A villamosra megint várnom kellett. Amióta a mostani forgalmi rend van, hosszabb ideig nem jön semmi, aztán egymás után jön 2-3, aztán megint semmi egy ideig. Kivéve, ha van valami, például lerohad egy villamos, mert akkor a hosszabb ideig nem jövés után egymás után hosszabb ideig nem jövés jön. De most nem ez volt szerencsére, így "csak" öt perccel tart tovább a munkahelyre vezető utam, mint fél évvel ezelőtt. A BKV szerint ez jó így, ebből az a következtetést vonom le, hogy a BKV nem ezzel a villamossal jár dolgozni.
Átszálláskor a busz egész hamar jött, mi a manó! A Rákóczi úton a szemközti irányban jött egy "TŰZSZERÉSZ" feliratú puttonyos járgány. Majd' minden reggel látok egyet itt; ez olyan, mint hogy annak idején a Margit körúton minden egyes reggel jött szembe három ponyvás-platós honvédségi teherautó (eleinte IFA, aztán MAN - mondja valaki, hogy nem fejlődik az ország védelme - különösen a Margit körúté). Mutatja, hogy nincs gond a mátrixban.
Ellenőrök jöttek. Nem nagyon értem: a BKV Figyelőben mindig csak emberevő ellenőrökről írnak, én meg általában normálisakkal vagy kimondottan kedvesekkel találkozom. Igaz, nem járok metróval, lehet, hogy az egy másik csapat. Mindenesetre egy kedves negyvenes hölgy kérte a jegyeket-bérleteket, mosolygott, mindenkinek megköszönte. Hallótávolságban volt két diákigazolványos, őket figyelmeztette, hogy írjanak rá valamit valamire (nem figyeltem oda, csak hallottam pár szót), mert így nem szabályos. Ebből én le merném vonni a következtetést, hogy a diákigazolványt használók valamit szisztematikusan hanyagolnak. Rosszmájúságom azt sugallja, hogy esetleg ez hozza ki más típusú ellenőrökből a kekeckedést.
Hoppá, szembejött még egy "TŰZSZERÉSZ" feliratú VW! Csak azért nem ijedek meg, hogy valahol találtak valamit, mert nem szirénázik. Aznap, amikor azt a nagybombának kinéző valamit találták, ami miatt kiürítették fél Ferencvárost, szirénázva jött szembe a menetrend szerinti puttyonos zöld járgány - lehetett sejteni, hogy esemény van.
Hazafelé indulva azon gondolkoztam, hogy miért is a Rákóczi úton át megyek Zuglóból Dél-Budára. Ja, igen, megvan: mert kedves városvezetésünk a Lágymányosi híd átadása (1995), de legalábbis az 1-es villamos pesti hídfőhöz vezetése (2000) óta nem volt képes átvezetni nevezett villamosvonalat Budára, ahol csatlakozhatna az ottani tömegközlekedéshez. Az a baj, hogy autóval is gyorsabb az Erzsébet hídon át menni, mert a Hungária úgyis mindig be van állva. Mikor megnyílt az M0, egy ideig ritkásabb lett a forgalom, de mostanra megint beállt a szokásos helyeken. Ennyit arról, hogy ha utakat építünk valahová, az csökkentheti máshol a forgalmat. Egyel több érv a tömegközlekedés mellett, csak ne arra a tömegközlekedésre gondoljunk, aminek kopott résztvevőjét, egy piros hetest (politikailag korrekten: 7E) reggel láttam, amint épp egy vontatót tolt a Thökölyn.
Az aluljáróban ma is ott áll a srác, akit minden nap látok; elektromos gitárral, erősítővel játssza csörömpölős-csingilingizős zenéjét. Legközelebb megállok ellenőrizni, hogy jól láttam-e, mert mintha eredeti Fender Stratocastere lenne. Ha ilyenem lenne, le nem vinném pesti aluljáróba... :)
Ez megy most