Amikor '95-96 környékén viszonylag sokat voltam Münchenben, el se gondolkodtam azon, hogy hogy van az, hogy a külvárosban vonatra szállunk, egy Zugló vasútállomáshoz hasonló középeronról, aztán a belváros alatti megállókból már úgy jövünk fel, mintha metróval érkeztünk volna. Nem tűnt különlegesnek az egész - logikusnak és kényelmesnek viszont nagyon is. Ez ott '72 óta működik, ehhez képest mi (tessék odaképzelni az idézőjeleket, mert nekem semmi közöm hozzájuk) az új évezredben is sima, semmivel össze nem kötött metrót építettünk a város alá Budapesten (találó módon egyébként két vasútállomás közé), fel se szabadott hivatalosan merülnie, hogy mi lenne, ha a vasúti hálózatba integrálnánk. Nem azért, hogy Nyékládházáról közvetlenül el lehessen jutni a Kálvin térre, hanem hogy az elővárosokból ingázó forgalmat közelebb vigyük céljához - ahogy a müncheni S-Bahn teszi. Ott se csak egy viszonylat megy benne: pont az a lényege, hogy a különböző irányból érkező vonalak közösen mennek pár megállót, át lehet szállni egyikről a másikra, aztán a város túloldalán adott esetben megint más irányba mennek tovább...
A hálózatról más már leírta, mit érdemes tudni, én csak annyit tennék hozzá, hogy valami felújításféleség első lépését, a bontást kaphattam el pár hónapja; a fentebbi videón látható szétszedett burkolat, a kilátszó csövek és vezetékek legjobb emlékeim szerint nem részei az üzemszerű állapotnak :)
Ez megy most