Alaposan elkeskenyedett Kelenföld az utóbbi években, lassan a 15. vágánynál lesz az őrmezői oldal széle... Ezúttal ugyan magasabban volt a nap a megszokott időben, viszont nem volt annyira érdekes a forgalom. Mondjuk a múltkor látott nemzetközi vonat Szilivel jött Taurus helyett, meg volt egy Gigantos gépmenet is, úgyhogy hagyományőrzésnek azért elment.
Spotterdombi mesék, ezúttal a peron másik végéről
2016.07.13. 18:00 :: Hamster
11 komment
Címkék: videó vasút kelenföld trainspotting csak egy videó
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Ész az van, az már biztos, azt se értem minek még egy P+R mikor már most is van 3 és az őrmezei elég nagy és van is benne hely mindig. Van az Etele téren is P+R
És akkor még jön az, hogy építs új vasutakat Baranyában, Somogyban... Persze sok alagúttal lehetne, de mikor térülne az meg? A pécsi vasutat se bírták értelmesre megépíteni, pedig az egy nagyváros. Ha meg nem térül meg, akkor mennyivel komolyabb az egész, mint a vas és acél országának delirálása volt?
Viszont a Déli el tudna működni harmad ekkora területen is, 8-10 vágánnyal.
V0 helyett meg ha már Bp-t elkerülő vágány kell, ott van a Burma, Szemereteleptől Soroksárig most is megvan, egy delta kéne rá a BILK felé és a Lőkösnél meg Záhonynál kilépő teherek kikerülhetnék a Fradit, és elkerülhetnék a belvárost.
@Adani: Miért is van szükség egy olyan Délire, mely mindössze 2 vágánnyal kapcsolódik az országos vasúti hálózathoz?? Ki mondta, hogy a Déli helyére bármit is építeni kell? Parkot, ZÖLDFELÜLETET kell kialakítani, ugyanis "szeretett" vízfejünk "büszkélkedhet" a legkisebb m2-nyi zöldfelület / lakos számmal az Európai nagyvárosok közt. Teljesen felesleges oda egy város közepi P+R, mert a kocsiknak semmi keresnivalójuk nincs arrafelé! P+R-t a városok szélén, kistelepülések vasútállomásainál szokás építeni, tehát az agglos lakos már a saját lakóhelyét se hagyja el a kocsijával, hanem amennyiben mondjuk 2Km-nél messzebb lakik a vasútállmástól és nincs helyi ráhordó busz, akkor autózzék el az állomásig. V0 pedig igenis azon a nyomvonalon kell, ahová azt a legutolsó verzióban megálmodták, mert akkor kb. az M8 Duna híd mellett szelné át a Dunát, így Dunaújváros is kiépíthetne egy profi vízi-vasúti-közúti táplálású logisztikai központot, s mert a V0 végpontja Szolnok magasságában lenne, így Szolnok továbbfejleszthetné már most is igen magas színvonalú ipari-logisztikai kapacitását. Ha ez a 2, általam felvázolt beruházás megvalósul, a hozzákapcsolódó M8, M9, illetve ezen két sztrádát Tolna megyén É-D irányban haladva összekötő M65-ös autópálya megépítésével, na akkor jönne el egy olyan dinamikus fejlődés időszak Dél és Közép-Magyarország számára, mely lehetővé tenné egyrészt a számos külföldre távozott szakemberünk jelentős részének, illetve az alacsonyabb képzettséget kívánó munkakörökben a jelenlegi, teljesen értelmetlen közmunkások garmadának foglalkoztatását. Persze, a vízfejben élve, ott egy minden bizonnyal fullos irodaházban tengetve a mindennapokat, nem jut az eszetekbe, hogy Bp-n kívül is van élet, bizony van (még) egy vidéki Magyarország, mely épp eléggé ki lett, ki van szipolyozva csak az elmúlt 25-30 évben, mondván "csak budapesten lehet bármit is csinálni, mert csak ott van "élet"... Meg lehet nézni, mi lett ennek a nettó idióta gondolkodásnak az eredménye.
Akkor az a vonat semmilyen fellendülést nem fog okozni sehol, mert ahogy írod, csak átmegy. Ez esetben kiépíthetsz tízmilliárdokékért új pályát, de semmi hasznod nem lesz belőle (pontosabban a pályadíjből valami, de abból még a pályát fenntartani se fogod, nem hogy kánaánt elhozni a sínek környezetébe). Építeni márpedig sokat kell, ha nem akarod, hogy lassabb legyen, mint az 1-esen/120-ason/150-esen. Ha lassabb, akkor senki nem fog arra menni. A V0 terv is ezért nem akar megvalósulni, mert a vasútépítőkön és a kisajátítandó telkeket előre felvásárló jólértesülteken kívül senkinek nem lenne belőle haszna.
Értem én, hogy utálod Budapestet, és azt gondolod, hogy onnan csak úgy erővel át lehet tenni dolgokat, funkciókat, cégeket, embereket, de ezek a dolgok nem így működnek, mert a tőke például nem feltétlenül fog Bajára menni csak azért, mert te azt mondod, hogy holnaptól oda vezet a sín, és nem Pestre - mert lehet, hogy akkor inkább Szlovákiába, vagy Romániába megy, esetleg az EU-ba tartó Szerbiába, vagy egyenesen Kínába.
Javaslom figyelmedbe ezt a friss cikket és a kommentek 1-ét, másikát:
index.hu/chart/2016/07/14/ures_allasok_is_hizlaljak_a_pesti_vizfejet/?cp=1#comments
Nekem úgy tűnik, sokaknak van elege a vízfejűségből, melynek egyik, ha nem a legsúlyosabb következménye, hogy a real vidék lerohadt, tönkrement és aki csak tehette, "disszidált" (velem egyetemben) Nyugatra. Szerinted mi lesz ennek a vége?? Azt hiszed, azt hiszitek, hogy a vízfejet nem fogja utolérni a real vidék jelentős részét már összedöntő gazdasági K.O? Ha anno a '90-es évek elején az általam fentebb felsorolt infrastrukturális beruházásokat megejtik, akkor mára a Dél-Magyarországi megyék lakossága kb. olyan szinten élne, mint mondjuk Győr-Moson-Sopron megyéé, ugyanis -ez sima közgáz- a tőke oda megy, ahol kedvező környezetet talál működéséhez és az abból keletkező profitjának további beforgatásához, tehát amelyik régió könnyen, gyorsan megközelíthető pl. autópályán, vasúton, repülővel (épp ezért kellett volna fejleszteni a Pécs-Pogányi és a Miskolci repteret a Békéscsabaival egyetemben), s ha még vízi úton is könnyen elérhető, nos az már tuti siker. A '90-es évek elején még a mára lepusztított vidékeken is gazdagon voltak szakemberek, diplomások is, akik persze beleuntak a 2 évtizedes oltogatásba és vagy "fel"költöztek a vízfejbe, vagy "disszidáltak", így most se képzett szakember, se fejlődési lehetőség, se beruházók, ergo dupla 0 GDP növekedés, csökkenő adó és járulékbevétel, s a kör ezzel bezárult, úgyhogy lehet viháncolni...
"Miért is van szükség egy olyan Délire, mely mindössze 2 vágánnyal kapcsolódik az országos vasúti hálózathoz?? "
Mert mondjuk ki van használva. Vagy mert, eléri a belvárost, egy sűrűn lakott helyet, ahonnan sokan tudnak vonatra szállni. Tele van a peron az utasokkal pláne nyári szezonban. Az más kérdés, hogy a rozsdaövezetet körülötte fel lehet számolni, nem muszáj ott tárolni vagonokat, meg a járműjavítást, ott végezni, ezt ki lehet szervezni máshová, és máris felszabadul sok terület, amit bármire lehet hasznosítani, de megszüntetni a személyforgalmat ott nagy hiba lenne.
Ez megy most