Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Fonódó: kezdődik!

2016.01.03. 19:00 :: Hamster

A budai felső rakparton a Batthyány tértől északra haladó villamos 2015 végéig csak egy volt a sok elveszett sínes emlékkép közt. Tudtam, hogy erre mentek Buda első lóvasutai Óbuda és Zugliget felé, tudtam, hogy régen több útvonalon is keresztezték a villamosok a Margit körutat, és azt is tudtam, hogy ez a szakasz a HÉV alagútjának építése miatt szűnt meg, holott az elővárosi gyorsvasút és a villamos nem voltak egymás "konkurenciái", hiszen effektíve másfele mentek, más megállókiosztással, más járatsűrűséggel, más sebességgel. Nekem mindenesetre már csak a 86-os busz jutott, amivel kapcsolatban leginkább olyan tapasztalataim voltak, hogy csúcsidőben a dugóban áll, csúcsidőn kívül meg sose jön. Az elmúlt hónapokban végignéztem, ahogy újraszigetelték a HÉV alagút tetejét, aztán megjelent a pálya alapja, majd a sínek, majd a felsővezeték, de így is egészen hihetetlennek tűnik, hogy Budapest belvárosában visszaépítettek egy olyan szakaszt, amit a 70-es években szedtek fel! Pedig visszaépítették, mert 2015. november 22-én végigmentek rajta a próbakocsik:

Nátriumlámpák sárgájában ázó próbajáratok a Bem rakparton
2015. november 22.

9 komment

Címkék: budapest város tömegközlekedés villamos hampage fonódó

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr758228400

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Éljen-éljen! Csak azt az északi irányú körút -> Frankel Leó ívet feledném. Amúgy is tudjuk, hogy állandóan nyűg van a szűk ívekkel (meg a nem annyira szűkekkel is) - sivítás, kopás, miegyéb. A villamosnak mindkét irányban a Török utcában lenne a helye, az autóforgalom megszüntetésével, és az autóforgalomnak pedig a Frankel Leóban, ahonnan két sávban lehetne jobbra kanyarodni a körútra. A rövid gumikerekűek kicsivel könnyebben veszik a 90 fokot.
@mauzi: Túl pesti vagy ehhez, amúgy, mint tősgyökeres maximálisan egyetértek veled. Semmit nem nyer a nagyérdemű a néhai 17-es átvezetésével a híd alatt (ráadásul bravúros egy pályával). Soha, senkinek sem hiányzott az a szakasz. A 4-es villamos megszűnésével a Szabó Ervinnél is megszűnt a forduló - eddig még jó volt az irány. Annál több viszont nem kellett és most sem kellett volna !
@NemodaBuda: "Semmit nem nyer a nagyérdemű" "Soha, senkinek sem hiányzott" "most sem kellett volna"

Szerinted. Egyébként régen is volt ám 66-os villamos, ami a körútról felment a Nagyszombatig - a 18-as meg egészen az óbudai kocsiszínig (a Pacsirtamezőn át, mert a sínek a Bécsin akkoriban a Margit kórháznál véget értek).
@mauzi: Attól az ívtől én is félek, pláne, hogy közben még a 4/6-ost is feltarthatja, hogy külön fázis kell neki. De mondjuk a Pacsirtamező utcai szakaszt még fontosabbnak tartanám, az más kérdés, hogy oda komolyan építeni kellett volna, hogy ne az autóforgalom rovására menjen, ezért most kihagyták.
Valóban csecse, pláne, hogy anno 2011-ben engem meghurcolt a drágalátós 2. ker polgármester zsótika, mert kilátásba helyeztem neki, hogy "egész véletlen" eleshetik az utcán, ha sokáig betart a fonódónak. De szép is volt, mármint a 3. ker. kapon megejtett kihallgatásom, melyet szinte végighahotáztunk a kihallgató tiszttel, mert ekkora f.szságot már rég hallott.
1 fontos kérdésem azonban adódna, mégpedig ha és amennyiben az Újlaki szakaszon ugyebár közös úton halad a villinger a kocsikkal? Ha igen, akkor mi lesz abban az esetben, amikor dugó lesz?? Hogyan lesz tartható a menetidő??
@NemodaBuda: Ezt a hozzászólásodat totálisan nem értem.
- Egyrész, nem vagyok pesti.
- Másrészt, egy szóval sem említettem a híd alatt átvezetést. Az a legnagyobb találmány az egészben, végre valódi észak-dél összeköttetés a rakparton - a tipikus esete annak, amit soha nem lett volna szabad elbontani. Ezek után már csak a Lágymányosi hídig kellene délen folytatni, hogy meglegyen a teljes dunaparti gerinc.

Nekem a körúti derékszögű ív mivoltával van bajom.
@mauzi: "Csak azt az északi irányú körút -> Frankel Leó ívet feledném"
hampage: "valószínűleg a parkolóhelyek és forgalmi sávok megtartásáért folytatott harc miatt - az északi irányt a Frankel Leó utcán át vezetik"

No, azért a villamos utasainak is érdeke ez. Így közel van a két óbudai irányú megálló, könnyű átfutni, ha a másikba előbb jön villamos. Na meg a többi megállóhoz (4-6, hév, ...) is közelebb van a Frankel Leó utcai, mint a Török utcai.
@szb9: Lehet, hogy ez is benne van, de ha ez lett volna a fő szempont, mindkét irány itt lett volna, nem lenne a Török utcából séta a 4/6-os. Igaz, a lusták szerintem csak továbbmennek a Lekvárszigetig. Viszont forgalmilag és sínkopásilag az egyenes lett volna az igazi megoldás ezzel együtt. Persze tökéletes megoldás nem lehetséges, hiszen az utcák helye és távolsága adott.
süti beállítások módosítása