Wuppertal igazán nincs messze Kölntől, de valamiért soha nem látogattunk át oda - idén pótoltam ezt a hiányosságot. Két dolog lepett meg a függővasúttal kapcsolatban: az egyik, hogy bár száztizenvalahány éves, elég dinamikusan halad, nem műemlékhez méltóan; a másik, hogy ívek után mennyire beleng a jármű - ez utóbbi a videón is többször látható. További highlight: 2:15-nél a váltó. De inkább nem emelnék ki részleteket, tessék végignézni az egészet! :)
A wuppertali függővasút
2014.12.16. 19:00 :: Hamster
18 komment · 1 trackback
Címkék: közlekedés videó németország wuppertal csak egy videó
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Wuppertal utcáin 2015.02.20. 11:34:41
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kuriózum,meg látványosság,az konkrét,de egyébként számomra nem világos a létjogosultsága.Az állványzata baromi randa,sok helyet foglal el és elképesztő mennyiségű vas kellhetett bele és ezekért cserébe mi az előnye?
egyébként érthetetlen, hogy egy íly csodás eszközt kozsó hegy nem énekelt meg.
@46Laca:
Ugyan kérem, ez semmi.
Csau Bukarestben a Dâmbovița folyót levitette a föld alá, felette pedig a korábbi meder helyén egy betonteknőben ivóvizet folyattak át, a betonteknőt pedig babakék fürdőszobacsempével bélelték. Eredetileg is ez a csempe lett volna a lényeg, de rájöttek, hogy a Dâmbovița hol kékesfekete, hol sötétbarna vize mellett nem igazán érvényesült volna a dolog, ezért találták ki, hogy akkor leviszik a föld alá, és márpedig Bukarestben akkor is kékkel kicsempézett folyómeder lesz, ha kell, ivóvízzel. Csau ekkor úgy döntött, hogy a folyó alatti folyó alá kell még egy metró is. Meg is épült, a Bukaresti 1-es és 3-as metró a mai napig a kétszintű folyó alatt megy. Megéri ennyire elvetemülten gigantománnak lenni, hiszen ennek az egész őrületnek a helyreállítási költségei és munkálatai is hasonló méretűek lennének, mint az eredeti projekté, úgyhogy belátható időn belül nem fog rá sor kerülni, ráadásul a két metróvonalat évekre le kéne állítani stb-stb. Sajnos a szép kék csempék nincsenek meg, elvitte őket a víz az évtizedek alatt, csak a sima betonteknő maradt :)
en.wikipedia.org/wiki/Sydney_Monorail#mediaviewer/File:Sydney_Monorail_City_Centre.jpg
Aki lemaradt róla, már nem fog utazni vele.
Ez a wuppertali úgy tűnik, jobban kihasznált lehet, kétszer olyan hosszú, és nem körpályán, mint a sydneyi.
a német technikai innovativitással csak a franciák veszik fel a versenyt, igaz, a németek megoldásai általában működnek is :)
Működik a francia is, sőt igazából innovatívabbak sok szempontból mint a németek csak éppen a minőség, élettartam... :-/
Az angolokról sem szabad megfeledkezni a maguk 4 sínes metróhálózatával... ;-)
@SomiTomi: persze, hisz a kerék továbbra is cipeli a szerelvényt. az antigravitációs szerkezet teljesen más tészta. bár ha jobban belegondolok, akkor feje tetejére állított monorailről beszélünk. (esetleg egy gigatúlbiztosított lanovkáról :))
Ez megy most