Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

január 2023
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  10. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (9) 125év (7) 1820 (8) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (6) 1977 (5) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (18) 2806 (9) 3720 (5) 41-es (10) 424 (14) 436 (6) 611 (6) abba (5) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (84) bach (5) balaton (47) Balt Korthals Altes (10) bardotka (10) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (28) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (5) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (885) budapesti pillanatok (46) buék (9) busz (104) búvár (16) bytom (6) c50 (11) c64 (18) caf (12) cégtörténet (6) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (19) csak egy kép (49) csak egy videó (288) csehország (68) csehszlovák (41) csörgő (10) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (31) életkép (22) életképek (36) életmód (6) elveszett (33) emlék (7) emlékek (27) énblog (457) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (10) ezerötszázas (6) ezres (12) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (16) ferihegy (38) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (20) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (26) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (34) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (66) gibson (10) gitár (37) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (46) gyermekvasút (38) haditechnika (15) hajó (47) hajtóművek-motorok (6) hampage (377) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) hév (41) híd (30) (34) hódmezővásárhely (6) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (53) il 14 (10) innsbruck (5) internet (5) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (7) karosa (5) kassa (15) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (7) kelet-berlin (5) kép (6) képek (947) képregény (95) kérdés (11) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (53) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (384) kritika (72) kulfoldi szemmel (107) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (74) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (24) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (12) metró (45) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk45 (5) mk48 (12) MOD (7) morál (11) morgás (128) mozdonyok (21) mozi (9) mtp (7) muki (14) münchen (27) műrepülés (8) muv (7) múzeum (59) n19 (5) nagypolszki (6) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (50) nosztalgia (232) nosztalgiabusz (33) nosztalgiahév (5) nosztalgiavillamos (103) nürnberg (20) nyílt nap (5) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (21) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (113) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (7) pályahiba (6) pályaudvar (41) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (27) popkultúra (131) pozitívum (12) pozsony (49) prága (27) programajánló (28) púpos (22) queen (16) r.i.p. (14) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (8) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (80) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (47) rock (83) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (10) sky channel (7) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (14) spotting (19) st.pölten (5) stuttgart (7) svájc (27) szabadság híd (13) szavazás (6) szczecin (5) szeged (36) szekacs (6) szergej (30) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (121) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (225) tapolca (6) társadalom (5) tatra (32) taurus (7) tdt2020 (12) technika (63) technikatörténet (60) tehervonatok (11) tél (14) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (440) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (8) trolibusz (68) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (344) utcakép (217) uv (52) vár (11) várnegyed (8) város (484) városkép (100) városliget (9) varsó (5) vasút (539) vasúti becenév (6) vélemény (16) vicinális (13) vidám park (5) videó (827) villamos (797) vlog (7) vonat (12) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (45) youtube (327) zene (217) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Gőzösparádé a Szlovák Vasúti Múzeumban

2022.12.03. 16:00 :: Hamster

Júniusban úgy döntöttem, hogy összekötöm a kellemeset a nem-feltétlenül-azzal. Pozsonyban ugyanis megint megrendezték a "Rendez" nevű vasúttörténeti találkozót, az oda vezető vasútvonalon azonban Nagymaros és Zebegény közt ráomlott a hegy a pályára. Én viszont nem akartam kerülni, úgyhogy kipróbáltam az átszállós-pótlóbuszos műsort - ami tökéletesen működött! Egy újabb átszállás után már ott is voltam Galántán, ahonnan egy gyönyörű kék gőzös által vontatott fapados kocsiban ülve jutottam el a Szlovák Vasúti Múzeumba. Valamiért nagyon bírom a szlovák vasúti rendezvényeket, úgyhogy most is remekül éreztem magam. Voltak gőzösök, dízelek, és volt Kofola is, csak azt nem ittam, mert utálom :)

Rendez 2022, Pozsony
Gőzösparádé (meg még ez+az) a Szlovák Vasúti Múzeumban

UI: Szerintem ezt már kérdeztem, de még mindig nem tudom a választ: mikor érdemes kitennem az ilyen oldalakat? Már csütörtök estére elkészültem vele, de direkt nem akartam hétköznap felrakni, mert kinek van olyankor kedve/ideje végignézni egy teljes weboldalt, hogy érdekli-e az embert egyátalán. De lehet, hogy mégis pont hétköznap este olvasnátok ilyesmit, kikapcsolódásként, még akkor is, ha tökre nem érdekelnek benneteket a csehszlovák gőzmozdonyok, hétvégén meg inkább kirándultok, családoztok gép előtt ülés helyett? Na nem azért kérdezem, mert kívánságműsorrá akarom változtatni a blogot, hanem mert frusztráló, hogy összesen 3 visszajelzés jött rá 18 óra alatt :) És ez nem (csak) hiúsági kérdés, de több este egy ilyen oldalt megcsinálni, és ha már megcsinálom (bár természetesen senki se kérte, úgyhogy nem is várhatok érte semmit), akkor legalább azokhoz jusson el, akiket esetleg érdekel...

19 komment

Címkék: énblog közlekedés utazás szlovákia vasút kérdés pozsony gőzmozdony hampage

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr5217992518

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jó kis összeállítás lett! :)
@toto92: Köszi! Szombaton mondjuk több vonat volt, de nehéz lett volna akkor i többet elcsípni. Vagy helikoptert kellene bérelni, az is megoldás :)
@toto92: Szerintem ezt már kérdeztem, de még mindig nem tudom a választ: mikor érdemes kitennem az ilyen oldalakat? Már csütörtöl késő estére elkészültem vele, de direkt nem akartam hétköznap felrakni, mert kinek van olyankor kedve/ideje ... de lehet, hogy pont hétköznap este olvasnátok ilyesmit, most hétvégén meg inkább kiránultok, családoztok? Nem azért kérdezem, mert kívánságműsorrá akarom változtatni a blogot, hanem mert nagyon frusztráló, hogy kb. 6 visszajelzés jött rá :)
@Hamster: Szerintem szombat reggel. A hétfő reggeli cikkeket is jó lenne inkább már a hétvégén olvasni.
@Hamster: Akinek nincs ideje hétvégén olvasni, az majd olvassa hétfőn, de szerintem a többségnek inkább hétvégén van ideje rá.
@Hamster: Szerintem a legejobb hétfő-kedd-szerda, munkaidő után, de nem nagyon későn este.
@Fradista Utazó: A rövidebb, 3-5 kép + 1 videóra biztos, de te hétköznap este elolvasnál valami sok képet tartalmazó, nem túl egzotikus oldalt mondjuk csehszlovák mozdonyokról? :) Az a baj, hogy engem az életmódom annyira géphez köt már 30 éve, hogy nem tudom megmondani, más mikor ül gép előtt. Én például netflixelni is a gépről szoktam. Sokan viszont soha nem is ülnek géphez, és telefonon nyilván olvashatatlan mondjuk ez a konkrét beszámoló is. Utóbbi miatt azon gondolkozom egy ideje, hogy lineárisabbra kellene venni a stílust, hogy kisebb képek, alattuk szöveggel, és ahogy scrollozol, töltődik le, mert ez a thumbnail+nagyobb kép dolog már nagggyon régimódi. Csak az a baj, hogy van vagy 15 oldalnyi anyagom, ami még így van előkészítve, és nem fogom elkezdeni újra ledarálni őket.
@nyelv-ész: Én is ebből indultam ki. Egy időben minden délután hatkor ment ki, de az volt az érzésem, hogy meló után az emberek inkább családozni vagy tévézni kezdenek, esetleg és/vagy inni :) nem blogot olvasni, ezért áttettem reggel hétre, hogy ha látják, hogy van valami, akkor megjegyzik, és később visszajönnek. De persze egyik se igazán vált be.
@nyelv-ész: @toto92: @Fradista Utazó: Akkor azt mondjátok meg, hogy ha a héten csinálok egy villamosos oldalt, ami - szerintem - érdekesebb lehet, mint ez a gőzmozdonyos volt, akkor azt péntek reggel, péntek délután, vagy szombat reggel tegyem be? :)
@Hamster: Minél hamarabb :-). Nekem speciel hétvégén van időm weboldalakat bogarászni...

Egyébként szerintem ezeknek az ütemezett publikációknak semmi értelme. Sőt, inkább idegesítő. Ez nem a televízió, ahol negyed nyolckor köp a tévémaci.
@nyelv-ész: De van, megfigyeltem, hogy vannak időpontok, amikor kevesebben nézik meg a láthatóvá tett bejegyzéseket, és vannak, amikor még kevesebben :)
@Hamster: Nem értem, mi az összefüggés a megtekintések és a megjelenés ideje között. Ha van időm, elnézek ide. Ha érdekel a téma, még kommentelek is. Ha a cikkek hétköznap mennek ki, néha kettő-három is kimegy, mire végignézem őket.
@nyelv-ész: De a jelek szerint van, aki csak néha reggel néz be, és ha nem mindennap, akkor lehet, hogy már csak a következő bejegyzést látja, mert nem teker lejjebb. Más viszont ha reggel meglát egy hosszú valamit, már ejti is az egészet, mert dolgoznia kell, és nem néz vissza este. Más este néz be, és örül, ha valami hosszabb van. Vagy valami ilyesmi - ha érteném, nem kérdeztem volna :)
@Hamster: Na, erre mondom, hogy felesleges a ütemezés, mert úgysem lehet mindenki bioritmusához alkalmazkodni.
@nyelv-ész: Jó, de állandóan úgy érzem, hogy emiatt is van kevés visszajelzés (ami egy nagy hazugság, hogy nem fontos egy alkotónak:). Nyilván nem minden bejegyzés érdekel mindenkit, néha esetleg nem is olyan földet rengető valamelyik, de a kb. azonos színvonalúak olvasottsága és kommentszáma közt is nagy különbségek vannak néha.
Miközben a kezdetektől fogva olvasom és élvezem a munkásságodat, egy kezemen meg tudom számolni, hogy hány alkalommal szóltam hozzá. Hogy miért? Mert nem vagyok egy szószátyár típus :o) Azt tudod kontrollálni, hogy hányan kattintottak rá a linkekre? Mert ha igen, akkor láthatod, hogy milyen olvasottságod van. Én minden nap, de egy héten biztos, hogy négyszer-ötször benézek ide, mert minden témád érdekel, mert olvasmányos-látványos, érdekes és rengeteg technikai részlettel és a közlekedéstörténet múltjával itt találkoztam először. Ezután is várom a jelentkezéseidet.
"ahogy scrollozol, töltődik le"

Csak ezt ne! Nagyon nem szeretem az ilyet, lehetetlenné teszi, hogy böngészőből keressek az oldalon.
@NAR: Mondjuk ez tényleg így van. De ha indexképek helyett a normál méretű képeket teszem be, akkor baromi nagy letöltés lesz az oldal. Ráadásul a képek mérete 700x525 és 1920x1200 közt változhat. Viszont az indexképezés macerás. Tudom, automatizáljam, de amit eddig próbáltam, ott az élesség nem stimmelt átméretezéskor, úgyhogy ugyanúgy kézzel kellene egyenként utánahúzni, mint a nagy képeket. Az a baj, hogy úgy sejtem, hogy eleve nagyon kevesen kattintanak a nagy képekre. Ez a blogos formátum praktikusabb, csak ugye az van, amit az előbb írtam, hogy ami elmegy 4-6 képpel, az nem megy el 40-50-nel.
süti beállítások módosítása