Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Modernizálás: vissza 1984-be :)

2015.06.27. 18:00 :: Hamster

A 41-es villamosról viszonylag gyakran írok, általában délutáni/esti kikapcsolódás jelleggel. Régebben a járművek miatt mentem oda, mostanában inkább a hangulat okán, hiszen kevés helyen van közvetlen átszállási lehetőség (a lehetőségnél meg is szoktam maradni) villamosról lóra (kecskével és csüngőhasú malaccal megtámogatva).

img_0262.JPG

Mostani látogatásom apropója az volt, hogy típuscsere történt: a Ganz ipari csörömpölők helyét átvették a csehszlovák konfekcióvillamosok. Volt már ilyen, többször is, de ez most nem ideiglenes változás - pontosabban fogalmazzunk úgy, hogy nem átmenetinek van tervezve. Ősztől elkezdenek járni a CAF-ok a városban, régebbi kocsik helyét átvéve, a Lánchíd aluljáróját pedig már szélesítik, hogy ne csak Ganzok férjenek át biztonságosan rajta - addig a 41-es úgyis csak a Clark Ádám térig jár, aztán pedig mehet a Batthyányig, Óbudáig, vagy ameddig épp készen van a Fonódó. Szóval valószínűleg maradnak a Tatrák itt.

img_0170.JPG

Fontos megjegyezni, hogy a zajos, ugráló-csattogó Ganzok kicsit halkabb, kevésbé ugráló-csattogó Tatrákra cserélése nem az első minőségi upgrade, ami a csehszlovák járművekhez köthető a 41-esen: 1984-ben ugyanezzel a típussal cserélték le az addig itt járó kéttengelyeseket! Mi több, 1979-ben itt kezdték tesztelni a prototípus szerelvényt, majd a sorozatgyártott példányok is Budafok kocsiszínbe érkeztek, és itt lettek lepróbálva  (aztán másutt kellettek, így '88-ban jöttek az UV-k, majd 2007-ben a Ganz csuklósok). A fenti kép idilljét amúgy balról nem random törmelék szennyezi, hanem épp lomtalanítás volt Rózsavölgyben...

img_0214.JPG

Ami az átlagosnál szomorúbbá teszi a dolgot (az egész külső részre jellemző pályaállapotokon túl), az az, hogy a villamossal párhuzamosan futó patak alámosta a töltés egy szakaszát, emiatt az utolsó megálló és a végállomás közt egyvágányozás van (az egyik irányba menő villamosnak be kell várnia a másik irányba menőt). Tulajdonképpen egy kitérős-egyvágányozós vonal önmagában még nem ördögtől való - Drezdában, Szegeden és számos más helyen teljesen jól együtt tudnak élni vele -, de nem nagyon látszik, hogy újraépítenék a töltés érintett részét.

Persze videó is van: érdemes megnézni a nyitó jelenetben a kocsik szitálását, majd az azt követőn, hogy mekkorát huppan az útátjáró után a tuja. Lenne mit reszelgetni ezen a vonalon :(

11 komment

Címkék: budapest videó képek tatra villamos

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr947568818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hogy van ez?
A minap még Ganz járt a 41-en, mégpedig az a néhány, amelyik fel van szerelve leszállásjelzővel, és külső ajtónyitóval. Távolról onnan ismertem meg, hogy 47, vagy 41-es. (A számok abból a távolságból már erősen hasonlítanak...)
Ezek szerint már nem kell stírölnöm, mi jön, ha Ganz, akkor kell, ha Tatra, akkor kihagyhatom.
Anno a Kamaraerdei Ifjúsági Parkban működött a XI. kerületi általános iskolák nyári napközis tábora. Oda szintén Tatra különvillamosok vitték a gyerkőcöket a Móriczról indulva. Én '88-ban jártam oda, akkor már ezzel mentünk, de volt kötődésem a környékhez és emlékszem, hogy még '93-ban is Tatra különvillamosok jártak ide, míg a menetrendszerinti villamosok UV-k voltak.
No igen, modernizálás címén az egyik múzeumba illő villamost lecserélik a másikkal. Mondjuk nekem a szag a problémám, valamiért nagyon büdösek szoktak lenni a Tátrák...
@Online Távmunkás: Nem a villamos a büdös, hanem bizony típusú, sörösdoboz-hegyeket cígölő többnyire díjmentes utasoktól.
XIII. ker-ben (Béke út, Fáy utcánál) egy vadiúj Tátrán kaptam életem első BKV-s csekkjét.
Már vártam, hogy legyen poszt erről a témáról. Azért '79-ben, amikor a kocka Opel Kadett még nyugaton is vadonatúj dolog volt, elég újszerűnek tűnhetett, nem?
@cso zsi: Lehet, hogy az a szag forrása, de a Tátrákon beleivódik a járműbe, míg a Ganz, a hannoveri és a Combino esetében nem.
@Online Távmunkás: hát nem tudom, szerintem a Ganzokon van büdös, a csuklók környékén nyaranta penetráns izzadságszag van. Ez több éve tartó megfigyelésem, ami járattól és törzsközönségtől teljesen független: ugyanúgy érezhető Budán a 19/41/47/49-esen, mint Pesten a 24-esen.
@sish:

"Anno a Kamaraerdei Ifjúsági Parkban működött a XI. kerületi általános iskolák nyári napközis tábora"

ez most is így van, az én gyerekeim is ott vannak most nyáron napközben
@wendizburger: Csak gondolom már nem különvillamossal (Tátra) viszik a lurkókat, mint a mi időnkben. Engem is azzal vittek még Mérkös (Mérnök Utcai Ált. Isk.) koromban.
süti beállítások módosítása