Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

április 2020
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  5. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Egyessel Etele feleTöbb mint négy év után ismét "első villamoshoz" gyülekezhettünk Közepesen-Dél-Budán: először gördült végig tuja az 1-es hosszabbításán a Fehérvári úttól az Etele térig. Kezdjük a rövid képes...
  10. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...

Címkék

103 (7) 1233 (6) 125év (7) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (41) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (91) autók (82) bach (5) balaton (32) Balt Korthals Altes (7) bardotka (7) basel (7) bbc (8) bécs (44) belgium (11) bengáli (20) berlin (160) berlini fal (20) bkv (47) blog (28) bp nosztalgia (10) brno (14) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (771) budapesti pillanatok (41) buék (9) busz (82) búvár (11) bytom (5) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (38) csak egy videó (262) csehország (48) csehszlovák (31) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (8) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (10) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) emlékek (5) énblog (395) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (22) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (7) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (12) felhők (26) felső-szilézia (27) felső szilézia villamos (24) fényvillamos (14) ferihegy (35) film (12) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fortepan (5) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (64) gibson (9) gitár (34) gmap (17) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (32) gyermekvasút (25) haditechnika (14) hajó (42) hajtóművek-motorok (5) hampage (315) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (5) helikopter (11) hév (30) híd (29) (33) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (33) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) Karl Holzinger (5) kassa (11) katowice (6) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelenföld (5) kelet-berlin (5) kép (6) képek (825) képregény (95) kérdés (9) kirándulás (11) kisföldalatti (12) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) közlekedés (344) kritika (71) kulfoldi szemmel (78) laminátka (5) lánchíd (7) lanovka (7) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (46) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (10) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (42) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (126) mozdonyok (19) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (26) műrepülés (8) múzeum (54) nagypolszki (6) németország (310) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (44) nosztalgia (220) nosztalgiabusz (25) nosztalgiavillamos (75) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (15) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (102) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (7) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (33) panoráma (108) paródia (5) pcc (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (18) popkultúra (120) pozitívum (12) pozsony (41) prága (18) programajánló (27) púpos (14) queen (15) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (22) relax (12) repülés (127) repülőgép (43) repülőgépek (76) repülőnap (34) repülőtér (20) retró (33) rock (74) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (8) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (19) st.pölten (5) stuttgart (7) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (22) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (102) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (203) tapolca (6) társadalom (5) tatra (21) taurus (7) technika (52) technikatörténet (52) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) tömegközlekedés (355) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (64) trolibusz (57) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (89) überzenészek (17) utazás (311) utcakép (169) uv (36) vár (11) várnegyed (8) város (396) városkép (87) városliget (8) vasút (458) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (754) villamos (664) vlog (7) vonat (7) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (33) youtube (273) zene (192) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Brno villamosai reggel, délután és este

2009.03.23. 00:27 :: Hamster

Rajzolás helyett (hé, ki sóhajtott fel ilyen örömtelien a monitorja előtt?;) a hétvégét a brnói képek feldolgozásával töltöttem. A szokásosnál több kisvideót is csináltam, hogy... hm... füllelfoghatóbb legyen a beszámoló:

 
 
Brno reggel, délután és este I-II.
A tuning-Tátrák és Skoda-csodák városa

Egyébként hasraesni nem kell a brnói tömegközlekedés előtt, mert nekik is van szakadt buszuk és villamosuk, rossz pályájuk; viszont a hozzáállásukat el kellene tanulni, mert nagyon jó a járműfedélzeti utastájékoztatás, illetve a tarifaközösségen túl zónás és időalapú jegyeik is vannak. Persze "csak" 380 ezres város, de szerintem ez inkább az akaraton múlik. Valahogy ott mintha nem teher lenne a városvezetésnek a tömegközlekedés szervezése és üzemeltetése, hanem megoldandó feladat.

13 komment

Címkék: közlekedés videó csehország város képek tömegközlekedés villamos brno hampage

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr571019366

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

(Szabad ám hangosan örülni az oldalnak, mert sokat melóztam rajta ahhoz képest, hogy Tátrákról szól:)
Nagyon jól sikerült képek. A technikai részhez nem tudok hozzászólni, de 1 évig éltem Brnoban (vagyis Brünnben) és a fotók remekül visszaadják a város hangulatát.

Amúgy "egykori brnoiként" meg tudom erősíteni a tömegközletekedés jólszervettségét... Igaz, ez a megállapítás nem csak a közlekedésre igaz. Brno egy jól működő város.

Az hangos utastájékoztatási rendszer külön kiemelést érdemel. Egyszer sem fordult elő velem, hogy elvétettem volna a leszállóhelyet és ráadásul a cseh nyelvtanulás szempontjából is fontos szerepet töltött be. :)
Jó a cikk.
Pár éve voltunk ott MotoGP-n, és azt kell mondjam, minden olyan jól szervezett volt, hogy csak lestünk. Aki márt járt a mogyoródi "autodrom"-ban, az bzonyára csodálkozik, hogy meg lehet szervezni valamit többórás sorbanállás, dugó és idegbaj nélkül is.

A városban is voltunk, és akkor láttam először Anitrát, ami, bevallom, nem volt szerelem első látásra :-(
sikító gurulólépcsőházas bakancs, metroülésekkel.
perverz h nekem tetszik? :))))
amúgy Te csak akkor tudsz fényképezni/videozni, ha jól esik? :)))

ami vicces: a vezérlő állás. nem tudnak tükörből tolatni? :p
Rocko, ez a beszólás kábé olyan, mint amikor a rendőr megtanul a vízen járni, oszt persze beszólnak neki, hogy nicsak, a hülye rendőr még úszni sem tud.
@Rocko-: "perverz h nekem tetszik? :))))"
Az egy dolog, hogy mit gondolok erről ;P de marhára nem praktikus. A reggeli csúcs elég borzasztó volt. Ha a nagykörúti Combinónak nincs utasáramlása, akkor ennek negatív van...

Amúgy igen, jellemző, hogy esik, ha fotózni akarok. Külföldi levlistán a borult, esős időt egészen konkrétan "Hamster weather"-nek hívják :)
nyelv-ész 2009.03.23. 21:46:25
ha az ironiát hozzátesszük, akkor jogos is. :)

Hamster · hamster.blog.hu/ 2009.03.23. 23:35:09
"A reggeli csúcs elég borzasztó volt. Ha a nagykörúti Combinónak nincs utasáramlása, akkor ennek negatív van.."
való igaz, a praktikussága megkérdőjelezhető. ellenben Combinora a kerékjáratokra lehtett volna ilyen metroülést rakni, vagy egymásnak háttal fordítani, máris jobb lenne a helykihasználás.

"Amúgy igen, jellemző, hogy esik, ha fotózni akarok. Külföldi levlistán a borult, esős időt egészen konkrétan "Hamster weather"-nek hívják :)"
tehát akkor jelentsd be h mikor mész, és 1 hét eltolással küldj valakit fényképezni. akkor tuti jó idő lesz. :)
@Rocko-: "ellenben Combinora a kerékjáratokra lehtett volna ilyen metroülést rakni"
De akkor a belógó térdek miatt még rosszabb lett volna!
ablakig hátratolt ülésekkel?
imho az ember talpa kevésbbé lóg ki, mint ahogy így oldalra lóg.
@Rocko-: Én a magam nem kimondottan nádszál termetével is tudok max. 1-2 centis kilóást csinálni, ehhez képest ha a 56 és feles cipőm belógna oda, már senki nem férne el ott :) Ne felejtsük el, hogy az ülés nem lógna az ablakig, mivel ott van alatta a kerék (ez a cseh csodáknál is így van). Esetleg egy ágyat fel lehetne applikálni a tetejére.
ágy az jó. akkor marad a háttal fordított szék.
az 56 fél az meg vicc, ugye?
@Rocko-: Persze: 46 és fél - de a magyar cipőboltok kínálata mellett ez is épp eléggé hátrány :)
helyes, már azt hittem, h lenyomod a 49,5-es cipômet.