No, akkor jöjjenek további büntető minőségű videócskák :) Túl sok már nincs belőlük, nem kell aggódni. Kezdjük megint "elveszett" sínnel - a 42-es villamos egykori fordulójával Kispesten:
Az érdekesség kedvéért nem a hurok működésének idején megszokottnak mondható UV-ból vagy ICS-ből "filmeztem", hanem egy TW6000-esből.
A most következő két videó némileg különlegesebb: 2004 szeptemberében egy bécsi mérőkocsi pár napot Budapesten vendégeskedett, éjszakánként végigmérve pár vonalat. Maga a járgány egy közönséges bécsi E1-esből volt (bécsi ismerőseim szerint ebből - vicces volt, hogy ők kértek képeket tőlem az átalakításról, holott én akkor egyszer jártam a bécsi főműhelyben, ők meg ki tudja, hányszor:), viszont amit ráaggattak, az nem volt mindennapi: lézeres mérőizék pásztázták a sínt, az eredmények pedig azonnal számítógépbe vándoroltak, ami kiértékelte azokat. A budapesti vágányhálózatot szerintem sose mérték fel ennyire high-tech kütyüvel, ám ez a folyamat a gyakorlatban úgy nézett ki, hogy a mérést végző mérnök néha megállította a kocsit, leszállt, és egy tolómérő-szerűséggel lemérte a sínszálak távolságát, mert nem hitte el, hogy nem a műszerek hülyültek meg ;)
Az első videón épp a Ferenc körúton robog a - stílszerűen - sárga bécsi tuja. Amikor ezt élőben láttam, támadt néhány keresetlen gondolatom a "mi miért nem közlekedhet itt meg ott" című budapesti pályafenntartási örökzölddel kapcsolatban. A rövid, ámde sötét snitten sejthető, hogy páran rendes kamerával videózzák a szokatlan járművet - na kéremszépen, szerintem nekik vannak érdekes videóik, nem nekem!
A sárga jószágnak volt egy nagy hiányossága: csak az egyik oldalán voltak ajtajai. És ami még rosszabb: csak az egyik végén volt rendes vezetőfülkéje - Bécsben az ötvenes évek óta ez a divat. Ennek eredménye az volt, hogy a szuperdrága kütyünek utazásainak felében tolatva kellett haladnia. A "rossz" végén persze csak egy leegyszerűsített vezetőállás van, melyet kocsiszíni mozgatásoknál szoktak használni, és ez elég kényelmetlen lett volna mondjuk Ferencváros-Bécsi út távon. A megoldás: odatoltak elé egy széket, és azon ücsörögve tekerték végig a vonalat (csökkentett sebességgel). Vicces volt :) Ezen a felvételen egyébként csak idáig jöttek (innen a 37-esre kanyarodtak), a székes műsort asszem másnap láttuk.
Itt láthatunk még pár képet a bécsi vendég ténykedéséről
Levezetésként még egy egyirányú villamos: a modernizált Tatrák (T5C5K) prototípusai (a 4314 és a 4333) első főműhelyen kívüli útjuk során (2002. november 23-án) nem csatolva, hanem szólóban szaladtak pár kört az Örs vezér tere és a Gubacsi úti hurok közt. Egyikük itt éppen utóbbiban fordul:
A főműhelyben nincsen fordulási lehetőség, ezért visszaérkezésük után a metrótelep fordítókorongján firdították helyes irányba őket. Ez valószínűleg érdekesebb jelenet volt, mint a fentebbi, de sajnos nem engedtek be oda :)
Akkori beszámolóm a jeles eseményről
Mára ennyi. Pár hasonló .avi még fent van a Youtube-on, legyen következő rész a mutogatós sorozatból?
Ez megy most