Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (99) autók (88) bach (5) badacsony ms (5) balaton (158) balatonföldvár (5) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (40) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (959) budapesti pillanatok (51) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (330) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (57) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (12) emlékek (46) énblog (553) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (10) évforduló (13) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (75) gibson (10) gigant (5) gitár (39) gmap (21) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (148) hajtóművek-motorok (7) hampage (429) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) heviz ms (6) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (10) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (14) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (7) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1070) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (7) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (17) konstal (8) körtér (8) közlekedés (440) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (131) motorkerékpár (5) mozdonyok (28) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (10) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (242) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (25) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (122) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (123) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (39) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (11) szavazás (6) szczecin (7) szeged (40) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (239) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (70) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (6) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (493) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (438) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (535) városkép (111) városliget (10) varsó (7) vasút (617) vasútállomás (6) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (945) villamos (851) vitorlás (10) vízibusz (21) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (347) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Spotterdombi mesék, ezúttal a peron másik végéről

2016.07.13. 18:00 :: Hamster

Alaposan elkeskenyedett Kelenföld az utóbbi években, lassan a 15. vágánynál lesz az őrmezői oldal széle... Ezúttal ugyan magasabban volt a nap a megszokott időben, viszont nem volt annyira érdekes a forgalom. Mondjuk a múltkor látott nemzetközi vonat Szilivel jött Taurus helyett, meg volt egy Gigantos gépmenet is, úgyhogy hagyományőrzésnek azért elment.

11 komment

Címkék: videó vasút kelenföld trainspotting csak egy videó

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr148879676

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

8 vágánnyal kevesebb lett és így akarják kiváltani a Délit?

Ész az van, az már biztos, azt se értem minek még egy P+R mikor már most is van 3 és az őrmezei elég nagy és van is benne hely mindig. Van az Etele téren is P+R
@Adani: már elnézést, ki mondta, hogy a Déli esetleges annulációját követően minden elővárosi viszonylatnak K.f-en legyen a V.Á-ja?? Pont hogy nem, célszerű lenne még több viszonylatot a körvasúton -quasi zónázóként- továbbvinni, nem is beszélve a Köki-ről, vagy akár Monorról. Ha pl. minden 3., most még a Délibe érkező zónázó járat annak bezárását követően nem K.f-en végállomásozna, nem lenne miről beszélni. Természetesen a Déli összekötő bővítése nem kérdés, mint ahogy brutál kéne a V0-ás, ugyanis az nonsence, hogy az országon keresztül haladó tehervonatok gyakorlatilag 100%-nak el kell bumlizni a vízfejig, ahol ugye az igencsak korlátozott áteresztő kapacitás okán irreálisan hosszú ideig tart a tovahaladás. De még a Dél-Dunántúlon is elférne néminemű -pl. Baja magasságában átkelve a Dunán- vasúti fejlesztés, ezzel hatalmas gazdasági löketet kaphatna Dél-Zala, Dél-Somogy, Baranya, Dél-Bács, Csongrád, Békés, tehát a komplett Dél-Magyarország, ahol "csekélyke" 2 millió,dettó Magyar embertársunk él(ne jobban)... Vasúti szempontból én mindenképp a vízfejtelenítés híve vagyok, ugyanúgy mint az M8, M9 K-Ny irányú autópályák mielőbbi megépítése, befejezése tekintetében, hiszen ezen pályák további Dél és Közép-Magyarországi megyék, régiók gazdasági fejlődésének zálogai lehetnek...
@KissGecihuszár: Azért a tehervonatoknál meg kéne vizsgálni, hogy vajon minden tehervonat irányvonat-e, azaz ponttól pontig egyben megy, vagy bontani-rendezni-rakni kell őket. Mert ha utóbbi, akkor vagy építened kell még 2-3 rendezőpályaudvart az országban, vagy ugyanúgy fel kell vonszolnod őket Fradiba/BILK-be, hogy szétosszák őket, csak hosszabb úton (amit a szállíttató nem fog kifizetni). Mondjuk Szolnokon biztos lenne hely ilyenre, de másutt? És akkor a szétosztott vonatok nagy része még ugyanúgy mehet fel Pestre, mert a kavicsra fektetett tanyajáró vonalakon át nem fogják tudni Bajáról mondjuk Szlovákia felé átvinni - vagy Szekszárdról Hegyesbe. Abban meg nem hiszek, hogy egész megyék csak a vasúttól jobban élnének, például SzSzB-et se virágoztatta fel a záhonyi körzet, pedig ott aztán volt kézi meló bőven. Körülbelül 150 éve volt az igaz, hogy a vasút felvirágoztathatott bármilyen települést is, a mai befektetők az autógyárak kivételével nem is igyekeznek vasúti kapcsolatot építeni maguknak, egyszerűen nincs szükségük rá. Egy jó reptér sokkal többet segít, ha például egy téesz melléküzemág elkezd Xboxokat gyártani, mert az ilyen kurrens dolgokat nem vonattal viszik szét a nagyvilágban. Amiben pénz van, az még az informatika, ahhoz se vasút kell.

És akkor még jön az, hogy építs új vasutakat Baranyában, Somogyban... Persze sok alagúttal lehetne, de mikor térülne az meg? A pécsi vasutat se bírták értelmesre megépíteni, pedig az egy nagyváros. Ha meg nem térül meg, akkor mennyivel komolyabb az egész, mint a vas és acél országának delirálása volt?
A délire szükség van, viszont az elfoglalt területet lehet csökkenteni ha már muszáj oda valamit építeni. De mégis mit, aminek volna értelme? Plázát? Van már kettő onnan karnyújtásnyira. Parkot? Az is van. P+R ? Oda már minek ,aki eddig bejött átverekedve magát a dugókon, az nem fogja itt letenni a kocsit.

Viszont a Déli el tudna működni harmad ekkora területen is, 8-10 vágánnyal.

V0 helyett meg ha már Bp-t elkerülő vágány kell, ott van a Burma, Szemereteleptől Soroksárig most is megvan, egy delta kéne rá a BILK felé és a Lőkösnél meg Záhonynál kilépő teherek kikerülhetnék a Fradit, és elkerülhetnék a belvárost.
@Hamster: Nade, Hamster Master; ezt pont neked kell magyaráznom, hogy a Hazánkon pl. Ny-K (vagy K-Ny) irányban áthaladó vonatok alsó hangon 50-60%-nak semmi keresnivalója nincs a vízfejben, mert ú.n. tranzitvonat, ergo nem a vízfejben van az úti célja, de mert nincs más választása, ezért kénytelen itt átkelni a Dunán. Ami felvetésed másik részét illeti; igen, létrehoznék pl. Baján egy hatalmas logisztikai központot, amolyan Dunai hajó-vasút- közút átpakoló, szortírozó, illetve ehhez kapcsolódó kiegészítő szolgáltatásokkal, mely azontúl hogy hatalmas lehetőség lenne a város és térsége szempontjából (odatelepülhetne számos gyártó és logisztikával, csomagolással foglalkozó cég, akár több 1000 embernek valódi, értékteremtő munkát biztosítva, csk úgy mellékesen) , ezen túlmenően teljes mértékben tehermentesítené a vízfejet a Balkán irányába haladó áruszállítás tekintetében. Ha megnézed a térképet, az elképzelésem nagy részben már meglévő vasútvonalak fejlesztésével, bővítésével lenne végrehajtható, tehát pl. Dél-Zala, Dél-Somogy, Baranya (Pécs)Mohács(itt is kínálja magát a Duna és a Pécstől K irányba feltétlen továbbépítendő M60 egy közös használatú logisztikai központ felépítésére)-Dunaszekcső-Bátaszék-Pörböly-Baja-Bácsalmás-Mélykút már meglévő és Mélykúttól Szegedig egy teljesen új pályaszakasz építésével lenne teljessé téve a Dél Magyarországi K-Ny irányú vasútvonal. Tudom, hogy ez nem 2.- Ft, de ezek a beruházások egyből esélyt adhatnak akár 10ezres nagyságú Dél-Dunántúli, illetve Dél-Bács és Csongrád megyei polgártársunknak ahhoz, hogy normális melót, ezáltal esélyt kaphassanak. Aztán persze lehet továbbgondolni, hogy ezen centrumokra milyen szakképzést, netán felsőfokú képzést gründolunk, de az 1. lépés a korszerű infrastruktúra kiépítése kell legyen, mert a "Magyar Ugarra" nem lehet semmit alapozni, ugyanis az csak "altat, befed, lehúz..."
@Adani: Miért is van szükség egy olyan Délire, mely mindössze 2 vágánnyal kapcsolódik az országos vasúti hálózathoz?? Ki mondta, hogy a Déli helyére bármit is építeni kell? Parkot, ZÖLDFELÜLETET kell kialakítani, ugyanis "szeretett" vízfejünk "büszkélkedhet" a legkisebb m2-nyi zöldfelület / lakos számmal az Európai nagyvárosok közt. Teljesen felesleges oda egy város közepi P+R, mert a kocsiknak semmi keresnivalójuk nincs arrafelé! P+R-t a városok szélén, kistelepülések vasútállomásainál szokás építeni, tehát az agglos lakos már a saját lakóhelyét se hagyja el a kocsijával, hanem amennyiben mondjuk 2Km-nél messzebb lakik a vasútállmástól és nincs helyi ráhordó busz, akkor autózzék el az állomásig. V0 pedig igenis azon a nyomvonalon kell, ahová azt a legutolsó verzióban megálmodták, mert akkor kb. az M8 Duna híd mellett szelné át a Dunát, így Dunaújváros is kiépíthetne egy profi vízi-vasúti-közúti táplálású logisztikai központot, s mert a V0 végpontja Szolnok magasságában lenne, így Szolnok továbbfejleszthetné már most is igen magas színvonalú ipari-logisztikai kapacitását. Ha ez a 2, általam felvázolt beruházás megvalósul, a hozzákapcsolódó M8, M9, illetve ezen két sztrádát Tolna megyén É-D irányban haladva összekötő M65-ös autópálya megépítésével, na akkor jönne el egy olyan dinamikus fejlődés időszak Dél és Közép-Magyarország számára, mely lehetővé tenné egyrészt a számos külföldre távozott szakemberünk jelentős részének, illetve az alacsonyabb képzettséget kívánó munkakörökben a jelenlegi, teljesen értelmetlen közmunkások garmadának foglalkoztatását. Persze, a vízfejben élve, ott egy minden bizonnyal fullos irodaházban tengetve a mindennapokat, nem jut az eszetekbe, hogy Bp-n kívül is van élet, bizony van (még) egy vidéki Magyarország, mely épp eléggé ki lett, ki van szipolyozva csak az elmúlt 25-30 évben, mondván "csak budapesten lehet bármit is csinálni, mert csak ott van "élet"... Meg lehet nézni, mi lett ennek a nettó idióta gondolkodásnak az eredménye.
@KissGecihuszár: "a Hazánkon pl. Ny-K (vagy K-Ny) irányban áthaladó vonatok alsó hangon 50-60%-nak semmi keresnivalója nincs a vízfejben"
Akkor az a vonat semmilyen fellendülést nem fog okozni sehol, mert ahogy írod, csak átmegy. Ez esetben kiépíthetsz tízmilliárdokékért új pályát, de semmi hasznod nem lesz belőle (pontosabban a pályadíjből valami, de abból még a pályát fenntartani se fogod, nem hogy kánaánt elhozni a sínek környezetébe). Építeni márpedig sokat kell, ha nem akarod, hogy lassabb legyen, mint az 1-esen/120-ason/150-esen. Ha lassabb, akkor senki nem fog arra menni. A V0 terv is ezért nem akar megvalósulni, mert a vasútépítőkön és a kisajátítandó telkeket előre felvásárló jólértesülteken kívül senkinek nem lenne belőle haszna.

Értem én, hogy utálod Budapestet, és azt gondolod, hogy onnan csak úgy erővel át lehet tenni dolgokat, funkciókat, cégeket, embereket, de ezek a dolgok nem így működnek, mert a tőke például nem feltétlenül fog Bajára menni csak azért, mert te azt mondod, hogy holnaptól oda vezet a sín, és nem Pestre - mert lehet, hogy akkor inkább Szlovákiába, vagy Romániába megy, esetleg az EU-ba tartó Szerbiába, vagy egyenesen Kínába.
@Hamster: Basszus, te nagyon félreértelmezed/kiforgatod a szavaim, ugyanis én egyáltalán NEM utálom a vízfejet, de ettől az még egy kezelhetetlen vízfej, mely lassan -miután a '90-es évek eleji "jöjjön mindenki az 1000 színű vibráló fővárosba, mercsak" következtében a szar legmélyére nyomta a real vidéket- maga is elsüllyed, ugyanis az M3 felújításra a "rohadék" (inkább okos, szemfüleset mondanék) EU egy megcseszett buznyákot sem ad!
Javaslom figyelmedbe ezt a friss cikket és a kommentek 1-ét, másikát:
index.hu/chart/2016/07/14/ures_allasok_is_hizlaljak_a_pesti_vizfejet/?cp=1#comments
Nekem úgy tűnik, sokaknak van elege a vízfejűségből, melynek egyik, ha nem a legsúlyosabb következménye, hogy a real vidék lerohadt, tönkrement és aki csak tehette, "disszidált" (velem egyetemben) Nyugatra. Szerinted mi lesz ennek a vége?? Azt hiszed, azt hiszitek, hogy a vízfejet nem fogja utolérni a real vidék jelentős részét már összedöntő gazdasági K.O? Ha anno a '90-es évek elején az általam fentebb felsorolt infrastrukturális beruházásokat megejtik, akkor mára a Dél-Magyarországi megyék lakossága kb. olyan szinten élne, mint mondjuk Győr-Moson-Sopron megyéé, ugyanis -ez sima közgáz- a tőke oda megy, ahol kedvező környezetet talál működéséhez és az abból keletkező profitjának további beforgatásához, tehát amelyik régió könnyen, gyorsan megközelíthető pl. autópályán, vasúton, repülővel (épp ezért kellett volna fejleszteni a Pécs-Pogányi és a Miskolci repteret a Békéscsabaival egyetemben), s ha még vízi úton is könnyen elérhető, nos az már tuti siker. A '90-es évek elején még a mára lepusztított vidékeken is gazdagon voltak szakemberek, diplomások is, akik persze beleuntak a 2 évtizedes oltogatásba és vagy "fel"költöztek a vízfejbe, vagy "disszidáltak", így most se képzett szakember, se fejlődési lehetőség, se beruházók, ergo dupla 0 GDP növekedés, csökkenő adó és járulékbevétel, s a kör ezzel bezárult, úgyhogy lehet viháncolni...
@KissGecihuszár:
"Miért is van szükség egy olyan Délire, mely mindössze 2 vágánnyal kapcsolódik az országos vasúti hálózathoz?? "

Mert mondjuk ki van használva. Vagy mert, eléri a belvárost, egy sűrűn lakott helyet, ahonnan sokan tudnak vonatra szállni. Tele van a peron az utasokkal pláne nyári szezonban. Az más kérdés, hogy a rozsdaövezetet körülötte fel lehet számolni, nem muszáj ott tárolni vagonokat, meg a járműjavítást, ott végezni, ezt ki lehet szervezni máshová, és máris felszabadul sok terület, amit bármire lehet hasznosítani, de megszüntetni a személyforgalmat ott nagy hiba lenne.
@KissGecihuszár: Tehát az EU egy buznyákod sem ad, ergo lehet felvenni az így is igen szar passzban lévő fővárosnak potom 140 MRD hitelt...
@Adani: Azért van kihasználva, mert ez a vízfej egyik fejpályaudvara, másrészt mert az (még) a végállomása az összes Dél-Dunántúli, Balatoni viszonylatnak, hogy most az elővárosiakat ne említsem. De ettől még 2 nyüves vágányon folyik a ki/bejárás, ergo igen korlátos az indítási/érkeztetési kapacitása. Megvan végre, miről is beszélek, vagy még mindig nem ment át?!? Még 1 plasztikus példa; az M1-es autópálya azért ily zsúfolt, mert egyrészt szűk már a 2x2 sáv áteresztőképessége, másrészt mert nincs helyette másik K-Ny (NY-K) irányú sztráda, ezért a Nyugatról Keletre, illetve a Balkán felé tartó tranzitforgalom egésze ezen próbál haladni, mely forgalom az M0-t követően szétoszlik az M5, M4, M3 sztrádák, gyorsforgalmi utak közt. Megoldás: vagy hozzádobunk még 1-1 sávot, s akkor a 2x3 sávos M1 ideig-óráig képes lesz megfelelő áteresztő kapacitást biztosítani, vagy igyekszünk mielőbb kiépíteni a Soprontól induló M9, illetve a M.óvártól az M1-ből kiágazó M86 sztrádákat és persze az M8-at, így további K-Ny irányú ú.n. haránt kapacitást teremtünk meg, mely által az M1 jelenlegi tranzitforgalma akár 50%-al (nem én mondom, hanem több tanulmányban szakemberek fejtik ki) csökkenthető, azaz minden 2. kamion, busz, gépkocsi eltűnik az M1-ről. Azonban a Déli esetében nem tudunk további akár 1 plusz vágányt kiépíteni Kelenföldig, ugyanis ahhoz szélesíteni kéne a Gellért hegyi alagutat, a Villányi, illetve a Szirmai Pista (nem jut eszembe a mostani neve) úti felüljárót és persze az egész töltést. Szerinted ennek mennyi a realitása?? Nincs több kérdésem...
süti beállítások módosítása