Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

április 2020
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  5. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Egyessel Etele feleTöbb mint négy év után ismét "első villamoshoz" gyülekezhettünk Közepesen-Dél-Budán: először gördült végig tuja az 1-es hosszabbításán a Fehérvári úttól az Etele térig. Kezdjük a rövid képes...
  10. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...

Címkék

103 (7) 1233 (6) 125év (7) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (41) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (91) autók (82) bach (5) balaton (32) Balt Korthals Altes (7) bardotka (7) basel (7) bbc (8) bécs (44) belgium (11) bengáli (20) berlin (160) berlini fal (20) bkv (47) blog (28) bp nosztalgia (10) brno (14) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (771) budapesti pillanatok (41) buék (9) busz (82) búvár (11) bytom (5) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (38) csak egy videó (262) csehország (48) csehszlovák (31) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (7) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (10) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) emlékek (5) énblog (395) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (21) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (7) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (27) felső szilézia villamos (24) fényvillamos (14) ferihegy (35) film (12) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fortepan (5) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (64) gibson (9) gitár (34) gmap (17) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (32) gyermekvasút (25) haditechnika (14) hajó (42) hajtóművek-motorok (5) hampage (315) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (5) helikopter (11) hév (30) híd (29) (33) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (33) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) Karl Holzinger (5) kassa (11) katowice (6) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelenföld (5) kelet-berlin (5) kép (6) képek (825) képregény (95) kérdés (9) kirándulás (11) kisföldalatti (12) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) közlekedés (344) kritika (71) kulfoldi szemmel (78) laminátka (5) lánchíd (7) lanovka (7) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (46) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (10) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (42) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (126) mozdonyok (19) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (26) műrepülés (8) múzeum (54) nagypolszki (6) németország (310) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (44) nosztalgia (220) nosztalgiabusz (25) nosztalgiavillamos (75) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (15) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (102) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (7) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (33) panoráma (108) paródia (5) pcc (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (17) popkultúra (120) pozitívum (12) pozsony (41) prága (18) programajánló (27) púpos (14) queen (15) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (22) relax (12) repülés (126) repülőgép (43) repülőgépek (76) repülőnap (34) repülőtér (19) retró (33) rock (73) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (8) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (19) st.pölten (5) stuttgart (7) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (22) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (102) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (203) tapolca (6) társadalom (5) tatra (21) taurus (7) technika (52) technikatörténet (52) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) tömegközlekedés (355) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (64) trolibusz (57) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (89) überzenészek (17) utazás (311) utcakép (169) uv (36) vár (11) várnegyed (8) város (396) városkép (87) városliget (8) vasút (458) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (754) villamos (664) vlog (7) vonat (7) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (33) youtube (271) zene (191) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Berlin: S-Bahn életképek 2011 szeptemberéből

2011.11.25. 17:48 :: Hamster

Berlin legérdekesebb kötöttpályás közlekedési eszköze szerintem messze nem a villamos, hanem a metró és az S-Bahn. Utóbbi persze tulajdonképpen - legalábbis mai állapotában - a metró egy izmosabb verziója, amit nem a városi közlekedési vállalat üzemeltet, hanem a német szövetségi vasút egyik leányvállalata. A berliniek igen nagy szomorúságára, tegyük hozzá...

 
 
Berlin: S-Bahn életképek 2011 szeptemberéből
Egyenárammal föld alatt és felett...

24 komment

Címkék: közlekedés berlin város tömegközlekedés vasút hampage s bahn

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr333411475

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tetszik!
A 481-esek hangja nekem is furcsa volt három éve, akkor még azt gondoltam, talán ez volt az ára a nagy megbízhatóságnak és teljesítménynek. Aztán bejött ez a balhé a tengelyekkel...

A Stadtbahn vasszerkezete lenyűgöző - főleg az eredeti állapotú állomások, pl. Hackescher Markt.
Szep regi(-esch) allapotban vannak meg:
Grunewald: a peronok jo allapotban, a gyalagosalagutat viszont mar az egesz evben piszkaljak vmiert
Yorkstraße: majdnem eredeti, de mindenkeppen kopott allapotban
Kaulsdorf, Karlshorst, Lichtenrade: talan kevesbe kopottak mint a Yorckstraße-i allomasok, de az elsö kettö mindenkeppen nagyvonalubb
Nordbahnhof, Potsdamer Platz: korhü de nagyon steril (vö. Rosenthaler Platz, tudom az U nem S)
@ujjelszo: Ahogy az ember a Yorckstrassénál a metróból felmegy a Gébetűsstrasse nélkül Yorckstrasse S-Bahnhofra, az nekem valahogy tök londoni fless volt... És szűkségében meg kopottságában tetszett a megálló, már nem is értem, miért nem fotóztam.
Ezeknek a 481-eseknek kemény hangjuk van (és még rohadt rondák is). Vicc, hogy egy Flirt halkabb, de még a butus is.
@jack o'neill: A FLIRT elsősorban állás közben hangos, folyamatosan visít, mint a malac. A 481-esre meg szerintem nyugodtan rámondhatjuk, hogy egy rakás hümmhümm, csak hát ugye valószínűleg maradnia kell még egy darabig...
a Friedrichstrasse-ról induló szerelvénynek olyan a hangja, mint egy légvédelmi szirénának. :)
jó hülyén volt megoldva ez az egyvágányozás. gondolom váltó hiánya miatt alakult ki ez, de azért egy vonalon ennyiszer átszállni... nem lett volna egyszerűbb pótlóbuszozni?

"Magyarországon egyébként van egy megálló, ami szerintem kiköpött ugyanez a stílus: a máriabesnyői."
és működik! a linkelt képet megnézve elsőre Potsdamnak olvastam a Pénztárt. :D

a második videon esett csak le: az S-Bahn végig harmadik sínról kapja az áramot?
az állapotokat nem az idézhette elő, hogy voltak nálunk tanulmánytúrán? iszonyat profin megy nálunk a ráfordítás nélküli közlekedés kialakítása.

egy normális átszállóhely: hampage.hu/kozlekedes/berlin-s/img_6186.jpg je!

mi az a mechanikus autostop? van sejtésem, csak igazolnád?

a kocsikat pedig nem kell sajnálni, fogjuk mi még látni őket. ;)
Szakaszos egyvágányozás: 86-ban a pankowi u-Bahn is így állt le este, hogy mire kiértünk a végére z Alexról, addig 5-6-szor kellett átszállni.
@Rocko-: potlobusz Berlin belvarosaban rikta nagy szivas lenne. Peldanak ajanlom a TXL buszt, ami ugye az Alex-rol indul es altalaban röpke husz perc utan mar el is eri a Hbf-et... es akkor meg be se fordult a Friedrichstraße-hoz.
Mondjuk a Hbf-töl nyugatra szvsz elkepzelhetö lenne (Bellevue-t nem erintve), de szerintem hetvegen sincs annyi szabad busz ami egy ilyen akciohoz kellene.
@Rocko-: Szerintem meg nem lehetett volna ennél az egyvágányozásnál hatékonyabban levezérelni. Pont azért van ez a vasút, hogy ne kelljen párhuzamosan semmi, gyakorlatilag út sincsen, ami így megy. Pontosabban amikor ez a vasút már megvolt, még nem is létezett autó, csak lovaskocsi. Kapacitásra meg egy bazi hosszú szerelvényhez hány busz kellene?
@Hamster: "egy bazi hosszú szerelvényhez hány busz kellene"
mennyivel nagyobb, mint egy MX / MX/A?
@Hamster: kíváncsiságomat kielégítendően: nem. :P
@Rocko-: a 481/482-es sorozat, egy teljes vonategységén, ami a Stadtbahnon közlekedik, 4*294 (1176fő) utas befogadására alkalmasak. A hétvégi menetrendben is vannak 3-5 perces követések. ha ekkora mennyiségű emberre méretezett buszkaravánt elindítanál, úgy, hogy az összes állomást felfűzze a járat, hát az maga lenne a halál, menetidőben. Mellesleg valószínűleg az egész berlini belvárost le kellene zárni hozzá. :)
Egyébként nekem tetszenek a 481-es sorozatú motorvonatok, főleg a félegység. Kár, hogy csak pár darab van belőle.
Az is igaz, hogy a 485-ösnél jobb fűtésű vonatban még életemben nem utaztam.
A 480-as sorozatnak pedig a rángatás nélküli indulása tetszik. A háromból szépen össze lehetne gyúrni egy majdnem tökéleteset. :) Mondjuk, ha még egy légkondicionálót is felraknának a tetejére. :)
@berlin_mount: én abból indultam ki, hogy volt már pótlózás a ráckevei HÉV vonalán, ott megoldották, tény, hogy hat kocsisak a szerelvények, én erre 1056 főt számoltam. a két kapacitás pedig nem áll olyan távol egymástól. plusz ugye ez a 100%-is kihasználtság. gondolom ott is hétvégén kevesebben utaznak. már ha nincs meccs.
de köszi a választ.
A 481-esek hangja számomra legalább úgy hozzátartozik Berlinhez, mint a TV torony, a fal vagy a currywurst :)

Egyébként én is le vagyok nyűgözve a Stadtbahntól, pl. ahogy a Museuminselen keresztülhalad, és a Pergamon Múzeumból lehet nézni a szobrok mögött az ablakon át az elhaladó ICE-ket.

Van még jónéhány jellegzetes S-Bahn állomás, mint mondjuk Westend a Ringbahnon vagy Hirschgarten Erkner (S3) felé, de szerintem a régi Ostkreuznak (ez most felújítás alatt van) vagy a Warschauer Strassénak is megvan a hangulata, pedig ezek nincsenek jobb állapotban, mint Kőbánya-Kispest volt a felújítás előtt.
@Rocko-: A ráckevein óránként megy tán egy nagyegység végig, a belső szakaszokon meg sűrít több kicsi, vagy hogy is van? Mindenesetre nem épp azonos súlycsoport a 3-5 percenként jövő S-Bahn forgataggal. Plusz azért a pusztában bár lehet, hogy kerülni kell két megálló közt a busszal, de még akkor is egyszerűbb a helyzet, mint Berlin legeslegbelvárosában. Most túl azon, hogy nehezen tudom elképzelni, hogy Ráckeve és Tököl közt full house legyen egy szerelvényen, az S-Bahnon meg azért tud tömeg lenni.
@Hamster: "Mindenesetre nem épp azonos súlycsoport a 3-5 percenként jövő S-Bahn forgataggal."
ezért kérdeztem, nem tudtam.
@Rocko-: Ha egy S-bahn szerelvény 1176 fő utas elszállítására alkalmas, akkor a MENETRENDSZERINTI pótlásnak is alkalmasnak kell lennie az 1176 fő utas elszállítására, különben nincs pardon, a közlekedési szövetség, csak az arányosan teljesített kínálati szolgáltatást fogja kifizetni. Ráadásul, ha előtte a szolgáltatás szűkítéséről az S-bahn nem kért engedélyt, akkor még ebből le kell vonni a büntetést!
@Richard Lenoir: megjegyzendő, hogy az épülő OstX felső peronjának ablakairól, gyönyörű a tükröződő Berlin látványa.
@berlin_mount: Ejj, most várhatok addig, amíg lehetőségem lesz megnézni :)
a Potsdamer Platzon amúgy elég sok Bahnhof volt egyszerre a 30-as években: Vorortbahnhof, Wannseebahnhof, Fernbahnhof usw.
Íme:
www.schmalspurbahn.de/netze/Netz_1931_klein.gif
(itt amúgy fenn van az összes S+U térkép 1890-től 2010-ig)