösvölgyet, hiába próbáltuk elmagyarázni, hogy nagyon divatos lett a városrész, meg micsoda vagyonos emberek költöznek ide - azt hitte szegény, ez A Szegénynegyed!

Pillanatnyilag inkább olyan, mint a fejlődő országok diplomata negyedei: drága családi házak magas fallal és sövénnyel körülvéve, körülötte kosz, mocsok, pusztulás.
@Rocky: "Végre elpucolják ezt a sok bódét, düledező házat, romot!"
Hát igen, ez az a rész, amit nem fogunk megsiratni... A keleti oldal falusi házai is eltűnnek, az a bizonyos "tornyos" is?
@Hamster: elvileg igen, többet kellene a felújítására költeni, mint ha teljesen újat építenek. és volt egy olyan terv is, h kelet felé kinyitják a teret ill. lesz vmi tájrendezés, de hogy megvalósul-e...?
@miou: A kilencvenes évek közepén én is viszonylag sokat jártam arra, nagyon bennem maradt az a feeling a "felső" buszvégállomásnál... meg a "lentinél" is, az se egy nagy turistamágnes kinézet a megmaradt buszforduló- és tárolóplaccal. És ahogy fel lehet botorkálni a Gyermekvasúthoz, az is lehetne kicsit rendezettebb. Nem mondom, hogy építsenek megint mozgólépcsőt oda, de biztosan sokkal többet érdemelne.
@Rocko-: "ááá, majd kiküldjük azt a rózsaszín szemüveges gyereket, aki a Budapesten is lát szép dolgokat, hátha ő megmutatja, lehet ezt másképp is. :) "
Végülis egyik oldalon kisvasút, a másikon a domb mögött a vitorlázóreptér, jó hely az. Középen kéne pár jó étterem, ad absurdum sörkert, árnyas fákkal :)
Nekem a lángososról nem túl régi és jó élményeim vannak, gyakran álltunk ott meg bringával túráról hazafelé jövet (ott megy a bringaút az erdőben nem messze), jó volt feltöltődni ott.

De mostanában már nem járok arra, nem vagyok up-to-date.
www.masodikkerulet.hu/hirek/hidegkutivegallomas.html?query=h%FBv%C3%B6sv%C3%B6lgy

Ha elolvassátok a cikket, abból kiderül, hogy az önkormi szerette volna kisajátítani az egész környéket, mivel egy körforgalom lesz az abc előtt stb...

"ám a Közép-magyarországi Regionális Közigazgatási Hivatal úgy határozott, hogy a városközpont megépítése nem közérdek, ezért leállíttatta a Rezeda utcai ingatlanok kisajátítását."

Természetesen a derék magyar emberek a piaci ár 10x is szerették volna megkapni egy-egy ilyen düledező szarért.

Hát most talán vége a 20 éves romlásnak, de csak szép lassan fog megújulni...
Én a múlt hétvégén voltam a Legénykertben, és jót ettem. Ami viszont nekem is feltűnt, az az, amiről e poszt is szól. A lepusztulás leglényege szerintem az a tipikus mai (!!!) magyar divatjelenségben, vagy divatmentalitásban (ha van ilyen) keresendő, miszerint mindenki a saját boldogulásával van elfoglalva és leszarja, mi van a közösben. Ergo, ha a hűvösvölgyiek odafigyelnének környezetükre, nem csak arra, hogy a kerítésen belül legyen minden drága (értsd: rendben), akkor jönnének hozzám hasonló tajkó pestiek is pénzt költeni, szórakozni, pihenni, csendben lenni., stb. Valószínűleg a hűvösvölgyiek ezt nem akarják és leszarják, hogy egy szemétdomb közepén laknak.

Ha majd egy közülük veszi a fáradtságot, és rendbe teszi saját erőből a háza környékét, és a többi esetleg nem hülyének nézi, hanem segít neki, akkor lesz majd fellendülés, addig nem. Aki az önkormányzatra vár, az meg is érdemli. Öntevékenység és kezdeményezőkészség kell ide és önzetlenség. Ezekből viszont úgy látszik, hiány van.
@efes: ez mind szép és jó (lenne), csakhogy az önkori itt éveken keresztül izmozott, h így meg úgy megoldja. hja persze, "nem kell bedőlni" és ehhez hasonló púderhintés erre a válasz, de asszem mindenki bízott benne, hogy a Hidegkúton, a végállomáson és az orvosi rendelő épülete kapcsán megkezdett tendencia itt fog folytatódni. nem történt.

btw ha már öntevékenység és más efféle szlogenek: nem tudom, Budapest más kerületeiben mi a helyzet, de a 2/a-ban elég sokmindent a lakók dobtak össze, hogy egyáltalán bevezetésre és megépítésre kerüljön 1990 környékén, mert az önkori meg a főváros széttárta a kezét, h bocs, de nincs keret gázcsőre, csatornára, telefonra. és akkor még nem a nouveau riche lakta a környéket.
(ó francba, mégis címlapra került.)

@Hamster: meglesz az, hidd el. ;)
itt lakom, a helyzet nekem egyáltalán nem vészes
most mindent szétbombűznak éppen az építkezések/felújítások miatt. Erre pont azért volt szükség, hogy a régi bódésor eltűnjön, Egy jogállamban viszont meg kell egyezni az előző tulajdonosokkal, akik az egekbe felsrófolják az árat, amit az önkormányzattól kérnek a romjaikért... na pont ezért húzódik évek óta az egész.

Nagyon jó étterem: Legénykert, ebben nem lehet csalódni
Jó pizzéria/söröző: a kisvasút végállomásánál, csodálatos környezetben
Szórakoznivalók: erdők, erdők, erdők, jó levegő, kirándulás, biciglizés. Kisvasút, vasárnaponként gőzössel.
Igen, sosem felejtem el, hogy gyerekkoromban vasárnap tényleges programszámba ment, hogy a Nagyréten halásztunk a kis fahalakra aminek eredményeként írtó giccses cuccokra tehettünk szert. És a lángosos tényleg soha nem maradt ki..
Most éppen az a koncepció, hogy az egész lebontott Hüvösvölgy helyére egy sétatér és zöldpark kerül. Talán valamikor lesz egy körforgalom, de azt most pénz hiányában elvetették. Ugyanígy elvetették az új üzletsor felépítését a mostani helyére, mert a befektető kihátrált mögüle. Így marad a park.
Arra senki nem gondolt, hogy ezzel gyakorlatilag kiírtották az utolsó hentest is a környéken.

Ugyan van a stop shopban egy de az autó nélkül nem megközelíthető. Az itt élő idősek nagyot szívtak ezzel.

Én jobban örülnék ha Hüvösvölgy és Hidegkút jobban megtartaná a vidékies nosztalgikus jellegét és nem egy modern pénzmutogató negyeddé válna.
Évekig jártam Hűvösvölgybe "nyaralni" rokonokhoz,akkor még vidéki kis srácként.Imádtam!!Kirándulások,kisvasút,a végtelennek tűnő,de gyönyörű villamosutazás a Moszkváról...hmmm
de szép is volt.Aztán Budapestre költöztem,laktam is egy kis időt Hűvösvölgyben és még mindig imádtam!Majd elköltöztünk kicsit közelebb a város zajához és nem jártam jó sokáig a hüvös felé..egészen 3évvel ezelőttig..Bringára kaptam és elindultam nosztalgiázni.Fel a János hegyre,át a szerpentinen és a túloldalon le Hűvösvölgybe.Már az út is sokkoló volt.Elhagyatott minden,csövesek,kosz és hugyszag..magy megérkeztem a hegy túloldalára és pánikszerűen menekültem!Hova lettek gyermekkorom szépséges épültei?Kedvenc falatozói,vidám,nyüzsgő élete?
Szakadt csöves,unalmas...
Csak gratulálni tudok a nagyra becsült városvezetésnek,hogy ezt hagyták!!!!
Én az erdő és a jó levegő miatt megyek ki a budai hegyekbe, meg vadgyümölcsöket szedni. Rengeteg súsos som van a Hárs hegyen, de lehet szedni szedret meg bodzát is. A János hegyen meg csipkebogyót. Ha lepusztul a vendéglátó részleg, akkor kevesebb turista lesz, kevesebb zaj és szemét a hegyeken. Persze, tudom ez önző álláspont. Meg a Normafát akkor is le fogják tarolni a gombászok, ha még reggeli rakétát sem lehet majd kapni a Normafánál.

Hűvösvölgyet csak arra használjuk, hogy ha esetleg arra jövünk le a Hárs hegyről, akkor haza tudjunk villamosozni, kimenni mindig a Szépjuhászné felé megyünk.

De ha nem önzően állok a dologhoz, akkor sem tudok sok pozitívumot mondani. A fejlesztéseknek gondolom keresztbetesz Budapest remek önkormányzati felosztása. Ha jól tudom, ahol a BKV megy, meg esetleg egyéb részek az a fővárosé, a többi a kerületé, hiába akar a kerület bármit csinálni, ha a főváros keresztbetesz. A magánvállalkozók ellen meg nem tud mit tenni az önkormányzat úgyszintén. Ha egy magánterület gusztustalanul, csúnyán néz ki, az nem jogi kategória, nem lehet nagyon büntetni. Ha parlagfű nő az udvaron, akkor tud az önkormányzat feljelenteni, meg ha kirívó dolog történik, pl. állattetemek temetetlenül a kert közepén, vagy valami hasonló. Rozsdásodó kerítéssel, palából készült tákolmányokkal, örökösödési viták miatt nem üzemelő étteremmel nem tud mit kezdeni egy önkormányzat, sajnos.
Ez a "világvárost építünk" koncepció része nyilván. Gondolom 10 méter metró árából ezt itt rendbe lehten hozni...
@amfiteatrum:

1 km metró kb. 58.000.000.000.- azaz 58 milliárd

így 10 méter az 580.000.000.- azaz 580 millió

az egész hűvösvölgyi út felújítása (befejező munkák) kerültek ennyibe

tehát valóban 10 méter metróból elég rendesen ki lehetett volna pucolni szépen, valami koncepció mentén

reméljük valami hasonló történik mostanság


(egyébként kiszámoltam +-1 mrd, a csalagút ugyan ilyen áron épült, úgy, hogy majd belerokkant a brit és francia gazdaság...
Azzal, hogy sokan átültek kocsiba, már nem számít igazán a tömegközlekedés számukra. Olyan helyre mennek, ami kocsival jól megközelíthető. Ez például parkolókat jelent. Meg azt is, hogy ha már megyünk, akkor kimegyünk a városból.
Több családos ismerősöm van, akik hétvégére nem a Hüvösvölgybe hanem mondjuk Egerbe ugranak le. Ez van.
Tényleg tenni kellene ahhoz, hogy visszaszokjanak ide az emberek. De nem, nem a plázák jelentik az "elszívó erőt".
@Konrad: Is-is. Az a réteg, aki régen lángosozott, virslizett, sörözött Hidegkúton, az vagy plázában van, vagy arra sincs pénze, hogy kibékávézzon oda, nemhogy még költsön is enni és innivalóra. Meg van egy tehetősebb réteg, személygépkocsival, aki meg elugorhat Egerbe is. Így a hazai piac az kiesik. Jöhetne még a külföldi piac is, annek egyelőre a Pálvölgyi barlang a célpont. Hogy ezt ki lehet-e terjeszteni a teljes budai hegyekre, az jó kérdés.
Nem hiszem, h erről az ott lakók tehetnek, mi csak szomorúan néztük a lepusztulást, de nem karba tett kézzel. Amúgy ha vki még jobban "behatol a térségbe", megláthatja, h a házak, kertek, utcák milyen rendezettek, szépek, úgyhogy korántsem vmi igénytelenségről van szó.
A lepusztult végállomás neve egyébként "végbusz", ennek az állapotánál már csak két szomorúbb dolog van: eltűntek a vaddisznók, őzek az erdőből, pedig anno a shop stop fölötti erdei úton csapatostul jártak át + a "diliház" - hüviig tartó gyönyörű területe - most parlagon, és ki tudja mi lesz...
Amúgy kirándulni még mindig gyönyörűen lehet, mert a növényzet buja, a levegő jó, pihenésre a máriaremetei tempcsi kertje kiválóan alkalmas, enni meg náncsi néni, vagy legénykert, vagy a régi hársfa vendéglő.
Sajnos már nem ott lakom:(
Ebből a cikkből az derül ki,hogy aki írta az legalább 15 éve nem járt Hűvösvölgyben, kivéve az elmúlt vagy aktuális héten.
24 éve lakom itt,úgyhogy jogosnak érzem megosztani a valóságot a cikk olvasóival és írójával.
A cikk képi illusztrációjával egy nagy gond van: amit ábrázol... Jelenleg az összes Hűvösvölgy központi épület bontási fázisban van,mert újjáépítik az egészet (ezt legalább 10 éve ígérgeti az önkormányzat illetve az aktuális polgármester),de most legalább bontani elkezdték az ócska épületeket.
Lángosos, rétes palacsintás és az író összes szívfájdalommal említett táplálkozóhelye (gondolom a táplálkozás fontos az életében,mert azt nem vette észre,hogy minden kirándulási lehetőség megmaradt ;) kivéve Balázs vendéglőt és Pléh nevű kocsmát, 1 hónapja zárt be! (Az említett kivételek már 5éve is csak hajléktalanok tanyájaként "üzemeltek".) Az emlegetett MÁV létesítmény (a Gyermekvasút) működik. Sőt épületében még étterem is működik ahol fáradt és vélhetően állandóan éhes szerzőnk megpihenhetett volna (ha nem a katasztrófahangulattal van elfoglalva hanem tényleg kirándulni jött volna :) A szolárium ami annyira szúrja írónk szemét (érthetetlen okból), szintén egy évek óta az új végállomás mellett működő létesítmény amit sok bkv-val hűvösvölgybe (haza) érkező használ. Az "elhanyagolt csehszlovák falu" egyébként Hűvösvölgy régi központja volt...
Kérés a szerzőhöz legközelebb ne információk nélkül álljon neki minősíteni egy városrészt,mert az őt minősíti főleg.
Gyerekkorom szinte minden hétvégéjét Hüvösvölgyben, a Nagyréten, a Hárs-hegyen túrázva töltöttem szüleim jóvoltából. Már akkor is volt autónk (még ha csak egy "reppegö" Trabi is), tehát elmehettünk volna akárhová, de Hüvösvölgy elég élménygazdag hely volt ahhoz, hogy ne kelljen messzebb menni.

Szerintem ma erre keveseknek van igényük. Körülbelül annyi embernek, akik itt kommentelnek... A többiek ülnek a TV elött vagy elmentek a madaras teszkóba vásárolni!
Az említett helyen az 56-os és 56E busz fordult. Ezt a kettőt váltotta ki az új végállomás megépülése (és a villamos sűrítése) után a piros 56-os, ami már az új végállomásig járt.
@Szadipapa: Anélkül, hogy a posztírót kéretlenül védeném: Ha valami randa, de valaha szép volt, és ez ma nem tetszik, akkor ezt nyugodtan, bárki szóvá teheti. Ehhez nem kell semmilyen plusz információ: ami rohad, az rohad, mondhat erre Pokornyi elvtárs, vagy ki a rák van ott uralmon, azt, amit akar. Pont.
@Szadipapa: tényleg a múlt héten robbantak le annyira a régi végállomás épületei? hallatlan amortizáció! vagy 24 évig csukott szemmel tetszett járni, vagy _tényleg_ nem jelent semminemű problémát a terület rendezetlensége.
Amúgy meg: szerintem azért halt meg Hűvösvölgy, mert
1: átalakultak a szabadidős szokások, lényegesen kevesebben kirándulnak, aki mégis, arányaiban inkább messzebbre megy, esetleg több napra. Kirándulókörökben ma már inkább a nagyobb túráknak van riszpektje, ahol lehet villogni a méregdrága túracuccokkal, nem pedig a kis rövid távú, akár ebéd utáni budai sétáknak, piknikeknek, heverészéseknek. Ma aza trend, hogy már a harmadik kamínót csinálom, ám arról fingom nincs, hol, melyik úton kell felmenni a Kis-Szénásra.
2: a lepusztult vendéglátás, bár ha valami jó, akkor azt a vendégek is megtalálják, lásd: Náncsi néni vagy Legénytanya. Arról, hogy a Balázs meg a többi vendéglő így néz ki, ahogy, elsősorban a tulajdonosok és az akkori üzemeltetők tehetnek.
3: Hűvösvölgy turisztikai újjászületését a helyiek sem akarják igazán.
A kevés dolgok egyike, amit sajnálok.
de vágjátok h azért lakik pár ember ott kint is aki szolizna és esetleg messze van neki a westend,
komolyan ugy meglepödtök mintha nem is tudom mi lenne ott
:D
"Bár... ahhoz, hogy érdemes legyen kijönni ide, valaminek lennie kellene itt. "

Hát ott a budai erdő.
Amikor először jártam ott, odafelé menet marha nagy gazdagságot vártam, és erre kb a Balkánra hasonlít az egész környék.
Nem értem, többen is belinkelték a cikket, és Szadipapa is leírta (egyébként a kerületi újság is nagy teret szentelt neki), hogy a környéket éppen felújítják, lebontják a képeken szereplő bódékat, rendezik az egész területet. Így elég megtévesztő a cikk.
Én ezt nem értem!
Éppen két hete indultam a nagy fiammal a kellemes barlangi nézelődés után egy majd' 15 km-s gyalogtúrára. Csodás volt. A várost csak láttuk alant, de nem hallottuk (valami gyönyörű!)
találkoztunk mindenféle korosztállyal a nehezebb helyeken is (szerencsére el is tévedtünk, ami csak újabb felfedezéseket hozott). Isteni pizáááát ettünk a végállomáson, majd pihenés után irány tovább és le...
Valahogy nem vágytunk a Balatonra és nagyon kipihentük magunkat a sok hajtás után.
Szóval, nem értem!
Nem ertem mi itt a gond.
Szegeny emberek negyede ez, nem? Hatakkormeg?
Gagyi a cikk! Most akarnak rendet rakni, és azért üresek a boltok mert most verik szét őket, hogy parkot építsenek..
@Walter Melone: Lángék semmi mást nem csinálnak itt, csak kivárnak. Hogy azután lépjenek, hogyr már ővék a teljes hatalom. Kábé mint a Millenárissal. Csak ott megakasztotta a fidesznyik panamát a szoclibek kormányrakerülése. Itt mindig mindenki kivár. Kivárja a saját teljhatalmát, hogy azután túladjon mindenen - kituggya kinek. Persze Horváth Csabiék plázaálmánál még ez a csendes rohasztás is jobb. (De mint mondtam mindegyik part (párt) csakis a maga idejét várja és a maga szarvárát építené.) Hamis áleurópai balkán ez az ország. Itt nem a munka jövedelmét akarják élvezni, hanem a munka nélküli csencselések megahasznát akarják lefölözni - aztán pedig kalap-kabát. Ennek érdekében mindig mindent meg tudnak magyarázni, mindig mindenre van egy "miért nem én tudom megcsinálni" teória, miközben amint megtalálják a maguk ösvényeit, seperc alatt átpaszirozzák a legaljasabb "fejlesztéseiket" is. Meg persze a civil vállalkozási környezet is eléggé el van baszva országos szinten. Ma nyitsz egy kifőzdét, holnap rádverik a világválság komplett bűntetőadóját. Fogalma sincs itt már senkinek, mit hoz a holnap. Mindazonáltal nem reménytelen a helyzet. Bár magam sem értem, hogyan. Mert kérdem én, ugyan mitől érte meg jobban a Szépilona Étterem tulajdonosainak százmilliókért felújítaniuk az ingatlanukat, és miért éri meg a Balázsosoknak ugyanennek az ellenkezője??? Az egyik szalagavótán ott az egész politikai elit, a másik rákérdezéskor kussol minddenki. Miért?
@efes: Lol!

Szerintem régen sem volt szép, hanem max kicsit jobb állapotban volt mint most...
@miou: senki nem mondta,hogy nem jelent problémát utaltam is rá: "10 éve ígérgetik,hogy újjáépítik,most végre elkezdték bontani"
Csupán háttérnélküli butaságokból indult a cikk.
Szerintem nem a védendő álláspont, az üres duma.
@efes: biztos nem nagyon jártál erre és a képeken sem tűnt fel,hogy bontják az egész régi Hűvösvölgy központot és azért üresek az üzletek.
Kérj tanácsot az emlegetett "pokorni elvtársadtól" milyen szemüveg kell hülyéknek :)))))
A lángos nekem is csalódás volt.
Kiskoszos átköltözött az Ördögárok utcába a kínai bolt mellé(?), helyére(?)
Hentest nem tudom hova száműzték, nagyon jó bolt volt, igazi, vérbeli hentesekkel.

Tulajdonképpen az egész akkor halt meg, amikor a Népliget megálló megszűnt, a Báthory utcai már nem volt 56-os végállomás. Az új végállomás szép, meg praktikus. De csak ennyi.

Itt ragadnám meg az alkalmat az 56-os busz mesterséges elsorvasztására: átterelték a zsúfolt Városmajor utcába, na innentől lehetett tudni, h egy a cél, megszűnjön. Legújabb verzió szerint a 29-es fog helyette idejárni, az 56-os (256) pedig végleg kileheli a lelkét....
Pontosítok:

a 29-es busz az Árpád-hídtól Hűvösvölgyig jár (www.bkv.hu/busz/29_aug22.html)

256
A járat 2009. augusztus 21-én üzemzárással megszűnik.

lásd: BKV honlap.
Hűvösvölgy anno, világháború előtt inkább a jómódúak vasárnapi kirándulóhelye volt, hétközben meg a cselédek vitték oda az urak gyermekeit, a szocializmusban "munkásmozgalmi" központ lett, a kilencvenes évek eleje óta pedig nem találja a helyét. Kiváncsian várom, hogy mi lesz vele, sikerül-e visszacsábítani a turistákat, ha egyáltalán lesz ilyen szándék.
@Sétáló János: A lehetséges turisták tömegei valószínűleg az óra alatt találkoznak, és onnan jönnének. Szerencsére ott van a villamos, amin még egy 20-30 fős csoport sem okoz olyan zsúfoltságot, mintha ugyanez buszon lenne. :) Tehát a tömegeknek van lehetősége BKV-val Hűvösvölgybe áramolni. ;)


Ha én túrát szervezek, akkor Hűvösvölgyön maximum átmegyünk, de a lényeg úgyis a csendes, tiszta környezetben van. Sajnos ez a kettő a Budai hegyekről és a Pilis egyes részeiről sem mondható el..

A tisztaságról pedig az építési törmelékeiket idehordó rákospalotaiak és soroksáriak tehetnek gondolom. Esetleg Bázakerettye?
@nemeza: nem a turistákra gondoltam. Tudod, lakik errefelé pár ember, gyerek, akik a ráhordásnak hála használták a buszt, mert gyors volt, amíg a fasorban, buszsávban ment. Főleg,ha a villamos lerobbant, baleset, stb miatt nem járt, akkor ott volt a busz. Most kutyagolhatunk jó esetben Budagyöngyétől Kelemen L. utcáig? Nem egy nagy táv, csak kisgyerekkel, idős embereknek kicsit macera.

Az erdőben nemcsak sitt van, hanem üres dobozos sör, üres üveg (nemrég gyújtotta fel a fél erdőt, vagy 5 tűzoltókocsival jöttek ki megfékezni a lángogat, az avar még másnap is izzott, de jött egy zuhé szerencsére). Ne tudd meg, mennyi szemetet szedünk össze hetente csak a környékről. És ezeket a nagy túrázók hagyják szanaszét.
@nemeza: ja, és mellékesen, nézdd már meg a buszmenetrendeket (63, 64-es), hétköznap napközben és hétvégén napközben a járatsűrűséget. Meg fogsz lepődni! A pesti úri népségnek hétvégén sűrűbben járnak az aglomerációba....
Múltkorjában volt egy NOL-os cikk is a témával kapcsolatban ---> nol.hu/lap/mo/20090812-huvosvolgyi_balazs-romlas

A sokaratartott BKV végállomás egyébként rohasztás iskolapéldája. Nem tudom melyikötők vette védelmébe, de ócskább lassan, mint a Balázs-rom. Nyilvános WC ohne... A favermek negyede üres... A mívesen kirakott korlátok számos helyen csonkig kitörve. A lépcsőlejáró melletti zöldsáv gazos senkiföldje. A Soláriumos és a felette lévő ócska lebuj közösen szarik a közvetlen környezetére. A régi leszállóhelynél háborús bombázás képét mutatja. A fenti P+R tá,fala csendben dőlöget... De persze reménykedhetünk egy hamarosan beköszöntöö jobb világban, csak ne essünk a hiú ábrándozás negédes hibájába!
@városjáró: A nyilvános vécék hiánya a főváros egyik legkomolyabb gondja, miért pont ott lenne más? :( A Gyermekvasút állomásán is a vécé, húúúú, pont olyan szaga volt nemrég, mint huszonéve az általános iskola nem kicsit, de legalább nagyon húgyszagú budijának. Ellenben a villamosvégállomás optikailag jól néz ki, és ami hiányossága van, az kis akarattal mind elég könnyen rendbetehető lenne. A támfalat már két évvel a megnyitás után néztem, de úgy tűnik, azóta nem dőlt tovább. Viszont hogy ki az, aki kitörögeti a korlátokat... a két felvezető lépcső "alagútja" is szét van rúgva állandóan, bár látszik, hogy néha kijavítják, aztán valakik megint kiélik magukat :(
Jó lángos csak a piacon van, a Fény utcában...Füstölt sajtos, tejfölös...na az, odab@sz.:)
Mivel lehet megközelíteni a Legénykertet? Kedvet kaptam a leírásból (meg rá is kerestem).
@Belial666: Gyalog? Ott van az egyik mellékutcában, tömegközlekedés pont oda nem visz, de van vagy harminc méterre a Hűvösvölgyi úttól, szóval igazán nem vészes :)
Hamster jó a poszt, érdekes és szomorú a képeket nézni.
Már jó pár éve annak, hogy erre jártam.
Remélem előbb-utóbb csak lesz valami érdemi fejlődés.
Én, mint nem környékbeli meglepve tapasztalom a Budai-hegyvidéken egyre nagyobb számban megjelenő hajléktalanokat, egyik ismerősöm pár hete járt a Kiscelli-hegyen és ki volt bukva a komplett "csöves sátortábortól". A Pál-völgyi barlang és a Fenyőgyöngye környékén a 65-ösön meglepve láttam júliusban hogy nem kis számú csövi van. Erre néhány hete látok egy újabb kontingenst a Fogaskerekű és a Kisvasút közt a Szecska hegyen?
Így az ember (az amúgy csodálatos vidéken) hogy járkáljon barátnővel, rokonnal, haverral, gyerekkel, stb?
Aztán az is vicc hogy alig van vmi, ahol egy üditőt vehet az ember, vagy megehet egy jó sültkolbászt (hamburger monnyon le).

Amúgy meg egy biztos, a 41-essel együtt a 61-es a világ legszebb villamos vonalai között elég jó helyen lehet.
Ha jön vki külföldről tuti hogy ezen a két vonalon végig viszem. Többet ér mint egy tipikus dugóban állós városnézés a használt német emeletesbuszokról.
Én itt lakom születésem óta és nem látom én sem reálisnak ezt a leírást, véleményt. Ahhoz képest, hogy Hamster úgy véli tiszta levegő szívására és pihenésre alkalmas, akkor miért riasztja el az embereket? Mert tiszta levegő igenis van! Ahogy többen írták a romok pillanatnyi állapotot mutatnak ami a fejlődéshez vezet, mert valljuk be szétverésük előtt is elég gázosan festettek. És én hiszek és reménykedem, mert a környék igenis fejlődik és egyre szebb lesz. Arról miért nem írt ez a drága ember, hogy idén bicikli útvonalat alakítottak ki táblákkal és felfestésekkel az ominózus kirándulóknak, rendbe tették a solymári elágazásnál lévő kis tavat és környékét, Máriaremetei Bazilika parkja is gyönyörűen rendben van tartva, ahogy a többi templom és kertjük amelyek rengeteg kulturális emléket őriznek. (Máriaremetei Bazilika orgonáját Sissi adományozta a templomnak és vele együtt a környéknek és mindenkinek) Ez a környék mindig is figyelt a turistákra, anno zarándokokra, járjatok utána az itt lévő Szent Kút történetének (www.pointernet.pds.hu/pesthidegkut/szabadido/szentkut.html<- itt találtok megközelítést meg képet legörgetve). Ott van még a felújított Klebelsberg Kuno Kultúrkúria ami talán kicsit modern lett, de rendbe lett hozva és rengeteg lehetőséget rejt a mindenkinek télen és nyáron is egyaránt. Ez a környék határozottan jó irányba fejlődik! A Balázs Vendéglőről annyit, hogy ha jól tudom 200 éves és műemléknek van nyilvánítva és sajnos az elmúlt hónapban 2szer is jártak ott gyújtogatók ha nem többször...
Összegezve érdemes ide kijönni, a Nagyrét még mindig rét még ha nem is üzemel rajta annyi minden... sőt már akadálymentes tanösvénnyel rendelkezik a mozgáskorlátozottak számára... a kisvasút is remek kikapcsolódás, a reptér, templomkert, Kálvária, Rózsika forrás és még sorolhatnám hosszasan. Ez a környék sem tökéletes ahogy sok másik sem, de igenis törekszik/ törekszünk!
Kíváncsi lennék Hamster ehhez mit szól és, hogy miért nem válaszol az olyan véleményekre amelyek hasonló érveket írtak vagy csak egyszerűen nem értettek egyet vele...
HŰVÖSVÖLGY ÉL ÉS GYERTEK ÉLVEZZÉTEK VELÜNK! Én gyakran hozom ki ide városban élő ismerőseimet, akik mindig szívesen jönnek.
efes: neked annyi, hogy nem szarjuk le, hogy hol lakunk képzeld rendben tarjuk a portánkat sőt a közöst is és ez itteni szellem, ne általánosíts. Rengeteg közös program van itt ami a rendbentartásra irányul, kiskoromban sokszor szedtem fel iskolatársaimmal együtt a turisták szemetét.
murakami: Nézz el a Solymár és Budaliget közt elterülő erdős részre én ott szinte mindennap látok vaddisznókat és ha szerencsém van ritkábban ugyan de őzeket is.
@Rocky: Te az vagy aki mindent bevesz amit hall, és azonnal jól értesültként tovább is adja! Figyelj oda nehogy valami furcsát vegyél be véletlenül.

Csak hogy elsőkéből és érintettől halhasd az (i)gazságot.
Ez a terület több mint 40 éve szerette volna az önkormányzat megszerezni. Itt 40 éve nem lehet építkezni, változtatni. Minden polgármesterünk csinált egy rendezési tervet és nem csinált semmit, azzal az indokkal, hogy nincs reá pénz. Walter Melon jól írja úgy néz ki mintha szándékosan. Igen szándékosan.
40 évig azt szajkózták nem érdemes itt semmit csinálni mert úgyis kisajátítják. Így szép lassan az egész elmállott. De ki is a felelős ezért. Kinek a tulajdona volt a téren az épületek zöme? Az Önkormányzaté. Ki tette tönkre? Az Önkormányzat.
"Természetesen a derék magyar emberek a piaci ár 10x is szerették volna megkapni egy-egy ilyen düledező szarért."
Ez a legszebb a mondatod. Na jól figyelj röviden.
Kezdjük azzal, hogy az önkormányzat egyetlen egy levelet nem tud mutatni amiben az itt lakókkal közölte volna vételi szándékát. Aztán H CS polgármester kötött egy szerződést a Raiffeisen Bankkal 560 M Ft- eladta az egész területet, benne a 8 magántulajdonú telkeket is, úgy hogy senki nem tudott róla. Majd szépen lassan ki akarták semmizni a tulajdonosokat. Először megbíztak egy ügyvédi irodát majd azt is elzavarták, mert Ők tisztában voltak a reális értékkel. Ekkor jött a kisajátítás nagy ötlete. Az egész területet átminősítették családi házas övezetből intézményi övezeté és megcsinálták a 12000 m2 es betonplaza tervét. A Közig hivatal felkérte az Önkormányzatot hiánypótlásra, melyben az Önkormányzat próbál megegyezni az itt lakókkal. Hát ilyen papír nem volt ezért a jegyzőúr gyorsan minden érintettet behívott és felajánlott egy nevetséges árat. erre még visszatérek. Sőt olyan jegyzőkönyvet is amit a másik érdekelt fél alá sem írt és nem is járult hozzá a felvételéhez. Mivel az Önkormányzat nem tudta bizonyítani, hogy mi az a közérdek ami csak ilyen nagy anyagi hátrányt okozó módon lehet megoldani, pont az itt lévő családi házak helyén ezért elutasította a kérelmet .A második kisajátítási kísérletnél a Rezeda utcát 16 méteres sugárúttá szerették volna átépíteni. Sugárút az ott álló 120 kw-os oszlopba meg egy természetvédelmi területbe torkollott volna, Akkor már L Zs polgármester tagadta a plaza tervét csak azt nem tudták megmondani, hogy minek kell a Rezeda utcát autóút szélességűre bővíteni .Ez már annyira nevetséges volt, hogy simán másodszorra is elutasították. A harmadik lépés a bíróságnál pert indított az Önkormányzat a Közig Hivatal ellen. A bíróság össze se ült, az okiratok áttanulmányozása után elutasította az Önkormányzat keresetét.
És akkor jöjjön a 10 x ár kedves Rocky.
Hűvösvölgy központjában ahol már nem lehet telket kap, a helyhez 500-1000 méteres körzetben egy 1000m2-es üres telek ára 100Mft., de nem is kapsz mert nincs. Ezért helyezzük a megfizethetetlen kategóriába. Az itt levő egyik ház körülbelül 1000 m telken 45 cm vastag és szigetelt burkolt több mint 200 m2 alapterületű + garázs 2 gépkocsinak, 3 fűtési lehetőséggel. És az ár amit a jegyző úr ajánlott ezért az egészért 62 Mft. Na látod kedves Rocky milyen nagy baj amikor össze vissza elhiszünk mindent. Most bizonyítani kéne ki kért itt az ingatlanjáért 620 MFt-ot. De neked elárulom, hogy se kilenc se nyolc se hét se hat se négyszeresét sem kérte senki.

Holnap a mi kerül ezen a tereprendezésen 66 Mft- ba című mese kövezkezik.
süti beállítások módosítása