Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

február 2020
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  5. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Egyessel Etele feleTöbb mint négy év után ismét "első villamoshoz" gyülekezhettünk Közepesen-Dél-Budán: először gördült végig tuja az 1-es hosszabbításán a Fehérvári úttól az Etele térig. Kezdjük a rövid képes...
  10. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...

Címkék

103 (7) 1233 (6) 125év (7) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (41) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (90) autók (82) bach (5) balaton (32) Balt Korthals Altes (7) bardotka (6) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (20) berlin (160) berlini fal (20) bkv (47) blog (28) bp nosztalgia (10) brno (14) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (767) budapesti pillanatok (41) buék (9) busz (81) búvár (10) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (38) csak egy videó (262) csehország (45) csehszlovák (29) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (7) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (9) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (392) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (20) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (7) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (26) felső szilézia villamos (23) fényvillamos (14) ferihegy (34) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fortepan (5) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (63) gibson (9) gitár (34) gmap (16) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (31) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (42) hajtóművek-motorok (5) hampage (312) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (5) helikopter (11) hév (29) híd (29) (33) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (33) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (11) katowice (5) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelenföld (5) kelet-berlin (5) kép (6) képek (817) képregény (94) kérdés (9) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (342) kritika (71) kulfoldi szemmel (76) laminátka (5) lánchíd (7) lanovka (7) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (45) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (10) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (42) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (126) mozdonyok (18) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (53) nagypolszki (6) németország (308) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (44) nosztalgia (219) nosztalgiabusz (25) nosztalgiavillamos (75) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (15) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (102) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (7) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (32) panoráma (108) paródia (5) pcc (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (119) pozitívum (12) pozsony (40) prága (17) programajánló (27) púpos (14) queen (15) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (22) relax (12) repülés (125) repülőgép (43) repülőgépek (75) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (33) rock (73) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (8) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (22) szilézia (5) szliács (5) szlovákia (99) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (201) tapolca (6) társadalom (5) tatra (21) taurus (7) technika (52) technikatörténet (50) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) tömegközlekedés (351) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (64) trolibusz (57) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (89) überzenészek (17) utazás (309) utcakép (166) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (394) városkép (86) városliget (8) vasút (453) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (749) villamos (658) vlog (7) vonat (7) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (33) youtube (265) zene (189) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Búcsú a drezdai Tatráktól

2010.06.22. 03:03 :: Hamster

Közismert, hogy nem vagyok valami nagy Tatra-rajongó, de azért ha Drezdából kikopnak nevezett cseh csodák, az még az én érdeklődésemre is számot tart. Meg egyébként is, Drezda jó hely, mind villamosilag, mind egyéb szempontokból. Most viszont konkrétan csak a CKD Tatra T4D járműveiről lesz szó. Meg ami még szóba kerül :)

 
 
Búcsú a drezdai Tatráktól (vagy mégsem?)
Grószcúgtól a zúmbajnokokig

13 komment

Címkék: közlekedés utazás németország tömegközlekedés villamos hampage drezda nosztalgiavillamos

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr352099969

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hehe, apróbetűs rész elég vicces volt. :)

ahogy statívval dugják ki a kamerát, olyan, mint amikor a vadon élő, hosszú nyakú madarak a tó körül összegyűlve isznak, és néha-néha kidugják a fejüket, hogy van-e veszély. :D

szmély szerint jobban bejönnek ezek a bubik, szebben néznek ki, mint a lapított orrú egyen tömegközlekedési kockák.

a lőrés ablakokat (IK412 jelleggel) ők sem szeretik?

"úgyhogy a május huszonkilencediki ünneplés vélhetően egyfajta átlagolással jött ki"
ehehehe.
@Rocko-: "a lőrés ablakokat (IK412 jelleggel) ők sem szeretik?"
A kis bukó ablak pont német szabvány mifelénk, náluk az aleternatíva az egyátalán nem nyitható ablak volt, amit az NDK-s exportból visszamaradt/visszavásárolt hazai Ikarus buszokon meg is figyelhetünk.
@Hamster: na de nem fulladnak meg?
@Rocko-: Mittudomén, beosztják a felszállás előtt beszívott levegőt az egész útra :) Amúgy egy Ikarus vagy egy tetszőleges régi villamos nem kimondottan hermetikusan zárt tér azért.
@Hamster: értem.
Ikarus: de. nagyon szauna v fullasztó tud lenni.
@Rocko-: Hát az, szauna. Gondolom arrafele kevesebbszer volt kánikula, mint itt, ha meg volt, kibírták. Nekem is fura, de szerintem még az Ikarusnak is az volt, amikor szerelték be a csupa teljes ablaktáblát a helyükre. Mindenesetre nézd meg, a modernizált Tatráknak már csak kis billenthető ablaka van. Még jó, hogy a TW6000-esekben leszállítás előtt (Hannoverben) ablakot cseréltek, mert abban is ugyanezek az általam csak német szabványnak nevezett billenős vackok voltak. És nem azért, mert votl bennük klíma...
@Hamster: Az a német szabvány nagyon beteg, budaörsi Tacskóbuszként dolgozó germán kohószökevény Mercik közt van olyan ráadásul, ami nem klímás, de nyítható ablaka sincs.
Illetve az érdi vonalakon van/volt egy ráncos 280-as (gondolom NDKból gyütt haza), full teliablakkal a csuklós mögött.
Ezeken Hans-Jürgen-Gerhardék oxigén palackkal utaztak?

A kisbetűs rész meg sajnos nagyon igaz. Úgy tudom utálni mikor az ember fia akar fotózni, a gaz meg tolja a kamerát. Vakutól meg agybajt kapok. Vakuz mint állat, de még sem lesz jó képe. Mi a megoldása? Vakuzik mégtöbbet...
Kéne valami fotós-etikett cucc minden fényképezőgépbe ami ezt megkorlátozza...
@Hamster: @Rocko-: @jack o'neill:

Azért ezek a buszok olyan helyeken jártak, ahol a lakosság abban a vízben fürdött, amiben mi dinnyét hűtöttünk.

Személyes élményem, hogy amikor a tenger Rostocknál mindössze 20 fokos volt, a németek elégedetten fetrengtek benne, hogy milyen szerencsések, mert ilyen meleg többet már nem lesz. Lehet az elkövetkezendő 5 évben sem.
@eml: Annak idején én is "csakazértis!" alapon bementem az Ostsee-be, melyet Keleti-tengerről azonnal átkereszteltünk Északi-jeges-tengerre. Volt vagy 14 fokos, engem konkrétan két dolog kötött le: hogy ne kapjak görcsöt, és hogy ne menjek neki a medúzáknak. A németek meg viháncoltak közben :)
@jack o'neill: "Kéne valami fotós-etikett cucc minden fényképezőgépbe ami ezt megkorlátozza... "
Visszatérő álom-részlet nálam, hogy valami egészen különleges fotótéma közeledik a síneken, én nyomom a gombot, de nem exponál, nem exponál, nem exponál... és már el is ment a téma. Ezt az érzést mondjuk szívesen ráküldeném én is a vakubajnokokra :D
@Hamster: Minden elismerésem érte!
@eml: 12 évesen az ember sok marhaságot megcsinál :) Még egy medúzát is kézbefogtam, annyira kemény gyerek voltam: hamster.blog.hu/2008/02/18/me_duza