A budai felső rakparton a Batthyány tértől északra haladó villamos 2015 végéig csak egy volt a sok elveszett sínes emlékkép közt. Tudtam, hogy erre mentek Buda első lóvasutai Óbuda és Zugliget felé, tudtam, hogy régen több útvonalon is keresztezték a villamosok a Margit körutat, és azt is tudtam, hogy ez a szakasz a HÉV alagútjának építése miatt szűnt meg, holott az elővárosi gyorsvasút és a villamos nem voltak egymás "konkurenciái", hiszen effektíve másfele mentek, más megállókiosztással, más járatsűrűséggel, más sebességgel. Nekem mindenesetre már csak a 86-os busz jutott, amivel kapcsolatban leginkább olyan tapasztalataim voltak, hogy csúcsidőben a dugóban áll, csúcsidőn kívül meg sose jön. Az elmúlt hónapokban végignéztem, ahogy újraszigetelték a HÉV alagút tetejét, aztán megjelent a pálya alapja, majd a sínek, majd a felsővezeték, de így is egészen hihetetlennek tűnik, hogy Budapest belvárosában visszaépítettek egy olyan szakaszt, amit a 70-es években szedtek fel! Pedig visszaépítették, mert 2015. november 22-én végigmentek rajta a próbakocsik:
Nátriumlámpák sárgájában ázó próbajáratok a Bem rakparton
2015. november 22.
Ez megy most