Ha pici koromban az 58-as villamos zugligeti maradványainak látványa volt az "elveszett sínes" kulcsélményem, akkor az 1-es villamos a másik véglet, az épülő, modern budapesti villamosvonal. Halványan emlékszem még a keskeny Árpád hídon az autók közt csoszogó öreg tujákra, majd a 33V-vel (V, mint villamospótló) történő utazások "mikor érünk már át végre?" hangulatára: a hidat 1981 és 84 közt kiszélesítették, felüljárókat építettek a Flórián téren, minden fel volt ásva a Vörösvári úton, szóval épült a szép új világ, és közben azt emlegették, hogy nem hogy villamos, de gyorsvillamos fog majd járni Budáról Pestre. Akkoriban jelentek meg az "Újtátrák", melyek gyorsabbnak, és mindenképpen korszerűbbnek tűntek az akkori felhozatalnál, úgyhogy logikusnak tűnt, hogy ezek lehetnek azok a "gyorsvillamosok", amik majd az 1-esen fognak járni - nagyon vártam!
Aztán kiderült, hogy a gyorsvillamos csak gyors villamos, aztán már gyors se volt, majd a végén villamos is alig. Tavaly végre felújították, de akkor én már csak a déli hosszabbítást vártam:
Ismét Budán: az 1-es délen is átment a Dunán!
I-II. rész: az előzmények, és az építkezés képei a Fehérvári úttól a Közvágóhídig
Ez megy most