Úgy gondolom, hogy az elmúlt tíz évben Magyarországon csak Szeged tömegközlekedése fejlődött példaértékűen. Új, alacsonypadlós villamosok az új, füvesített pályájú villamosvonalon, felújított trolik az új és felújított trolivonalakon, modernizált és bővített kocsiszín, plusz egy rakás nosztalgia jármű... a szegediek valószínűleg nem is tudják, hogy mennyire pozitív irányba lógnak ki a káeurópai átlagból! Persze ott se ment minden elsőre, fennakadások nélkül, de azért ha körülnézünk... hát... én budapestiként bizony elcserélném a négyes metró lassan tíz éve tartó remek "ideiglenes" megoldásait, no meg a sok éve tartó konkrét turkálásokat (Körtér, Kálvin tér, Baross tér) arra az intervallumra, ami alatt Szeged vágányzata és csomópontjai megújultak! Vagy azt, hogy ott már csak nosztalgiaként van ZiU trolibusz, itt meg még tucatjával járnak. Más méretek, más stílus, de a Tisza Lajos körúti tömegközlekedési sávról, vagy a Széchenyi téri füves pályáról hamarabb eszembe jut Svájc, mint a pesti Nagykörútról vagy a Széll Kálmán térről :-/
Március 3-án a 2-es villamos megnyitójára mentem le, de ezen túl kocsiszín- és troligarázs látogatás is volt, szóval most van pár mutogatnivaló képem. Aki pedig végigkattintgatja a szövegben levő linkeket, az elmúlt 10-12 év változásait is végignézheti - szerintem látható a pozitív változás:
Ez megy most