Nem állítanám, hogy különösebben nehéz nyáron oldtimer találkozóba botlani a Balaton körül, történt már velem ilyesmi például Balatonfenyvesen - meg másutt is, csak akkor nem fotóztam. Ezúttal a szántódi komptól a vasútállomás felé tartottunk, de volt még némi időnk, úgyhogy elkezdtünk boltot keresni, hogy valami tápanyagot és folyadékot vegyünk magunkhoz. Ez nem volt nehéz feladat, mert több szupermarket is van a környéken, de az első hely nem tetszett, úgyhogy úgy döntöttem, átmegyek a 7-es út túloldalán levőhöz. Amikor azonban elértem az épület sarkát, hirtelen ez az objektum jelent meg a látómezőm bal sarkában:
Röviden fogalmazva: a szupermarketezésnek ezzel lőttek :) Sajnos a veteránjármű találkozónak épp valami átmeneti pillanatában érkeztünk, mert a helyek egy része üres volt (talán a kicsit később induló felvonulásra készülődtek), de azért így is akadt látnivaló:
Például ez a Morris Minor. Angliában alap jármű volt (nekem például a Madness egyik klipjéből ismerős), itthon viszont asszem ez volt az első, amit bármilyen formában (kiállításon, találkozón, vagy csak simán a forgalomban) láttam.
Ennek a Passat B2-nek nagyon megörültem. Bár ez konkrétan egy '85 előtti példány, ebből a szögből teljesen úgy nézett ki, mint a családban használt első nyugati autó, ami pár évvel fiatalabb volt, azaz a '85-ös facelift után készült. Szerintem a miénk hátulról sokkal szebb volt. Meg jó is: óriási komfortkülönbség volt aközt, hogy Daciával mentünk Kölnbe, vagy a Passattal!
Moszkvics 412. Mit is mondhatnék róla? Nos, nem sokat, mert soha nem utaztam ilyennel, még csak haverom se volt, akinek ilyen lett volna. Vajon mennyi munka lehet egy ilyen gépet életben tartani? Feltételezem, hogy odafigyelés (és sok lakatolás) nélkül már szétrohadt volna, ez viszont - legalábbis laikus szemmel nézve - szépen egyben van.
És ha már szovjet autók: természetesen Zsiguli is volt a sorban. Régen meg bírtam jegyezni a részleteket, és azok alapján megmondani, hogy pontosan melyik sorozatról van szó, most viszont már csak tippelni tudok, hogy nem az alap 1200-asról (VAZ-2101), a C oszlopokon és az első lökhárító mögött látható szellőzők miatt. De bőven benne van, hogy jó nagy hülyeséget írtam - bár a wikipedia igazolni látszik engem. Sajnos nem volt annyi eszem, hogy megnézzem hátul, mi van ráírva: Lada 1200S (VAZ 2101-3), 1300 (VAZ 2101-1), vagy valami más.
Update: azóta rábukkantam erre az oldalra - jó szórakozást kívánok mindenkinek, aki a végére akar járni a rejtélynek :)
Na, ezt a másikat viszont csak hátulról fotóztam :-/ Összehasonlításként: a "sima" Ezerkettesek valahogy így néztek ki hátulról.
Mindig furcsa Trabantot tuningolva látni, úgyhogy lefotóztam. A szárnyas emblémás hűtőrács és az indexek régi hatást keltettek bennem, a kerekek és a sok krómozás meg... hát, furát. Ha Prokee kartárs esetleg erre jár, majd megmondja, mi mikori rajta :)
Ó, egy BMW 2002-es! Szeretem ezt a sorozatot, pedig ebből a szögből kicsit úgy néz ki, mintha egy fura átmenet lenne a korábban látott Moszkvics és a "kiscápa" BMW közt :)
És ő is elég könnyen felismerhető: egy Jeep. Valószínűleg egy közepesen kései civil modell (CJ), amit katonai ruhába öltöztettek. Olyanok ezek, mint a VW Bogarak: felületesen nézve egyformák, ha viszont jobban megfigyeled őket, belebolondulsz, annyi apró különbséget találsz az évjáratok közt. Még jó, hogy nem foglalkozom ilyesmivel, nem jutna idő vonatozni :)
folyt. köv. (?)
Ez megy most