Valamivel több mint egy évvel a legutóbbi ilyen alkalom után megint 424-est nézni mentem a Nyugatiba. A nosztalgia vonat most is a Dunakanyarba ment, én pedig most se tartottam vele - de azért az indulást meg kellett néznem.
Továbbra is úgy gondolom, hogy igazán kitalálhattak volna színesebb festést annak idején a mozdonynak, hogy 80-90 évvel később könnyebben lehessen majd fotózni ;) de igazság szerint ez a masina így is szép.
Persze kis trükkel így is ki lehet emelni a fekete alapon fekete részleteket. És mielőtt még valaki teljesen bolondnak néz az előbbi felvetés miatt, ...
... a Tito marsall vonatát húzó 424-es például részben kék volt. Na mindegy, nem akarnék történelmet hamisítani, a magyar gőzösök feketék voltak és kész - kivéve, amelyik nem ;)
Tudom, hogy a múltkori videónak is volt hasonló jelenete, de nem bírom megunni, ahogy életre kel a gép: az elején csak viszonylag csendben dohog, aztán termel egy kis plusz gőzt, elkezd csattogni a légsűrítő (legalábbis úgy sejtem, hogy ez történik), aztán még több gőzzel veszi körbe magát, és lassan nekilódul. Lehet, hogy a gőzös üzemeltetése bonyolult, és hogy a hatásfoka csapnivaló (7-8% körüli), de az biztos, hogy élményszámba megy egy ilyen indulás!
Ez megy most