Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (931) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (413) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1018) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (521) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (842) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Budapesti nyugati kapufája, átépülőben

2015.06.09. 18:00 :: Hamster

Annak idején minden tanítási napon átmentem legalább kétszer ezen a helyen, manapság viszont jó, ha havonta egyszer van errefelé dolgom - és amekkora felfordulással jár a Budaörsi út bevezető szakaszának - az egykori Osztyapenkónak (elvileg t-vel kellene mondani, de annak idején csakazértse úgy mondtuk) - az átépítése, ennek tulajdonképp roppant mód örülök is.

img_7831.JPG

A gyalogos felüljáró arrébbköltöztetését annak idején bemutattam, és néha azóta is ránézek a csomópontra. Érdemes volt például megörökíteni az átmeneti állapotokat, amikor alapjában véve még minden a régi volt, de az egészet már körülásták, és erre a feltúrásra engedték rá a buszokat, gyalogosokat (néha ugyanoda, mert rosszul raktak le egy-egy korlátdarabot):

Áprilisban aztán már elkezdték az aluljárórendszer keleti felét csinálni. A kép készítése óta állítólag elvitték a felüljáró régi lépcsőjét, szóval gondolom a látkép megváltozhatott :)

img_8848.JPG

Ebben a felállásban a legszebb az volt, hogy a buszmegállót arrébb tették pár száz méterrel, az odavezető utat pedig az ellenkező irányba kerülve jelölték ki, aminek köszönhetően persze a gyalogosok mindig átvágtak ott, ahol nem kellett volna. Mert ugye papíron lehet, hogy jól néz ki, hogy százötven méter helyett gyalogoljanak négyszázat (meg még százat a még távolabb helyezett megállóhoz), mert úgy biztonságos, a valóságban azonban az emberek sajnos nem szórakozásból, szabadidejükben gyalogolnak...

Mivel ez a videó is másfél hónapos, asszem lassan ideje lenne megint elnézem ide, hátha azóta már a másik oldalon dolgoznak...

12 komment · 3 trackback

Címkék: budapest videó építkezés xi.ker osztyapenkó

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr837522916

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az Oszt(y)apenkó hűlt helye - elkészült 2016.07.07. 00:39:58

A múltkor még csak a gyalogoshidat "sirattam", azóta viszont elkészült a nagy mű. Nem tudom, autósként milyen, de gyalogosként, tömegközlekedőként eléggé visszásnak találom a változásokat. Konkrétan csak azért, hogy az aluljáróhoz odajussak (azaz még n...

Trackback: Az Oszt(y)apenkó környéke a hetvenes években, fentről nézve 2016.05.22. 23:55:57

Jó másfél-két éve nem néztem rá a Fortepanra, úgyhogy amikor nemrég mégis megtettem, egyből ott is ragadtam előtte. Mivel a számomra kimaradt képeket sorban végignézni nagyjából lehetetlen lenne, címszavakra, helyekre kerestem rá, így kerültem a mostan...

Trackback: A híd, ami már nem köt össze 2016.05.22. 23:31:41

Volt törzsfelhasználóként igyekeztem figyelemmel kísérni, hogy mi történik az egykor Oszt(y)apenkónak nevezett városi káosz-fókuszpont környékén. 2015 márciusában izgalommal figyeltem, ahogy a gyalogos felüljárót arrébb tették néhány méterrel - arról v...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nagyjából most is ugyanígy néz ki, csak már elkészült az aluljárók födémje. A híd régi lábait tényleg elvitték, arra mondjuk nem emlékszem, hogy minek volt útban.
Én minden nap járok erre, úgy megszoktam már, mintha mindig ilyen lett volna...
@SomiTomi:
De csak a keleti oldali két kijárat készült el. Ahogy meg tudtam figyelni, eléggé érdekes technikával készültek: először belevájták a földbe a majdani falak helyét, aztán a földben húzódó keskeny, mély árkokat kizsaluzták, kiöntötték betonnal, oszt most meg a födém alól hordják ki a földet. El nem tudom képzelni, hogy a túloldalt mi lesz, a terveken úgy láttam, hogy a volt autókereskedés és az ÖMV-kút a McDonald's-szal marad, tehát akkor a mostani úttest helyén kell megcsinálni az alagutakat, tehát először is egy ideiglenes terelőutat kell csinálni a mostani fő útpályától keletre aztán, ha a túloldali alagút is megvan, meg kell építeni a végeges utat. Remek lesz :)
Köszi, nagyon jó, várom a folytatást! Rengeteget járok erre, de kocsiból nem tud az ember figyelni, a Budaörsről jövő buszt, mint írtad, eltérítik, így onnan csak a fal látható.
@Trónkövetelő: Igen, azt én is megfigyeltem. Ami még furcsa nekem, hogy milyen magasan van a beton teteje a mostani úthoz képest.
Amúgy lehet, hogy ezt a felét megcsinálják teljesen, kvázi végleges úttal, és aztán helycsere. Munkagépek felássák a másik felét is, az autókat meg terelgetik az új részen. Kíváncsi vagyok, hogy fog ez zajlani.
@Trónkövetelő: Szerintem ez nem furcsa megoldás, ez a bevett, egyszerűbb, mitn ásni és tartani a falat közben. Így épültek az M4 megállói is tuladjonképpen, bár ott nem fedték be, mert akkor a felszínen mehetett volna az élet, és nem lett volna olyan kényelmes az építőknek, ami az elsődleges szempont (ugye mindenütt azért zárnak le sok sávot rögtön az elején, hogy legyen hol parkolniuk). De a Savoya Parkba ereszkedő villamos felüljárója is viccesen nézett ki, mielőtt elhordták a földet:
hampage.hu/kozlekedes/fehervari4/03020013.jpg
Az első videó elején nagyon durván füstölt az a busz...
@NAR: Az por. Amit ott felástak, felhordtak a teherautók, odafújt a szél, lepergett a platókról, stb... Szintén vicces volt, hogy az akkor még a régi helyén levő megállóból az errefele vezető gyalogosfolyosó (a korábbi járda már fel volt ásva) csak úgy rávitt a Rimaszombati út/Balatoni út torkolatáBA, ahol az említett teherautók és buszok kanyarogtak. A gyalogos az nem ember, annak a biztonságára, komfortjára nem kell odafigyelni... :-/
"a valóságban azonban az emberek sajnos nem szórakozásból, szabadidejükben gyalogolnak..."
már mióta ezt mondom. elmondtam nem egyszer, a belvárosi gyalogosbarát dumával kampányolt átalakításoknál is, és elmondom most is.
bullshit.

egyébként érdekes látni a változást, kösz a poszt!
@Rocko-: "kösz a poszt"
Ez nem a napirajz, tessék rendesen ragzani! :)
@Hamster: köszöntem a posztót! :)
@Rocko-: Bájduvéj nem semmi, hogy a miskolci bejegyzés két nap után (se) 300+ lájknál tart, a budapestiek meg nulla és harminc közt szoktak maradni. A miskolciak ennyivel lokálpatriótábbak, vagy a budapestiek megszokták, hogy lájk nélkül mindent eléjük raknak? :)
@Hamster: erről az urbanistát kérdezed. :)
süti beállítások módosítása