A minap a Fehérvári úton felszerelt kúszóváltót fotóztam volna használat közben, amikoris elém kanyarodott a Batmobile Light:
Ganz ipari csattogóslepke vs. Velorex - gigászok összecsapása lett volna, ha a villamos nem csak öttel mehetett volna a kúszóváltón :) A cseh csoda felbukkanását felhívásnak vettem, hogy csináljak egy posztot az elmúlt 2-3 hónapban látott olyan gumikerekűekről, melyek az exponálógomb lenyomására késztettek. Aki ismer engem, tudja, hogy nem fordulok utána akármilyen autónak, de a most következő még a "rángassuk elő gyorsan a fényképezőgépet a hátizsákból, mert mindjárt elmegy!" című műsor előadására is rá tudott venni:
Nem tudom, mi ez, de aranyos volt a gülüszemeivel és vigyorgó hűtőmaszkjával. A vezetője viszont fázhatott, mert rohadt hideg volt menetszél nélkül is. Mondjuk ránézésre egy Sith nagyúr volt, ők meg nem fáznak :)
Ezt a másik kis pirosat Drezdában láttam villamosfotózás közben. Itt a hűtőmaszk vigyorgását a vezetőé helyettesítette. A legdögösebb drezdai gépsárkány viszont nem ez volt, hanem a most következő:
Nem tudom, milyen célt szolgál a megemelt tetőgerinc, illetve az oldalán felnyitható táblák, de kicsit úgy nézett ki, mint valami álcázott rakétaindító platform :)
Agresszív egy rozsdatemetőnek tűnt mindenesetre :) A Roburral ellentétben legkevésbé sem agresszív a magyar téeszbuszok második generációjának (az első a 31/311 volt) elpusztíthatatlan zászlóshajója, az IFA alapokra épült Ikarus 211. Más is megfigyelte, hogy ezek nem hogy fogynának, hanem egyre többen vannak?
Azért elgondolkodtató, hogy gyerekkorunkban is ilyennel mentünk osztálykirándulni, és ahogy kinéz, az unokáink is ugyanilyennel fognak. És ha az előbb Roburt láttunk, megjegyezném, hogy míg mi Ikarus kasztnik luxusát élveztük (ráadásul a végén már inkább az Ik256-osét), az NDK-ban '87-ben még IFA teherautók platójára szerelt beüvegezett fadobozok tömegét láttuk gyerekszállító járműként. Oké, nálunk is létezett a Fakarus, de a nyolcvanas években már csak filmekben láttunk olyat. Ráadásul a fadobozos Csepel egy formatervezési csoda volt említett IFA-k felépítményéhez képest...
És ha már keleti csodák: ezt a ZiL típust elég ritkán látni a katonai festésen kívül bármilyen más színben.
Öreg Opel (Rekord B?) pihen a "Skála Ollé" mögött a lemenő nap fényében. Gyerekkorunkban az ilyen még a "hűűűűnyugatiautóóó" kategóriába tartozott.
A VW Passat régebbi sorozataiból is egyre többel találkozom tavasz óta. Valahol rábukkantak egy lepecsételt raktárra, tele '77 utáni Passat B1-esekkel? A végére tartogattam az elmúlt hetek legádázabb fogását:
Simson Duo, a "vebfabrik" válasza a Velorexre, Schwalbe alapon. Én most láttam először ilyet, és sajnos csak egy tér túloldaláról, ezért olyan a kép, amilyen. Asszem ezt is inkább csak nézegetném, mint kipróbálnám :)
Ez megy most