A bejegyzés címéért ezennel elnézést kérek, de valamit kezdenem kellett azzal a ténnyel, hogy decemberi vonatfotós/videózós túránkon Ícé első helyszínnek Ács és Komárom közt nézett ki egy átjárót, majd a túra lényegi részét az osztrák fővárosban zártuk le. És volt egyfajta kezdet-vég tematika amúgy is, mert hajnalban azokat a vonatokat néztük meg Ausztria felé tartva, amiket aztán este a Westbahnhofon levideóztunk visszaindulás közben. Persze voltak bónusz fellépők is, például egy ráncajtós Ikarus csuklós, ami a napkelte utáni homályban tűnt fel a szántóföldek közt - vagy a Nohab-GM Alapítvány "élő nosztalgia" mozdonya, a Tizeske:
Persze a legérdekesebb jármű aznap oda- és visszafele is az Árpád - eredetileg Tas - sínbusz volt - a motornak jóféle hangja volt, amit sajnos reggel a szél, este pedig a t. publikum fújt el. Számomra ezen felül premier volt a Siemens "kamion arcú" új mozdonyát, a Vectront végre munka közben látni: Münchenben a gyár vágányain ugyan többet is láttam várakozni, illetve "hidegen" Ferencvárosban is találkoztam vele, de fotóm még nem volt róla. Mindezen túl megörökítettem a MÁV Nosztalgia Kft. tizennyolc kocsis (!) adventi különvonatát is, meg pár öregebb osztrák mozdonyt, mert azért ott se Taurus van :)
Ez megy most