Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Van benne minden: tömegközlekedési tökös-mákos rétes Pozsonyból

2024.03.19. 06:00 :: Hamster

Egy eseménydús nap beszámolója következik 2023 szeptemberéből: utaztunk kék gőzmozdony által vontatott régi emeletes vonattal, megsüketültünk egy 424-es sípjától, láttunk különböző (cseh)szlovák gőzösöket és dízeleket, majd a vasúti múzeumból átmentünk a közlekedési vállalat nyílt napjára, ahol derékig jártunk a különböző korú villamosokban és buszokban. Mindez alig került valamibe, mert a nosztalgiavonat ingyen volt, csak a vasúti múzeum belépőjét kellett megvenni, a nyílt nap pedig szintén belépőjegy nélkül működött. Persze nem az anyagi része miatt volt érdekes a nap, csak jelezni akartam, hogy az ár-érték arány igencsak jó volt.

Ott volt a Papagáj, Zöld Anton, a Nemesasszony, Bardotkák és Búvárok, a MÁV egyes Nohabja, egy Ganz és pár helyi gyártású villamos, Praga, Karosa és Ikarus buszok. A végére pedig még hajók is jutottak. Sőt, sztrapacska is volt, bár azt nem fényképeztem le :)

Gőzösök és régi villamosok Pozsonyban
Rendez 2023 és a pozsonyi közlekedési vállalat nyílt napja

7 komment

Címkék: énblog utazás szlovákia busz tömegközlekedés vasút villamos ikarus hajó pozsony nohab hampage ganz 424 rendez nosztalgiavonat

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr3018357203

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Elég rohangálós nap lehetett, de, úgy gondolom, megérte.
Az a "Karlova Ves / Karlsdorf" tábla parádés :-)
Csehszlovák témában nem vagyok annyira jártas, rendesen néztem rögtön az elején az NDK-s emeletes egységet a gőzös mögött.
Azért az is érdekes, amiről írsz is, hogy mennyire más formavilága volt a csehszlovák járműveknek, mint a magyar ipar termékeinek. Manapság meg tök ugyanazt a Siemens-formát látod Madridban, Fankfurtban, Moszkvában vagy Sanghajban a nagysebességű vonatokon, Vectron vagy Traxx mozdonyok mindenütt, stb.
@Fradista Utazó: Megérte, bár nosztalgia villamosok és buszok nem voltak. Viszont tényleg pár euróért lehetett órákat nosztalgiavonatozni, ilyen nálunk körülbelül soha nem volt (pontosabban talán az első években a Füstibe járt hasonló, BCmot, Balaton, ilyesmik).

Az NDK-s vonat csúcs, bár az szórakoztató volt, hogy az ajtók reteszelése az volt, hogy mindegyiknél állt egy önkéntes. De ez pont így zajlik a berlini nosztalgiametrókon is - más idők voltak azok, nem volt központi ajtózárás meg TB0. Érdekes, hogy nálunk miért ódzkodtak ilyen sokáig az emeletes vonatoktól...
@Fradista Utazó: Azért a Ganz kocsikon pont látszik, hogy régen is sok helyen lehetett ugyanazokat a formákat látni :) A nyugati országokban tényleg mindenkinek meg volt a maga kicsi világa, mindenki a városban/tartományban levő gyártótól rendelt (Hansa, Rastatt, Westwaggon, Talbot, LHB, Rathgeber, szolidaritásból DWM/Waggon Union), bár a végén sokszor azért hasonló járgányokat, főleg DÜWAG-okat. Aztán jött a VÖV buszok és a Stadtbahn B világa. Keleten viszont hamarabb elindultak az egyenformák felé a Tatrákkal és Ikarusokkal.
@Fradista Utazó: A csehszlovákok minden mástól különböztek, legjobb példák erre a Tatra autók, még a bajszos bácsi is tőlük nyúlta le a Bogár formatervét. Nem tudom, honnan jött ez az egyéni formavilág, de igazság szerint azokban a Tatrákban a műszaki tartalom is annyira más volt, hogy az indokolta a "másságot". De érdemes megnézni a Slovenská Strela motorkocsit is: en.wikipedia.org/wiki/Slovensk%C3%A1_strela#/media/File:M290_002_Valasske_Klobouky_16-10-2021.jpg
Az olaszok is bírtak érdekes dolgokat építeni, de a csehek szerintem előrébb jártak ebben.

És persze repülő cuccokban is el bírták engedni magukat: hampage.hu/repules/pragarepules/05110160.jpg
Ugyanakkor szerintem a legszebb gépeket is ők csinálták, persze aerodinamikában azért nem lehetett akármit "szoborni":
hampage.hu/repules/pragarepules/05110227.jpg
hampage.hu/repules/repcsik11/hasfk-debrecen.jpg
hampage.hu/repules/repcsik4/hasaf3.jpg
És persze ő, az ötvenes évek végéből: en.wikipedia.org/wiki/Let_L-200_Morava#/media/File:Letoun_L-200D_Morava_(4069401562).jpg

Tényleg jó lenne tudni, hogy elvárás volt az egyéni formavilág, vagy a műszaki oktatásuk volt annyira szabadelvű, hogy támogatták a kísérletezést.
@Hamster: Igazából ez nem cseh specialitás. Egy régebbi angol járműről is meg lehet mondani, hogy angol, egy német vagy egy amerikai jármű szintén bír olyan jellegzetességekkel, amelyek alapján tudható, hogy honnan származik. A Ganz villamosok is jól megkülönböztethetőek pl. egy svájci gyártó azonos korú járműveitől. Most meg nem a nemzeti és gyártói sajátosságok dominálnak, hanem hogy melyik multi melyik tervezőirodát kérte fel a formatervre.
@nyelv-ész: Nem arra gondoltam, hogy más ország, más szokás, hanem hogy a cseh dolgok NAGYON mások voltak bárkihez képest. A Tatrák (az autók) mások voltak, a csőrös Tatra és Praga teherautók mások voltak, a Karosa S11-es buszok mások voltak. Minden országban voltak extravagáns bútortervezők, elszállt építészek, megvalósíthatatlanul impraktikus járműtervek (mint nálunk a kisföldalattira néhány évente bedobnak valami értelmetlent), de a csehek simán meg is csinálták ezeket. Több száz olyan dízelmozdonyuk volt, ami a szélvédőjét egy méterrel a homlokfal előtt hordta, több száz gömbölyded műanyagmozdonyuk volt, és a Tatra 603-as se a fióknak lett ilyenre tervezve. Ami másutt concept art, az náluk kiviteli terv :)
süti beállítások módosítása