Bár múltkor a Zsigulik képében láttunk pár olasz eredetű járművet a balatonfüredi Tagore sétányon rendezett oldtimer találkozóról, azért tudtak ők cifrább gépeket is alkotni:
Az előző képmutogatásnál említettem az autóskártyát; szerintem ezt a kocsit egy ilyen kártyán láttam először: a Bertone tervezésű Fiat X1/9. A wikipedia azt írja, hogy a középmotoros már-már-Ferrari-szerűség a Fiat 128-as motorja köré lett építve, ami engem azért ért meglepetésként, mert a Fiat 128 az nekem a Zastava eredetije, szóval egy ilyen kis bütyök. Jó kis motor lehetett, mert saját wikipedia oldala van :)
Magnumferrari, Magnumferrari!! Igaz, Tom Sellecknek targája volt a tévében - állítólag azért, mert túl magas volt, és másképp nem fért volna el -, de a 308-as szerintem sokunknak onnan maradt meg. Amikor a sorozatot először láttam, a Testarossa és az F40 jobban tetszett, ma viszont már inkább ilyet vennék, ha egy baromi drága papírnehezékre lenne szükségem (mert ugye nem vezetek). Baromi szép autó, be kell látnom, hogy a villamosok nem szoktak ilyen szépek lenni :) Egyszer szívesen beülnék egy ilyenbe, bár szerintem Selleckhez hasonlóan én is kilógnék belőle.
Na, ehhez hasonlóban viszont sokszor ültem, mert nagybátyámnak gyerekoromban ilyen egérkamionja volt, csak eredeti Fiat (édesapám szerint Zastava, pedig nekem határozottan rémlik a Fiat embléma). Ez persze konkrétan egy Steyr-Puch 500-as, tehát osztrák gyártmány, én most mégis olasznak sorolom be, mert a karosszériája egy olasz ikon. Irtó aranyos prüntyőke, valahogy szerethető formája van! Mi van az olasz levegőben vagy ivóvízben, hogy bármilyen méretben tudnak kedvelhető és/vagy kimondottan gyönyörű kinézetű karosszériákat tervezni? (persze azért baromi rondát is)
Ez itt az osztrák tervezésű 16 lovas erőmű, merthogy a motort nem vették át az olaszoktól, hanem sajátot használtak. Az oldalra kiálló három csavarszerűség nem tudom, hogy mi.
És vissza a Ferrari kategóriájába: egy 1964-es Iso A3/C, ami számomra azért volt érdekes, mert ezt a gyártót csak a géperejű járművek teljesítménypalettájának totálisan másik végén tanyázó Isetta nevű vicces szerkezetről ismertem, ami mifelénk elsősorban BMW változatban szaladgált. A motorja - már hogy ennek a képen - Chevrolet, a szélvédőre kitett papír szerint 400 lóerős. Azért az jelentősen több, mint amennyi az Isettának volt...
Ha minden igaz, ezt a karosszériát is a Bertone álmodta meg, szóval lehet, hogy igazából nem is úgy általában az olaszok értenek a formatervezéshez, hanem csak az 4-5 ember, aki mindet tervezte? Ebben a konkrét esetben az akkor még a Bertonénál dolgozó Giorgetto Giugiaro, aki később a Lotus Espritet, "a" DeLoreant, az egyes Golfot és Passatot - meg a Marille tésztát, mert miért ne? - megálmodta.
UI: Remélem, hogy eltaláltam a típusokat...
Ez megy most