Az imént kérte valaki, hogy legyen kép az Oldtimer Expo számomra legérdekesebb résztvevőiről, az Ikarus 600-as buszairól. Sajnos valahogy úgy jött ki a lépés, hogy mindig csak nappal szemben tudtam az elejüket-oldalukat fotózni, de ahhoz képest, hogy két évvel ezelőttig csak roncsként láttam ilyen buszokat, voltaképp kit érdekel a képek minősége? A lényeg, hogy végre itt vannak ezek a buszok, és remélhetőleg csak idő kérdése, hogy mindegyikkel utazhassak is ;)
Kezdjük azzal a példánnyal, amivel mondjuk még pont utaztam is (köszönet Tildy Tibornak!), a "kabrióval". Ezt a kialakítást sokáig csak filmekben láttam, aztán a közelmúltban valaki épített egyet, egy ex-NDK-s 630-asból. Szerintem perpillanat ez a legdögösebb busz Budapesten, de persze lehet, hogy tévedek :) A kép készítésének színhelye - a Gyöngyösi utca/Váci út sarka - számomra azért különleges, mert itt volt gyerekkoromban egy játszótér, aminek a széléről időnként (amikor a nagyi nem volt velem - így utólag furcsa is kicsit, hogy magamra hagyott, de persze én okos gyerek voltam ;) a világ meg kicsit biztonságosabb hely, mint manapság) az akkor még itt közlekedő villamosokat nézegettem. A játszótérre (ami lehet, hogy csak parkocska volt) magára gyakorlatilag nem is emlékszem, csak hogy volt egy ivókút is, a kicsit beljebb levő Madarász utcai kórházhoz néha jött egy-egy mentő (a sok Nysa közt a Mercedes rohamkocsi még úgy is különleges élmény volt, hogy közben tudtuk, hogy valami szomorú dolog miatt jár arra), a sarkon pedig volt egy bódé, ahol többek közt Donald rágót árultak.
A Füstin belül a miskolci közlekedési vállalat által nemrég felújított, városi (620-as) Ikarus szintén rossz helyen állt fotózásilag, de ettől még így is meg tudtam állapítani, hogy Berta Józsiék szép munkát végeztek. Persze már a 311-es felújítása óta tudjuk, hogy mire képesek, de hogy abból a roncsból, amit anno a "Sallaiban" (=BKV buszos járműjavító) láttam, ilyet tudtak építeni, az maga a csoda!
Ugyanő hátulról. A kocsi amúgy a BKV-é volt, de ők félbehagyták a felújítását, és a történteket ismerve voltaképp csoda, hogy egyátalán megmaradt. A miskolciak átvették (megvették?), felújították, és szerintem jó gazdái lesznek (azzal a kitétellel, hogy néha Pesten is fog közlekedni).
És itt jött a meglepetés, hogy még egy kék-ezüst 620-as is állt odabent! Én marha sajnos nem fotóztam le az elején levő cédulát, de mintha Béke Antal neve rémlene róla. Amúgy pedig a háttérben egy Faros is sejthető - tobzódunk az élvezetekben :)
Látvány alapján úgy vélem, lakókocsinak (tartózkodónak) használhatták, a fémlapra lecserélt hátsó-oldalsó ablaknál lehetett a kályha, rajta a lyuk a kéménycsőnek... Egyszerűen el nem tudom képzelni, hogy honnan kerülhet elő ennyi év után még mindig újabb és újabb busz, de örülök neki, és remélem őt is újjáépítik.
A téma ismerősei nyugodtan javítsanak-egészítsenek ki kommentben, mert túl sok a kérdésem, és kevés a válaszom!
Ez megy most