Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

október 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (97) autók (88) bach (5) balaton (146) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (37) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (954) budapesti pillanatok (50) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (327) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (50) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (11) emlékek (46) énblog (542) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (9) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (74) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (132) hajtóművek-motorok (7) hampage (429) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (9) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (12) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1054) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (5) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (11) konstal (8) körtér (8) közlekedés (430) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) motorkerékpár (5) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (9) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (243) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (24) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (119) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (121) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (37) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (16) szárnyashajó (11) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (239) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (67) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (7) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (491) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (430) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (531) városkép (109) városliget (10) varsó (7) vasút (612) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (927) villamos (848) vitorlás (10) vízibusz (17) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (344) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Totalcar ismét - de valahogy nem az igazi

2011.11.07. 23:00 :: Hamster

Biztos lesz, aki meg fog lepődni, de elárulom, hogy legvillamosmánabb éveimben (mára ugyanis már kicsit visszavettem a tempóból), amikor minden hétre jutott legalább egy elveszett sínes bejárás vagy remizlátogatás, és minden második hónapban bejelentkezett egy-egy újság vagy rádióműsor megkérdezni, hogy én ugye mindig vágányokról és menetkapcsolókról álmodom; na, akkoriban egyetlen tévéműsort néztem rendszeresen: a Totalcart. Ami nem kis dolog ahhoz képest, hogy vagy tizenkét éve nem vezettem autót, és nem azért, mert ne lett volna rá lehetőség, hanem mert kicsit se érdekelt, sőt, kimondottan taszított... Az autózással kapcsolatos ilyen érzelmeim ellenére kimondottan szerettem ezt a műsort a két nemnormálissal, és szomorú voltam, amikor abbahagyták.

Nemrég azonban újrakezdték, és most hétvégén végre sikerült is elkapnom az adást (tudom, neten is meg lehet nézni, de tévéműsort leginkább tévében szeretek nézni), nagy reményekkel a szívemben... melyek nem nyertek megerősítést. Pedig Karotta és Winkler stílusa többé-kevésbé megmaradt, csak valahogy nem üt át a lelkesedés. Vajon ők öregedtek meg, vagy csak én? A képvilág meg végképp nem tetszik - bár vannak szép vágások, az egész olyan, mintha valami kompakt digi kamerával lenne felvéve: rosszak a fények, a szögek, a színek... A vendégelőadó pár perces filmecskéjében pedig szélzaj festette alá az Opel Zafiráról szóló monológot, amitől végképp teljesen olcsó amatőr érzete lett az egésznek. Régen se Top Gear méretű büdzséből dolgoztak, de látványosak, szórakoztatóak tudtak lenni! Csak én kaptam el rossz részt, vagy még tényleg nem állt össze a műsor igazából?

38 komment

Címkék: totalcar tévéműsor

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr563362175

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szerintem nincs vele baj. Karotta amúgy azt mondta a szélzajról, hogy ők se értik a probléma okát.

Amúgy szerintem rossz részt fogtál ki. Mert ilyet tudnak:

auto.indavideo.hu/video/TCTV3_S01_EP02_P02

Na ezt külföldi oldalak szép számmal hozták le - 1 darab operatőr - 1 db. kamera - 1 db. ottalvás kombóval ez szerintem szép teljesítmény.

Meg érdemes az adás első felét is megnézni, na az is nagyon ott van, bár aki először hallja Vályi Pistát, az valószínűleg agygörcsöt fog kapni a palóc nyelvjárás szépségeitől :)
@toto92: Na, ez marha jól néz ki! Ha ezt látom, nem lettek volna rossz érzéseim... Nem szeretem a a bömösöket, de ez a film olyan jól néz ki és olyan dinamikus, hogy ha rohadt sok pénzem lenne, és nem utálnék autót vezetni, akkor mennék is venni egyet :) Egyébként hány operatőr van? Mert ez a filmecske tele van profi reklámfilmes snittekkel, a mostani rész meg nem annyira volt.
@Hamster: Karotta azt mondta, amit írtam is :) 1 db operatőr, 1 db kamera. (A Belsőségen minden résznek van posztja, ahol lehet sírni-ríni, ott szoktak irkálni mindig valamit a reakciókra).
rosszul kaptad el. kettő adással ezelőttit még külföldről is magasztalták.
auto.indavideo.hu/video/TCTV3_S01_EP02

erre az öregség kérdésre: más lett mint volt régen. de ez az idők rendje. valaki el tudja fogadni a változást, valaki nem.
a műsor sztem rendben volt, a szélzajt sokan mondták, én nem érzékeltem problémának.
a képi világ meg sztem teljesen trendi, TV kompatibilis.
a vendégelőadó pedig TotalCar újságíró, és hááát, asszem ő régebb óta újságíró, mint Karotta vagy Winkler. :)
@toto92: na, akkor egy rugóra jár az agyunk. ;)
amúgy igen, ez a baj, hogy sokan látták a BMW-s adást, és sokan ugyanezt várják el minden részben. pedig sztem nem jogos elvárás.
@Rocko-: Te is megnyugtattál :) Kellene egy kemény szerkesztő, hogy ne legyen egyátalán "lukas" rész, illetve hogy az eleje is pörögjön.
"a vendégelőadó pedig TotalCar újságíró, és hááát, asszem ő régebb óta újságíró, mint Karotta vagy Winkler."
Az egy dolog: nem is azzal volt a baj, amit mondott, hanem ahogy előadta. Valahogy nem volt kerek a produkció, nem jött áááát, mondaná a megafrászos zsűri.
@Rocko-: De, az tök jó, hogy ilyet várnak el, mert hátha alkalamzkodnak ezekhez az elvárásokhoz, és akkor királyság lesz :) Például én ezt a majomversenyt kicsit feleslegesnek érzem, a hozzá tartozó reklámon meg nem lehetett nem sápadni, aztán kiderül, hogy olyat tudnak, mint a BMW-s blokk. Basszus, én aztán tényleg nem szeretem a béemvéket, nem szeretem a gazdag emberek jaszkarizós verdáit (igazából persze senkiét sem:), és nem értem, hogy tetszhet valakinek egy matt festés, ennek ellenére az az epizód még levett hanggal is jó lett volna.
@Hamster: "Kellene egy kemény szerkesztő, hogy ne legyen egyátalán "lukas" rész"
hát ôôô. kereskedelmi tévé. ezért vannak benne celebek is, hidd el, nem Bazsóék akarják. szóval emiatt kellene az Opel meg hasonló tesztek is. a fent említett M5 teszthez kell olyan kocsi is, meg jó sok pénz. és mint tudjuk, itthon rengeteg kis foci van...
"hanem ahogy előadta. "
ja, értem. hát Papp tibi az ilyen maciarcú pszcihopata, nem muszáj szeretni, szóval megértem a dolgot. :)
"De, az tök jó, hogy ilyet várnak el, mert hátha alkalamzkodnak ezekhez az elvárásokhoz, és akkor királyság lesz :)"
persze. csak lehetetlen. ezzel kéne tisztában lennie minden nézônek.
"Például én ezt a majomversenyt kicsit feleslegesnek érzem"
a TV2-n kívül mindenki annak érzi. de sajnos kurválkodni kell a mûsorhoz. vedd úgy, hogy ez az ára annak, hogy láthassuk ôket.
"ennek ellenére az az epizód még levett hanggal is jó lett volna."
igen. :) ezért csinálják jól a dolgukat a fiúk.
@Rocko-: Értem én, hogy pániktévé, de szerintem akkor is rossz volt a versenyes blokk tempója, és nem volt jó a viccesnek szánt narrálás se. Eleve a levegőben lógott a dolog, nem volt kapcsolata a többi résszel, azon túl, hogy ott volt a két nemnormális is, és a végén beszéltek két mondatot. Ez egy szakma, amit Winklerék lehet, hogy nem ismernek, de azért kellene szerkesztő, hogy azt is úgy megvágja-felpörgesse, mint a sima teszteket :)
Hams, én örülök, hogy ma már nem jársz be hetente egy elveszett pályát, mert ha ilyen tempóban nyomnád, nem hogy ezen a nyeszlett magyar földdarabon, de az egész kontinensen se lenne már kötöttpályás közlekedés :)
(hadd dicsekedjek, de tegnap bécsben volt dolgom, és véletlenül került pár órácska villamosozni. háát, még mindig nagyszerű érzés a 43-assal a totál nagyvárosias beépítettségből egy kanyarral a szőlődomb aljába fordulni :) (aki nem járt még a vonalon, az menjen, mert olyan, mintha egy nádor utcából kikanyarodva a józsef nádor tértől az andrássy elejéig szőlődomb lenne az egyik oldalon. persze ez nem a belváros, hanem a külső vég előtt van.)
@Hamster: sztem iszonyatosan motiválatlan mindenki a témában. :)
@Rocko-: Jó, igazából megértem, de akkor szerezzenek ehhez a blokkhoz egy csini csajszit maguk helyett, és akkor legalább valami néznivaló is lesz :) Asszem ez amúgy teljesen kertévékompatibilis megoldás, nem?
@Hamster: meg kell beszélni velük, hogy mint egyetlen ˝kéznél lévő˝ hölgyet, Angélát vigyék el műsorvezetni :) amúgy ez is fejlődik, egyrészt bemutatják, hogy mit kéne látni, másrészt egyre rövidebb :D
@Hamster: ja most esik le, hogy te az egész bagázsra értetted a mennyi operatőr van kérdést :) de ha jól tudom, arra is egy a válasz. (anno is fixen egy emberrel dolgoztak, szerintem most is. De majd Rocko megmondja a tutit :)
@Hamster: múltkor volt bódyslvyvyvy.
;)
@Rocko-: Hamster csini csajszit emlegetett, nem? :D
@Hamster: Hátborzongató egybeeséssel egyetértettem veled a mostani szezon első két részéig, aztán beütött a harmadik, amit megint olyannak éreztem mint a régi TC-ket, amiknek faltam minden másodpercét. Ne temessük őket, nekem van egy olyan érzésem, hogy be fog indulni ez a dolog, visszatalálnak a régi kerékvágásba a srácok, csak egy picit berozsdáltak. A lényeg, ami szerintem mindig is a műsor báját adta, hogy nem veszik magukat "halálosan értek hozzá" komolyan, az változatlan. Nézd meg Pistát, aki képes volt végig léggitározni a placcot a háttérben! Biztos lesz aki szerint idétlen, én jót röhögtem.

@Rocko-: Na igen, valaki a TV2-nél látott Top Gear-t és ott működik a "Star in a reasonable priced car" dolog. Számomra halálosan érdektelen, a TC-s... ööööö... adoptációja a dolognak, de ahogy mondtad is, tudjuk, hogy mitől van és miről szól. Talán egy ici-picit több sztorizással fogyaszthatóbb lenne. Például az a Top Gear, ahol Lionel Ricci - remélem így írja a nevét - elmeséli, hogy hogy ment még Commodores korában Merciket venni a bandának... Hát azon potyogtak a könnyeim a röhögéstől!
@toto92: jó hát kinek melyik jelzô mit jelent. :)
(rühellem amúgy azt a bigét.)

@Sam. Joe: igen, a sztorizós fonalat támogatom. a TG az TG a TC az TC. annyiban hasonlítanak, hogy mindkettô TV mûsor és autókról is szó esik benne. egyébként pedig nagyon más talaj. nem is kell összehasonlítani ôket.
és igen, Pista über volt a háttérben. :D
@Rocko-: Áhh, eszem ágában sincs összehasonlítani a kettőt, már csak ha azt vesszük, hogy mennyi pénzből és milyen technikai háttérrel készül egyetlen TG epizód, már nem lenne fair. Pusztán az az egy blokk az, ami hasonlít és ezért jött az ötlet, hogy kicsit többet beszéltetve a vendégeket, érdekesebb lehetne.
Én azt vettem észre, hogy az a pár év szünet elég nagy űrt hagyott maga után. Azelőtt én is rendszeresen néztem, szórakoztam rajta, aztán egyszer csak abbamaradt és gyakorlatilag nem volt helyette semmi nézhető. Akkoriban még ment (nem tudom most is mennek-e) azt RTL-en és a Viasaton is valami autós műsor, hát hogy is mondjam.... Nem volt ugyan az a szint, pedig visszanézve a régi adásokat se a képi világ vagy a hang fog meg, hanem a nosztalgia hangulata, hogy "jé ezt láttam akkor mikor még friss volt és milyen jót szórakoztam rajta".
Aztán valahogy felfedeztem Top Geart (és szerintem ezzel nagyon sokan így vannak, pláne mióta van magyar alámondással - ami mondjuk kifejezetten botrányos) és az csúnyán odavert mindennek amit addig láttam, hallottam. Eltelt pár év, addig a Top Gear ment és rendszeresen letöltöttem, kiírtam DVD-re, néztem. (mai napig megvan az összes évad összes része, és minden este arra alszom el :D)
Aztán visszajön a Totalcar, és próbál valami hasonlót csinálni, ami nyilvánvalóan nem lesz hasonló sem, hiszem sem a stáb, sem a pénz, sem egy olyan csatorna mint a BBC nincs mögötte. Igazából irreális is a Top Gearhez hasonlítani, pedig ha autós műsor, akkor - nekem - az az etalon.
Tisztában vagyok vele, hogy a Totalcar készítői mindent megtesznek azért, hogy egy jó műsor kerüljön a tévébe, de egy ilyen pozícióból ahonnan (újra)indultak, nagyon nehéz feltörni.
Ők megpróbálják, ez nyilvánvaló.
@Halálos_fogkefe: A TG szinkronja szerintem kettős, mert a hangok jók, a szöveget meg rendszeresen elszúrják. Úgyhogy lehetne szinkronos is tőlem, nem vagyok "I say, én csakis kizárólag eredeti hangon vagyok hajlandó filmet nézni" sznob, csak a fordító értse, hogy miről van szó. De sajnos a nagy kedvenc Doctor Who-m magyar szinkronja is büntet, és megint nem a hangok, hanem a szöveg. Mintha a fordító is tudná, hogy ne érti, nem jó, csak lesz*rná. Az eredmény az, hogy aki elsőre a magyarral találkozik, az nagy eséllyel örökre lepattan a dologról. Csak azt nem értem, hogy eközben jó szinkronok is születnek, például az Így jártam anyátokkal (tudom, mindig erről a pár sorozatról írok csak a blogban, de ez azért van, mert mást nem is nagyon nézek:).
@Halálos_fogkefe: Azt szerintem már nem kell bebizonyítani a TC-seknek, hogy jók, csak rá kell találni újra a régi lelkesedésre. Mert azért az ember változik, öregszik, pl. még én is másképp nézek a villamosokra, mint tíz éve :)
@toto92: nem, régen több operatőr volt (, szerintem most is több van, az ominózus M5 felvétel volt ilyen 'one man show').
Benji volt az egyik a másik meg őőő, passz. meg kéne nézni a régi adásokat. :)

@Halálos_fogkefe: "Aztán visszajön a Totalcar, és próbál valami hasonlót csinálni"
sztem nem. vagy ha mégis, akkor csakis TV2 nyomásra, akik olyat akarnak látni, de magyar költségvetésből.
"Igazából irreális is a Top Gearhez hasonlítani"
"Tisztában vagyok vele, hogy a Totalcar készítői mindent megtesznek azért, hogy egy jó műsor kerüljön a tévébe, de egy ilyen pozícióból ahonnan (újra)indultak, nagyon nehéz feltörni."
egyetértek.

@Hamster: "Mintha a fordító is tudná, hogy ne érti, nem jó, csak lesz*rná."
sztem rengetegszer a hivatalos fordítók csak a felirat szövegkönyvét kapják meg, és szó szerint szöveget fordítanak. így pedig nem is tudják filmhez, képhez igazítani.
@Rocko-: Miért ne lenne hasonló? Mindkét autós műsor előtérbe helyezi a humort és a szórakoztatást a tényekkel szemben, mindkét műsorban van "sztárvendéges" autós szenvedés, és Totalcart is hárman prezentálják már (ugye a beugró embereket is beleszámítva, Pista, Papp Tibi)
Tényleg felesleges hasonlítgatni, de szerintem nagyon akar hasonlítani rá a Totalcar és ez nem jó irány.

@Hamster: Más a szinkron, és más az alámondás. Ennyi év angol Top Gear után meg egyszerűen rohadt furcsa hogy a három 50 éves fickót három 25 éves magyar hang kíséri.
@Halálos_fogkefe: sztem ezek marha nagy vonalak a hasonlósághoz. inkább szerkezetnek hívnám.
@toto92: halkan megjegyezném, hogy egyszer nézd meg Angéla arcát is.
@Rocko-: Bárcsak tudnám, kiről beszéltek :)
@Sam. Joe: @Rocko-: Megnéztem pár részt azóta, és tényleg jobb. Konkrétan ahogy az álló autókat, részleteket fotózzák, az q jó, világszínvonal. A ginkanna (jó sok tonic kellhet hozzá) sose lesz a szívem csücske, a motyogó biztosítós embert nem értem, de ezen túl csak az a furcsa, amikor a két jóvágású előadja, hogy mi jön, meg búcsózkodni. Azt kültérben kellene felvenni, mert valahogy mindig az az érzésem, hogy ezt hajnali háromkor vették fel, miközben az asszony aludt a sarokban, ezért (főleg Winkler) furán visszafogottan beszél, olyan "hangos halkan" :)
@Hamster: "Konkrétan ahogy az álló autókat, részleteket fotózzák, az q jó, világszínvonal"
igen, profi az omg visuals csapata.

"A ginkanna (jó sok tonic kellhet hozzá) sose lesz a szívem csücske,"
senkinek. szubkultúrális műfaj, amit celebekkel akarnak feltupírozni. halott ötlet.

"a motyogó biztosítós embert nem értem"
kötelező spam.

"mert valahogy mindig az az érzésem, hogy ezt hajnali háromkor vették fel, miközben az asszony aludt a sarokban"
jó a megérzés. amikor ahol tudták, akkor vették fel. szeretnének alakítani rajta.

Pista hogyan tetszett? (a palóc.)
@Rocko-: A "TotalCar palóca" király. Egyébként nem tudom, mitől, de amikor ilyen ízes és fesztelen tájszólást hall az ember, automatikusan mosolyogni kezd, de nem gúnyosan, hanem mert egyszerűen csak jó hallani, hogy másképp is lehet magyarul beszélni :) A mostani rész (Lancia) olyan volt, mintha nagyon sietve kellett volna összerakni, de előtte jó volt, jó dumák, meg minden.
@Hamster: akkor jó. ennek örülök.
az emberek másik fele sajnos egyszerűen csak (saját tudatlansága okán) leparasztozza vagy nógrádizza.
@Hamster:
"mert valahogy mindig az az érzésem, hogy ezt hajnali háromkor vették fel, miközben az asszony aludt a sarokban"

Nem is tudod, mennyire beletrafáltál. Persze nekem semmi közöm a TC-hez - sajnos -, de van tévés praxisom, ars poeticájában - magunkat nem vesszük komolyan, de amit csinálunk azt halálosan -, hasonló műsorral és az bizony így készült sokszor.

@Rocko-:
Hamster tökéletesen megfogalmazta azt, amit Pista tévés működéséről gondolok. Színfolt, nekem nagyon bejön. Ellenben pl. egy "emörikás madzsar" csávótól agyfauszt kapnék. Aki meg leparasztozza... Hát... Tudod mit írt Rejtő Jenő: "Normális vendégekre nem lehet fürdőhelyet bazírozni." Ami meg nem a kiejtését illeti, a kamera előtti működése teljesen meggyőző és jól fogyasztható, megkockáztatom hogy van olyan színvonalú mint Winkli, vagy Karotta, akik ennél a műsornál az etalon.
@Hamster: (TG eredeti nyelven, nyelvtudásnáci, stb.) Én is eredeti nyelven nézem a TG-t, mert inkább ötször visszatekerem ha nem értek valamit, mintsem a totális félrefordításokon bosszankodjak. A 5th Gear szinkronja volt amúgy igazán brutális, ott egyszer elhangzott a "soros V8-as"...
@Sam. Joe: "Hamster tökéletesen megfogalmazta azt, amit Pista tévés működéséről gondolok. Színfolt, nekem nagyon bejön."
helyes-helyes.
"Ellenben pl. egy "emörikás madzsar" csávótól agyfauszt kapnék."
spam, áttekerem.
"Aki meg leparasztozza..."
mármint Pistát? az egy bachrom. de sajnos sok ilyen seggfej van.
Rejtô. :))))
"megkockáztatom hogy van olyan színvonalú mint Winkli, vagy Karotta, akik ennél a műsornál az etalon."
jajaja.
@Sam. Joe: soros V8. :))))
az olyan, mint a V1?
süti beállítások módosítása