Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

június 2022
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  10. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (8) 125év (7) 1820 (6) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (6) 1977 (5) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (16) 2806 (8) 41-es (10) 424 (13) 436 (5) 611 (5) abba (5) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (83) bach (5) balaton (44) Balt Korthals Altes (9) bardotka (10) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (26) berlin (162) berlini fal (20) bkv (49) blog (28) blues (5) bp nosztalgia (10) brno (16) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (845) budapesti pillanatok (46) buék (9) busz (89) búvár (16) bytom (6) c50 (11) c64 (18) caf (11) cégtörténet (5) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (19) csak egy kép (49) csak egy videó (280) csehország (67) csehszlovák (40) csörgő (10) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (31) életkép (22) életképek (35) életmód (6) elveszett (32) emlék (6) emlékek (17) énblog (429) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (10) ezerötszázas (5) ezres (12) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (5) fényvillamos (15) ferihegy (38) film (12) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (19) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (22) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (34) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (65) gibson (10) gitár (37) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (42) gyermekvasút (30) haditechnika (14) hajó (44) hajtóművek-motorok (6) hampage (364) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) hév (40) híd (29) (34) hódmezővásárhely (5) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (37) il 14 (10) innsbruck (5) internet (5) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (7) karosa (5) kassa (15) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (912) képregény (95) kérdés (10) kirándulás (11) kisföldalatti (14) kiskörút (5) kisvasút (46) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (377) kritika (72) kulfoldi szemmel (105) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (67) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (24) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (45) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (8) MOD (7) morál (11) morgás (128) mozdonyok (21) mozi (7) mtp (7) muki (13) münchen (27) műrepülés (8) muv (5) múzeum (59) nagypolszki (6) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (49) nosztalgia (230) nosztalgiabusz (29) nosztalgiavillamos (91) nürnberg (20) nyílt nap (5) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (21) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (111) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (7) pályahiba (6) pályaudvar (41) panoráma (109) paródia (6) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (25) popkultúra (128) pozitívum (12) pozsony (47) prága (27) programajánló (28) púpos (20) queen (16) r.i.p. (14) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (7) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (80) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (42) rock (82) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (9) sky channel (6) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (14) spotting (19) st.pölten (5) stuttgart (7) svájc (27) szabadság híd (11) szavazás (6) szeged (34) szergej (30) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (119) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (224) tapolca (6) társadalom (5) tatra (30) taurus (7) tdt2020 (12) technika (63) technikatörténet (59) tehervonatok (11) tél (14) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (412) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (72) tram train (6) trolibusz (65) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (338) utcakép (209) uv (47) vár (11) várnegyed (8) város (465) városkép (97) városliget (8) vasút (520) vasúti becenév (6) vélemény (14) vicinális (13) vidám park (5) videó (793) villamos (773) vlog (7) vonat (12) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (43) youtube (322) zene (214) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A budapesti autós nem tűr korlátokat!

2008.10.06. 11:00 :: Hamster

... inkább gyorsan letapossa az összeset. Nincs száz méternyi összefüggő érintetlen védőkorlát a városban, és a nyilván mindig az útviszonyoknak megfelelően vezető próbaschumacherek miatt az aluljárók korlátjai is lassan mind lecserélődnek - a régi, üvegezett helyett általában tömör betonra. Mert a város sötét lovagjai nem csúsznak ki: ők így szoktak megállni.

Ha erre vágysz, ide is klikkelhetsz 

A korlátok romjai helyén eredetileg egy-egy utca nyílt, ahová az autós bekanyarodott, és csak aztán vette észre, hogy azokaszemetek megszüntették az utcát, és erről még csak nem is szóltak neki!

Erre kattinthatsz! Erre kattinthatsz!

A baloldali képen a korlát leküzdése után a driftelés lokális bajnokai rögtön a villamosmegállóban várakozókon találhatják magukat. Persze egy-egy szóbeli vállonveregetés a megállót és az előtte levő kanyart megtervező és engedélyező szakembereknek is jár. Jobboldalt: itt valaki vagy nagyon bénán bírt visszatolatni a sarkon, vagy ez valami újfajta street-art.

Erre is kattinthatsz, de semmi sem fog történni :)

Ezt a korlátot nem a járdára való feltolatáskor túlbuzgó jómunkásemberek görbítették el, hanem Uri Geller.

Erre kattinthatsz!

Na most mi van, ő igenis kocsival akart felszállni a villamosra. Csak az a rohadt lánc nem engedte!

Erre is kattinthatsz, de nem fog semmi történni.

Nem illett a kereszteződés fengsui-jához az érintetlen korlát, hát gyorsan átalakították. Nem volt egyszerű, hiszen ide csak forgalmi iránnyal szemben lehetett eljutni, de a kozmikus harmóniáért semmi sem túl drága!

Nem akarsz ide kattintani! Mondom NEM!

Teherautóval szűk helyen tolatni márpedig mindenki tud - a korlátokat nyilván eleve ilyen görbén rakták ki!

Megjegyzés: tudom, valaki a kommentekben majd úgyis megírja, hogy kisebbségi komplexusom van, mert irigylem az autót a gazdag, szép és sikeres emberektől (valamint különbenis az én anyámat), de azért engem hadd idegesítsen ez a jelenség :)

24 komment

Címkék: budapest fotó kritika közlekedés morgás autósok korlátok

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr34698493

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Megjegyzés kiegészítése: Szegény autósok annyi adót fizetnek, férjen már bele. Ja, és a rohadt kerékpárosok meg átmennek a piroson.
Ezek szándékosan ilyenek. Design.
Nagyon jó cikk, csak egy gond van vele: nekem úgy jött le, mintha a cikkíró szerint az autósok ezt szándékosan csinálnák. Minthogy ezek a korlátok/oszlopok az autóban is jelentős anyagi kárt tudnak okozni, ezt a magam részéről kizárnám.
Az, hogy minek vezet autót, aki nem tud, már egy másik kérdés.
Ezeket általában kamionok csinálják pótkocsival, vagy csuklós buszok.
"Az, hogy minek vezet autót, aki nem tud, már egy másik kérdés. "

Igazából ez lett volna a bejegyzés esszenciája :)
Eccer énis meghajlitottam egy korlátot, bár ezeknél vékonyabb volt. Hmvhelyen, szabályos parkoló a városháza előtt (esküvő, nanáhogy), szépen tolatok be, engedem rá a kocsi seggét a 10 centi magas padkára, mondván majd a hátsó kerék megfog, és akkor ott jó lesz nekem. Naja, csak valami buzi úgy gondolta, hogy a szegélytől 30 centire végigrakja a füves virágos részt egy vékony korláttal.
Hát nem örült neki a lökháritó festése. Meg énse. Meg az se, aki kirakta a korlátot, mert hegeszthette újra.
"Ezeket általában kamionok csinálják pótkocsival, vagy csuklós buszok."

Kivéve amelyiket nem.
Andie: Az alacsony korlátok elég alattomosak, de a képeken azért nem parkolóhelyeket látunk :)
A villamosos képet rosszul láttad.. az a villamos utáni légörvény miatt görbült be..
Szerintem ilyen mindenhol van. Csak nálunk az illetékesek nem törődnek az eredménnyel, nincs helyreállítás, ezért ma egyszerre több év hibakronológiáját élvezhetjük. Persze ennyi erővel arról is mutathatnál fényképeket, hogy a nem törődöm/tehetségtelen/stb. autósok hogyan húzzák, karcolják, nyomják meg egymás karosszériáit, vagy pl hogyan teszik tönkre az aszfaltot, mélyítik ki, verik szét a kerekeikkel a fölfagyásokat => ergo, milyen szörnyen kultúrálatlanok ezek a magyar autósok. Aprócska probléma, hogy még a nálunk szerencsésebb sorsú, ún. fejlett világban is tucatjával találhatsz bizonyítékot erre a "kutúrálatlan" autózásra (nézd csak meg Rómát, vagy Párizst).
az apjuk picsáját és az anyjuk faszát az ilyen kecsegéknek! hát még amikor a növényzetet tapossák le!
Én nem vagyok benne biztos, hogy a magyarok több korlátot vernek szét autóval, mint bármely más országok pógárai, a különbség inkább ott van, hogy ez itthon senkit nem érdekel, a szépen gyűlő sérüléseket majd a teljes lerohadás utáni milliárdos költségű faltól-falig felújításnál javítják 30 év múlva. A karbantartás itthon ismeretlen fogalom.
Valami tanulóvezető lekoccolta, vagy egy menő csávó nézte el a kanyart, nyilván nem jó, de mint bármilyen más baleset, ez is előfordul.
Bennem inkább az merült fel, hogy vajon miért nincsenek ezek kijavítva? Pl. a villamosmegállóban bizony a várakozókat védi az a korlát, de a többi helyen is minimum ronda, hogy ilyen girbegurbák. Ha kell, akkor a károkozó kötelező biztosításárá, de igenis javítsák ki ezeket.
És egyébként kinek is lenne a dolga ezeket kijavitani?
A Kőbányai út mellett legalább 4 villanyoszlopot döntöttek ki az elmúlt 2-3 évben. Volt olyan, ahol a korlátot áttörve sikerült a tarolás. Biztosan a kerékpárosok voltak.
szerintemmegráadásulhogy szarul vannak ezek a korlátok odarakva. pl ezek a szép zöld fallikus oszlopok autók segítsége nélkül is vígan kidőlnek. a karbantartás előtt még a megvalósítást is kéne kissé fejleszteni.
Az én rendszámtáblám a folyamatos nekitolatásoktól már úgy néz ki, mint valami terepasztal. Sajnos van néhány embertársunk, aki soha nem tanul meg vezetni, mert fél a vezetéstől, de mégis vezet, mert muszáj neki.
lépjünk két lépést hátra és gondolkozzunk el egy kicsit

mire is valók ezek a korlátok, cölöpök?

ezek bizony alapvetően két dologra jók: fizikailag megakadályozzák a másik oldalukra való átjutást - akár babakocsit is - hogy még csak véletlenül se tudjon a mezei autós szabályt szegve parkolni, behajtani stb

ezzel akár párhuzamosan is akár van egy másik feladatuk is: védik jellemzően a nagy forgalmú helyeken a gyalogosokat a belehajtásos balesetektől - vagy megint csak járulékosan pl egy villamosmegállónál a gyalogosok úttestre esését, esetlegesen busz rohanását az úttesten át hivatottak megakadáylozni

az, hogy ezeket a a korlátokat kidöntik időnként, abban nincs semmi felháborító és rendkívüli: pontosan azért vannak ott, hogy ők boruljanak adott esetben, nem pedig a zebránál várakozó 10 gyalogos
mondhatni, ezzel igazolják létjogosultságukat
mert bár valóban illene mindenkinek megtanulni vezetni, aki kocsiba ül, de létezik ugye baleset
(vagy pölö 6. kép: a nyakam ráteszem, hogy valaki körültekintés nélkül állt ki parkolásból, az érkező meg félrerántotta a kormányt)

az igazi probléma az, mint már azt megjegyezték páran, miért nincsenek ezek kijavítva, pótolva?

A korlátok, amik bicikliutak és megállók mellett vannak, éppenséggel nem az autók visszatartására vannak, hanem a puhatestűek akadályozására. Ezért hajlanak olyan könnyen, amikor egy autó nekik megy. A leamortizálásuk pedig nem a sors elkerülhetetlensége miatt van, hanem a felelőtlen autóvezetés következménye.
azért a Gellért térnél igen csak el kell szúrni a driftet, h vki oda csapódjon be. :)
és a Budaörsi-Villányi találkozásánál is olyan a korlát, mint az anorexiás modell: egyre csak fogy.
és nem is igazán az a legnagyobb baj, h törik. hanem az h úgymarad.
" tandras 2008.10.06. 11:56:22
Szerintem ilyen mindenhol van. Csak nálunk az illetékesek nem törődnek az eredménnyel, nincs helyreállítás, ezért ma egyszerre több év hibakronológiáját élvezhetjük."

Persze, csúnya önkormányzat, aki közpénzből nem állítja helyre. Nade a helyreállítás költségeit (oszloponként több tízezer forint) nem a károkozóknak kéne állnia? Van valakinek tapasztalata arról, hogy baleset esetén rajta, vagy a biztosítón bevasalták volna egy oszlop vagy korlát helyreállításának tényleges költségét?
Ha nem vasalják be a károkozón, vagy a biztosítóján a kárt, akkor az is az önkormányzat hibája.
Huligánok nem verhetnek szét, vagy nem görbíthetnek el korlátokat? Nem mintha védeni kéne egyes béna, vagy túlméretes autóstársamat, de nem kéne általánosítani a témában!
Ekkora korlát és Demszkykaró mennyiség mellett, még jó hogy egy részüket kigyepálják. Nem az autósok nem tűrik, egyszerűen a nagy számok törvénye működik.
süti beállítások módosítása