Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (930) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (412) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1018) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (45) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (483) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (520) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (842) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Brnói villamosok kavalkádja

2011.07.02. 20:03 :: Hamster

Kimondottan nem vagyok rajongója a csehszlovák Tatra villamosoknak, de Brno tömegközlekedése még ezekkel együtt is elég lenyűgöző. Annak idején csináltam egy oldalt a 2009 márciusi látogatásomról, illetve rövidke videókat is feltöltöttem a látottakról, de ez most nagyobb lélegzetvételű dolog lesz - konkrétan negyed órás. Mivel csak reggel és délután/este volt időm villamosozni, kevesebbet fényképeztem, annál többet videóztam. A végén a felvett anyagból csináltam egy negyed órás élménybeszámolót, majd sikeresen elkavartam. Most meglett, és gyorsan fel is töltöttem a YouTube-ra, hogy fennmaradjon a jövőnek :) Igaz, annak idején nem tudtam volna így feltölteni, mert akkor még nem lehetett tíz percnél hosszabbat feltenni, úgyhogy lehet, hogy jobb is így:

Hatszáz féle T3, kétszáz féle K2, pár különféle KT8D5, mindenféle VarioLF, gnóm pótkocsi, Sícipő és Astra, de még egy kis RT6N1 is. Kívül-belül, mert hát az utazási élmény dokumentálására a kamera a legjobb eszköz. Némi popcorn ajánlott mellé :)

18 komment

Címkék: közlekedés utazás videó csehország tömegközlekedés brno csak egy videó

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr313033230

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ahogy nézem, előbb-utóbb lesz egész estés filmed is :)

a négysávos füvesített pedig... fotósopp.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "5:02-nél megáll a videó."
Hát... nálam meg nem :) Pedig ez nem is HD, az az általam használt összes gépen tud olyat produkálni, hogy a letöltési csík szerint lent van, mégis megáll a lejátszás, mintha várna valamire. Aztán persze úgy látom, megint valami új player van, lehet, hogy az bugos. Szerintem például torz a kép a youtube oldalán nézve: össze van oldalról nyomva, pedig a feltöltött .wmv nem volt olyan. És a kép, ami elindítás nélkül látszik a lejátszóban, az is rendes szélességű, aztán ha playt nyom az ember, összeugrik. Legalábbis nálam.
@Hamster: Most lement.

Megnéztem, és azóta sírok, mert mikor fogjuk mi ezt a szintet elérni.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "azóta sírok, mert mikor fogjuk mi ezt a szintet elérni"
Azért a látszat csal, ne legyünk ennyire felületesek. A közlekedésszervezésükegyértelműen jobb, mint a miénk, de attól a város nagy része pont úgy le van robbanva, mint itthon, szar pályán szar kocsival is utaztam, amikoris azt hittem, hogy mindjárt kisiklunk, és feelingre elég nagy nihil volt a városban, a legfurcsább pedig az volt, hogy annyi szerencsejátszó hely volt, amennyit együtt még sose láttam. A villamosmegállóban fogadóiroda, és minden második üzlet bejárata fölött LED-es fényújságon mindenféle számok ugráltak, ami pontosan nem tudom, milyen szerencséjátékhoz tartoznak, de ahhoz tartoznak. Az alacsonypadlós villamosaik (RT6N1, 03T, K2R-N és 14T) meg egyszerűen nem jók (szűkek, rosszul futnak, némelyik olyan zajos, mint egy Benga), és a buszaik közt is voltak jó szakadt Karosák. Szóval sírva irigyelnivaló azért nincs ott, inkább bizonyos részleteket kellene eltanulni.
@Hamster:
"A közlekedésszervezésükegyértelműen jobb, mint a miénk, ... inkább bizonyos részleteket kellene eltanulni."
- Elég fontos részlet.

"szar pályán szar kocsival is utaztam, amikoris azt hittem, hogy mindjárt kisiklunk,"
- Elég lett volna a Gelért rakpartig elmenned.

"Az alacsonypadlós villamosaik (RT6N1, 03T, K2R-N és 14T) meg egyszerűen nem jók"
- Viszont van nekik. Nem csak két vonalon (ami egy), és a mienk is szűk. Futni még futnak, bár nézd meg a Margit krt-on az alsó kanyarban a sínkopást, érdemes.

" és a buszaik közt is voltak jó szakadt Karosák."
- IK405-nél ótvarabb?

Ezek amiket így leírsz, nem jönnek át a videón annyira. A filmből nekem az jött át, hogy ott a forgalom tök jól meg van szervezve, bátrak olyan megoldások alkalmazására, amikről mi itt rendeleti úton eldöntjük, hogy lehetetlen (A megforduló busz).

Brno-ról egyébként egy fontos emlékem van. A Hungária Expressz Szobig összeszedett 30 perc késést, majd azt Brno-ig behozta. Havlickuv Brod és Brno között 130-al ment a vonat, és ez 1983-ban volt.
megnéztem, nekem tetszett a video.

néhol érezhetően exszoci blokk, néha pedig 'ez akár Budapest is lehetne'. (ami exszoci blokk, de valahogy mégis más.)
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Elég lett volna a Gelért rakpartig elmenned"
Ott még nem réeztem, hogy kisiklani akartunk volna. Valószínűleg az van, hogy a szóban forgó brnói részen nálunk 20 km/h-s korlátozás lett volna, ott meg ráment a Tatra 50-nel, de tényleg ijesztő volt: elemelkedett a kocsi orra, aztán zutty, csatt, éreztem, ahogy felüt a forgóváz, majd visszaesés, puff. Az is igaz, hogy azért ilyenből tényleg nem volt sok.

"mienk is szűk"
A "mienk" tök jó tágas ahhoz képest. Divat fikázni a Combinónkat, de a mienknél jobb alacsonypadlóssal nem találkoztam - döntetlenre áll a müncheni R3.3.-mal. A multicsuklósok tudnak csak tágasabbak lenni, meg a szélesebb testűek, de a budapesti vágánykarbantartás mellett én nem is akarom elképzelni, hogy multicsuklósózzunk. Amúgy a Skoda 13T egy csőd, egy rossz vicc, az RT6N1 szintén, de az még hangos is, a 03T meg alacsonypadlós Bengáli.

"Ezek amiket így leírsz, nem jönnek át a videón annyira."
Odaírtam, hogy nem folyamatosan filmeztem :)
@Rocko-: "néha pedig 'ez akár Budapest is lehetne'."
Szerintem az inkább a K.u.K. rész, ami akár itt is lehetne :) A lakótelepeik bazi nagyok (igaz, cserében kint vannak a környező völgyekben), a cseh panel pedig mindig tízszer nyomasztóbb volt, mint a magyar.
@Hamster: hát hasonlóságok vannak, nem véletlen.
kollégám mondása, hogy a szoci panelei abból a blokból, kelet-németektől a -szovjetunió- bocs, oroszorág európai részén bárhol lehetnének.
ettől lesz az ember kicsit otthonos érzése.
@Rocko-: Pont nem, szerintem a cse'szlovák panelek a legdurvábbak, aztán a keletnémetek, aztán jön csak a magyarok. "Szovejtbe'" nem jártam, nem tudom milyenek, de mivel alapvetően majdnem mindegyik abból jött, gondolom mindenféle van, a kortól függetlenül. Mondjuk szerintem a dán panel se szép, se nem praktikus, de azért bár Zürichben van nagyon fáintos, zöldövezeti, csicsamicsa panel, azért van olyan is, amin komolyan megijedtem, hogy rossz villamosra szálltam, és átvitt Pozsonyújfaluba 1987-be :)
Az NDK panel nem volt rossz. Igaz, 2 gyerekes családnak már tágas sem. És volt olyan, hogy a 38-ban fúrtak, és nálunk a 25-ben zúgott a fal. (folyamatos számozás volt.)
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Én is úgy emlékszem még '86-ból, hogy az NDK-ban igencsak igyekeztek a panelt szalonképessé tenni, legalábbis kívülről. Nem egy helyen láttam rajtuk kerámia díszítést, csempeborítást. Szebbek azért nem lettek, csak nem volt az a sok egybefüggő, nyomasztó szürke beton.
Az már más kérdés, hogy a tűzfalakra álmodott díszítések gyakran Marxot, Lenint, vagy a szocializmus fennsőbbrendűségét hirdető feliratot adtak ki...
@Hamster: A videón mivel csináltad a jelenetek küzti áttűnéseket?
@nyelv-ész:

Lakni sem volt rossz benne. Általában úgy építették őket, hogy mindig volt egy védett hátsó rész, amit három oldalról vettek körül a házak, oda ki lehetett engedni a gyerekeket, nem volt zaj a forgalomtól, stb. stb.

Persze ott is voltak szar toronyházak, de itthon a lakótelep kialakításánál előszőr a Pók utcai (Bp. III. ker) lakótelepnél próbálkoztak.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Lakni sem volt rossz benne. Általában úgy építették őket, hogy mindig volt egy védett hátsó rész, amit három oldalról vettek körül a házak, oda ki lehetett engedni a gyerekeket, nem volt zaj a forgalomtól, stb. stb. "
ismerős. ;)
süti beállítások módosítása