Az 1-es villamos Fehérvári útra bekötése miatt hónapokra kettévágott 41-es villamos - a hasonló sorsra jutott 47-es mellett - egy időre "beTatrásodott": a szigetüzemként funkcionáló Budafok kocsiszín a bontástól délre csak T5C5-ket adott ki a vonaltöredékekre.
Persze a 41-estől nem idegen a csehszlovák típus: a hetvenes évek végén itt próbálgatták őket először, mert az egykori törökbálinti HÉV maradványán nem állt fenn a veszély, hogy az addigi budapesti villamosoknál húsz centivel szélesebb jószágok elakadnak valamiben.
1984. szeptember elsejétől aztán le is váltották az utolsó ezreseket - '88-tól azonban ismét eltűntek, hogy helyüket UV-k vegyék át. A fura visszafele lépésről azóta van, aki azt meséli, hogy az áramellátás miatt történt, tudniillik a cseh masinák induláskor túlterhelték a nem túl acélos rendszert, megint mások szerint viszont csak átszervezték a város kocsiállományát, és máshol volt rájuk szükség (az akkoriban csak a kocsiszín melletti deltavágány és Kamaraerdő közt közlekedő viszonylaton alig pár kocsi pörgött - ezek átmentek a 36-osra).
E héten azonban megint eltűnnek a kockatatrák, helyüket vágányjavítgatás, majd hétfőtől az eredeti állapotba visszatérő dél-budai vonalhálózat veszi át - tehát megint ICS-k járnak majd rajta. Ennek "örömére" itt egy videó görbe síneken bukdácsoló T5C5-ökkel, illetve a kelenvölgyi mini-állatkert néhány lakójával. Vajon a csüngőhasú malac neve tényleg "Töpörtyű", ahogy az ott táborozó gyerekek kiabálták neki? :)
Ez megy most