Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Bécsi villamos Budapesten + egy további elveszett vágány

2010.05.12. 19:56 :: Hamster

No, akkor jöjjenek további büntető minőségű videócskák :) Túl sok már nincs belőlük, nem kell aggódni. Kezdjük megint "elveszett" sínnel - a 42-es villamos egykori fordulójával Kispesten:

Az érdekesség kedvéért nem a hurok működésének idején megszokottnak mondható UV-ból vagy ICS-ből "filmeztem", hanem egy TW6000-esből.

A most következő két videó némileg különlegesebb: 2004 szeptemberében egy bécsi mérőkocsi pár napot Budapesten vendégeskedett, éjszakánként végigmérve pár vonalat. Maga a járgány egy közönséges bécsi E1-esből volt (bécsi ismerőseim szerint ebből - vicces volt, hogy ők kértek képeket tőlem az átalakításról, holott én akkor egyszer jártam a bécsi főműhelyben, ők meg ki tudja, hányszor:), viszont amit ráaggattak, az nem volt mindennapi: lézeres mérőizék pásztázták a sínt, az eredmények pedig azonnal számítógépbe vándoroltak, ami kiértékelte azokat. A budapesti vágányhálózatot szerintem sose mérték fel ennyire high-tech kütyüvel, ám ez a folyamat a gyakorlatban úgy nézett ki, hogy a mérést végző mérnök néha megállította a kocsit, leszállt, és egy tolómérő-szerűséggel lemérte a sínszálak távolságát, mert nem hitte el, hogy nem a műszerek hülyültek meg ;)

Az első videón épp a Ferenc körúton robog a - stílszerűen - sárga bécsi tuja. Amikor ezt élőben láttam, támadt néhány keresetlen gondolatom a "mi miért nem közlekedhet itt meg ott" című budapesti pályafenntartási örökzölddel kapcsolatban. A rövid, ámde sötét snitten sejthető, hogy páran rendes kamerával videózzák a szokatlan járművet - na kéremszépen, szerintem nekik vannak érdekes videóik, nem nekem!

A sárga jószágnak volt egy nagy hiányossága: csak az egyik oldalán voltak ajtajai. És ami még rosszabb: csak az egyik végén volt rendes vezetőfülkéje - Bécsben az ötvenes évek óta ez a divat. Ennek eredménye az volt, hogy a szuperdrága kütyünek utazásainak felében tolatva kellett haladnia. A "rossz" végén persze csak egy leegyszerűsített vezetőállás van, melyet kocsiszíni mozgatásoknál szoktak használni, és ez elég kényelmetlen lett volna mondjuk Ferencváros-Bécsi út távon. A megoldás: odatoltak elé egy széket, és azon ücsörögve tekerték végig a vonalat (csökkentett sebességgel). Vicces volt :) Ezen a felvételen egyébként csak idáig jöttek (innen a 37-esre kanyarodtak), a székes műsort asszem másnap láttuk.

Itt láthatunk még pár képet a bécsi vendég ténykedéséről

Levezetésként még egy egyirányú villamos: a modernizált Tatrák (T5C5K) prototípusai (a 4314 és a 4333) első főműhelyen kívüli útjuk során (2002. november 23-án) nem csatolva, hanem szólóban szaladtak pár kört az Örs vezér tere és a Gubacsi úti hurok közt. Egyikük itt éppen utóbbiban fordul:

A főműhelyben nincsen fordulási lehetőség, ezért visszaérkezésük után a metrótelep fordítókorongján firdították helyes irányba őket. Ez valószínűleg érdekesebb jelenet volt, mint a fentebbi, de sajnos nem engedtek be oda :)

Akkori beszámolóm a jeles eseményről

Mára ennyi. Pár hasonló .avi még fent van a Youtube-on, legyen következő rész a mutogatós sorozatból?

10 komment

Címkék: budapest videó elveszett tömegközlekedés villamos

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr81998144

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anno lemaradtam a bécsi sínmérő kocsiról, pedig nagyon kíváncsi lettem volna rá. De szerencsémre pár héttel később ki volt állítva az InnoTranson. :)
legyen, klasszak ezek a "történelmi" filmcskék!
"- vicces volt, hogy ők kértek képeket tőlem az átalakításról, holott én akkor egyszer jártam a bécsi főműhelyben, ők meg ki tudja, hányszor:)"
:DDD

"A budapesti vágányhálózatot szerintem sose mérték fel ennyire high-tech kütyüvel, ám ez a folyamat a gyakorlatban úgy nézett ki, hogy a mérést végző mérnök néha megállította a kocsit, leszállt, és egy tolómérő-szerűséggel lemérte a sínszálak távolságát, mert nem hitte el, hogy nem a műszerek hülyültek meg ;)"
aahhaha.
mentek Gellért felé is?
- púpos a sín!
- ja, csak csütörtök van.

"A sárga jószágnak volt egy nagy hiányossága: csak az egyik oldalán voltak ajtajai. "
nem hiányosság, ez így tudatos rendszer. nincs ugye arrafelé más villamos.
mi meg nem tudjuk, hogy mit csináljunk.
van S-bahnhoz kocsink - S-bahn nélkül. van alacsonypadlós villamosunk, és magaspadlós is. na most ezt inkább káosznak hívnám, mint sem változatosnak.

szóló Kátra tetszik!

"legyen következő rész a mutogatós sorozatból?"
legyen!
Naná, hogy legyen! :-))
Erről a mérőkocsiról eszembe jutott egy régi Csehszlovák (?) film, amiben egy ilyesmi vasúti kocsival járják a vonalakat...

Ha lelőnek, akkor se jut eszembe a címe! :-)
Ha már elveszett sinek: ma láttam, hogy a Moszkva téren az 56-os villamos hurokvágányából hiányzik egy sínszál. Tudatosan szedték ki, vagy fémgyűjtők áldozata lett?
Azóta milyen szép lett az a lepusztult utca! Barátaink laknak a jobboldali 3 ablakos házban. Nem volt egy élmény amikor az ablak alatt eldübörgött az a sok tonna. A megálló most is ugyanott van, ez az egyszerűsítés szerintem üdvözlendő. (csak tovább kéne vinni Havannára)
Hát ez sem egy mai poszt, de legalább jól működik a radar. :-)
süti beállítások módosítása