Budapest után valószínűleg Martonvásár az a magyar település, ahol a legtöbbet jártam életemben, mert ott laktak dédiék, akikhez gyakran lejártunk, de utána egészen biztosan Szeged következik a sorban. 30+ alkalommal jártam ott villamosozni, trolizni, buszozni, no meg túrós csuszát enni az azóta sajnos megszűnt Boci Tejivóban. Aztán miután befejeződött a nagyprojekt az új villamosvonal és az alacsonypadlósok elindulásával, ritkábban jártam le. Ezen a tram-train változtatott egy kicsit, de hamar elmúlt az újdonság varázsa.
Október elején aztán megint villamosozni jöttem, a helyi villamosközlekedés megindulásának 115. évfordulóján ugyanis két régi tuja járt a 2-es vonalon.
A 313+314 pályaszámú ikerkocsi fura szerzet: annak idején volt két 2500-as iker Pesten, melynek darabjai Debrecenbe és Szegedre kerültek. De nem párban, hanem az egyik iker egyik kocsija ide, a másik oda, a másiké pedig oda és ide. Ennek köszönhetően ma Debrecenben a 2568+2572 pár közlekedik nosztalgiaként, ez itt a képen pedig a 2569+2573 páros.
A nap másik sztárja a 813-as Böngáli, akarom mondani Bengáli volt. Ő kívülről meglehetősen szép, belül pedig pont olyan hangos és rázkódós, ahogy megszoktuk :) Remekül nézett ki a Széchenyi téri füvesített pályán!
Az oldtimereket, de főleg a Bengálit folyamatosan fotósok és rajongók hada kísérte, úgyhogy nem volt egyszerű lekapni, mert mindig állt valaki előtte fényképezőgéppel :)
Kis szerencsével (és futkosással) egyszerre is el lehetett kapni a kettőt. Amikor 2000-ben elkezdtem Szegedre járni, a közlekedési vállalat munkatársainak "közlekedésbarát-barát" hozzáállásának köszönetően többször különmeneteztünk az ikerkocsival, a forgalom nagy részét pedig még a Bengálik vitték, szóval voltak hasonló találkozásaink - igaz, az ikerkocsinak akkor még más festése volt.
Az ikerkocsi közlekedéstörténetileg ugyan nem teljesen hiteles, viszont pompásan néz ki! Mivel rendes forgalmi járatként közlekedett, volt rajta bankkártyával működő jegykiadó automata is, ami a hazai nosztalgiavillamosokon elég szokatlan látvány.
Teljesen kimaxoltam a retrózást: egész nap csak az ikerkocsival, a Bengálival, és T6-os Tatrával utaztam - nem volt KT4, se PESA vagy tramtrain az aznapi menümön! Volt viszont egy régi váci vízibusz, amivel sétahajóztam kicsit, de az talán egy másik bejegyzés témája lehet egyszer...
Ez megy most