Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (99) autók (88) bach (5) badacsony ms (5) balaton (158) balatonföldvár (5) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (40) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (959) budapesti pillanatok (51) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (330) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (57) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (12) emlékek (46) énblog (553) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (10) évforduló (13) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (75) gibson (10) gigant (5) gitár (39) gmap (21) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (148) hajtóművek-motorok (7) hampage (429) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) heviz ms (6) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (10) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (14) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (7) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1070) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (7) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (17) konstal (8) körtér (8) közlekedés (440) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (131) motorkerékpár (5) mozdonyok (28) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (10) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (242) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (25) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (122) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (123) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (39) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (11) szavazás (6) szczecin (7) szeged (40) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (239) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (70) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (6) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (493) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (438) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (535) városkép (111) városliget (10) varsó (7) vasút (617) vasútállomás (6) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (945) villamos (851) vitorlás (10) vízibusz (21) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (347) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Megkésett búcsú a kettes metró szovjet szerelvényeitől :)

2013.12.27. 07:00 :: Hamster

Nagyon belejöttem az utólagos oldalkészítésbe: a ZiU-búcsú és a villamosüzem 125 évének ünneplése után egy újabb olyan beszámolót is megcsináltam, amit korábbra terveztem: a kettes metró szovjet szerelvényeinek kivonásáról szólót. Az más kérdés, hogy ezt a projektet direkt csúsztattam, pont az új generációval kapcsolatos problémák miatt. Megkérnék mindenkit, hogy ne ide öntse komment formájában a váltással kapcsolatos, pláne politikai véleményét - én csak a búcsú előtti állapotokat akartam megörökíteni, az öreg kék gilisztákat, amik gyerekkoromtól idén júniusig meghatározták a vonal képét:

Generációváltás a kettes metrón: búcsú a szovjet metróktól
A szakmai részleteket gyerekkori emlékekkel pótolva :)

21 komment

Címkék: budapest metró tömegközlekedés hampage

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr415700553

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A harmadik fenyszoro nem a tolatasi muveletek miatt van?
A baloldali "ködlámpára" gondolsz?? Ha igen, akkor a válasz: nem, mert az direkt a 3. sínt, azaz a "kakaósat" világította meg azért, hogy a sofőr láthassa, ha van rajta valami nem oda való és még idejében megállíthassa a szerelvényt... Hamster, a "Barbie" kocsikról miért nem tettél fel egy fotót, főként arról, amelyiken középen futnak a 2x20W-os fénycső armatúrák?? Azért azok abszolút vállalhatóak lettek a "Barbiesodást" követően, még fok-gyemet is kaptak, meg úgy alapvetően igényes lett a "ráncfelvarrás"...
Telhetetlen ON:

Hát a vízipók?

Telhetetlen OFF.
A legrégibb budapesti kocsik (100-102) 1968-ban készültek. Én ugyanis egyszer még amikor forgalomban voltak megnéztem a gyári táblájukat, most már nem mernék azért 100%-ra megesküdni, de én erre emlékszem.
Még valami, láttam Szent-Péterváron olyan metrót, amin van védelem az ellen, hogy az ember be tudjon esni a két kocsi közé:
transphoto.ru/photo/642065/
@KissGecihuszár: Na de a harmadik sín elég sokszor átugrik a másik oldalra, akkor nem számít, csak amikor itt van?

" a "Barbie" kocsikról miért nem tettél fel egy fotót, főként arról, amelyiken középen futnak a 2x20W-os fénycső armatúrák??"
Ezt most nem értem. Barbi kép több is van fenn, de azokon nincs fénycső.
@retekblog: Szerintem kocsiszínben voltak, nem láttam őket már jó ideje akkor (a Tamarát korábban hivatalosan is leállították tán). Azt tudom, hogy 2012 végén átvitték őket a Kőér utcában, de többször elment mellettem a vonal a fotózásokkor, és egy Vízipók se jött. Nyilván lefotóztam volna, ha jött volna.
@ruba: Jó durván néz ki, nem finomkodtak vele, erről akkor is lepattansz, ha lendületből futsz neki.
Engem, mint öntudatos fogyasztót az alstomoknál 2 dolog zavar:
1. nem kék :) (mondjuk én nem értem, miért nem lehetett kékre festeni)
2. nem mindegyikben van kapaszkodó
@Hamster: Gondoltam van régről a tarsolyban róla képed. De csak kötözködtem, na. remek kis összeállítás volt.
@ruba: Igen, ott jobban is fogy a vodka.
@Trónkövetelő: Amelyikben van kapaszkodó az is csak tesztjelleggel, az önkori egyik gyűlésén döntöttek erről a nép kérésére.
Adalék a szockó BKV-emblémához: 1-2 éve még találkoztam egy szerelvénnyel, melynek ablakaira az alábbi matrica volt ragasztva: "Tájékoztatjuk utasainkat, hogy 1986 január 1-től a BKV járművein csak előre váltott jeggyel lehet utazni". Én retró-metrónak hívtam... Még az is lehet, hogy megvan, mert a 3-ason mentem vele :)

Az első szerelvény a faberakásaival mély nyomot hagyott bennem, nagyon tetszett anno!
@Hamster: Keresgélj, egész biztosan találsz narancssárga kapaszkodós, fok-gyem kijelzős, középen futó 2x20W-os fénycsöves Barbie szerelvényt, melynek az elején dettó fok-gyem végállomás kijelző is van, illetve 5, vagy több? db fényszóró...
Az nagyon hardcore!!
@KissGecihuszár: Az nem Barbi, hanem Vízipók, és nem átalakítás, hanem így jött, utolsónak:
www.regionalbahn.hu/2012/12/vizipok-csodapok.html
(meg nem narancsszínű a kapaszkodója)
Meggyőződésem volt, hogy azok a vaskampók lépcsők.
A kampók tényleg beesésgátlók, de elég barbár (oroszos) megoldás. A homlokfal tetején Moszkvában biztos volt/van tábla, Budapesten nem emlékszem biztosan. A harmadik fényszóró a peron által árnyékolt részt hívatott megvilágítani, mivel egyedül a Pillangó utcánál (a felszínen) van szélsőperonos megoldás. Moszkvában csak négyszemű 81-ek, később "Vizipókok" (azok 81-717.5 ill. -714.5 számozásúak voltak) a kétszemű változatok csak exportra készültek. A négyszeműek kizárólag a 2-es vonalon jártak alaphelyzetben. Összességében ezek a kocsik nagyon elavultak, de kiforrott, strapabíró típusok. Nem véletlen, hogy a világ egyik legnagyobb hálózatán is megállják a helyüket.
@Trónkövetelő: Szerintem is kékre kellett volna festeni. Engem zavar még a huzat (mintha nyitott ablakokkal közlekednének) és a csuklóknál az alacsony belmagasság. De kifejezetten tetszik a csöndessége (már amikor nem zötyög) és, hogy minimális a lyuk a peron és a kocsi között.
@ruba: Szerintem (még inkább emlékeim szerint) 1966. De ezen nem érdemes összeveszni. Szerettem a protókat még eredeti állapotukban, sokkal mívesebbek voltak, mint a sorozat EV3.
@¿Qué tapas hay?: Hát igen, írtam is, hogy azért esküdni nem mernék rá, lehet, hogy 1966-ban készültek:). Igazából ha jól tudom a 100-as ki van (ki lesz?) állítva a szentendrei múzeumban, ott el lehetne dönteni a kérdést, de ezen tényleg nem veszünk össze.
Egyébként van videóm Kijevből egy olyan metrószerelvényről, amit az 1960-as évek második felében gyártottak. Azt konkrétan persze nem tudom, hogy a videóban látható kocsit mikor gyártották, de azt tudom, hogy ennek a típusnak, ezen a vonalon a 60-as évek második felében gyártott kocsijai közlekednek.
www.youtube.com/watch?v=2dXjpwm1f2g
@ruba: Erről a kijevi videóról jutott eszembe, hogy a megállók előtti röpke pitch black bizony hiányozni fog. Meg a cicilámpa. Más egyéb nagyon nem.
@Alonso Mosley FBI: Én tegnapelőtt utaztam egy olyan metróval, amin ott volt az előreváltott jegyről szóló plakát. Úgy emlékszem, a 281. kocsi volt.
A 8 Ft-os jegyről szóló ragasz viszont tetszik, ilyet élőben nem láttam.
süti beállítások módosítása