Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, hajókra, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad, mondjuk link formájában! Köszönöm! A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve.
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
 
Régi képek
Villamosok
Hajók
Zene
Budapest
 
Hampage.hu frissítések
 
Énblog
 
Videók

Naptár

július 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  10. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) amszterdam (5) aracs ms (5) augusztus 20 (6) ausztria (101) autók (92) bach (5) badacsony ms (6) balaton (194) balatonföldvár (8) balatonfüred (9) balaton ms (5) Balt Korthals Altes (14) bardotka (13) basel (8) bbc (8) bécs (47) belgium (11) bengáli (44) berlin (162) berlini fal (20) bkv (64) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (26) budaörs (39) budapest (980) budapesti pillanatok (52) buék (9) busz (123) búvár (19) bytom (6) bzmot (12) c50 (14) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) cirkáló (6) city lights (73) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (60) csak egy videó (346) csehország (69) csehszlovák (42) csepel (6) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (13) doctor who (42) drezda (10) duna (65) düwag (5) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (14) emlékek (52) énblog (574) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (11) évforduló (13) ezerötszázas (8) ezres (17) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (31) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (22) ferihegy (40) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (26) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (37) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (6) füsti (6) gary moore (37) gdynia (5) geek (7) gellérthegy (5) Geoffrey Tribe (17) gépsárkány (80) gibson (10) gigant (8) gitár (39) gmap (21) gmunden (7) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (56) gróf széchenyi ms (6) gyermekvasút (45) haditechnika (15) hajó (182) hajtóművek-motorok (7) hampage (448) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (6) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (14) helka ms (9) hév (46) heviz ms (8) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) huszonötévesaközlekedésesweboldalam (12) idegenforgalom (21) ikarus (77) il 14 (10) innsbruck (6) internet (7) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (12) kalef (11) karácsony (12) karikatúra (5) Karl Holzinger (11) karosa (7) kassa (21) katamarán (17) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (10) kelén ms (10) kelet-berlin (5) képek (1112) képregény (94) kérdés (13) keszthely ms (7) kirándulás (11) kisföldalatti (16) kiskörút (6) kisvasút (59) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (36) kölni dóm (5) komp (22) konstal (8) körtér (8) közlekedés (456) kritika (72) kulfoldi szemmel (115) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) lapátkerekes (5) last ninja (6) látnivaló (11) lausanne (5) lengyelország (83) les paul (8) lhbs (25) linz (11) lipcse (12) li 2 (27) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (9) magas tátra (12) magyarország (7) malév (6) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) mdmot (5) medve (7) mercedes (7) metál (18) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (6) MOD (7) morál (11) morgás (133) motorkerékpár (5) mozdonyok (32) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (28) műrepülés (8) muv (10) múzeum (65) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (15) ndk (6) németország (332) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (76) nosztalgia (243) nosztalgiabusz (48) nosztalgiahajó (32) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (7) nosztalgiavillamos (129) nosztalgiavonat (18) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (127) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (43) ozzy osbourne (10) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (110) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (137) pozitívum (12) pozsony (65) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (20) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) rajzfilmek (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (136) repülőgép (47) repülőgépek (83) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (59) rock (94) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (19) sky channel (10) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) stadtbahn (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (8) super channel (5) svájc (29) szabadság híd (17) szárnyashajó (13) szavazás (6) szczecin (7) szeged (43) szekacs (8) szergej (41) szilézia (6) szili (7) szilveszter (5) szinti (5) szliács (5) szlovákia (142) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (250) t3 (5) tapolca (8) társadalom (5) tatra (45) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (70) technikatörténet (78) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (9) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (507) történelem (29) totalcar (5) trabant (7) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (76) tünde ms (5) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (95) tw6000 (6) überzenészek (17) utazás (459) utcakép (229) uv (64) vár (11) várnegyed (9) város (549) városkép (116) városliget (10) varsó (8) vasút (629) vasútállomás (7) vasúti becenév (6) vélemény (31) vicinális (13) vidám park (5) videó (974) villamos (869) vitorlás (14) vízibusz (26) vlog (7) wachau (5) wartburg (6) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (50) youtube (357) zene (230) zlin (13) zsiguli (6) zürich (14) Címkefelhő

Utolsó kommentek:

@nyelv-ész: Csehszlovák Ikarus 280-assal 1987-ben mentem utoljára, csehszlovák T2-essel tavaly...

Bejegyzés: Esőtől napsütésig, troliktól villamosokig: Pozsony április végén
Tök jó egy ilyen felújított IK 280, csak ha már lehet Tatra T2-vel meg mindenféle csehszlovák masinával menni, akkor nem biztos, hogy az Ikaruszt sasoltam volna... azzal mentem eleget itthon.

Bejegyzés: Esőtől napsütésig, troliktól villamosokig: Pozsony április végén
Most olvastam, hogy a Vöcsök II-t nemrég elbontották.

Bejegyzés: Szárnyakon a Dunakanyarba
Hibás a hampage.hu-ra mutató link. A https elején van egy felesleges h.

Bejegyzés: Esőtől napsütésig, troliktól villamosokig: Pozsony április végén
@Fradista Utazó: Lehet, hogy arról van szó, hogy a forgalom akkorát csökkent a kilencvenes években, hogy könnyen tudtak selejtezni, a jó állapotú kocsik meg jó alapanyagok voltak nosztalgiázni? Mondjuk döbbenetesen sok típust üzemeltettek/üzemeltetnek buszból, érzésre többet, mint Budapest: imhd.sk/ba/vozidla/3/Autobusy

Bejegyzés: Esőtől napsütésig, troliktól villamosokig: Pozsony április végén
A 90-es, 2000-es években sokat jártam Pozsonyban, jól kiismertem magam a városban. Most már messze van :-) De azért a legtöbb helyszín még megvan.
Ami feltűnt: a trolik egy része még tíz évet se dolgozott. Az még a járműínséget csak lexikonból ismerő helyeken is kevés.

Bejegyzés: Esőtől napsütésig, troliktól villamosokig: Pozsony április végén
@Hamster:
Kormorán esetén már oldották meg.
De madárröptetési szakember sem vagyok...

Bejegyzés: Nem lehet megunni: a földvári állomás
@gigabursch: De ezt hogy lehet csinálni, ha érzésre száz körüli madár fészkel 20-30 méter magas fákon?

Bejegyzés: Nem lehet megunni: a földvári állomás
A varnyúk — és úgy amúgy minden nem igényelt madár — ellen annyi a mwgoldás, hogy költési időszakban két napig nem engedik őket fészekre szállni.
A tojások menthetetlenül kihülnek, a szaporodási idő még elfut.
Aztán máshova megy fészkelni.

Bejegyzés: Nem lehet megunni: a földvári állomás
Lehet érte rajongani, meg van akinek tetszik is.
Nekem vuzibuszból csak a 303-asok jönnek be.

Bejegyzés: A Balatonról már elveszett az utolsó, Pesten szerencsére vigyáznak rá
@Hamster: Igen, tudom, hogy a Szilgligetnek van (magán)tuldajdonosa és nem olyan világot élünk, amikor erővel lehet valamit valakitől elvenni. A csilivili fehér bárkák helyett talán erre kellett volna némi pénzt áldozni.

Pár hete mentem a Keszhely motorossal és teljesen el voltam ájulva tőle. Gyönyörű hajó, a Balaton egyik legérdekesebbje, ráadásul a magyar ipar terméke. Nagyon jó lenne, ha testvérével, a Hévizzel együtt megmaradna.

Bejegyzés: A Balatonról már elveszett az utolsó, Pesten szerencsére vigyáznak rá
@46Laca: Most már én se vagyok biztos. A révnél meghatározott sávban szoktak haladni, utána feltételeztem, hogy nem mindenütt van elég mélység, strand viszont igen, az a ficak Szántód és Földvár közt ráadásul a szörfösök kedvenc helye az alapján, hogy sokan szoktak lenni, de mondták azóta, hogy ennyire nem kell cikázni, ívben is lehetne jönni a kikötő bejáratáig. Lehet, hogy a hajóvezető élvezte az irányváltásokat - vagy tudta, hogy fotózzák, ezért mindkét oldalát megmutatta a hajónak :)

Bejegyzés: Cikk-cakkban Tihanyrévtől Földvárig
Pedig érdekelne, hogy mi az oka ennek a driftelésnek?

Bejegyzés: Cikk-cakkban Tihanyrévtől Földvárig
@orangeway: Mlg egy kicsit a 303-asokról. Rajtuk szerintem az segíthetne, ha valami egyedi funkciót találnának nekik. A napozófedélzet például ma már szinte használhatatlan, május elsején az első járatán 5 perc után bemenekültünk a klímás részbe, pedig akkor még nem volt olyan hőség, mint tegnap. A szovjet hajók praktikusabbak, azokon is van kis nyílt rész, de az igazi élmény a fedett hátsó rész. A 303-asokon ez az élmény a két oldalsó folyosó (kanizsella?), de ott nincs sok hely, a badacsonyi járatokon rendszeresen nem fértek el az emberek ott.

Bejegyzés: A Balatonról már elveszett az utolsó, Pesten szerencsére vigyáznak rá
@orangeway: A Szigligettel egyetértek, csakhogy van tulaja Pesten, nem lehet azt mondani neki, hogy hoci ide a hajódat. A 303-es meg - hiába imádom - nem érződik még nosztalgiának a nosztalgiahajók mellett, szerintem nem lehetne plusz pénzért eladni az utazást. Ami elmenne annak, az valamelyik 400-as lenne, az már régimódinak érződik. Csak az meg lehet, hogy túl nagy erre. Ennek ellenére az egyik 400-as elférne a tavon.

A balatoni személyhajózást nem ismerem eléggé ahhoz, de szomorúnak nem érzem. Szerintem egész jó, bár kicsit hamarabb kezdődhetne a szezon, kicsit tovább tarthatna, és némelyik járat kicsit többet fordulhatna. Egyre inkább elhiszem azt, amit valaki kommentelt, hogy több kicsi hajó kellene, amik pöröghetnének néha ide-oda, mert a két nagy hajóval nem nagyon lehetett mit kiváltani, az egyik régi katamarán meg félig üresen forog Révfülöp felé.

Bejegyzés: A Balatonról már elveszett az utolsó, Pesten szerencsére vigyáznak rá
Nagyon szomorú ami a Balatonon közforgalmú hajózás néven működik manapság. Ideje lenne civil kezdeményezéssel megmenteni a két 303-ast, hogy legalább a nosztalgiaflottába bekerüljenek, a Szigligetnek pedig ideje lenne visszamenni a Balatonra a Csobánc mellé!

Bejegyzés: A Balatonról már elveszett az utolsó, Pesten szerencsére vigyáznak rá
@toto92: Igazad van, a motorsportok meg engem nem érdekelnek, erre nem is gondoltam, pedig egy F1-en aztán bőven van gépvonyítás. Pontosabban kinőttem ezeket, mert amikor még Keke Rosberg volt, meg Lauda, meg Mansell, meg Piquet, meg más műfajban Drapál, megint másban Ferjáncz, akkor legalább nem kapcsoltam el a tévét, ha a telesportban őket mutatták.

Bejegyzés: Ő tényleg az utolsó volt a tavon
@Hamster: "Nekem alapvetően furcsa, ha valakinek tetszik az egyik nagy, zajos gép, de nem tetszik egy másik nagy, zajos gép. Hogy lehet valaki oda egy dízelmozdonyért, de nem egy dízelmotoros hajóért? :)"

Szerintem egyszerűen így működnek az emberek. Motorsportokban is kevés az aki több szériát követ, pedig mindenhol az van hogy emberek versenyeznek versenyautókkal (amik az esetek 90%-ban ugyanúgy hangosan brümmögnek). De szerintem foci esetén is van aki nem követi az összes bajnokságot pedig mindenhol 20-an kergetnek egy labdát, ketten meg nézik őket a pálya két végéről :)

Bejegyzés: Ő tényleg az utolsó volt a tavon
süti beállítások módosítása