A tegnapi posztot folytatnám, kis kedvenc 2624-esemre koncentrálva. Számomra irtó érdekes volt, hogy végre hegyipályán is megtapasztalhattam az öreg gépet, mert ez az, ami a legközelebb van ahhoz, amilyen az 59-es vonal volt a régi időkben. Van ugyan egy teljesen autentikus villamos a szentendrei múzeumban, az 1000-es, ami konkrétan is jár(hatot)t itt, de az egyrész nincs forgalomképes állapotban, másrészt a nagy tengelytáv miatt nem engedik közlekedni a jelenkori (a három évtizeddel ezelőttihez képest itt-ott átépült) vágányhálózaton. A 2624-nek viszont kisebb a tengelytávja (mert kisebb az egész tuja), van sínfékje, biztonsági fékje, ergo elmehet bárhova. És szerencsére el is megy :)
Szépen felkúszott Farkasrétre is, miért ne tette volna! Persze volt motorhangja rendesen, de ilyen ez a régi technika - az 59-es pedig tényleg hosszan meredek, ahogy az 1:28-tól elég jól látszik is.
Lefelé még érdekesebb volt: a nagy lejtőn gyakorlatilag végig villamosfékkel gurult a kocsi, ami fogalmazzunk úgy, hogy az autós motorfék helyi megfelelője. Jellegzetes hangja volt, nem kimondottan halk. Közben elkapható volt az, ahogy ívbe állt a kocsi: nyikorog, oldalra mozdul, megy, nyikorog, oldalra mozdul - négyszögletesíti a kört. A végefelé pedig némi légfékezés is hallható, egy kis elfékezéssel :)
Van valaki, aki emlékszik még, hogy milyen volt az 1000-esekkel lejönni az 59-esen (lásd a fentebbi képet), esetleg akiben nosztalgikus érzéseket keltettek a videók? Ez nekem teljesen kimaradt, - emlékeim szerint legalábbis - csak az 56-oson utaztam a típussal.
Ez megy most