Az utóbbi másfél évben szerepeltek itt hosszabb-rövidebb szösszenetek ausztriai vonatfotós túrákról, most egy kicsit bővebb összeállítást ajánlanék a figyelmetekbe. A videók biztosan ismerősek lesznek, talán pár kép és vélemény is, de a téma szerintem megérdemelt egy külön weboldalt:
Vonatnézőben Ausztriában
2013.10.29. 15:00 :: Hamster
18 komment
Címkék: utazás ausztria vasút hampage
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
miért kerül középre mozdony?
Rekawinkel Robertwinkler rokona?
Wunderbaum felé nem jártatok?
miért rókázták le a vonatokat?
Gondolom csoportosítják, máskor meg ahogy jönnek, illetve bizonyos küldeményekhez kell védőkocsi. Mi zavarta a szemed? :)
"miért kerül középre mozdony?"
Középre? A Railjet+IC kombóra gondolsz? A RJ ugye ingavonat, a vezérlővel előre is elvan, a Taurus hátulról tol, ahhoz hozákapcsolták a "régimozdonyos" IC-t, ahol a mozdony együtt dolgozik, utána jönnek a kocsijai. Igazán "középen a mozdony" felállást Svájcban lehet látni:
www.youtube.com/watch?v=bjZDvhHDq5w#t=2m38s
És végülis tökmindegy, ha vezérlő van elől, és a közte és a mozdony közti kocsikon átmegy a vezérlés, nem? Az csak nálunk van, hogy vettek kelet-német használt kocsikat, vezérlőket is, átalakítottak hozzá V43-asokat, aztán volt valaki keréktörés, ami után letiltották, hogy a vezérlőket vezérlőként használják, így csak bicikliszállításra jók, az átalakított Szilik meg mindenféle más vonatokat húznak, akár terhet is. És senkit nem rúgtak seggbe emiatt.
hát hogy nem sorrendben van: 4 szimpla kocsi, 6 "tejes", 8 teher, 3 autószállító, hanem hogy egy ilyen, három olyan, megint egy ilyen, 4 amolyan, megint egy ilyen. ami logikus lenne, ha állomásonként lecsatolnának mindig a végéről, mert oda épp az kell. tehát exhas: budapestről pécsre megy vonat, és budafokon lekapcsolják az utolsó 3 autószállítót, aztán százhalombattán a két tejest, aztán dunaújvárosban 2 autószállítót, és így tovább.
ezért kérdeztem.
"Középre? A Railjet+IC kombóra gondolsz?"
www.youtube.com/watch?v=sXGb5Q9ux0Y#t=17
erre, 0:15-nél. nem hiszem, hogy olyan nehéz lenne a vonat hogy a hegyekben kell az extra vonóerő.
www.oebb.at/de/Services/Zuege_und_Ausstattung/Unsere_Zuege/OeBB_railjet/
(Arról nem is szólva, hogy egy "UNIX evangelista és Certified Doubleclicker" gépén mit keres a Windows, de ez nem egészen idevágó téma.)
"mit keres a Windows"
Itthon nem dolgozni akarok, hanem gyorsan és egyszerűen csinálni a dolgaimat. Az X nekem a Gnome/KDE harcnál elveszett, a kompatibilitásnál mindig volt egy "ha..., de kivéve...", és egyszercsak azt vettem észre, hogy egy Windowsra felpakolt Cygwinnel sokkal többet érek, mintha a linuxomat próbálnám megpatkolni mindenféle szarral, hogy menjenek rajta a windows világban megszokott dolgok. Jó, nincs ingyen, de legalább van kit szidnom, ha valami szar, és van support (ami nem azonos azzal, hogy tedd fel a 3c905 helyett a 3c985 drivert 0.98.n+1 béta patch-csel, és küldd el a dumpot). Igaz, hogy életem első linuxos problémáját annak idején Linus is ingyen debugolta mailben, nem is tudtam akkor, hogy ez mekkora dolog. meg később Donald Beckerrel is leveleztem. Tulajdonképpen akkor még k jó support volt linuxhoz :)
Ez megy most