Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (110) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (934) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (8) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (97) hajtóművek-motorok (6) hampage (415) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1023) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (403) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (68) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (14) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (401) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (523) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (590) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (888) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Ismét az Ikarusoké volt az Aeropark!

2023.10.28. 06:00 :: Hamster

2021-ben nagyon bejött a ferihegyi Ikarus találkozó, aztán 2022-ben valamiért nem mentem ki. Oké, nem "valamiért", hanem mert lusta voltam. De talán nem is baj, ha nem buszrajongóként nem szaturáltam túl magam Ikarusokkal, mert így annál jobb volt látni a sok öreg vasat:

112858.jpg

Két évvel korábban egy Faros pörgött a népligeti buszpályaudvar és az Aeropark közt, és idén is erről volt szó, aztán mégis ez a szép volánsárga 266-os jött. Amivel én speciel teljesen ki voltam békülve, mert az elmúlt 20 évben többet utaztam Farossal, mint ilyennel. Illetve hát ez is faros, mert farmotorja van, laprugós futóművekkel: a 266-os tulajdonképpen a 66-os Faros ráncfelvarrása volt a 200-as sorozat elemeinek felhasználásával. Keskeny első ajtó, kéziváltó, huhogva pattogós haladás - imádtam!

dsc_9654.jpg

Természetesen volt igazi Faros is (tudom, más Bözsiként ismeri őket, de én csak Farosként hallottam emlegetni gyerekkoromban), nem is kis számban.

dsc_9661.jpg

Hogy a népligeti ráhordóval mi lett, azt nem tudom, de később egyet vontatóval vittek el, szóval nem ez volt az ő napjuk!

dsc_0062b.jpg

Kicsit még mindig furcsa, amikor alig látszanak a repülőgépek a buszoktól :) A felhozatalra nem lehetett panasz, bár még mindig nem láttam olyan MAN-emblémás rövid buszocskát, mint amivel gimnázium elsőben osztálykirándulni mentünk. Valami ilyesmi lehetett - én is csak akkor, egyszer láttam ilyet, szóval nem lehetett egy gyakori típus. De még az is lehet, hogy volt ilyen jelen, csak én nem vettem észre..?

dsc_9679.jpg

A 200-asok korelnöke ez az 1970-es gyártású 250-es turistabusz volt. Itt-ott még különbözött attól, ahogy később megszoktam a típust, például furcsa volt, ...

dsc_0014.jpg

... hogy csak egy ajtaja van. Imádtam viszont, hogy a kurzív változat helyett nagybetűs I K A R U S felirat jelzi a gyártót. Ez a gép a hetvenes évek elején nagyon dögösnek tűnhetett a sok krómozással és a dupla fényszórókkal!

dsc_9861.jpg

A "négyszeműek" eleve a kedvenceim a 200-asok közt, valószínűleg azért, mert Pesten ritkán láttam ilyet. Hát, itt most volt pár belőlük!

dsc_0004.jpg

A 211-est csak téeszbusznak hívom, bár Pesten szerintem valamelyik állami építőipari vállalat emblémájával láttam a legtöbbet belőle. A laprugós, IFA motoros midi nem volt kifinomult masina, de pont ezért olcsó volt, és emiatt állítólag az Ikarus legnagyobb számban eladott típusa lett. Ez a konkrét példány a Palota és a Clark Ádám tér közt járó siklópótlót idézi meg. Pontosabban nem tudom, pótlásnak nevezhető-e az, amit csinált, hiszen akkoriban egyszerűen nem volt Budavári sikló, csak egy omladozó téglagödör tátongott a Várhegy oldalában, azaz nem volt mit pótolni. Magára a "V" járatra egyátalán nem emlékszem, szerintem ez nekem teljesen kimaradt. 

dsc_9658.jpg

Ezt az emeletes csodát eddig mindig elkerültem: 1964 körül két rendes 556-osból építették, de egyke maradt. 2001 körül véletlenül belefutottam egy kelet-pesti gyártelepen; elég kopott állapotban volt.

dsc_0136c.jpg

Az akkor készült fotóim sajnos elvesztek, és attól féltem, hogy maga a busz is, aztán a busz előkerült (a képek nem), és tavalyra elkészültek a felújításával (már hogy a buszéval). Utazni most se tudtam vele, de egyszer majd az is összejön!

dsc_9686a.jpg

Egyre több reptérrel kapcsolatos Ikarust látni! Ez a 260-as a nyolcvanas évek közepi Engels tér - Ferihegy 2 járatot idézi, amit soha nem volt lehetőségem kipróbálni, mégis megjegyeztem, ...

dsc_9690.jpg

... mert ezek voltak az első olyan buszok Pesten, amiken volt "felszállásjelző". Ez a gomb már évtizedek óta természetes mindenkinek, de akkor hatalmas újdonságnak számított! Osztálytársakkal azon tanakodtunk, hogy ha egy piros lámpánál álló ilyen busz gombját megnyomjuk, akkor ajtót nyit-e... de gyávák voltunk kipróbálni. Mai ésszel persze úgy sejtem, hogy nem nyílt volna ki az ajtó :)

113437.jpg

A kombi Kockaladát már láttam itt, a helikoptert szerintem még nem: a rendőrségi "Csirkecomb" vajon a repülési kiállítás része, vagy működő eszközként pihent itt két napig?

dsc_9987b.jpg

Francia (tervezésű) fülke, német (tervezésű) motor, valahogy mégis echte ungarische teherautó a Rába "Ede". Máig nem tudom megjegyezni a típusjelzéseit, egyszerűen csak ez volt "a" Rába. Akkoriban az utcákon néha eredeti MAN-okat is lehetett ugyanilyen kinézettel látni, meg ROMAN-okat (na, vajon azt melyik országban gyárthatták?).

dsc_9935.jpg

A találkozó alkalmából a Goldtimer Alapítvány Li-2-ese sétarepült, így néha el lehetett kapni a múzeumban álló tesójával együtt. A levegőben látható példány egyébként öregebb a jelenlevő összes Ikarusnál, mert amikor először repült, a gyár még nem is használta az Ikarus márkanevet!

A nap második felében videózgatni akartam, de eleredt az eső, úgyhogy elfogyott a lelkesedésem. Persze mire hazaértem, kisütött a nap, másnap meg nem tudtam visszamenni, mert Szegeden "kellett" nosztalgiavillamosoznom. Nem volt egy rossz hétvége :)

20 komment

Címkék: énblog budapest videó busz képek emlékek rába ikarus oldtimer nosztalgiabusz li 2 faros

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr7618226603

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Airport -> Centrum: Nekem megvolt gyerekként. Életem első repülésére, egy bulgáriai nyaralásra mentünk vele. Akkor láttam először tengert is. Ott laktunk az Engels tértől egy köpésre, nem volt megerőltető séta a Volánbusz pályaudvarig még csomagokkal sem. Tíz év körüli lehettem akkor, már attól kész voltam, hogy mennyire eltérő ülések voltak benne, formára messziről emlékeztettek a repülőgépekére. Azt is tudom, hogy a gomb nem csinált semmit, ha a sofőr nem engedélyezte a működését, mert a Nagyvárad térnél a pirosnál egy néni elkezdte irgalmatlan erővel csépelni. A sofőr kinyitotta neki, hogy mégis mit akar. A néni - ma az ilyet hívjuk Karennek - meg elkezdett vele üvöltözni, hogy miért nem állt meg a megállóban. A sofőr mondta, hogy ez közvetlen reptér-belváros járat, nincs megállója. A néni persze kioktatta, hogy pedig de. A sofőr mondott egy évszámot - talán a 60-as évtizedből - hogy mikor volt utoljára olyan, hogy a reptéri busz valóban megállt a Nagyváradon. Ez a nyolcvanas években volt. 8-)
@Sam. Joe: Hát nyilván nem volt közvetlen nyitás, csak gyerekként képzel az ember ilyet. A mai buszokra se tudsz pirosnál felpattanni :)

Az okos utasok néha elég durvák, Szegeden volt, hogy különmenetként egyoldali ajtós kocsival "rossz irányba" mentünk, azaz a peron felé nem volt ajtó. Megálltunk pirosnál megállóban, erre az emberek elkezdtek átmenni a másik oldalra, és mérgelődtek, hogy miért nem nyílnak az ajtók. De Mukit vezetők is mesélték, hogy egyszer nyáron nyitott ajtóval mentek, szintén piros, szintén megálló, nénike feldobta a cekkert, és elkezdett felkapaszkodni a raktérbe. Ugye ott több mint egy méter magasan van a padló, és a típus soha nem közlekedett utasforgalomban...
@Hamster: Úgy értettem, hogy gyerekként nekem is fúrta az oldalam, de én megkaptam rá a választ instant. 8-)

"csak gyerekként képzel az ember ilyet"
Ó, ha tudnád mennyire tévedsz!!! Pár évig a Victor Hugo utcában dolgoztam és a Dagály utcában laktam, 15-ös busszal jártam. Ott láttam mindent! Csak "futóvadlövőnek" hívtam magamban a bácsikákat, akik már akkor klopfolták a nyitó gombot, amikor még meg sem állt a 415-ös Ikarus a megállóban! A nagyon elszántak közülük meg a gumiborítású vésznyitót! Hozzá olyan erővel, hogy csodálom hogy nem szalad át a keze a lemezen. Azért ehhez tényleg súlyosan hülyének kell lenni, hogy - ahogy mondod - azt gondold, hogy az a gomb nincs tiltva, amikor gurul a jármű. Főleg, hogy amikor "él", akkor jól láthatóan világít.

A vészjelző és az ajtó fölötti visszajelző lámpa nyomkodása is alap - bár az utóbbit azért nehéz elérni. Hány évtizede nincs már olyan Ikarus, amin ott volt a leszállásjelző? Tán' a korai 200-as sorozatúakon volt ott utoljára, meg a ZIU trolikon.

Azt hiszem már meséltem itt régebben, de a pálmát nálam az a hölgy vitte, aki szintén az ezen a vonalon járó - már meg nem mondom melyik típus - buszon alakított. A függőleges kapaszkodókra szerelt, szürke, gömb házban lakott a leszállásjelző piros gombja. A hölgy nem a gombot nyomta, hanem a gömböt próbálta összepréselni. Mint a triciklire szerelt duda gumigömbjét, vagy valami gyümölcsöt. Esküszöm, teljesen lefagytam! Volt ott egy vele hasonló korú úr, az nagyon arrogánsan megmutatta neki, hogy mit kell csinálni, elmondta minden hülyének a hölgyet. Össze is veszett a körülötte állókkal. 8-)
A reptérről es buszokról jut eszembe: egy jó tíz éve mesélte egy akkori kollégám, hogy milyen rossz volt neki gyerekként a 80-as években várakozni olyan sokat a reptéren mikor mentek valahová... (Gyakran!).
Szegény.
A rendszer kegyeltjeként.
Az ország 2/3-a akkor is sz*póágon volt, meg ma is.
Ott és akkor nagy kárt tudtam volna tenni ebben az ürgében, de szerencsére utána másról mesélt... ;)
A többség jó ha eljutott a Balatonra , és ha úgy adta hajókáztak egyet az itt is bemutatott hajokkal....
"A kombi Kockaladát már láttam itt, a helikoptert szerintem még nem: a rendőrségi "Csirkecomb" vajon a repülési kiállítás része, vagy működő eszközként pihent itt két napig?"

A Lada fent van az Aeropark honlapján, az biztosan az övék. Mi-2-ből a volt OMSZ-es mentőhelikopter, HA-BCB a sajátjuk, ami 1999-óta van kiállítva. Az R-13 tényleg jó kérdés, itt azt írják, hogy 2016-ban eladták Csehországba:
leszejovojuk.hu/repules/mi-2-helikopter/
A készenléti rendőrség 2016 körül valamiért begyűjtötte szinte az összes megmaradt leselejtezett mentő és katonai MI-2-est amiket jó ideig a laktanyájuk sarkában tároltak(megtekinthetőek a légifotókon)valszeg az egyiket R-13-as színekre festettek kiállítási célokra-az eredetit eladták 2017-ben Csehországba,az R-14-15-öt Lengyelországba.Már csak 1 db működőképes Mi-2 van,a HA-BCL
@Sam. Joe: A 435-ösök közül néhányon egy időben a 200-asok akkori billenős leszállásjelzőjét tették oda, ahol a 400-asokon csak visszajelző volt, ha utóbbi tönkrement. Egy idő után valaki odaírta filccel egy ilyen fölé, hogy "NEM LESZÁLLÁSJELZŐ!". Őszintén szólva az ilyenek után én nem hibáztatom az utast. A többi viszont elég húzós. Van egy mondás, hogy "ha a bálna micsodáját kékre festenék, az emberek arra is fel akarnának szállni", de látjuk, hogy a szín se számít :) Persze itt is zavaró, ha egy időben van a "régi kék" és az "új kék", egy időben ugye mindenféle használt színekben futottak BKV vonalokon buszok... A volánosak meg sárgák. Vagy fehérek. Vagy kékek. De egy időben voltak pirosak is. Szerintem a magyar utasokban az maradt meg, hogy bármi jön, felszállok, ha le kell szállni, az még mindig jobb, mintha ott maradok a megállóban, és ki tudja, mikor jön valami legközelebb. De persze nem merném kijelenteni, hogy az ország átlagos mentális állapota nem játszik bele :(
@cserepfalva: Engem soha nem vitt el a család repülni. Életemben akkor repültem először, amikor rajzpályázaton nyertem egy sétarepülést. Tu-154-essel. A Dunántúl fölött. Tízévesen. Most akkor nem tudom, hogy panaszkodjak vagy dicsekedjek :)
@lutria: "Már csak 1 db működőképes Mi-2 van"
Azért ez picit szomorú. Szerethető masina volt, erősebb hajtóművekkel nagyon potens lett volna*. És a BCL-t még így is milyen durván tudják repülni!

*a lengyelek W-3-asát valószínűleg ez ihlethette, szépeket is lehetett repülni látni néha
@Hamster: Amikor a Modulo Medio Electric-eket - na, az mi egy bánatszekér, de tényleg - próbajáratozták a 15-ös vonalán, nem mertek felszállni rá a nénikék, pedig világosan ki volt írva, hogy 15-ös. Igaz, "új kék" volt, meg olyan színű, amilyet akkor még nem nagyon láttak. 8-)
@Sam. Joe: Budapest 2010 körülig egy áldott állapotban volt, hogy egységes festése volt a különböző üzemeknek, ráadásul szinte teljes típusazonosság volt egy-egy vonalon. Gyakorlatilag vakon felszálltál, ha láttad, hogy "kétszemű" villamos jött a Fehérvárin, mert Tatra csak a 18-ason volt, láttad, hogy melyik a "távolsági" (elővárosi, helyközi) és melyik a BKV busz, tudtad ha trolival kell továbbmenned, piros színű járműre kell várnod. Ráadásul pár évvel korábbig a villamosokon is ugyanaz volt, nem volt leszállásjelző/ajtónyitó gomb, a buszok 70%-a 200-as volt, amin minden mindig ugyanott volt. Szinte természetellenes állapot volt, évtizedeken át, naná, hogy több korosztálynak bevésődött, hogy mi merre hány méter.
@Sam. Joe: Egyébként nagyon hülyén sikerült a változásokat bevezetni. Például a buszokon már rég volt egyéni nyitás, a villamosokon nem, aztán megjelent ott is, de mondjuk 5 kocsiból 1-en volt (ma sincs minden ICS-n, tehát típuson belül is különbözik!). Aztán megjelent a TW6000, de az emberek nem értették, hogy azért csukódik vissza az ajtaja, ha nincs mozgás, hogy ne menjen ki a meleg, ezért kikapcsolták ezt a funkciót, pedig előtte még reklámozták is szórólapokon, hogy tessék rá számítani. Sőt, tudtommal a modernizált Tatrák is tudják ezt, de az az érzésem van, hogy nem használják - nem figyelem úgy általában, de az elmúlt napokban egyik vonyítós Tatra se csukta vissza magát megállóban állás közben. Lehet, hogy csak fűtési időszakban használják? Vagy kiiktatták ezt a funkciót? Vagy csak álmodtam, hogy valaha is visszacsuktak? Még én se tudom, akkor egy kisnyugdíjas hogyan tudja, mire számíthat? És persze ott vannak a metrók, amiken van ajtónyitó gomb, de nem kell nyomni, mert nyitnak maguktól. WTF?
@Hamster: Abben munka volt, és az azért kapott jutalom! :)
@cserepfalva: Csak az a baj, hogy utána se vittek el, úgyhogy 14 évvel később repültem másodjára. Kár, hogy akkor nem volt kamerám, finoman szólva rendhagyó volt 1-2 kilométer magasságból látni a Balatont, és nem 10-ről, mint a sima utasrszállítókról lehet. Úgy dobáltak a turbulenciák, hogy a fél gép inkább nem ette meg a felszolgált sütiket :) A legviccesebb pedig a Budapest - Budapest jegy/beszállókártya volt, amit sajnos egy családi nagytakarítás eltüntetett, pedig igyekeztem megőrizni...
@Sam. Joe: Na, ma mindent is láttam. Áll a CAF a megállóban, visít az indításjelző, turista rohan, és fel akar még szállni... a peronnal átellenes oldalon, mert megkerülni időbe telt volna. Biztos lélekben még gyerek volt, és azt hitte, ha nyomja a gombot, akkor a rossz oldalon is kinyílik az ajtó :)
@Sam. Joe: Az előbb láttam ICS-t, amin az ajtó fölött a régi Ikarusos leszállásjelzős billenőkapcsoló mutatta a zöldet, hogy jelezve van. Szerintem nem olyan szokott ott lenni, én legalábbis még sose jeleztem ott. Igazából nem is tudom, melyik felújítás az, aminél ott van a jelző, mert a legújabbaknál off-center egy kerek lámpácska van. A legjobb, hogy amikor elkezdték ezeket a mostani ajtókat beépíteni, nem is mindegyik mellé raktak be jelzőgombokat, emiatt végképp teljes káosz volt. És a jelek szerint van is.
@Hamster: 1994, Budapest - Tel-Aviv. Első repülésnek eléggé erős :-) Barátokkal mentem. Családdal soha nem repültem sehová.
A következő repülésem meg a kiírás szerint 1 óra 15 perc múlva lesz. Remélem, sokkal többet nem késünk, utána még haza kell jutnom a repülőtérről.
@Fradista Utazó: "A következő repülésem meg a kiírás szerint 1 óra 15 perc múlva lesz"
Őszintén sajnálom :) Sokak (szerintem Te nem tartozol közéjük) számára talán meglepő módon azt gondolom, hogy a kontinensen belüli repülés mellett leginkább egy dolog szól, mégpedig az, hogy legalább nem vonattal megy az ember. Mindig megdöbbent, amikor közlekedésbarátok tódítják, hogy de milyen klassz vonattal menni Berlinbe, mert lehet járkálni közben (hol?!), meg lehet a tájat nézni. Eközben az van, hogy a vonat még el se hagyta Szlovákiát, én meg a másfél órával hamarabb kimenetellel együtt is már currywurstot zabálok a Potsdamer Platzon :) De egyszer Kölnből is ingáztam már úgy, hogy pénteken melóból reptér, ki Kölnbe, hétfő hajnalban ki a reptérre, vissza Ferihegyre, onnan meg irány a melóhely. Nem tudom, elhiszem-e, hogy bármi NSV változtathat ezen, a költségekről nem is szólva. Igaz, azt se hiszem el, hogy a millió tényező közt pont a fapadosok miatti "plusz" repülések tennék tönkre a környezetet, miközben a vasútnak csak pozitív hozadékai vannak.
@lutria: Itt jegyzem meg, hogy ez az itt látható rendőrségi festés szerintem marha jól állt a gépnek. Nem sok fotóm van róla: hampage.hu/repules/20110820/img_4507.jpg
@cserepfalva: dehogy van. Tessék körülnézni bármelyik éjszakánként 80.000 forintos szállodában.
süti beállítások módosítása