Tavaly elég jól sikerült a szegedi villamos elindulásának 115. évfordulója, úgyhogy szeptember utolsó hétvégéjén megint bepittyentettem egy menettérti jegyet a napfény városába a mávos appban.
Aznap két régi jármű pörgött rendes forgalmi járműként, tehát nem feláras nosztalgiajáratként a 2-es vonalon. Ezek egyike a két budapesti kocsiból összerakott acélvázas ikerkocsi volt. Jelenleg folyik egy ehhez hasonló jármű felújítása a BKV-nál, de amíg az el nem készül, ide (vagy Debrecenbe) kell jönni az ilyen síndöcögénnyel utazáshoz.
Bengáli egy ideje már a fővárosban is van - több is! -, de a vidéki üzemekben használtak mások: ez nem múzeumi példány, hanem többé-kevésbé úgy néz ki, ahogy a típust 2011-ben kivonták a forgalomból. Na jó, annál azért szebben. Egészen hihetetlen, hogy milyen sokáig éltek ezek a technikailag már gyártásukkor elavult járművek! Igaz, ezt a példányt elég későn, 1977-ben építették, tehát nem olyan régi, mint ránézésre gondolnánk: a Pesten dolgozó ex-hannoveri villamosok jó része öregebb nála...
Bár a szegedi belváros utcái kiváló hátteret nyújtanak a fotózáshoz is, ezeket a régi jószágokat mozgásban lehet igazán értékelni: ahogy sikítanak az ívekben, és ahogy jellegzetes morgással gyorsítanak és lassítanak! (Mindezen túl a szegedi belváros tényleg szép, régi villamosok nélkül is érdemes megnézni.)
Ez megy most