Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Elfér

2010.07.25. 03:38 :: Hamster

... a Combino a 2-esen. Ugyan látszik, hogy miért ez az egyik olyan vonal, ahol szélességi korlátozás van, de hardverileg elfér:

 

45 komment

Címkék: budapest közlekedés bkv tömegközlekedés villamos

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr392174044

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alagutak, emelkedők? hogyan bírta?
érdekes lehetett a Lánchíd előtt-alatt-után, mindenhol villamos;)
@Rocko-: Emelkedők? Na ne vicceljünk már kérem, nincsenek is olyanok Pesten :) Az alagútban pár pont volt, amit vzisgálgattak, az érdekes inkább a vikadukt volt, a Vígadó környékén a partra levezető lépcsők korlátja belóg az űrszelvénybe, de azért elment mellettük. Azon a szakaszon eléggé látszik, hogy annak idején mennyivel keskenyebbek voltak a villamosok.
@jezebel: Igen, amikor átért az Akadémia elé, valaki elkezdett poénból kurjongatni, hogy "végre beért az alagútba a vége" :)
@Hamster: hát Pesten nincsenek is, de a hidak alagútjainál azért vannak. ;)
na, ha elfér, akkor meg járhatna ott is AP.

amúgy nem volt olyan hungarocelles előzetes méretpróba, mint a metroknál?
@Rocko-: "amúgy nem volt olyan hungarocelles előzetes méretpróba, mint a metroknál? "
Korábban hannoverivel (TW6000) próbáztak ott, és akkor felmérték a necces részeket. A hungarocell szerintem csalóka lenne, mert a Combino ívekben teljesen másképp viselkedik, mint a Jacobs-forgóvázas villamosok.
Találkozásnál mi a helyzet? Combi-Combival esetén.
Miért is kellett ez a próba? Nem hiszem, hogy kellene Combi a kettesre.
Jól nézhetett ki, hátsórész még az Eötvös téren, eleje meg már a Roosvelt téren...

Amúgy, a Lánchíd budai alagútjával kapcsolatban nem lesz vmi teszt? Megnézném, hogy az ipari szörnyön kívül elfér-e ott valami. Tudom a Tatra nem, s a Combi is kicsukva, de a Tewe pl?

@Rocko-: Emelkedőket bírja az. Alkotásra is mondták, nem bírja, erre:
iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=2565:akorteren-demaskepp&catid=6:sineken&Itemid=9

@retekblog:
Gondolom a körúti felújítás-vágányzár dolog miatt kellett vmiért.
@retekblog: Azért az jelentős dolog, hogy ha gond van, arra is mehetnek kocsiszínbe. Meg eleve, a jövőben meg kéne szüntetni azt a korlátozást, hogy van pár keskeny viszonylat - az nem hátrány, ha tudható, hogy pl. a 2-esre nem kell majd keskenyebb villamost venni, amíg máshol elmehet a szélesebb is...
@jack o'neill: Nem tudom, ki mondta, hogy ne bírná az Alkotást. Egyrészt nem extrém, csak mondjuk Pesthez képest, másrészt perpillanat szerény nyomott véleményem szerint a Combino a legerősebb és legjobban fékezett villamos Budapesten :)
@jack o'neill: "Amúgy, a Lánchíd budai alagútjával kapcsolatban nem lesz vmi teszt? Megnézném, hogy az ipari szörnyön kívül elfér-e ott valami. Tudom a Tatra nem, s a Combi is kicsukva, de a Tewe pl?"
Ja, TW6000 próba megvolt kicsit korábban, csak lusta voltam képeket felrakni róla. Behúzott tükörrel átmegy, gond maximum az ablakból esetlegesen kihajoló hülye utasokkal lehetne ott. A Combino érdekes próba lenne ott, bár én azt tippelem, hogy átmenne, mert miért ne. De az az aluljáró tényleg extrém, ilyen ív és emelkedés egyszerre azért kevés helyre jellemző.
@Hamster: Mivel átférnek ezek a szörnyek, szerintem nem lesz olyan nagy munka kicsit faragni az alagútban. Bár biztos lesz valami házon belüli vállalkozó aki milliárdokért bevállalja:)

A teszteknek köze van a fonódó hálózatos tervekhez?
@Hamster: értem.

@eml: hát frontálisan: baleset. :D

@jack o'neill: thx.
alkotásról nincs kép.
de akkor most végképp semmivel se tudják indokolni, h ne járjon a körhatos vagy körnégyes.
és érdekes, h semmilyen jelét nem láttam ennek, pedig itt járok el naponta.
@Rocko-: Körhatos vagy körnégyesnél az az ellenérv, hogy a déli-móricz között nincs szükség ilyen sűrű és nagy kapacitásra.
@1116001: Elég a körhatos, mellé a sima négyes.
@1116001: "A teszteknek köze van a fonódó hálózatos tervekhez?"
Inkább alapvető elvi kérdés, hogy legyenek képben a lehetőségekkel. A fonódónak ez nyilván jól jön.
@1116001: Egyébként tényleg nincs szükség, mégis marha jól jönne. Szerintem még a "sima" hatosról is venne le utast, mert az emberek átszállás helyett sokszor inkább körbemennek a másik irányba. Amilyen az átszállás a Móriczon, még lehet, hogy gyorsabb is :-/
@Hamster: Körhatossal kapcsolatban olvastam, hogy a Csörsz utcánál, az emelkedőn gond lenne. Az egész hülyeségnek tűnt, pont a te oldalodon olvastam a gmundeni üzemről, ahol Combi ment fel vmi meredek szakaszon, ezután meg nem értettem, hogy akkor miért lenne gond az erősebb átdolgozott verzióval.

A TeWe tesztről nem tudtam. Azt hittem az sem fér el ott. Nem szélesebb az, mint az ICS?
@jack o'neill: De, a TW szélesebb, pont ezért kellett tesztelni :)
Hmmm... én egy express 56-osnak örülnék igazán.
@retekblog: Legyen 56-os, nekem is mindig az jön a számra :)
@Hamster: @retekblog:
TW-vel, magasperonnal, 90-es sebességgel. Solymár vasútállomásig.....

Megyek kezet mosni, felébredtem..
@1116001: azok szokták mondani, akik nem járnak arra. persze megoldható lenne, hogy minden második járjon arra, de egyszerűbb a kifogás, mint sem megvalósítani.

@Hamster: nem gyorsabb.

@jack o'neill: innen indult a beszélgetés. ;)

@retekblog: és kielőzi a másikat? :D
amúgy van ilyen, kocsiszíni menetnek hívják. a kedvencem.
@retekblog: Képzelj el egy hasonló villamost 4 részből.

@Hamster: A rövid csuklósok ugye épp ezért is fejlődtek ki és maradtak fenn... Érdekesnek tartanám ugyanezt a tesztet egy drezdai 45 méteressel is.

@1116001: A körhatós esetében teljesen eltérő viszonylatszervezéssel értelmes kihasználtságok is kihozhatók. Persze ehhez pár tabut le kell dönteni...
@záporjózsi: olyanra gondolsz, mint pl. kelenföldről kőbányára villamossal?
@Rocko-: Én már nem merek semmire gondolni. ;)
@záporjózsi: :D
szerencsére nincs gondolatrendőrség.
@eml: Azaz!
@Rocko-: Hát vagy átugorják egymást, vagy mindegyik express lesz!
@Rocko-: Neked is ezt mondták a szemináriumon? ))))
@retekblog: Létezik itt-ott expresszvillamos, de általában a precízebb helyeken, német városokban. Én csak Postdamban és Brémában találkoztam ilyennel, előbbi asszem már meg is szűnt.
@Hamster:
Remélem tudsz németül.
de.wikipedia.org/wiki/Nahverkehr_in_Potsdam

Tehát nem szűnt meg.
@eml: "Remélem tudsz németül."
Nem, lécci fordítsd le nekem ezt:
>>Die gut zehnjärige Episode der Schnelllinien endete schließlich mit der Einführung des Stadt+-Konzepts zum 01.04.2010.<<
;)

A "stadt+" igazából "mobil+", de ettől még igaz.
@Hamster:
A gyors(járati) vonalak bő tízéves epizódja végül a városi mobil koncepció bevezetésével végződött 2010-04-01-én.
@eml: Jajj, azt hittem érthető az irónia... Természetesen értek németül, csak azt akartam mondani, hogy "Tehát megszűnt".
Én, mint laikus eddig azt hittem, hogy a Kombiné mindenhova befér, ahová az ICS! +hallottam valami olyasmit, még a villamoscsere projekt idején, hogy a Kombiné azért nem lehetett szélesebb, mert a Margit hídi szakasz egy szűk keresztmetszet.
@Fatman: A Combino tíz centivel szélesebb az ICS-nél. Ívben szerintem jobban elfér (igaz, ehhez többet kígyózik jobbra-balra), de azért tíz centi is tíz centi.

A budapesti vágányhálózat jó része a stuka előtti villamosokra van kitalálva (2,2 m-es szélesség), és amíg egy utcán arréb lehet rakni a síneket, a peronokat is arrébb lehet tolni, hidak alatt, remizben kicsit nehezebb. Az 56-oson is a hűvösvölgyi hídnál találkozási tilalom van a Tatráknak (ha jól rémlik), pedig 83 óta járnak ott, a Tatra meg 79 óta próbázott mindenfelé...

Igaz, ehhez képest egész bátrak vagyunk, mert sok német üzem leragadt a 2,2-nél, és van, amelyik alacsonypadlósban is csak 2,3-asat rendel.
@Hamster: Sok német üzem a méteres nyomtávnál is leragadt, arra meg csúnya lenne fabrikálni mondjuk 2650-es dobozt. Meg az egyoldalas/kétoldalas hitvita is folyton előjön. Ha a buszokkal fel akarja venni a villamos a tempót, akkor ugye a kb. 70 fos befogadóképességű 12 méteres, vagy a 90 fős befogadóképességű 15 méteres kocsikkal kb. egy 20 méteres villamos lesz pariban. Ha megússzuk 4 tengellyel, akkor is jó 22-24 t. Ha széles, annyira nem fog a tömege megnőni, hogy drámaian megváltozzon a kocsi. Mindössze kényelemesebben lehet rajta utazni. A buszon 2+1-es üléssel kényelmesen megoldják az állóhelyeket is, a 2×2 már csak ülőhelyes (nem itt, nálunk, persze...). Buszban is vannak keskenyek (Brugge-ben láttam ilyet, de az olaszoktól is hallottam effélét), abban inkább a 2×1 a jó, mint a villamosban.

Csodák ugyanis nincsenek, ha több ülést vagy egyáltalán több férőhelyet akarunk, akkor hizlalni kell a vasakat. A villamosban az a jó, hogy könnyebb hosszantilag hizlalni, de annak a hosszabb peronok, nagyobb kocsiszínek, stb. az ára.
süti beállítások módosítása