Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

  • Fradista Utazó: @Hamster: Látom kiírtad magadból a gondolataidat rendesen. De az a helyzet, hogy max. itt-ott árnyalatnyival írnám más... (2024.04.27. 13:42) És ebben is van Nohab!
  • Hamster: @Hamster: Nem engedte egyben elküldeni, itt a folytatás: Rengeteget kellene költeni a vasútra, amit bármikor el lehet... (2024.04.27. 11:13) És ebben is van Nohab!
  • Hamster: @cserepfalva: Ez hosszú lesz, és nem a mondanivalód ellen szól, csak ki kell írnom magamból :) Naszóval: az SK55 nem ... (2024.04.27. 11:06) És ebben is van Nohab!
  • Hamster: @cserepfalva: Mikor volt ez? A kilencvenes évek végéig a közúti híd se volt prioritás. Vagy régebben? A szlovák oldalo... (2024.04.27. 10:04) És ebben is van Nohab!
  • cserepfalva: Valahol olvastam, hogy készen álltak a tervek Esztergom körül, hogy egy duna híddal átvezessék a színeket a 70es vonal... (2024.04.27. 09:42) És ebben is van Nohab!
  • Hamster: @UV pót: Igen, mert így nem tudhatjuk, hogy mi az, ami még a Bengálinál is rosszabb volt :) Egy külföldi villamosbarát... (2024.04.26. 23:00) Régi ismerősök a szegedi villamosközlekedés 115. születésnapján
  • UV pót: Kár, hogy a helyi tákolmányokból nem maradt meg egy sem... (2024.04.26. 21:45) Régi ismerősök a szegedi villamosközlekedés 115. születésnapján
  • Hamster: @nyelv-ész: Azért ne essünk túlzásba, a Flirt elég durván tud gyorsulni. Fradi Keleti rendezőben láttam M62-est helybő... (2024.04.18. 23:55) ... ebben most Nohab is van!
  • nyelv-ész: Egyeske Nohab hogy kilőtt Zánkán a három csoffadt kis bézével :-) Talán még a Flirtet is legyorsulta volna... (2024.04.18. 21:24) ... ebben most Nohab is van!
  • Hamster: @gigabursch: Az milyen? Ott bécsiek használták, nem turisták? Utóbbi logikusabbnak tűnik, hisz ez egy idegenforgalmi l... (2024.04.18. 19:32) Lapátkerekesek az Akadémia előtt
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (110) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (934) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (8) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (97) hajtóművek-motorok (6) hampage (415) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1023) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (403) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (68) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (14) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (401) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (523) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (590) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (888) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Utastájékoztatás nem csak a tömegközlekedésben nem van :)

2008.11.17. 08:20 :: Hamster

Amikor végre megnyílt az M0 Ferihegy és M3 közti szakasza, Jazzcool kartárssal azonnal (még aznap) kipróbáltuk. Ugyan nem volt kiírva a vecsési kerülőúton, hogy hol kell ráhajtani, azért megtaláltuk: az üres táblatartót kellett követni :)

Aztán nemrégiben Riannával a Megyeri hidat is kipróbáltuk, ezúttal Gödöllő felől, a "régi" 3-as útról. Nos, ez is izgi volt, mivel a táblán csak annyi volt, hogy Szeged meg Nyíregyháza arra, és elsőre nem ugrott be, hogy ez az M0-t akarja jelenteni Budakalász felé is. A 3-as út ottani csomópontja amúgy is egy rejtély: több hosszú, hullámos felüljáróból áll; a bejárt út úgy néz ki, hogy előbb átmegyünk az M0 fölött, majd lekanyarodunk balra, majd ismét átmegyünk az M0 fölött, hogy a megfelelő oldalra lyukadjunk ki. Én ugyan vártam, hogy Nyíregyháza mellett egyrészt az M3, másrészt az M2A, és esetleg Békásmegyer is jobban ki lesz hangsúlyozva az egységsugarú vándor kedvéért, de sebaj, a 3-ason Gödöllő felől jöve biztos Nyíregyháza az M0-t kereső autósok fő célja :)

Persze nem ez volt az utolsó alkalom az úton, hogy hiányosnak éreztem a tájékoztatást: a kerülőút táblaállománya végig elég foghíjas volt. Konkrétan minden táblatartó híd állt, de csak minden másodikon volt tábla is, ahogy az a képen látható. Ez egy hónappal ezelőtt volt, kíváncsi lennék, most mi a helyzet.

14 komment

Címkék: közlekedés m0 morgás

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr22775028

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Két autópálya találkozásánál rendben is lenne az ilyesmi, de egy (fél)körgyűrűnél? Ha én lennék a megmondóember biztos, hogy egyszerűsített budapesti autópálya térképeket rakatnék ki, talán az M5 felől érkezve van is. Azon jó nagy nyíllal, hogy ez a sáv "jobbra" vagy "balra" fordul a körgyűrűre. Bonyolultnak hangzik, de megengedett sebességhatáron belül közlekedve bőven van idő értelmezni.
Sűrűn járok át az új hídon, és az első napokban bizony nagyon kellett figyelnem, hogy a túlzsúfolt táblákról kihámozzam, merre van az arra. Szerencsére a Garmin már tudja az utat, és előre szól, merre menjek, úgyhogy azóta a táblák hidegen hagynak. Nem túl hálás dolog a betonkatlanban száguldva böngészni a táblákat, hogy 6-7 helyiségnévből most melyik is az, amelyik az én utam végén áll.
Hát igen, a Kerepesi útról jőve én is keresgéltem, merre van a Colbert-híd :-)
Az általad nehezményezett üres táblahelyekre pedig szerintem valami elektronikus kijelzőket fognak szerelni.
G.
Engem jobban zavar, hogy hullámos az útfelület. Mintha elfelejtettek volna utat építeni. (vagy sose tudtak???)
WM : Én is meglepődtem, hogy ez a beton mennyire ráz. Majdnem olyan, mint régen az M7-es. Az betontáblákból volt - cak nekem van deja vu-m? :)
Ahol aszfalt van, az is hullámos. Például amikor az új hídon Budáról mész Pestre, vannak szakaszok, ahol az autó szabályosan hintázik.

Egyébként azért csinálták az új szakaszokat betonból, mert az nem nyomvályúsodik. Persze itt lehetne meditálni, hogy az osztrák meg német autópályák vajon miből készültek, merthogy nem betonból vannak, mégsem nyomvályúsak...
nyelv-ész: A Bécs-Linz autópálya tökmindegy miből van, folyamatosan cserélik. Vagy 19 éve fordulok elő rajta utasként, de olyan még nem volt, hogy ne lett volna sok kilométeres egyoldalazás burkolatcsere miatt. Szerintem valami ilyesmi lehet a kulcs, hogy foglalkoznak vele.

Ellenpélda pedig a Köln-Aachen szakasz, ami gyerekkoromban legalább olyan rossz volt, mint az M7 tíz évvel ezelőtt. Szóval lehet, hogy nincs titok...
Borzalmas hogy állandóan belémköt az idapass!:-(

Szóval egyet kell hogy értsek, a táblák nem megfelelőek. Egy ilyen jellegű úton nem feltétlenül a legtávolabbi pont megadása a célravezető. Egy autópályánál működik a szisztéma, de itt nagyon sokan csak rövid szakaszon használják a gyűrűt, ezért a Nyíregyháza vagy Szeged jelzés zavaró. Hetente többször használom,de még mindig nem egyértelmű.Itt-ott feltűnik Esztergom, de nem a megfelelő helyen, hanem ott ahol már egyértelműen a város felé tart az ember. Pl. Újpestről kifelé.

A beton hosszanti csíkozását szintén nem értem. Feleségemnek kis kocsija van, állandóan korrigálni kell a kormányt, hogy egyenesen fusson. A burkolat simán elhúzza az autót.
Persze, ha az út rendesen van alapozva, meg karbantartják, akkor olyan, amilyennek lennie kell. Nincs is ebben semmi titok.

Visszatérve a táblákra: múltkor Pécelre mentem, és simán tábla alapján odajutottam, de mikor visszafelé a fóti madarasteszkóba is be kellett mennem, inkább bezizzentettem a navit, hogy ne kelljen az irdatlan mennyiségű körforgalom és kanyargás közepette még képrejtvényt is fejteni :-)
1. Hiányos portálokra VJT-t (Változtatható jelzésű tábla) szerelnek/szereltek. Pl. Öveket bekötni meg ilyen épületes és hasznos információk kiírására való.
2. A beton az a nyomvályúsodás mentesítés miatt van, illetve a betonburkolatnak sokkal nagyobb a terhelhetősége (M0-ás!!!, kisebb a fenntartási költsége és nem csúszik annyira, mint az aszfalt.
3. Ahogyan az osztrák művezető megjegyezte a nulláson: Jó ez ide Magyarországra...
gasparnorbertpal : A vályúsodás elkerülése világos, de miért van fekszinthiba, vagy mittudoménmi a szegmensek közt, hogy összességében úgy ugrál a kocsi, mintha a régi, NDK-s, betonpaneles autóbánokon lenne az ember?
@ Hamster: A dilatációs hézagokra gondolsz?? Azokra betonút esetében szükség van, különben hőmérsékletváltozás hatására a beton térfogatváltozást szenved és megtöredezne. Ezért régebben táblákban fektették le (mezőgazdasági utaknál láthatsz még ilyet), manapság egybe készítik el, s utólag vágják bele a hézagokat.
Ezek nem dilatációsnak, hanem "dilettációsnak" tűntek ;) mert eléggé kényelmetlenné teszik az utazást. Döccdöccdöccdöcc... jó ez nekünk?
Sajnos a minőségi kivitelezés nem mindig jön össze... Miért is? Ja, Magyarország...
süti beállítások módosítása