Nézegettem ezt a videót tegnap arról, hogy a Goldtimer Alapítvány Li-2-ese megkezdte a 2011-es idényt, és eszembe jutott, hogy vannak nekem valahol olyan képeim még a gép első felszállása előttről, amiket annak idején valamiért nem tettem fel a repülős oldalaimra. Úgy tippelem, valamikor 2001 első felében készülhettek, mert utána már digitális fényképezőgépet használtam.
Persze nem azért emlékeztem a képekre, mert olyan penge vagyok, hogy tudom, mit csináltam 10-11 évvel ezelőtt, hanem mert tavaly scanneltem be a negatívjaim egy részét, és rémlett, hogy ilyen is volt köztük. Sajnos olyan scannert használtam, ami nem direktben a számítógépre, hanem SD-kártyára menti a képeket, így csak utólag derült ki, hogy tele volt szösszel a levilágító üveglapja - de azért talán így is tetszeni fog valakinek :)
Kívülről ekkor már egészen egyben volt a madár, de belül még hiányos volt. És ahogy elnézem, még az ablakok nagy része is hiányzott. Ugyanakkor az antennákból ítélve már elkezdték a felműszerezését.
Gyönyörű ez a masina, még így, festés nélkül is! És hogy több évtizedes leállítás után ('74-ben állították le, és csak '97-ben szállították Szolnokról Budaörsre) képesek voltak tökéletesen működőképessé tenni, az kérdéseket vet fel bennem arról, hogy miért nem tud ugyanez megtörténni a repülőgépeknél talán egy fokkal mégiscsak egyszerűbb szerkezetnek mondható régi villamosokkal, HÉV-ekkel, mozdonyokkal?
Ezen a képen különösen jól látható a vászonnal borított oldalkormány. Hogy a csillagmotor hengerkoszorúját borító NACA-gyűrű (jól mondom, így hívják?) miért ennyire más színű, mint a sárkány többi része, azt viszont nem tudom.
Aki a gép felújítás közbeni állapotára kíváncsi, annak Badó barátom képeit tudom ajánlani, aki pedig a mostanit szeretné látni, keresse meg valamelyik repülőnapon! :)
Ez megy most