Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (930) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (412) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1018) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (45) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (483) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (520) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (842) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Az utolsó pesti hegyivillamos

2012.03.25. 04:20 :: Hamster

Budapesten valamiért sose volt túlzottan nagy divatja a kötöttpályás közlekedési eszközök hegyre felvitelének. Van persze svábhegyi fogas, meg sikló visz a Várba, de ha az ember körülnéz a témában, akkor az az érzése támad, hogy a csehek/németek/osztrákok/svájciak/portugálok/stb a Citadellához is felvitték volna a tujákat - de a Várba és a Rózsadombra mindenképpen. Budapesten csak két ún. "hegyipályás" vonal volt: az 58-as és az 59-es. A hűvösvölgyi szárny nem volt annyira meredek, és bár a mai hálózat legerősebb emelkedője az Alkotás utcában van, viszonylag rövid, így 1977 óta csak Farkasrét felé láthatunk komolyabb távon felfelé kapaszkodó villamosokat. Állítólag annak idején, amikor az 58-ast megszüntették, erről a vonalról is szó volt, de itt valahogy mégis felújítással végződtek a hetvenes évek, és 1980-ban itt mutatkozott be utasforgalomban a Tatra típus is, melynek kocsijai - kisebb és nagyobb felújítások után - a mai napig errefelé (is) kanyarognak:

52 komment

Címkék: budapest videó villamos

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr194337925

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

az utolsó, ami, ugye, nem is pesti.
Évekkel ezelőtt utaztam vele utoljára, de akkor a Moszkván nem hurokban fordult. Azóta változott? Mert hogy a videó felirata szerint mindkét végén hurokban fordul.
@nyelv-ész: A Szt. János Kórháznál van a végállomása, ahol a 18-as egykori hurokvégállomásában fordul.
@maestro1: Á, tényleg! Régebben nem ment el odáig, azért nem ugrott be.
jó video!

miért kéne beszüntetni a hurkot? lassan már kuriózumszámba megy, zöld felület pedig így is van a közepén.
@Rocko-: Gondolom, a kerületi önkormányzat előbb-utóbb értékesíti a területet jó pénzért. Nyilván nem a zöldterület a fő ok.
@nyelv-ész: csak nem nagyon tudja.
nem tudsz mit odaépíteni. plázának kicsi, ha nem lenne plazastop.
temető mellett sokmindenre nicns szükség, amire van, az meg már van ott. kisbolt, posta, cukrászda, kisebb szállók is vannak.
nem lehet ott mit építeni.
maximum valaki felhúz egy palotát, de hát kedves egészségére, ha egy villamosvégállomás tőszomszédságába akar házat építeni.
@Rocko-:
Összesen tizenkét évet laktam, nem is a Farkasréti térnél, hanem a Sashegy felső részén, azaz kb. három megállónyi távolságban onnan, de engem is rendszeresen fölébresztett az éktelen csikorgás a hurokban. Ez is ok lehet a megszüntetésére. Egyébként amíg az 56-os hurkozott a Moszkván, még kegyetlenebbül csikorgott, a hideg rázott ki tőle.
@Gergő77: ok lehet, de sztem orvosolni is lehet. csiszolás, kenés, más villamost odatenni.
@Rocko-: fizető parkoló is van?
Kudá igyot étá tramvály?
@Rocko-: Nem igazán. A Tatrák meg valamiért eleve csikorgósak, pedig elvileg a legjobban elfordulni tudó forgóvázuk nekik van. Ahogy valaki írja, a Moszkva téri 56-os hurkot is éjszakánként messze lehetett hallani, a sín meg úgy le volt csiszolva, hogy az inkább gyalulás volt. Hozzá lehet tenni, hogy odafent vannak karimakenők, bár nem tudom, mostanában töltik-e őket, de régen jött belőlük a trutyi, ami egy idő után megtelt ezüstszínű fémreszelékkel. Én is imádom a hurkokat, de szükség nincs rá, koptat kereket, sínt, hangos, igazából nem nagyon lehet megindokolni, hogy miért jó, hogy van, hiszen odafent még pótkocsis nosztalgiaszerelvények fordítása se várható...
Szerintem ami hurok maradt, azt már ne bontsuk el. Kivétel a Moszkva, ott zavaró a rozsdás hurok. A Farkasréti forduló használható fejvégállomásként is, szóval nem kell megszüntetni a hurkot, csak simán nem használni :) A János kórháznál nem vészesen szűk, az maradhat. Van még a Gubacsin, meg a MÁV telepnél, azok sem hinném, hogy sok embert zavarnának.
@Hamster: akkor ez most se megoldott kérdés? Neked vannak videod az újonnan épült vonalakról, azokban van hurok? ott milyen a helyzet?
@Rocko-: Hát, a csehek néha például akkora sugarú hurkokat építenek, mint egy fél kerület :) De az új villamosüzemek gyakorlatilag mind fejvégállomásoznak, kétirányú járművekkel.
Nahát, ez kedves volt tőled.Kicsit nosztalgiázhattam.
Nagy kár, hogy a volt 58-asról már nem készíthettél videót;az még közelebb állt a szívemhez.Az igazi vadregényes vonalon közlekedett, a gyönyörű állomás-épületekről nem is beszélve.
Öööö, Hamster! A Tatrák az utasforgalomban nem a 41-es (akkor még rövid) vonalán mutatkoztak be? Csak mert eleve a budafoki kocsiszínbe (alias Albertfalva Forgalmi Telep) rakták le őket a vonatról, és arrafelé is futották a tesztköröket.
Szép vonal, az egyik legszebb Budán. Meg amúgy is. Az 58-ast meg vissza kell építeni, nincs mese.
@OkoskaTo:rp: Futópróbázni mehettek a Kamaraerdő felé, de utasforgalomban tényleg az 59-esen kezdték az ipart. Direkt odamentem, amikor először lehetett velük utazni. Eleinte egyirányban voltak csatolva, hogy kisebb utasforgalomnál bontani lehessen a szerelvényt, de ezt később megszüntették (vélhetően, mert a 61-esen, ahová másodikként kerültek, mindkét végállomáson visszafogás volt).

A magam részéről sajnálom a vonalhosszabbítást, mert ez volt jószerivel az egyetlen viszonylat, ami 1910-óta változatlan számot viselt. (Kis jóindulattal még a 28-ast lehet ilyennek nevezni a pesti oldalról.)
@OkoskaTo:rp: Ott "csak" próbáztak, a két protó már '79-től, de 1980. február 1-től az 59-esen csúcsban csak kétkocsis, azon kívül egykocsis Tatrák voltak*, márciusban pedig a 61-es Tatrásodott következőnek (ott ICS-k voltak előtte). A 41-esen maradtak végül a legtovább a kéttengelyesek (meg a 10-esen az ikrek), az utolsó augusztus utolsó napján állt be a kocsiszínbe.

*egykocsis T5C5: villamosok.hu/kocsik/4043.html
kétkocsit Tatra, egyirányúként csatolva, mert akkor még a Moszkván is hurok volt ugye: villamosok.hu/nza/tatra/4023.jpg
@¿Qué tapas hay?: A korabeliek szóbeli visszaemlékezései szerint a személyzet egy része nagyon nem csipázta , hogy csatolgatnia kell a szóló kocsikat az 59-esen (fent Farkasréten), ezért jó kelletlenül csinálták, hamar leamortizálva a csatlásokat. Ezután inkább maradtak a csatoltan járatásnál.
@Modor Tibi: Special turistaként az 56-os, alias északi 61-es érdekesebb, de azért a villamosmániásoknak az 59-es is tartogat érdekes részeket. Amúgy ha Prágában lennénk, lehet, hogy nem érne itt véget a vonal, hanem egy bazi nagy viadukton folytatódna Gazdagrétre, hogy a lakótelep ne csak a Budaörsin át legyen kapcsolatban a várossal. De szép is lenne :) Amúgy állatólag régen tervezték a folytatását a Széchenyi-hegy fele, de sose néztem utána, meddig jutottak. Ugyancsak volt egy másik villamos is tervben, ami valahogy a Nagyszőlősi úton vágott volna neki a hegyoldalnak, és arról szlalmozott volna fel Farkasrétre. Na, az tiszta Svájc lenne, ha megépült volna. (aki pontosabbat is tud fejből, vagy kéznél van doksi, ne kíméljen a részletekkel, mert meg se épült sínekből nem vagyok a legjobb)
Moszkván régen hurokban fordult. Onnan indult ahol most a 6-os megállója van. :-) Emlékszem még rá gyerekkoromból. Amúgy csikorog, mindig is csikorgott, ahogy fordul lent a Kis Fecón (Márton Áron tér)!!! Hozzánk felhallatszik..kb 1 km-re lakom a végállomástól..Az én kedvenc vonalam! Olyan kis hegyi járat!
@Hamster: Akkor anno csak illegálisan szállhattunk fel rá. :) A 4000-4001-es kombóra emlékszem; akkoriban eléggé szájtátós modernség volt a 9/47-es vonalán közlekedő UV-k és a fapados [1000-es, ill. 1900-as], stafétabotos 41-es/43-as után.
Az ötvenes évek derekán (haj, de régen volt!) udvaroltam egy szép, fekete hajú kislánynak, aki a Denevér úton lakott. Akkor rendszeresen jártam ezzel a "hegyi" járattal. Emlékezetem szerint ezres sorozatszámú, szóló kocsik voltak, amelyek sínfékkel voltak felszerelve. Kár, hogy nem tettek be egy képet erről a régi villamosról!
@cucurbita pepo: az annyira régen volt, hogy akkor még a 61-es is körbement a Moszkván, meg a 4-6-os is. Kamaszkorom legszebb villamosozása :)
@Kicsi Kacsa: A 61-es valamikor a hetvenes évek elejétől nem ment körbe, hanem megfordult nagyjából ott, ahol pár évvel ezelőttig. Ezután az 59-es még mindig bőven körbement, a 4/6-ossal és az áthaladó 18-assal együtt.
@Hamster: még akkor ment körbe, amikor nem az ICS-k voltak, hanem 2 UV(?) összekapcsolva. Emlékszem rá, többször körbezötyögtem vele ifjúkoromban. A Villányi úton nőttem fel, a 61-es életem része volt :)
@Hamster: igazad van, még általánosba jártam, amikor lecserélték a modern ICS-re a régi villamosokat. Az bizony 74 előtt volt.
@Tommi: a 61-es messze nem ilyen hosszan megy emelkedőn, bár látványra az alkotás dombi púp az nagyobb.
@Kicsi Kacsa: Nem a típussal van összefüggésben, hanem hogy a hetvenes évek elején megszűntek a Moszkvás déli oldalán, a Széna-Déli útvonalon áthaladó viszonylatok (18-as és a HÉV-alagút építésének idejére a Császárfürdőhöz vitt 57-es), és onnantól volt hely a 61-esnek ott visszafogni és bevárnia az indulását. Ez 73 elejétől volt, de a 61-es már 70/71-től beICSződött.
@Rocko-: a legmeredekebben sztem a 19/41 megy a Lánchídnál. néha az is csoda, hogy egyáltalán ki tud kecmeregni valahogy onnét :)
@Rocko-: Nekem a 61-es azért jutott eszembe, mert sokat jártam vele tavaly Hűvösvölgybe. Lehet, hogy nem olyan meredeken, de azért elég szép szintkülönbséget küzd le. ;-)
@Hamster:

A Rácz Aladár út lett volna a nyomvonal. Eddig jutott a projekt.

Volt vita, hogy adhéziós, vagy részben fogaskerekes legyen, ám végül csak a nyomvonal kijelöléséig jutottak.

Salamin András, Buda-hegyvidéki vasutak könyvében olvastam róla.
Hurok kontra fej:

Egy időben nappal hurokban fordult, majd este és hajnalban visszafogott.

Pont a zaj miatt.
@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn: A Rácz Aladár az egyik a sok olyan utca közül arrafelé, aminek se eleje, se vége, csak úgy van itt is, meg ott is... Azok egy leendő egységes nyomvonal részei? Mondjuk nem ez a legrosszabb ilyen utca arrafelé, érdekes lehet postásnak vagy taxisnak lenni ott :)

Asszem a Brassó utcáról hallottam, hogy a Budaörsitől az kanyargott volna fel az Érdi úthoz, és esetleg ott lett volna villamos, arról nem ír ez a könyv? Sajnos csak egyszer láttam, akkor meg pont nem volt nálam pénz, hogy megvegyem, pedig érdekesnek tűnt.
@Hamster: mondjuk én nem vagyok turista, de most hogy mondod, az 56-os is gyönyörű. A Fasoron kiskorunkban bizony néha tujáztunk is rajta.

És persze az erzsébeti, egyvágányos járatok is klasszikusak. Na de előbb vissza az Erzsébet hídra, Rákóczira, Bajcsyra, aztán jöhet a hegyi is :)
Nem éppen villamos, de meredek emelkedő Pesten is van, a Gödöllői HÉV ilonatelepi emelkedője több mint 100 ezrelékes, ennél nagyobb emelkedőt nehéz fogaskerék nélkül legyűrni. Mikor teherkocsik szabadult el a vonalon ott gyorsult fel annyira, hogy nem tudták se Cinkotán se az Örsön féksaruval megfogni. Rákosszentmihályon is volt egy szárnyvonal ugyebár ,ahol nagyon erős emelkedő volt. Ott állítólag a vonatok is annyira szenvedtek vele, hogy az iskolások azzal szórakoztak ,hogy leszálltak menet közben gyalog leelőzték a vonatot és visszaszálltak rá.
@Adani: "a Gödöllői HÉV ilonatelepi emelkedője több mint 100 ezrelékes"
Ne írjunk már zöldségeket, dehogy van 100 ezrelékes emelkedő ott! A neten keresgélve HáBénál is csak 35-öt találtam, "nagyvasútnál" az is elég komoly, de azért nem 100....
@Hamster:

A Brassó utca nem rémlik. De majd utánaolvasok.
(Nekem megvan a könyv.)

@Rocko-:
Maga a Rácz Aladár lett volna a nyomvonal.
@Hamster:

Rémlik egy HÉV-es film ott mondtak 100-at hozzátéve, hogy ennél meredekebbnél már fogaskerekű kéne. Hülyeséget ott is mondhattak.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: A mai Zsigmondy Vilmos u., Edvi Illés út, Törökbálinti út egy szakasza az 59-es villamos hosszabbításának volt kiszabályozva:

https://www.google.com/maps/@47.4822472,18.992342,3a,75y,288.96h,80.07t/data=!3m7!1e1!3m5!1sxWdKTBLMT_iWlPYQQNaoeg!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3DxWdKTBLMT_iWlPYQQNaoeg%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D350.51422%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i16384!8i8192

https://www.google.com/maps/@47.482144,18.9906607,3a,75y,150.7h,90.71t,1.45r/data=!3m6!1e1!3m4!1shEzE2woq53fpI8C-6TZ0yQ!2e0!7i16384!8i8192

https://www.google.com/maps/@47.4762273,18.9866865,3a,75y,216.83h,92.27t/data=!3m7!1e1!3m5!1s1-xjY02IZaUOrQjFVxVYjA!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3D1-xjY02IZaUOrQjFVxVYjA%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D252.7557%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i16384!8i8192
süti beállítások módosítása