Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Ezmegmilehet típusú fantáziarajz a Kiskörúton

2010.11.07. 02:35 :: Hamster

Megint fogtam egy villamost is mutató látványrajzot, ezúttal a Károly körúton, a 47-es és 49-es villamosok régi végállomásának romjaitól pár méterre, a Budapest Kőszíve - lánykori neve Madách Imre, később Deák Ferenc, pedig az kicsit arrébb van - téren:

Namármost két gondom is van ezzel kapcsolatban. Az első, hogy a képen látható végállomási vágányzat nem hasonlít az általam ismert tervekre, azokon ugyanis szélső peronok vannak*.

A másik az, hogy ezeket a sematikus síndöcögényeket kivételesen nem tudom létező járműnek megfeleltetni**. Hasonlítani sokmindenre hasonlítanak: kicsit a Stadtbahn B-re, kicsit a Ganz kisföldalattira, a Manchester Metrolink eredeti kocsijaira... De azért nem teljesen. Pedig úgy sejtem, valami létező alapján készült a modell, de mi lehetett az eredeti? Esetleg valami amerikai LRV?

*Nem kell megijedni, nem arról van szó, hogy komolyan próbálok venni egy olyan látványképet, amit az is lehet, hogy olyan valaki rajzolt, aki azt se tudja, merre van a Deák tér :) csak játszom.

 

**Továbbra sem kell megijedni, nem arról van szó, hogy komolyan próbálok venni egy olyan látványképet, amit az is lehet, hogy olyan valaki rajzolt, aki sose látott még villamost... csak játszom :)

82 komment

Címkék: budapest villamos utcakép kiskörút

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr112429654

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jol latom, hogy sav-parkolo-bicikliut lesz a felallass??
eheheeh, BKV-s logika: mindegy, majd sárga lesz oszt járni fog, ti meg kussoljatok.

ha már belekötés: miért az aluljáró MÖGÖTT megy a zebra és nem ELŐTT? üllői útnál ment a sírás rívás hogy jááj jááj, a megálló másik végében lévő zebra nem jó, itt oké? :}
hát hol vannak azok a nagy hős gyalogosok, akik sétálni akarnak a városban, de 50 métert nem tudnak megtenni?
@charlie:
Ez a konstrukció már jól bevált az Andrássyn.

Egyébként nem lenne rossz ez, mert Németországban sok helyen működik ez a sorrend, csak a kerékpárút ott nem 40 centi széles.
@charlie: Mondom, ezalapján a rajz alapján én semmit se gondolnék :)
Nah a tuják rajzolója látott egyszer egy KT4-est...
Ennek a rajtnak semmi köze nincs a tervekhez.

A projektirodában mondta egy hölgy, hogy a másik rendernek kell hinni! :)
@jack o'neill: Ha szerinted ez hasonlít egy KT4-esre, akkor viszont te nem láttálk KT4-est :)
Megnéztem az általad is ismert látványterveket, hát....
Első blikkre lenne két észrevétel, a Dohány utca és a Madách kapu között a fű, villamossín, fasor esetében nagy dolog lett volna a villamossín mellé is füvet ültetni? Ha locsolják a gyepet (mert talán fogják) úgy is úszni fog a villamossín az automata öntözőtől mint oly sok más helyen a városban.
A végállomáson jobb lett volna a középperon, gyakran utazom arra és egyszerűbb lenne az éppen indulni készülő tujára felszállni onnan mint az egész vackot megkerülve átballagni vagy rohanni a másik vágányhoz. De azért készüljön már akár így, akár úgy.
A buszok is a sineken fognak közlekedni! Ezért az oldalperon.
@kamarawood: a látványterv szerint ez erősen kérdéses
@Hamster: 1:0 oda :)))
Utólag le is esett, hogy annak csak a két forgóváza van és nincs harmadik középen....:)
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: mentél arra biciklin? mert láthatóan nem. Rengeteg baleset van abból, hogy az autósok simán rányitják az ajtót (főleg, hogy az anyósülés van ott, ahol meg nem is néznek hátra, mert nem várnak senkit), nincs menekülésre hely sem. Az, hogy máshol megy, attól m ég az itthoni mentalitással nem megy.

Magyarországon (főleg Budapesten) ez nem jó ötlet.
@Hamster: pláne ha a fákon túl véget ér az univerzum. :D
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

"Ez a konstrukció már jól bevált az Andrássyn."

Olyan jól, hogy iskolapéldának szokták hozni: hogyan NEM szabad egy biciklisávot megtervezni.
Ha egyeztettek a biciklisszervezetekkel -ami mostanában szokás- akkor 99%, hogy hogy nem így lesz.

Ez valami szerintem egy száz éves rajz, ami épp kéznél volt a plakátbarkácsoláskor.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Köszi. Olvastam is (utólag), csak tegnap a fórummotor nem hagyott reagálni.

----

Kiskörút-témában ez megvan?
varosban.blog.hu/2010/11/09/ilyen_lesz_a_kiskorut_a_felujitas_utan
@Comandante en Jefe: "Kiskörút-témában ez megvan?"
Ja, megvan. Perpillanat két blogbejegyzés is van az Index címlapon, ami megemlíti, az enyém bezzeg sehol, pedig két nappal megelőztem őket :)
@Hamster: be akartam kommentálni minimum egyhez, hogy régi a téma, de inkább nem tettem, mivel láttam: te se szólalkoztál fel.
@Hamster: Heh, elolvastam az ottani kommenteket, talán jobb is, hogy nem az én blogom ment ki, legalább nem itt sír a sok egységsugarú...
@Rocko-: Hagyjuk csak meg ~da~-nak az örömet, hogy neki kommenteljék tele a kiscipőjét a párizsi városszerkezettel, meg a kipusztuló belvárossal, ami egyszerre lesz diktatórikus, üres, dugótól benzinködös, meg turistaparadicsom :-/ Hol látnak itt olyan széles sugárutakat, mint a Sanzelizé meg a Diadalív környéke? (ami amúgy szintén dugógyűjtemény) A Wesselényitől az Anker közig többé-kevésbé, aztán annyi, kész, vége - se előtte, se utána nincsenek olyan csomópontok, amik elbírnák azt a forgalmat, amit egy olyan széles utca csinálna, a forgalom viszont nem célforgalom, hanem átmenő. A budai oldal más, ott szerintem is be kellett volna vágni a rakpart és a villamos alá egy szélesebb alagutat, a lépcsőket és az alagút tetejét meg megkaphatta volna a Dunára vágyó gyalogos, de Pesten nehogymár a kétszer két sávos Astoria-Wesselényi szűkületen akarjanak kétszer három meg kétszer négy sávnyi forgalmakat átnyomni.... Persze tudom, a pékek nem fognak tudni kenyeret sütni, és a belvárosban mindenki éhenhal majd :D
@Hamster: látod-láátod, a közlekedéshiányoló kommentet írtm volna oda is, ha elveszik az utakat, de itt megspóroltam ezt. ;)
@Rocko-: Lesz közlekedés, csak autóval nem egyenesen minden át. Í.j. az autósok. Úgyse szoktam elhinni, hogy a világ összes pékjének és cserealkatrészeket fuvarozó mosógépszerelőjének mindig arra van dolga, amerre éppen vissza akarják fogni a forgalmat, pedig a kommenthuszárok hozzászólásaiból mindig ez derül ki :P
Mindig mindenki, még a közlekedésszervezők, tervezők (és az egyébként nagyra becsült Vitézy Dávid - ugye Ő volt a VEKE szóvivője akinek most Tralós Pista kicsit befogta a száját sz új hivatallal) is elfelejti, hogy a példának felhoott Párizzsal ellentétben ami négyzetrácsos Budapest gyűrűs sugaras szerkezetű város. Itt nem lehet elkerülő utakat kitalálni, csak jelentős átépítéssel, vagy forgalomcsökkentéssel tudnak élhető negyedeket varázsolni.
@Hamster:
A forgalomcsillapításnak van egy olyan mellékhatása, hogy két utcával arrébb meg megnő a forgalom.
@Hamster: "Lesz közlekedés, csak autóval nem egyenesen minden át."
s busszal?
"mindig arra van dolga"
majd apránként összejönnek ezek a bosszúságok.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: így van. mert az igényt nem tudja elvenni, vagy nem alakította át.
de hát a nagyraböcsült közlekedesszArvező mérnökök nyilván tisztában vannak ezzel.
@Rocko-: Azért tedd hozzá, hogy az autós utak rohadt nagy része nem szükséges, vagy kényelmi. Zürichben a senior kollégák brnak biciklivel meg villamossal bejárni, Budapesten meg még a segédtitkárnő is egymaga autóba ül. Meg mindenki kiköltözik Biatorbágyra és egyéb falvakba, aztán csodálkozik, hogy időbe telik beérni.
@Hamster:
"Zürichben a senior kollégák brnak biciklivel meg villamossal bejárni, Budapesten meg még a segédtitkárnő is egymaga autóba ül."

Sajnos nálunk az autó státusszimbólum, aki tömegközlekedik, az automatikusan lúzer. Más kérdés, hogy a segédtitkárnő nyugodtan járjon kocsival, ha INDOKOLT, mittudomén gyerek(ek)et hozza-viszi a város másik végére, húsz mázsa kaját vásárol este a családnak, olyan helyen lakik, hogy csak úgy tudja a busz/villamosmegállót megközelíteni, hogy útközben háromszor leszúrják/megb.sszák/kirabolják, stb. A baj csak az, hogy nálunk ez az "INDOKOLT" valamiért nem működik. Meresztik a seggüket a kocsikban, mert "Nehogymááá ééén békávézzak!"
@Hamster: "Azért tedd hozzá, hogy az autós utak rohadt nagy része nem szükséges"
út, mint táv? hát ha lenne olyan más közlekedési forma, ami felveszi vele a versenyt, akkor nyilván nem szükséges.
út, mint fizikai dolog? de, szükséges, közlekedni szükséges.
"Zürichben a senior kollégák brnak biciklivel meg villamossal bejárni"
Zürichben én is bírnék. egyrészt ott emberszámba veszik a kerékpárost, nem tapossák el (közlekedési kultúra!), másrészt van infrastruktúrája, akárcsak a kinti tömköznek. nyilván ha itt is ugyanez lenne, máris csábítóbb lenne ez a közlekedési forma.
"Budapesten meg még a segédtitkárnő is egymaga autóba ül."
mit tegyen ha más nem ül be mellé? mert nem arra megy. vadidegent meg nem vesz fel az ember.
"Meg mindenki kiköltözik Biatorbágyra és egyéb falvakba, aztán csodálkozik, hogy időbe telik beérni."
na de kérem, mit itt az elvárás? hát persze hogy autóba ül, ha a busz lassú, a vonat késik, de cserébe random idôközönként sztrájkolnak? igen kevés olyan elôvárosi vonat van, amire az ember örömmel szállna fel. másrészt persze hogy bejár, ha egyszer itt van elehetôség. arról nem a dolgozó ember tehet, hogy a munkalehetôség centralizálódik. másrészt vidéken kevesebb a fizetés, azaz a megélhetési ráta. én istenbizony nem tudom elítélni ôket ezért. harmadrészt _a mocskos szemétláda kiköltözött, és most ide jár bebüdösíteni a városomba_. hát barátom, a munkahelye meg ide fizeti az adót, az már nem zavar? vagy ha ne bejárjon, akkor hova költözzön? vertikálisan nem tud terjeszkedni az élettér, az építkezési szabályok miatt, így marad a horizontális irány. vegyük csak a délnyugati szekciót. Budaörs, Diósd, Érd, Törökbálint. ez 114 ezer fô, -20%, mondjuk vidékiek, helyi dolgozók, gyerekek. akkoris 91 ezer fô. ez már egy kerületnyi ember. nos, ki hova tenné ôket? mert hogy ha helyben nem találnak megfelelô munkát, és ne ingázzanak ahhoz az kell, hogy beköltözzenek. ki fogadna be egy érdit? nem, nem fog autóval idebüdösíteni. ô maga fog itt "büdösödni", ott lesz a liftben, a szomszéd szobában, a buszon. no, erre mi a rekació?
az hogy idôbe telik beutazni, az nem gond, ameddig nincs teleportálás, ez mindig is megmarad. amikor FELESLEGES idôpazarlás megy, na az a gond.
@sako: vizsgáld meg az oko, hogy miért nem akanak az emberek BKV-zni. aztán jer vissza kérlek, mire jutottál.
nagyon örülnék ha már az az idô lenne, amikor az autó és a BKV közt minimális különbségek lennének, és joggal lenne elvárható, hogy aki autóba ül, az VALÓBAN csak urizál.
@Rocko-: Ott nem stimmel a felvetés, hogy a tömköz SOHA DE SOHA nem lesz minimális a különbség. Még tán Dubaiban se. A tömköz mindenhol kompromisszum, mert gyakorlatilag soha nem fog kapuig vinni, soha nem akkor fog menni, amikor te mennél. Viszont cserébe nyújt előnyöket annak, aki úgy dönt, az egyéni haladása érdekében nem kell mindenből utat vagy parkolót építeni. Például autóban eléggé életveszélyes lenne az, amit a hetes buszon majd minden este előadok, hogy az ülésen hátradőlve lecsukom a szemem és néha el is szunyókálok :)
@Rocko-:
Visszajöttem :-))) Nyugi, ismerem kapásból az összes ilyenkor elhangzó érvet. Amelyek természetesen nem alaptalanok, sőt...
De: Ma reggel én is fel tudtam ülni a 76-os trolira, utána a 7-es buszra, beértem. Sokan voltak, nem volt olyan kényelmes, mint a saját kocsim, de beértem, nem hánytak le, nem vertek össze, nem kaptam retket, influenzát, AIDS-et, trippert, traktort, és bent vagyok. Holnap meg nem fogok felülni rá, mert ki kell mennem meló után a halál efbe, ahova tényleg háromszor át kell szállnom, és a busz minden szökőévben egyszer jár. Holnap után sem fogok fölülni, mert koncertünk lesz, és az erősítőmet két gitárral nem fogom buszon szállítani. Úgyhogy tény, én sem vagyok angyal (sőt, van, hogy csak úgy élvezetből elmegyek motorozni egyet...). De hidd el, ha az emberek csak ennyit megtennének, jobb lenne. Mindenkinek. Aki éppen kocsival megy, az se ragadna bele állandóan a dugóba, aki buszozik, az se, aki meg bringázik, vagy gyalogol, az meg nem olyan töményen szívná a szart.
@Rocko-: Ez a vita értelmetlen, mert te autó_mán_ vagy, mint ahogy én meg villamos_mán_. A biatorbágyi históriához viszont hozzátenném, hogy abban az a tragikomikus, hogy az emberek kiköltöztek, mert "én meg a gyerekem nem fogja szívni az autók bűzét, meg hallgatni az autók zaját a városban", és emiatt naponta kétszer pöfögnek és zajonganak mások orra és mások gyerekeinek orra alá. Tegyük hozzá, hogy ezt egy kiköltöző se fogja soha megérteni. Igen, Biatorbágyon valóban nincs S-Bahn. Miért nem tűnt ez fel kiköltözés előtt? Most már persze nagyon lépni kéne, mert 20-25 év lemaradásban van a agglomerációs közlekedés, de ez még nem szünteti meg azt az állapotot, hogy olyan nincs, hogy "a nagyvárosban több pénzért dolgozom, utána meg a kisfaluban olcsóbban élek", és a kettő közti átmenetet senkinek sem kell megfizetnie. Pláne ha a kisfaluban adózom, ahol ebből szép bokrokat telepítenek, de a nagyvárost pöfögöm tele, ahol meg anyázok, hogy miért nem ültetnek szép bokrokat. És pláne nem akkor, ha az egyik gyereket Nagykovácsiba viszem iskolába, a másikat meg Dunakeszire lovagolni. A Föld ebbe fog beledögleni, a "megtehetem, hát meg is teszem" mobilitásba.
@Hamster: Biatorbágyról közel azonos áron van a bejárás, mintha buszozna. Ehhez vegyük hozzá, hogy a kocsijában nem ül szarba, nem hányják le, nem áll a megállóban 15 perceket, meleg van, és nem lopják meg. Most hirtelen ennyi jut eszembe.

Ja meg annyi, hogy nincs lehetőség kerékpárral utazni, nincs bérbicikli, nincs Biatorbágyról kerékpárút, de még talán Biatorbágyon sem.

Ja ha kerékpározik, akkor fel kell vinni a biciklit a 4. emeletre, hogy meglegyen hazafele.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Első gondolat: ne költözzön olyan helyre, ahonnan nem tud kultúráltan bejutni. Tudom, igénytelen állat vagyok, de első albérletem helyét a munkahely normális megközelítéséhez kötöttem, átszállás nélkül, kötöttpálya, pedig a Duna másik oldala. A lakást meg úgy néztük, hogy kötöttpályás közlekedés közelében. Aki kiköltözik, annak a túlnyomórésze arra megy rá, hogy meg tudja fizetni, az óccsóónak meg az a híg leve, hogy macerás bejutni. Hát tőlem ebbe a macerába a dugódíj is beleférhet - meg az is, hogy ne legyen átjáróház a belváros (nem, ezzel nem azt implikálom, hogy a biatorbágyiak miatt van dugó a Deák téren). De nagyon szépen látszik más blogok kommentezői közt is, hogy sokan csakazértsem az M0-n mennek körbe, hanem a Rákóczin, mert az rövidebb kilométerileg. Na ezek azok az igények, amikre vastagon lehet tojni.
Második gondolat: járjon autóval, de ne sírjon, hogy dugó van az M1 kamionosdepótól a végcélig, és ne akarjon hidakat meg alagutakat azért, hogy _neki_ jobb legyen. Mielőtt valaki felsír, írtam, hogy rohadt sokat kell fejleszteni az agglomerációs tömegközlekedést, például mert Etyek, Bia és Torbágy királyi elővárosok, Páty, Zsámbék, Telki úgy lettek egy főre eső bevételrekorderek, hogy gyakorlatilag semmit se költöttek arra, hogy össze legyenek kötve a fővárossal, ami megmaradt elsődleges úticélnak. (Budaörs legalább a 40-es buszokra költ pl.)
Persze ne csak ők költsenek, hanem az ország is, Budapest is, mert közös a cél. De ez a közös cél már nem az, hogy mindenhonnan mindenhova autóval el lehessen jutni.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "nem ül szarba, nem hányják le, nem áll a megállóban 15 perceket, meleg van, és nem lopják meg"
Ezeket általában azok írják, akik nem rendszeres tömegközlekedők. Soha nem ültem szarba, soha nem hánytak le, csak nagy gázkor állok 15 percet egyhelyben, a buszon meleg van. Sako nagyon szépen leírta, hogy az autó jó dolog, de nagyon jól el lehet élni úgy is, ha valaki nem mindenhova azzal megy. (nem Biatorbágyról, de az idézőjeles Biatorbágyról az előbb írtam le, hogy mi a véleményem)
@Hamster:
"Első gondolat: ne költözzön olyan helyre, ahonnan nem tud kultúráltan bejutni."
- Nekem a feleségem az agglomerációban nőtt fel, az ő házában, amit a szüleitől örökölt, lakunk. Váljak el? Ő itt dolgozik helyben, én Bp-n.

" Tudom, igénytelen állat vagyok, de első albérletem helyét a munkahely normális megközelítéséhez kötöttem, átszállás nélkül, kötöttpálya, pedig a Duna másik oldala. A lakást meg úgy néztük, hogy kötöttpályás közlekedés közelében."
- Én se mennék el Keresztúrra dolgozni 'Biatorbágyról'.

" Aki kiköltözik, annak a túlnyomórésze arra megy rá, hogy meg tudja fizetni, az óccsóónak meg az a híg leve, hogy macerás bejutni."
- Bárhonnan jössz be Bp-re, macerás bejutni. És ez a probléma már lassan 20 éve probléma. Ha csak szigorúan a közig határt nézem, akkor:
11-es út (Szentendrei) 2 sáv
Régi szentendrei országút 1 sáv
Csillaghegy Ürömi út 1 sáv
10-es út 1 sáv
Hidegkuti út 1 sáv
Solymár-Budaliget között mellékút 1 sáv, borzalmas az állapota
Nagykovácsi út 1 sáv
Budakeszi út 1 sáv
Budaörs Törökbálinti út 1 sáv, hosszú szakaszon csak egy autónyi széles, 50-100 méterenkénti félreállási lehetőséggel.
Budaörsi út 1 sáv
M1-M7 3 sáv
Repülőtéri út Kamaraerdő felől 1 sáv
Kamaraerdei út a Mechanikai Művek felé 1 sáv, ez utóbbi kettő nem igazán bevezető út, de vegyük annak, mert Pistályról be lehet jönni rajtuk.
70-es út 1 sáv
Angeli utca 1 sáv
M6 2 sáv, bár sokat nem ér, mert a nullásra visz, tehát nem igazi bevezető út
Bányalég utca 1 sáv
Régi 6-os út (Nagytétényi út) 1 sáv
Új 6-os út 1 sáv.

Összesen 23 sávon lehet bejönni egy 2 milliós városba, ebből 20 évvel ezelőtthöz képest 3 sáv bővítés, viszont a motorizáció durván a duplájára nőtt.

" Hát tőlem ebbe a macerába a dugódíj is beleférhet"
- A dugódíjjal alapvetően az a baj, hogy be akarják szedni, miközben nem tudod kikerülni. Jelenleg a belváros kikerüléséhez rendelkezésre áll a Hungária krt, ami a kamionok kiűzetése óta járható, de nem az igazi. Ahhoz, hogy az igazi legyen, a vonalán levő felüljáróknak nem sugár, hanem érintőirányban kellene állni (pont 90 fokkal elforgatva), ezáltal is a centrum terhelését csökkentendő, és az elkerülés idejét rövidítendő. Ha most holnap bevezetik a dugódíjat, mondjuk a Nagykörúton belül, akkor ha minden átmenő forgalom a Hungáriára tevődik át, akkor ahhoz, hogy a Hungárián az utazás 'élménye' megmaradjon, értsd ne legyen rosszabb mint a kamionos időkben, ahhoz durván irányonként 6 sávosnak kellene lennie, vagy a müncheni Mittlerer Ring-hez hasonlóan majdnem végig zártan futnia. maps.google.hu/maps?hl=hu&tab=wl

"ne legyen átjáróház a belváros ... sokan csakazértsem az M0-n mennek körbe, hanem a Rákóczin, mert az rövidebb kilométerileg."
- Egy dolog, hogy kilométerileg, de a reggeli vaddugót leszámítva némi mellékutcás osonással egy Budaörs - M3 tranzitnál még időben is 40-50 perccel gyorsabb, arról nem beszélve, hogy az M0 déli szektorán többször van esélyed órákat állni, mint haladni. Kamionbalesetek a szarul kivitelezett út miatt, ami lassan 15 éve drasztikusan kinőtte a rá szánt forgalmat.
Hozzáteszem, egy Rákóczi út még a Hungáriánál is 10-20 perccel tud gyorsabb lenni (Az Astoria építkezés óta nem, de utána valószínűleg újra)

" Na ezek azok az igények, amikre vastagon lehet tojni."
- Végül is igen, de ha azt vesszük, hogy a dugódíjat alternatíva hiányában próbálják bevezetni, akkor érdemes elgondolkodni, hogy az autósok, ha átülnének holnap mind buszra villamosra, biaiak elővárosi vonatra, azt a tömegközlekedési infrastruktúra bírná?
Münchenben maps.google.hu/maps?f=d&source=s_d&saddr=Bahnhofplatz&daddr=Pfarrer-Wenk-Platz%2FB471&geocode=FS2R3gIdKGiwAA%3BFbEn3QIdo42yAA&hl=hu&mra=mift&mrsp=1&sz=14&sll=48.04498,11.698465&sspn=0.029839,0.055189&ie=UTF8&ll=48.076473,11.666451&spn=0.119281,0.220757&t=h&z=12 ez a táv biciklivel végig kerékpárúton járható, tömegközlekedéssel nettó időben (első felszállás-leszállás közötti idő) +-5 perccel ugyanannyi, mint autóval, csúcsidőben bármikori indulással gyorsabb a tömegközlekedés mint az autó.

Ha tudsz mondani (budai oldalon, mivel azt ismerem jól) hasonló 20 km-es nagyságrendű távot, ahol ez igaz, akkor vendégem vagy egy krémesre az Augustban.

Visszatérve az alternatíva nélküli bevezetésére a dugódíjnak. A Rákóczi-Kossuth-Erzsébet-Hegyalja, a Bajcsy-Kiskörút-Üllői, meg még egy pár ellehetetlenített útszakasz anno arra lett tervezve, hogy átvezesse a forgalmat. A mai napig úgy szűkítgetik őket, hogy a kiváltásuk, azaz a rájuk vezetett forgalom hova menjen, nincs megoldva.

"Második gondolat: járjon autóval, de ne sírjon, hogy dugó van az M1 kamionosdepótól a végcélig, és ne akarjon hidakat meg alagutakat azért, hogy _neki_ jobb legyen."
- A többlethídkapacitás nem csak nekem lenne jó, hanem neked is, és mindenki másnak, ki itt él, itt dolgozik, ide jön költeni a pénzét.
Konkrétan:
Aquincum felett 2 hídnak van helye, Pünkösdfürdő utca, és a Mátyás Király út. Ezek megépítése egyenlőre nem téma. Igény rájuk minimális.
Aquincumi híd maga égetően szükséges, 2x2 sávon, Pesten az Árpád útra, Budán az új 10-es útra rávezetve, 10-es utat is minimum Pilisvörösvárig 2x2 sávon felfejleszteni.
Bécsi út (Amfiteátrum) és Dózsa György út (Dráva utca) közé alagút, esetleg 2x2 sávban, de minimum 2x1 sávban. Sajnos a Margitsziget miatt nem lehetséges a hídépítés, a szigetnek meg kell maradnia!
Csalogány utca- Alkotmány utca között 2x1 sávon alagút
Híd a Galvani utca vonalán
Híd a Savoya Park magasságában
Ezek szép ábrándok, talán unokám nyugdíjas korában már olvashatja a tervezett átadásuk időpontját.

" Mielőtt valaki felsír, írtam, hogy rohadt sokat kell fejleszteni az agglomerációs tömegközlekedést, például mert Etyek, Bia és Torbágy királyi elővárosok,"
- Van Etyekről ráhordó járat a vasútra? mennyi idő alatt van bent a vonat Biatorbágyról? Van Bia-Páty között vasúti ráhordójárat? (6 km). Hozzáteszem, az elmúlt két évben történtek üdvözlendő változások a térség közlekedésében, de ez kevés. Egyrészt, mert még mindig nem tökéletes, például a Bia-Páty közti járat nem sok tudomást vesz a vonatról, illetve két évvel ezelőtt Bia-Páty között munkanapokon volt oda 2 vissza 3 db busz, reggel 6:30, 11:00 és 15:30 tájt.
Biatorbágy mit költött arra, hogy jobban legyen Bp-vel összekötve? Semmit. Biatorbágy a Viadukt lakópark nevű förmedvényre költött, ahol kb 1000 új lakás épült, illetve egy új óvoda.

" Valamiért megv Páty, Zsámbék, Telki úgy lettek egy főre eső bevételrekorderek, hogy gyakorlatilag semmit se költöttek arra, hogy össze legyenek kötve a fővárossal, ami megmaradt elsődleges úticélnak."
- Ezt fejtsd ki bővebben, azontúl tudom, Zsámbék mekkora kötélhúzásokat folytatott a Volánnal, de Tinnye is szeretett volna Budakeszin át buszt, de a K.L. (területi igazgató) azt mondta a tinnyei képviselő testületnek "Nem tudnak annyit fizetni, de ha tudnának, ide akkor sem fog busz járni a Széna térről."

" Budaörs legalább a 40-es buszokra költ pl."
- Budaörs költene többet is rá, de a BKV az azzal párhuzamosan jelentkező budaörsi igényeket már nem képes kiszolgálni, míg Törökbálint egy az egyben szakítani szeretne a BKV-val, de számukra a szakítás csak Budaörssel együtt éri meg. Budaörsről viszont olyan pénzt húz le a BKV, hogy ha Budaörs elmegy a BKV-tól, akkor azt a BKV nagyon megsínyli. Egyes becslések szerint Budaörs (közvetve) tartja el a 87-es családot, valamint a 41-es villamost.

"a közös cél már nem az, hogy mindenhonnan mindenhova autóval el lehessen jutni."
- a közös cél az, hogy mindenhonnan mindenhova el lehessen jutni. Normális módon, tempóban, és körülmények között.

"nem ül szarba, nem hányják le, nem áll a megállóban 15 perceket, meleg van, és nem lopják meg"
Ezeket általában azok írják, akik nem rendszeres tömegközlekedők. Soha nem ültem szarba, soha nem hánytak le, csak nagy gázkor állok 15 percet egyhelyben, a buszon meleg van. Sako nagyon szépen leírta, hogy az autó jó dolog, de nagyon jól el lehet élni úgy is, ha valaki nem mindenhova azzal megy. (nem Biatorbágyról, de az idézőjeles Biatorbágyról az előbb írtam le, hogy mi a véleményem)"
- Jelenleg napi szinten BKV-zom. A busz koszos, egyes kapaszkodók kifejezetten ragadnak, a busz futóműve borzalmas erőfeszítéseket tesz, hogy ne maradjon le, 5 nap (10 utazás, vadP+R-ezek) alatt már 3-szor vártam 15 percnél többet, holott a menetrendi követés átlag 8 perc. Régebben is sokat BKV-ztam, már 88-ban megtanultam, hogy BKV-n nem ülünk le szépruhában, fehér ruha viselését kifejezetten kerüljük a BKV-n. 2 rokonomat lopták eddig meg a BKV-n, egy kollégám vőlegénye pont tegnap ült pisibe.
Korábban (2000), míg Soroksárra tömegközlekedtem 'Biatorbágyról', addig heti rendszerességgel vártam Pesterzsébeten huszonperceket a 66-osra, mely papír szerint 7 percenként járt. A reggeli utolsó piros zsinórban kimaradt.

Végezetül két dolog:
Nem vagyok biatorbágyi, de budán agglomerációban lakom.
Én lennék a legboldogabb, ha a tömegközlekedés valós alternatíva lenne.
@Hamster: "a tömköz SOHA DE SOHA nem lesz minimális a különbség."
pedig lehetne. tudok felhozni szériákat, hogy mikor jön ki jól a lépés, amire azt lehet mondani: miért szálljak én kocsiba? még itt, Budapesten is, pedig elég gyakran szidjuk a BKV-t. a probléma az az, hogy ez ad hoc jellegű, és nem fix. ha az lenne, akkor beszélgethetnénk arról, amit írtam.
"Például autóban eléggé életveszélyes lenne az, amit a hetes buszon majd minden este előadok, hogy az ülésen hátradőlve lecsukom a szemem és néha el is szunyókálok :)"
viccesen írod, de sokan megcsinálják. sajnos nem ők szoktak lenni a súlyosan sérült fél.
"A tömköz mindenhol kompromisszum"
ez egyértelmű, de lehet ezt csökkenteni kis kompromisszumra a mostani örülj köcsög hogy gurul a doboz helyzetről.
@sako: "Amelyek természetesen nem alaptalanok, sőt... "
erről van szó.
"De: Ma reggel én is fel tudtam ülni a 76-os trolira, utána a 7-es buszra, beértem"
na épp ezt ecsetelem Hamsnak hogy van ilyen. de ez a ritka dolog sajnos.
"De hidd el, ha az emberek csak ennyit megtennének, jobb lenne."
vegyenek példát rólam? :D
hétköznap 4-5 napot BKV-zok, általában egyben ülök kocsiba, hétvégén meg ha tehetem csakis kocsi.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: így-így. nincs vonzereje a tömköznek. a kényszerítést pedig senki se fogja szeretni.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ezt végtelenségig lehetne folytatni, de a vége csak az, hogy ami az autóforgalomnak kéne, arra soha nem lesz pénz, és minden egyes plusz sáv, vagy mondjuk úgy, sávszélességbővítés nem csökkenti a dugót, csak utána szélesebb a dugó. A város viszont más most tele van, az emberek már most hamarabb halnak a tüdőfirlefrancok miatt, úgyhogy nem marad más, mint hogy igenis korlátoznak. Nem kell hányósbusszal menni, lehet átrendezni az életet is, mint sako. Nem mindenkinek, úgyhogy lehet, hogy neked nem menne, de hidd el, hogy az autósok nagy része meg tudná változtatni a szokásait. És akkor _neked is_ jobb lenne, akinek nincs más lehetősége. Mindemellett ezerrel fejleszteni kell a tömegközlekedést is, ebbe egy dolog zavart nagyon bele, a négyes metró. Abból a pénzből már tényleg javulást is el lehetett volna érni, ehelyett az van, hogy se javulás, se pénz.

Egyébként a Mittlerer Ringen is ültem már többször dugóban. Meg Bécsben a Tangentén. Hiába építesz még egy körgyűrűt, a belsőbb gyűrű akkor is tele lesz autósokkal, akik addig nem ott mentek.

És még egy, "Biatorbágyról" sose lesz igazán jó közlekedés. Akinek az kell, az azt csak bent találhatja meg. Ezek a kitelepüléses helyek egytől egyig falvak, rosszabb esetben zsákfalvak (Nagykovácsi) vagy meghatározhatatlan lepények, mint Érd. Egyik helyen domborzat miatt nehéz okosnak lenni, a másikon meg hiába építenél ezer alagutat, kétezer kijárat kéne hozzá, hogy feltárja a területet. Hiába építenél maglevet, száz helyen kéne megállnia ugyanemiatt. Német "csereüdülős" családnál láttam, hogy tízperces séta vasútállomásig, vonat, vasútállomástól séta célig volt a megoldás, a gyerekeknek meg sulibusz. Igaz, nagyságrendileg kisebb helyekről beszélünk, mint "Biatorbágy" és Budapest, de egyszerűen a tágasan, lazán beépített területek és a tömegközlekedés nem egy szerencsés keverék. Ha meg utóbbi nincsen, akkor Amerikában vagyunk, ktészer hat sávon álló dugóval. Szerinted ha ott ők annyi pénzből ide jutottak, akkor mi mitől leszünk szerencsésebbek a "gyárilag" (történelmileg, földrajzilag) sokkal szűkebb belvárosunkkal?
@Rocko-: Kényszerítés? Hát nem kell ám a város (vagy a megye) egyik sarkában lakni, a másikban dolgozni, a harmadikba jératni a gyerekeket. De komolyan, a röghözkötés és ez a marhára mindenhova elmegyünk, közben persze sírunk között biztos kell középútnak lennie! A körzeti orvos, a krözeti iskola mind olyan dolgok, amiknek van értelmük is, úgyhogy inkább azt kéne elérni, hogy ezek jól működjenek, és az emberek ne akarjanak mindenért messzebb menni! A belvárosi plazához odaautókázás meg végképp káros, a Mammutok is hogy még szarabbá tudták tenni az amúgy is szar Moszkva tér környéki utcákat.

Csak mert az egészséges környezethez való jog benne van az alkotmányban, az "én igenis kocsival mehetek mindenhova" meg nem.
@Rocko-: Tudod, az a baj, hogy veletek lehet beszélni, de az a tömeg, aki körülbelül úgy gondolkodik, mint ti, úgy van vele, hogy "bevezethetik a dugódíjat, ha..." és itt jön Németország húszéves nemzeti össztermékének megfelelő infrastruktúrafejlesztés listája. "Nem szállok majd autóba, ha..." és itt leírják a saját kocsijukat egy napsütéses hétvégi napon. Néha áldozatokat kell hozni, ha nem akarjuk, hogy egyetlen füstködgombóc legyen a városból. Akit meg ez nem érdekel, annak a véleménye meg esetleg engem nem érdekel. Mert én egy kedves, megértő ember vagyok, de ma egyszer durván vészfékezett a villamos egy barom átkanyarodó teherautó miatt (biztos pék volt), egyszer nem tudtunk átmenni a Tolbuchin/Szamuely :) kereszteződésen, egyszer le kellett szállnom a villamosról, mert az előző villamosba belehajtott derékszögben (!) egy barom (pedig még kőcici is volt), utána meg volt egy újabb intenzív fékezés egy újabb jóképességű átkanyarodó miatt. És akkor még csak most kezdhetném számolgatni, hogy mennyit süketültem a Hungária körút dübörgése miatt, és mennyivel csökkent a várható élettartamom a bedugult Rákóczin tapasztalható füst miatt. Ha nem primitív ösztönlény szintjén mozogna a Budapesten autózok 80%-a ("ha nincs előttem semmi, akkor megyek, kivéve ha beszélgetek, telefonálok, látok valamit, vagy elbambultam"), akkor istenbizony könnyebben menne szimpatizálnom velük, de jelenleg nem nagyon érzem úgy, hogy ennek itt lenne az ideje :(
@Hamster: "te autó_mán_"
dehogyis. én csak szeretem az autókat, de nem tartom preferenciának.
"és emiatt naponta kétszer pöfögnek és zajonganak mások orra és mások gyerekeinek orra alá."
leírtam a problémát, reagálnál rá? hogyan oldanád meg?
@Hamster: "te autó_mán_"
dehogyis. én csak szeretem az autókat, de nem tartom preferenciának.
"és emiatt naponta kétszer pöfögnek és zajonganak mások orra és mások gyerekeinek orra alá."
leírtam a problémát, reagálnál rá? hogyan oldanád meg?
"nincs S-Bahn. Miért nem tűnt ez fel kiköltözés előtt?"
miért, költözzenek ki Karlsruheba, ha S-Bahnt akarnak? és onnan ingázzanak? eee, olyat vársz el a lakostól, ami nem az ő hatásköre.
@Hamster: "Első gondolat: ne költözzön olyan helyre, ahonnan nem tud kultúráltan bejutni."
ez kb. a _mindneki ott dögöljön meg ahol van_ mentalitás. nincs olyan hely, ahonnan nem szopó bejutni. vagy költözzön el? ki biztosítja a helyet a városban? nincs ennyi hely. ezt írtam fentebb is. kénytelen elköltözni.
"Hát tőlem ebbe a macerába a dugódíj is beleférhet"
kétszer fizetni ugyanazért? ehhh.
"meg az is, hogy ne legyen átjáróház a belváros"
és ez meg van oldva?
"járjon autóval, de ne sírjon"
járna ő vonattal, ha az egy alternatíva lenne és nem egy gyomorösszehúzó gondolat.
"Mielőtt valaki felsír, írtam, hogy rohadt sokat kell fejleszteni az agglomerációs tömegközlekedést"
na de ez nem a lakó dolga!!!
és hogy városon belül maradjunk: hányan vannak, akik vettek kápmegyeren lakást, mert hogy oda megy majd a metro. na, ennyit erről, ma is várják...
@Rocko-: "leírtam a problémát, reagálnál rá? hogyan oldanád meg?"
Nem költöznék ki. Ha mégis, gyerek nem járna be.
" eee, olyat vársz el a lakostól, ami nem az ő hatásköre. "
Mi, az, hogy felelősségteljesen elgondolkodjon azon, hogy minden megvan-e ehhez, ne csak az legyen, hogy "á, ezt meg tudom fizetni, megveszem, de közben bent vállalok melót, mert csak akkor tudnom megoldani, a kettő hely közt meg majd lesz valami"? Tudom, ez utopisztikus, de ha nekem bent van mindig dolgom, akkor nem költözök ki 15-20 kilométerre egy faluba. Vagy kiköltözöm, de mondjuk Veresegyházra, ahonnan vonattal be tudok jönni. Nekem volt főnököm, aki ihajj, olyan házban lakott, olyan cuccokat hordott, hogy azt lehetett irigyelni, de eközben vonattal járt be melóhelyre, mert idegesítette volna, ha szar utakon meg dugóban kell jönnie. Így zenét hallgatott, olvasott, nézelődött.

Egyébként de: autómán vagy, mert kényszerítésről beszélsz, meg mindig pékeket és kihaló üzleteket látsz, ha az autók korlátozása szóba kerül :) Sose értettem: írják azt az autósok, hogy "nekem szar lesz, ha nem mehetek a legegyenesebb úton", de valahogy mindig inkább az lesz, hogy a boltok kihalnak, meg a mentő nem tud odamenni, meg egyéb zöldségek.
@Rocko-: Ne szórakozz már, tele van a város kiadó lakásokkal. Ja, oké, közepes fizetésből nem kertesházasokkal, az tény. Az csak falon olcsó.
"nincs olyan hely, ahonnan nem szopó bejutni"
Van ismerősöm, aki Kecskemétről ingázik, van, aki Ceglédről, van, aki Tárnokról. Vonat, busz, bicikli, iyen mágiákat ismernek. A volt főnököm Veresegyházról járt be, pedig nem a sín mellett volt a háza. Az a baj, hogy ha "Biatorbágyon" lenne rendes vasút, akkor oda is csak valamivel eljutni lehetne, de az átlagember azt mondaná, hogy "f*szt, akkor már inkább végig autóval megyek". Még Ausztriában is csak azért nem, mert ha nincs céges parkolója, akkor rohadt drága a kocsi leállítása.
"kétszer fizetni ugyanazért?"
Bocs, de ez is autósduma. Te azért fizetsz, hogy legyen autód, meg legyen benzin bele. Azért nem, hogy azzal hova mehetsz. Az autópályadíjat is kifizeted, nem? A parkolóhelyet is, nem?
@Hamster: "Ezeket általában azok írják, akik nem rendszeres tömegközlekedők."
ha gondolod leírhatom én is. :D

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Váljak el?"
inkább házas lennél, mint hogy budapesti? de hülye vagy! ( :DDDD vicc vót!)
"Én se mennék el Keresztúrra dolgozni 'Biatorbágyról'."
és ha ott kapsz munkát? költözöl egyből?
"Bárhonnan jössz be Bp-re, macerás bejutni. És ez a probléma már lassan 20 éve probléma."
így van. és Csepel-szigetet bele se vetted.
"hogy az M0 déli szektorán többször van esélyed órákat állni, mint haladni."
vagy inkább jó esélyed van dugóba futni. péntek este is akár.
"azt a tömegközlekedési infrastruktúra bírná?"
nem. ezért várom, hogy végre legyen szmogriadó, majd akkor az egész összeomlik, és rájönnek, hogy kivitelezhetetlen. de cserébe nem fog olyan mértékben csökkenni a szmog, mint szeretnék.
"a dugódíjat alternatíva hiányában próbálják bevezetni,"
parkolási díj mellett!!!
"A mai napig úgy szűkítgetik őket, hogy a kiváltásuk, azaz a rájuk vezetett forgalom hova menjen, nincs megoldva."
na épp ez az, amiből kiindult ez az egész: a lehetőségeket szűkítik (az mindegy hogy az most autó vagy tömköz, elvégre ugyanabban a térben mozognak), de az igény megmarad!
"A többlethídkapacitás nem csak nekem lenne jó, hanem neked is, és mindenki másnak, ki itt él, itt dolgozik, ide jön költeni a pénzét."
"a közös cél az, hogy mindenhonnan mindenhova el lehessen jutni. Normális módon, tempóban, és körülmények között."
igen!
"Én lennék a legboldogabb, ha a tömegközlekedés valós alternatíva lenne."
ámen!
@Rocko-: "na de ez nem a lakó dolga!!!"
Ja, mindent mástól várni, az nagyon megy mindenkinek. Igen, ha azt látja, hogy ahova költözne, ott nincs ilyen, akkor vagy ne költözzön oda, vagy ne sírjon, ha dugó van és/vagy dugódíj.

Budapestet nem autókra tervezték, nem autóknak építették, ez van. Tökmindegy, hogy megérted-e, hogy én miért nem szeretem a városi autózást, de az egy tény, hogy annyi pénzt itt sose lesz, hogy az autósok mind megkapják azt, amit akarnának. De ha mégis, akkor több hidat, több utat, több alagutat töltenének ki az autók, ezt mutatja az itthoni tapasztalat, de ezt mutatja minden fejlett világbeli tapasztalat. Úgyhogy a kérdésnek nem annak kellene lennie, hogy "merre megyek ma autóval", hanem hogy "biztos autóval kell mennem?". Ezen a kérdésen ráadásul te túl is vagy, szóval nem értem, miért nem érted, hogy nem fog kényszer nélkül megváltozni a dolgok alakulása. Sehol nem tette, a magyar ember autóhoz való viszonya mellett (még mindig státusszimbólum, csak tudnám, miért, amikor pár tízezerért már bárki vehet magának valami benzintemetőt) meg pláne nem.
@Hamster: "sávszélességbővítés nem csökkenti a dugót, csak utána szélesebb a dugó."
épp ezért kell ésszel. bővíteni. nem CSAK tömegközlekedést, vagy CSAK hűdeszépződ parkot meg nem CSAK autókat, hanem mindnek teret adni. szépen, okosan, igénynek megfelelően.
"az emberek már most hamarabb halnak a tüdőfirlefrancok miatt"
www.origo.hu/auto/20101104-57-literes-atlagfogyasztas-a-szmogriado-alatt.html
"Mindemellett ezerrel fejleszteni kell a tömegközlekedést is"
nem, múlt idő. eddig kellett volna fejleszteni, dulván. amit eddig nem tettek meg, annak a levét isszuk. és most egyik napról a másikra kéne behozni kb. 10 éves lemaradást. minimum. ha nem 20 év az.
@Rocko-: "nem. ezért várom, hogy végre legyen szmogriadó, majd akkor az egész összeomlik, és rájönnek, hogy kivitelezhetetlen. de cserébe nem fog olyan mértékben csökkenni a szmog, mint szeretnék."

No, szerintem itt most szépen becsukom a kommentezési lehetőséget, mert erről így nem szeretnék beszélgetni tovább. Legyen szmogriadó, hogy utána lehessen akkor is autózni, vagy mit akarsz, hogy kiderüljön? A tömköz rendszernek nem kellene elbírnia egy állandósult túlterhelést, mert sehol a világban nem működtetnek másfél-kétszeresen túlméretezett eszközparkot és infrát. Szóval ez még csak nem is a szarig lerongyolt BKV hibája lenne, pedig az már a sima forgalmat is alig tudja elvinni.
@Rocko-: www.origo.hu/auto/20101104-57-literes-atlagfogyasztas-a-szmogriado-alatt.html

Ez most komoly? Egy busz többet pöfög ki, mint egy kibaltázott személyautó? Botrány!!! Ja, hogy egy busz elvisz cserébe 100 embert is, kiváltva 50-60-70-80 autót? Nagyon szép az autós öntudat, hogy mindenki panaszkodik, hogy neki Euro666-os motorja van, ő mehessen, és van is benne igazság, de a kocsik 90%-ának meg nem olyanja van. Nekem jó, ha a jó autók maradnak forgalomba, de akkor tűnjön el az összes kisiparosi Barkas és IFA (jajj, most TÉNYLEG félhetnek a pékek), az összes keleti ócskaság. És ne környezetvédelemnek nevezzük, hanem a drágább autók tulajdonosainak érdekérvényesítésének, mert hát ugye nekik lenne több hely, az olcsóbb autók tulajdonosai meg menjenek a BKV-val, ami nekik büdös.
@Rocko-: "nem CSAK tömegközlekedést, vagy CSAK hűdeszépződ parkot meg nem CSAK autókat, hanem mindnek teret adni. szépen, okosan, igénynek megfelelően."
Az "igény" nagyon relatív. Te például autóknak akarsz teret, én inkább tömköznek és parkoknak. Teret amúgy is csak ott lehet adni, ahol van. A személygépjármű nem költséghatékony hely- és erőforráskihasználású (lásd az előbbi 55 liter dízel, 120 kg CO2, de eközben legalább 100 utas az egészre - ezt a 100 utast vetísd le 70 autóra, és nézd meg, 70 autó mennyivel több teret foglal el, mint egy csuklósbusz!), ezért kicsit hátrébb szorulhat.
@Hamster:
"minden egyes plusz sáv, vagy mondjuk úgy, sávszélességbővítés nem csökkenti a dugót, csak utána szélesebb a dugó."
- Erre a frissen átadott Andor utca alaposan rácáfol!

"Egyébként a Mittlerer Ringen is ültem már többször dugóban."
- Én is, de ott a dugó is halad. Hülye képzavar, de ígyvan. Ha megállsz, akkor is kiszámítható meddig állsz.

" Meg Bécsben a Tangentén."
- Tangeziale? Az délután halál, ezt bécsielk mondták.

"És még egy, "Biatorbágyról" sose lesz igazán jó közlekedés."
Ez így ebben a formában megint csak részben igaz. Biatorbágyról szándék hiányában nem jó a tömegközlekedés.
Alább a variánsok:
Jelenlegi:
Vonat: 4:41 --> 8:11 30' követés
Busz: Ugyanebben az intervallumban 30 illetve 15 perces követés, óránként vasúti csatlakozás, két alkalommal 15 percet kell várni a vasúti csatlakozásra.
Menetidő: Vonat 16 perc (Kelenföldig, Délibe 24 perc), busz menetideje 25 perc az Etele térig.

Jövő:
Visszatekintésképp (hátha nem tudod) Bia vasútállomásig jártak régen a buszok, nem mentek be a KDT-re. Ezt a módszert kellene visszaállítani, azzal a kiegészítéssel, hogy legyen olyan elővárosi vonat, aminek Biatorbágy a végállomása, Ezek a köztes időben mennének Biatorbágy 1. vágányról, így némi átalakítással, de megoldható busz és vonat között a közös peron. biatorbagy.hu/system/files/u3/allomas_legifelvetel.jpg Ehhez a vonathoz jelenleg Biatorbágyon belül két vonalat lehet hozni, érintheti az etyeki busz, jöhet rá busz Pátyról. Ez 4x40=160 utas, plusz 40 gépkocsi 40x1,5=60, az összesen 220 utas, félóránként. A Flirten van 200 ülőhely. hu.wikipedia.org/wiki/Stadler_FLIRT Gondolom neked nem kell elmagyaráznom az elővárosi utazással kapcsolatosan az 'ülőhelyhez való jog' kifejezést. Az itt vázolt utasszám szerintem most is megvan, sőt, a csuklós időből biztosan volt annyi utas, a KingLong nem tudom mennyi utast űzött az autóba.

Távolabbi jövő:
Őrzött P+R Bia vasútállomáson, a ráhordó buszra és a vonatra közös jegy illetve bérlet, bérlet esetén kombikedvezmény a Bp bérlettel.

Absolute Future:
Stadtbahn, amely a régi nyomvonalon (kár, hogy már beépítették, de lehetőség lenne még) jár Bia központjába. Szárnyvonal Bia-CORA-Érd között, Bia-Budaörs-4-es Metró

Álom:
4 nagysebességű vasút, amely képes 200+ tempóval közlekedni Bia-Kelenföld között, és Bia-Kelenföld távot 6 perc alatt teszi meg. Biatorbágyon belül trolihálózat, a városháza előtti részen (szép tér) akkus üzemben.
@Rocko-: @Hamster:
"Első gondolat: ne költözzön olyan helyre, ahonnan nem tud kultúráltan bejutni."

Akkor akik eredetileg is ott laktak? Ők kapnak egy külön sávot? Különvonatot?
@Hamster:
"Az a baj, hogy ha "Biatorbágyon" lenne rendes vasút, akkor oda is csak valamivel eljutni lehetne, de az átlagember azt mondaná, hogy "f*szt, akkor már inkább végig autóval megyek".
- Erre a Desiro hadrendbe állítása cáfol rá az Esztergom-Budapest vonalon. Már a 3 egység is sokszor kevés. Ismerek egy solymári srácot, aki 12 éve jött rá, hogy 64-es busz (+56+4-6 vill) helyett, jobb a vonat a Podmaniczky utcába. Amióta Desiro jár, azóta már annak is örül, ha az ajtó úgy záródik, hogy nem veri hátba.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Az esztergomi vonal NEM a Desiro miatt lett kihasználtabb, hanem mert végképp megdöglött a közút a kritikus időpontokban (ami persze a buszra is rossz hatással volt). Persze segített az emberek torkán lenyomni a dolgot, hogy szép, áramvonalas piros vonat, de ettől még egy szánalmas vicc az a vonal. Sokkal többet ki lehetne hozni belőle, ha a vasutasoknak nem mindig az lenne a legfontosabb, hogy legyen zártárcsa a motorvonat végén...
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ha nem költözött volna ki gondolkodás nélkül a sok városi, akkor nekik tökre elég lenne a meglevő infra. Gondolkodás nélküli "város" "fejlesztés", megtámogatva az agglomerációs-szuburbanizációs együttgondolkodás teljes hiányával a felsőbb szinteken és a "miért fizessek én azért, amit nem csak én használok" hozzáállással. Lásd "az M4 nem az agglomerációnak kell, hanem a buszok és villamosok eltüntetésére", "a gödöllői HÉV-et ne kössük bele a metróba, mert akkor miért nem rögtön Nyíregyházáig építünk metrót"...
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: A frissen átadott Andor utcát jól eltitkolták, kérdés, hogy megtelik-e t idő múlva, vagy az elmúlt 15 év tapasztalatai alapján már soha senki nem fog ott semmit keresni. Illetve hát van egy olyan gondja is, hogy egyik dugóból (M1/M7 bevezető) egy másik dugóba (Lágymányosi híd) vezet, de körszelet irányban, azaz a belvároshoz nem visz közelebb. Az 1-es vasútvonal meg az, ahol én se tudom, vajon befér-e óránként még pár vonatpár. Döbbenetes az a káosz, a forgalommal, amiről még akár én is el bírnám hinni, hogy jelen infra mellett (mert szerintem most se a nyílt pálya miatt 16 perc Klf, ami egyébként döbbenetesen soknak tűnik) kevés a 2 vágány. Amúgy 2x200 utas óránként az hogyan aránylik az összes onnan beingázókhoz képest? Kicsit kevésnek tűnik, erre aligha lehet TGV-t építeni :)
Afenébe, lemaradtam a House-ról, és nem csináltam meg a weboldalt, amit akartam, mert itt kommentezgettem...
@Hamster: " 55 liter dízel, 120 kg CO2, de eközben legalább 100 utas "
- Ebben neked adok igazat, de ezek a buszok nem mindig járnak 100 emberrel. Az átlagos kihasználtásga egy busznak (Vegyük pl a 86-ost, a teljes vonalat) a teljes üzemidőre elosztva 30-50% körül van, míg egy 58-as (Nem a villamos, sajnos!:)) üzemideji kihasználtsága valahol a 10% környékén.
A 86 egy forgalmas, már-már 7-es jellegű vonal, míg az 58-as Budafokról megy föl Budafok tetejére.

Fogadjuk el, hogy jók a becsléseim a kihasználtságra.
A 86-os vonalhossza oda-vissza 21 km
maps.google.hu/maps?f=d&source=s_d&saddr=Bogd%C3%A1ni+%C3%BAt&daddr=47.535688,19.0398755+to:47.50587,19.03809+to:47.48922,19.04686+to:47.47418,19.0527+to:Bocskai+%C3%BAt&geocode=FduN1QIdXI0iAQ%3BFUhW1QIdg4YiASlfIutYWdlBRzHQM_XpKMQAEw%3BFc7h1AIdin8iASmbWB2BGdxBRzGwbPXpKMQAEw%3BFcSg1AIdzKEiASl_37dkSNxBRzHBFvjpKMQAEw%3BFQRm1AIdnLgiASn5Fcuzrd1BRzHhW_jpKMQAEw%3BFXhw1AIdLG8iAQ&hl=hu&mra=dpe&mrcr=0&mrsp=4&sz=15&via=1,2,3,4&sll=47.479305,19.05407&sspn=0.013835,0.027595&ie=UTF8&ll=47.479218,19.038835&spn=0.013835,0.027595&t=h&z=15

A Volvo busz normája 56 liter, mely 20 kilométerre 10 liter. Gyakorlatilag ennél többet fogyaszt, mert a 86-on az üzemi és a forgalmi viszonyok miatt rengeteg elindulás van, tehát számoljunk 12 literrel. Azért a büntetőszorzó, mert az esti üzemben a lámpák ugyanúgy fogják a buszt, ugyanúgy nem tud a lámpáktól haladni, hiába nincs forgalom.

163 fő a kapacitása, bár megjegyzem, 163 fő esetén még a szakadékban lefele sem jön ki 56 literből. Kihasználtság szempontjából vegyük 40%-nak az utasátlagot, ott még nem kell terhelésre szorzót rakni a Volvora (nagy jóindulattal).

Eljutunk oda, hogy 130 fő, és 12 liter. -Egyenlőre megjegyezzük.

Nézzük az 58-ast. Mivel részben hegyi járat, ezért az üzemi körülményeket figyelmen kívül hagyjuk, ugyanis amivel többet eszik felfele, annyival kevesebbet lefele. A hegyi elindulás nem mérvadó, mivel két megálló van, ahol hegynek felfele kell elindulni, szemben például a 22-es en szinte mindenhol.
A forgalmi viszonyokra adunk a busznak 20% ledvezményt a fogyasztására, ezáltal a délutánonkénti araszolás kompenzálva, illetve figyelembe vettük, hogy este 19 után szinte üresen gurul a busz, nagyon kevés utasa van (Konkrétan egy barátomnál hagytam az autómat, mert söröztünk, a teljes vonalon este fél tízkor én voltam az egyetlen utas)

maps.google.hu/maps?f=d&source=s_d&saddr=Felt%C3%A1r%C3%B3+%C3%BAt&daddr=H%C3%A1ros+utca&geocode=FXTS0wId7IciAQ%3BFfi80wIdkgAiAQ&hl=hu&mra=me&mrcr=0&mrsp=1,0&sz=16&sll=47.430352,19.006519&sspn=0.006924,0.013797&ie=UTF8&ll=47.427855,19.029522&spn=0.027697,0.055189&t=h&z=14

Oda-vissza 11 km. Általában Man SL223-asok vannak rajta. Hirtelen nem találtam, hány személyesek, de mondjuk 70. A pontos normáját sem tudom, de a Széna térieknek tudom a tényleges fogyasztása 26 körül volt, erre számoljunk rá 1,35-öt a városi fogyi miatt, illetve még 1,15-öt a sűrűbb megálló táv miatt. Ez 40 liter. ebből lejön 8 liter, marad 32 liter a tényleges fogyasztás, ez tekintve a tényleges üzemi és forgalmi viszonyokat, reális.

A vége 14 fő és 3 liter.

Mégegyszer a számok
58as 14 utas 3 liter gázolaj
86os 130 utas 12 liter gázolaj

Van két számunk, amit valahogy viszonyítani kellene valamihez, hogy legyen egy relatív hiteles értékünk. Mivel szmog és kihasználtság van pillanatnyilag terítéken, ezért vegyük hozzá az autómat.

A 86-os vonalán 6 liter és 8 liter között fogyaszt, a 8-hoz már az kell, hogy félórákat araszoljak. Reális a 6,8 liter.

A 58-as vonalán 6 liter feletti fogyasztásnál biztosan lyukas a tank. A személyautó a temető utáni lankát nem érzi meg érdemben, lefele viszont érzi, hogy gurulunk.

58as autóval 0,6 liter, 2 fő
86os autóval 1,4 liter, 2 fő

Bontsuk le az értékeket mindenhol egy főre!

58 busszal 0,21 liter/utas --> autó 0,3 liter/utas
86 busszal 0,09 liter/utas --> autó 0,7 liter/utas

Világosan kitűnik, hogyha Budafokra menet felveszlek a Magdolna utcában, és együtt megyünk, akkor már környezetbarátabbak vagyunk mint a busz. Ellenben a Fő utcában már a babgulyás utáni puki is környezetszennyezőbb mint a busz.

Túlzások vannak az okfejtésben, és végül is csak játék a számokkal, de lejön belőle, hogy a busz is csak akkor környezetbarát, ha tömve van.
@Hamster:
Azért is. Akikkel beszéltem, sokuknál az volt az elsődleges, hogy a vonat tűrhető minőségű. Olyan sokkal nem gyorsabb egyébként. Minél messzebbről jössz, annál kevesebbet hoz rajtad a vonat, míg araszolsz a madaras teccsóból befelé.

www.pilisvorosvar.hu/box_vasutvonal_felujitas.php
@Hamster:
Andor utca:
Eddig kerültem, mert araszolni kellett, sokkal gyorsabb volt bármi más.
Amióta elkészült (még csak össz talán 4-5-ször voltam arra, abból befele nagyon jó, mondjuk én szigorúan 8 után járok.
Kifele a lámpák kicsit borzalmasan vannak hangolva, de azt leszámítva tökéletesen járható.
Budaörs tesco - Lónyai utca 20-25 perc, reggel 8 utáni forgalomban.

Biai utasmennyiség:
Ez a mennyiség már most tömegközlekedéssel jön (busz). Erre pluszba a pátyiak jönnének. Ha ehhez biztosítasz ülőhelyet, tisztaságot, fűtött vonatot, aluljárómentes átszállást, esetleg kerékpárszállítási lehetőséget, és nem 4 db-ot vonatonként, akkor szerintem feltornázható talán a duplájára. A vasútállomáson a múltkor kb 80 parkoló autó lehetett.

Fingom sincs, ez milyen arány, becslésem szerint jelenleg valahol 50-50 körül lehet az ingázók között a kocsi-nemkocsi arány, de ez napi szinten változik. Buszvezetők becslése (30-70 től 60-40 ig) illetve utasszámlálások alapján a buszon belül van napi szinten 30% ingadozás reggel üzemkezdettől 8-ig, összesítve. A volánnál egyesek a fél karjukat is odaadnák, ha tudnák miért.
@Hamster: Nekem is lett volna más dolgom, de veled legalább lehet a témáról érdemben beszélni.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: :) Akkor itt zárjuk le, szerintem ha folytatódna ez a thread, akkor úgyis csak morgás lenne belőle.
@Hamster: akkor én mán ne is reagáljak a fenti kommentekre " Hamster · hamster.blog.hu/ 2010.11.10. 22:29:56 " és most közt? :)
@Rocko-: Szerintem ne, mert a végén még megfenyegetlek, hogy a hétvégén nem fogom előtúrni neked a drezdai izomautó képét :)))
@Rocko-:
"vegyenek példát rólam? :D
hétköznap 4-5 napot BKV-zok, általában egyben ülök kocsiba, hétvégén meg ha tehetem csakis kocsi."

Igen. :-))
(A smiley ellenére teljesen komolyan)
@Hamster: ok.
de így se küldted. :p

@sako: naugye. ;)
(azért annyival kiegészíteném, hogy a 4-5 nap BKV inkább nyûg, mint sem örömteli utazás vagy legalább semleges. ha az lenne, egy szavam se lenne.)
@Rocko-:
"(azért annyival kiegészíteném, hogy a 4-5 nap BKV inkább nyûg, mint sem örömteli utazás vagy legalább semleges. ha az lenne, egy szavam se lenne.) "

Bizony, Pelikán elvtárs, az élet nem habostorta... :-)
Budaörsiként azt kell, hogy mondjam az évi cirka 300 milla tömközre sok, de felháborító a cserébe kapott szolgáltatás.

A Bkv kiberudálása lassan elkerülhetetlen.

Szerencsére a város már keresi a megoldást.
jelen állás szerint , némi vasút tuning(felújítás- átépítés , új megálló)+ racionalizált ráhordás lesz a megoldás. Ebben a rendszerben a BKv annyiban lenne érdekelt, hogy a 41est hosszabbítani szándékozik a város....
@kamarawood: "Ebben a rendszerben a BKv annyiban lenne érdekelt, hogy a 41est hosszabbítani szándékozik a város"
Ez most komoly? Amikor elkezdett felépülni a TESCO a reptér végében, akkor viccelődtünk azzal, hogy kár volt felszedni a hurokvágányt onnan, és bár néha hozzáértők is elgondolkoztak azon, mit lehetne csinálni, komoly szinten sose hallottam semmiről.
Téma egy kisebb Gyógyfürdő felhúzása a villamosvégállomástól kb 500 méterre fúrt kút környékére. A patakparton hosszabbodna elvileg a vonal.
Konkrétumok persze sehol nem szerepelnek.

Én itt Kamarában már olyat is hallottam, hogy patakparton hosszabbodik, át az Auchan hídon(ott épül egy új Vasútállomás/megálló a buszvégállomást meg oda átraknák a lakótól) és megkerülné a tuja a lakótelepet aztán vissza.
@kamarawood: Huh, ez eléggé science-fiction típusú közlekedésfejlesztés lenne. Persze Budaörsnek van pénze, és tényleg valami komoly ráhordás kéne a lakótelepről a vasútra ahhoz, hogy az emberek ne büntinek éljék meg a plusz egy átszállást a negyvenes buszhoz képest.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Ágyú, amivel kilövik a kedeves utast, és a Felszab téren esik le 2 perc múlva.
süti beállítások módosítása